Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkokissojen omistajat! Kuinka kauan odotatte kissaa kotiin ennen kuin otatte yhteyttä löytökotiin?

Vierailija
17.03.2016 |

Korjasin maanantaina kissan talteen taajama-alueella. Ilmoitin löytötaloon kissan tuntomerkit ja annoin yhteystietoni.

Vielä ei ole tullut kyselyitä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein vuosi sitten lopetettavaksi yhden kulkukissan. Soittelin ensin pari paikkaa, jotka ottavat löytöeläimiä, ja vastaus oli tämä: on todella harvinaista, että kissoja haetaan heiltä ollenkaan. Siis puhe nyt kotikissoista. Villikissoja he eivät halua ottaa, koska niitä ei ainakaan kukaan hae, vaan joutuvat sitten viedä ne piikille. Kävin sitten itse lopetuttamassa kissan. Kertoo aika karua kieltä tämän alueen kissanomistajista, kun edes kotikissoja ei kysellä löytöeläimiä ottavista eläinhoitoloista.

Vierailija
2/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kissa tulee aina yöksi kotiin, joten ottaisin yhteyttä jo seuraavana aamuna. Meillä on tosin kissalla aina panta ja siinä puhelinnumero.

Oiskohan ko. kissa ollut jo kauan kateissa ja omistaja luopunut toivosta? Siis oletan että oli kesy eikä ns. villiintynyt jolloin kotia ei ehkä ole koskaan ollutkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voiko joku olla niin tietämätön, ettei osaa sieltä kysellä? 

Olisiko nyt parempi vain päästää kissa ulos, niin ehkä menisi kotiinsa? On ihan hyvinhoidetun näköinen eli ei mikään kulkuri. 

Teinkö nyt ihan tyhmästi, että ylipäänsä otin kissan meille. Ajattelin, että on karannut. Tämä on kerrostaloauletta, joskin puistomaista ja metsäistä lähiötä. Tiedän muutamia, joiden kissat saavat olla ulkona vapaana, mutta tämä ei kuulunut niihin. 

Vierailija
4/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vein vuosi sitten lopetettavaksi yhden kulkukissan. Soittelin ensin pari paikkaa, jotka ottavat löytöeläimiä, ja vastaus oli tämä: on todella harvinaista, että kissoja haetaan heiltä ollenkaan. Siis puhe nyt kotikissoista. Villikissoja he eivät halua ottaa, koska niitä ei ainakaan kukaan hae, vaan joutuvat sitten viedä ne piikille. Kävin sitten itse lopetuttamassa kissan. Kertoo aika karua kieltä tämän alueen kissanomistajista, kun edes kotikissoja ei kysellä löytöeläimiä ottavista eläinhoitoloista.

Miksi lopetit jos oli kesy? On myös hoitoloita jotka ottavat kaikki kesyt kissat vastaan, eivätkä lopeta vaan etsivät kodin.

Vierailija
5/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyselin kuukauden päivät. Sitten aloin uskoa, että kissa on kuollut.

Nyt se sitten löytyi kun selailin vanhoja ilmoituksia - oli viety löytöeläintaloon viisi viikkoa katoamisestaan.

Vierailija
6/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panta siis tällä kissalla on, mutta siinä ei ole mitään yhteystietoja tai edes kissan nimeä. 

Vierailija
7/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lähikauppoihin ilmoitus, jossa kuva kissasta. Koti saattaa löytyä helpommin niin.

Vierailija
8/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lopetit jos oli kesy? On myös hoitoloita jotka ottavat kaikki kesyt kissat vastaan, eivätkä lopeta vaan etsivät kodin.

Ei se ollut kesy. Eivätkä ne hoitolat halunneet ottaa villikissaa, kun kuulemma aika moni kesyistäkin kissoista lopetetaan.

Vierailija
9/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyselin kuukauden päivät. Sitten aloin uskoa, että kissa on kuollut.

Nyt se sitten löytyi kun selailin vanhoja ilmoituksia - oli viety löytöeläintaloon viisi viikkoa katoamisestaan.

Minä siis ilmoitin heti. Ajattelin, että on kätevämpää omistaja tulla täältä hakemaan. Eli jos vain osaa kysellä löytötalolta, niin saa tietoni. 

Vierailija
10/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuttakaa kissat pennusta asti vain valvottuun ulkoiluun (ulkotarha, verkotettu/lasitettu parveke tai omistajan kanssa valjaissa). Kissa on ihan toisten armoilla (liikenteen, pahojen ihmisten, muiden eläinten) yksin liikkuessaan.

Vierailija
11/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ollut kesy. Eivätkä ne hoitolat halunneet ottaa villikissaa, kun kuulemma aika moni kesyistäkin kissoista lopetetaan.

Ok, ymmärsin väärin. Itsekin olen joutunut viemään täysin villejä lopetettavaksi tai siis vein hoitolaan jossa lopettivat. Maaseudulla elää edelleen kissoja joilla ei ole koskaan ollut ihmiskontaktia, lähinnä navettakissojen jälkeläisiä. Ongelma poistuisi jos maatilat ryhdistäytyisivät ja leikkauttaisivat kissansa.

Vierailija
12/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vein kesyn kissan löytöeläintaloon. Ei sitä sieltä kyselty. Toivottavasti pääsi parempaan kotiin.

Sitä ennen yritin ottaa kiinni toista kissaa. Ja ihmiset neuvoivat, että älä ota kiinni, kyllä se pärjää.

Löytyi sitten makaamasta ojan pielestä, oli nälkiintynyt, silmä rikki, ei pystynyt seisomaan. Eiköhän sekin lopetettu löytötalolla. Jokaisen kissansa ulospäästävän pitäisi nähdä tuollainen henkitoreissaan oleva kissa, niin ymmärtäisivät mikä on heidänkin lemmikeillään edessä.

Asun helsingissä ja täällä liikkuu supikoiriakin, kettujen lisäksi. Ei kissa pärjää supikoirapariskunnalle, saati autoille tai myrkyttävälle ihmisille.

Vierailija
13/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, ymmärsin väärin. Itsekin olen joutunut viemään täysin villejä lopetettavaksi tai siis vein hoitolaan jossa lopettivat. Maaseudulla elää edelleen kissoja joilla ei ole koskaan ollut ihmiskontaktia, lähinnä navettakissojen jälkeläisiä. Ongelma poistuisi jos maatilat ryhdistäytyisivät ja leikkauttaisivat kissansa.

No näin juuri. Tuo villikissojen lopettaminen on yksi kunnaneläinlääkärin tehtävistä, joten hain häneltä loukun lainaan ja vein sitten kissaparan lopetettavaksi.

Vierailija
14/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä uroskissoista on aina niin hankala tietää mikä on hylätty / reissussa.  Moni kissa menee varmasti vahingossa sellaisen luo joka ei enää päästä sitä pihalle eli siksi ei palaa enää kotiaan. 

Vierailija
15/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauhee ajatus että kaikki mikä on villiä pitää lopettaa. 

Vierailija
16/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuttakaa kissat pennusta asti vain valvottuun ulkoiluun (ulkotarha, verkotettu/lasitettu parveke tai omistajan kanssa valjaissa). Kissa on ihan toisten armoilla (liikenteen, pahojen ihmisten, muiden eläinten) yksin liikkuessaan.

So what? Jos ei pariin kuukauteen näy, otan uuden kissan. Elukka on elukka ja se elää meillä vapaata elukan elämään niin kuin sen luontaiseen luonteeseen kuuluu.

Vierailija
17/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taajamassa toki noin, meillä taas on monta (metsä)hehtaaria talon ympärillä, eikä liikennettä. Ilveksiä ei ole, ja muut pedot eivät ole uhka aikuiselle kissalle. Vaikea keksiä mitään todellista uhkaa, ja ainakin säästyvät elintasosairauksilta. Pitkäikäisiä ovat olleetkin, vanhin jo 21 v.

Vierailija
18/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää laittako pantoja vaan siru ja tarkistuttakaa löytöeläimet sirun varalta. Pannasta se jää johonkin kiinni ja kituu kuoliaaksi.

Vierailija
19/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään ei taida olla niin suurta parveketta että se riittäisi tyydyttämään ulkoilun tarpeen. Kaupunki ei muutenkaan ole mikään miellyttävä ympäristö kissalle. Ylipäätään käsittämätöntä että runsaati liikuntaa ja ulkoulua kaipaava lemmikki vangitaan kaupunkiasuntoon. Sisäkissa kärsii ihan yhtä paljon kuin koira joka ei koskaan pääse ulos.

Vierailija
20/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä totuteta. Kissa saa viettää meillä aitoa kissan elämää, jos sen kohtalo on eläin tai joku muu niin siitä sitten. Kissa pitää hiiret pois talosta, eikä se tätä tehtävää ja muita viettejään voi lukittuna toteuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi