Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko anopista pidettävä?

Vierailija
17.03.2016 |

Näin siinä kävi, kun nai ihanan miehen. Kaupan päälle sain ärsyttävän anopin, joka ei osaa keskustella vaan kyräilee ja mulkoilee jokaista sanomistani. Meillä kyläillessä tulee niskaan hengittämään ja päällepäsmäroimään, koska en osaa tehdä asioita hänen mukaansa oikein. Revin hiukset kohta päästäni.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yritettävä pitää ja olla suunnilleen väleissä, jos anoppi ei suoraan käyttäydy jotenkin huonosti tai sinua väheksyvästi. Siis sellainen tilanne, että kemiat vaan ei oikein kohtaa ja tyyppi ei tunnu mukavalta tai sun kanssa samalla aaltopituudella olevalta, ei ole riittävä peruste katkaista välejä tai olla tyly. Jos anoppi haukkuu tai väheksyy tai on oikeasti asiaton, välit voi minusta laittaa poikki. Muussa tapauksessa jonkinlainen yhteys on säilytettävä miehesi ja lastesi tähden. Sydänystävä ei ole pakko olla.

Anoppini ei ole koskaan haukkunut minua (ainakaan kasvotusten), mutta kieroa rivienvälistä kettuilua ja vittuilua olen saanut kuunnella näiden vuosien aikana. Esimerkiksi teimme mieheni kanssa melko samanlaista työtä opiskeluaikoina, ja anoppini on käski jo tuolloin miestäni hakemaan kunnon töitä. Harmi vain, että meidän aloillamme niitä kunnon töitä eivät tee muut kuin valmistuneet. Se ei anopin jakeluun mennyt! Toisena esimerkkinä voin mainita, että anoppi otti aina vierailuidensa aikana esille mieheni ikäisiä naistuttavia kotipuolestaan, jotka olivat opiskelleet hänen mielestään parempaa alaa kuin minä "Se Liisakin valmistu lääkäriksi ja sai heti korkealta paikalta töitä.... ja Mervi valmistui asianajajaksi ja pestattiin heti meidän kaupungin parhaimpaan lakitoimistoon" Kas kummaa, kun niistä miespuolisista tutuista ei koskaan mainittu.

Mieheni oli työttömänä vuoden ajan ja taloutemme oli tuolloin lähes kokonaan tulojeni varassa, kiitos näiden paskatöiden. Onneksi mieheni onnistui saamaan oman alansa töitä, mutta valitettavasti minä jäin puolestani työttömäksi. Olen kuumeisesti yrittänyt etsiä itselleni uusia työmahdollisuuksia, mutta anoppini mielestä olen mieheni lompakkoloinen, kuten täällä av:lla mammat sanovat. Anoppi hokee "Noh, kunpa sinäkin löytäisit töitä" tympeään äänensävyyn... ihan kuin työttömyys ei minua jo nyt syö! Olen tottunut tekemään töitä jo hyvin nuoresta lähtien ja hermoni palavat tämän takia. Anoppiani en kestä enää.

Tämän perusteella parjaat anoppiasi ihan liikaa. Jos hän kertoilee uiden naisten kuulumisia ja koulutuksia, se ei tarkoita, että hän vertaisi sinua heihin ja tarkoittaisi, että olet jotenkin huonompi.  Tai että hän tyrkyttäisi niitä naisia miehellesi ajatellen heidän olevan parempia miniöitä kuin sinä. Joillakin ihmisillä on vain tuollainen tyyli.

Jos ette tehneet koulutustanne täysin vastaavaa työtä, on ihan ok toivoa, että sellaista löytyisi. Ei se tarkoita, että anopin mielestä olit paskahommissa. Hän kannusti miestäsi hakemaan koulutustaan vastaavaa työtä.

Jos anoppi toivoo sun löytävän töitä, se ei tarkoita, että hän ajattelisi sinun olevan joku miehen lompakkoloinen. Ihan normaalia toivoa, että työtön läheinen löytäisi töitä. Oudompaa olisi, jos anoppi toivoisi, että et löydä töitä.

Kertomasi perusteella vääristelet anopin sanomisia ja luulet kaiken olevan tarkoitettu sinun haukkumiseksi, vaikka näin ei ole. Käyttäydy nyt vaan kunnolla ja pidä välit anoppiin kunnossa.

Eipäs puolustella kiusaajia! ’Tyyli’ ei ole puolustus kiusaamiselle! Kuuntele itse Mervijen ylistyslaulua vuodesta toiseen... eikös tulekin hyvä mieli...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi