Kaverini valehtelee
En tiedä mitä tehdä. Juuri äskenkin puhuttiin puhelimessa ja taas kuului värityksen makua olevan. Ja valehtelee siis aivan kaikesta, perheestään, työstään, ystävistään. Ahdistavaa kun ei tiedä mikä on edes totta ja puoli korvalla täytyy olla. Kaveri on muuten herttainen ja ymmärtäväinen sekä pystyn hänelle avautumaan kaikesta.
Mitä tekisitte tilanteessani?
Kommentit (11)
Eikö kellään ole muka ollut vastaavanlaista tilannetta
Valehtele takaisin. Ja niin että puhut puoliksi kaverin päälle. Heti kun alottaa jonkun jutun niin huudat "joo MINuLLaKIN oli xxx!", ja "MINÄkin kerran xxx!".
Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään ole muka ollut vastaavanlaista tilannetta
Mulla oli teininä, mutta kaikki tiesivät patologiseksi valehtelijaksi ja antoivat mennä toisest korvasta sissän ja toisesta ulos.
Yritin järjestää kaveritapaamista nyt vanhana, ja sain hänet puhelimeen, mutta hän ei tiennyt, että meitä vanhoja kavereita oli olemassakaan.(ei muistanut)
Mulla on tämmöinen kaveri. Valehtelee, värittää ja matkii. Jos minulla on päänsärky, hänellä on migreeni, jos mulla murtui jalka, sillä meni luu poikki kolmesta kohdasta. Jos mulla menee huonosti miehen kanssa, silläkin menee ja vastaavasti jos mulla menee miehen kanssa hyvin, sillä menee omansa kanssa paremmin kuin koskaan.
Keksii myös mitä ihmeellisimpiä juttuja, joista tyhmäkin tietää ettei voi pitää paikkaansa. Aiemmin yritin sanoa, että asia ei voi olla noin tai että tuo ei voi pitää paikkaansa. Mut haukuttiin pitkin kyliä kun mun tarvii aina päteä joka asiassa. Nykyään vastailen satunnaisesti kaverin puheluihin, en enää kerro omia asioitani. Ja kyllä, olen yrittää hiljalleen kuolettaa kaveruutta, en itse esim soita hänelle koskaan. Ei vaan mene jakeluun.
Eli kaikista järkevintä olisi siis olla pitämättä yhteyttä ja antaa kaveruuden hiljalleen kuivua?
Hänen puheidensa perusteella kavereita olisi reilukin määrä, mutten ole itse tietoinen kuin muutamasta ja hekään eivät ole paljoa tekemisissä tämän kanssa.
Sinällään olisi surullista vai katkaista välit, itse liian kilttinä en osaa sanoa hänelle oikein mitään, mutta valehtelu tuntuu olevan lisääntynyt vain vuosien myötä. Ollaan siis reilu 10 vuotta tunnettu
Ap
Voisitko ajatella sanovasi suoraan asiasta? Että sinusta on epämukavaa jatkuva valehtelu?
Mulla on kaveri, joka liioittelee ja värittää kaikkia juttuja. Välillä suorastaan valehtelee. Asiat on aika pieniä ja merkityksettömiä, mutta ärsyttää kuunnella, kun kertoo jollekin jotain ja itse tietää, että ei se noin mennyt. Hiljattain vaahtosi yhdessä porukassa siitä, että hän ei ole eläissään ollut päivääkään työtön. No on ollut. Asia on mulle ihan sama, mutta miksi pitää vaahdota jostain kun nimenomaan se mitä sanoo, ei pidä paikkaansa. Asiasta ei olisi ollut mikään pakko sanoa siinä tilanteessa yhtään mitään. Välillä miettii, onko vaan hiljaa vai pitäisikö muistuttaa, että etkö itse muista, olit vuonna 2011 melkein vuoden työttömänä?
Minun ex ystäväni teki samallain, ystäviä riitti, yhtäkään ei ole kukaan nähnyt, kukaan näistä ei yllättäen käytä somea, paitsi tietty työkaverit.. Selitti heidän illanvietoistaan, ja kuitenkin puhui pussiin itsensä tavalla tai toisella.
Puhui avoimesti mt-ongelmastaan mutta en usko ettei se ainoastaan ole syy valehteluun
Minkälaisia asioita kaveri valehtelee? Jos jutut ovat harmitonta liioittelua, niin haitanneeko tuo?
Itse huomasin että tarinoita keksivä sukulainen harrastaa myös varastelua, eipä huvita päästää kotiinsa.
Up