Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveys- ja sosiaalialan esivalintakoe?

Vierailija
17.03.2016 |

Olen hakemassa tänä keväänä ammattikorkeaan terveys- ja sosiaalialalle. Haettuani sain tietää, että "Kaikki hakijat osallistuvat valtakunnalliseen esivalintakokeeseen ilman erillistä kutsua. Esivalintakokeen perusteella osa hakukelpoisista hakijoista kutsutaan varsinaiseen valintakokeeseen."

Onko kenelläkään tietoa mitä tuollaisessa esivalintakokeessa kysytään? Onko se joku ns. palikkatesti vai enemmänkin psykologinen testi? Ihmetyttää jos kyseessä on jälkimmäinen, sillä koulutusala jolle haen ei valmista minua millään lailla käytännön hoitotyöhön. Jos hakisin esim. terkkariksi tai sairaanhoitajaksi niin ymmärtäisin että psykologisilla testeillä ihmisvihaajat seulottaisiin pois :D

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soteli.fi huomenna ilmestyy materiaali sinne sivuille klo 8.00. Ei muuta kuin opiskelemaan :) satasivuinen juttu. 3.5. On sit se itse koe joka tehdään omalla koneella kotona. Aikaa puoltoista tuntia.

Vierailija
2/7 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palikkatesti (ehkä vähän kieliä ja matikkaa) ja mitataan motivaatiota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää! Onko muita hakijoita?

Vierailija
4/7 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, jännittää kyllä

Vierailija
5/7 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lukemiset edistyy?

Vierailija
6/7 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni tässä esivalintakokeessa on neljä osaa. Suomenkielinen, englanninkielinen, matematiikka ja sit siihen materiaalin pohjautuva. Muuten ei mitään hajua kysymysten tai tehtävien laadusta.

Vierailija
7/7 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sosiaali- JA terveysalan amk-linja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän