Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde ja opiskelun perässä muutto, apua...!

Vierailija
16.03.2016 |

Hei kanssamammat! Näin yhteishakujen aikaan on herännyt riitaa ja kysymyksiä miehen kanssa...

Tilanne on se, että nyt pitäisi alkaa hakemaan unelma-ammattiini, mutta kaikki paikat jossa asun ovat todella kaukana. Niin kaukana ettei täältä käsin ole fiksua matkustaa edestakaisin joka päivä. Avomiehelläni on työ täällä missä asumme, ja koulupaikka Helsingissä. Meidän ei oli mm. Työpaikan takia muuttaa opiskelupaikkojenne välimaastoonkaan... Olen miettinyt yksin muuttamista, mutta tätä kun ehdotin niin mies suuttui, eikä yhtään hyväksynyt että asuisimme erillämme... Ei etäsuhde kiva ole, mutta en oikein voisi jäädä tuleen makaamaan.

Mitä minun pitäisi tehdä? Lähtemällä loukkaan miehen tunteita kun ei halua asua yksin, hänkin joutuisi etsimään pienemmän asunnon ja suhde olisi kaikinpuolin koetuksella. Jos en hae kouluun, pelkään että kadun ja katkeroidun...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka nyt Hkiin? Eikö muualla ole ko. tutkintoa tarjolla? Voiko opiskella avoimessa ensin prosemiin asti?

Vierailija
2/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, sama tilanne täällä. Ainoa mitä voin varmaksi sanoa on että sä todellakin katkeroidut jos jätät tilaisuuden käyttämättä, mä kokeilin sitä jo vuosia ja usko sä helpommalla, ei toimi. 

Opiskelu on väliaikaista, joten sinulle oma asunto sitten opiskelupaikkakunnalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä kouluun Helsinkiin täältä n. 40-50 min, minulta menisi 3 h suuntaansa lähimpään kouluun, jos täältä kulkisin. Muualla ei ole samankaltaisia tutkintoja...

Mies on AMK:ssa ja minäkin haluaisin sellaiseen.

-AP

Vierailija
4/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en jättäisi itseäni kouluttamatta jonkun toisen ihmisen takia, ei mitään järkeä. Jos tämä ei miehelle sovi eikä hän sitä mitenkään edes yritä ymmärtää niin voi voi.

Vierailija
5/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä nyt hetki. Kumppanisi tulisi kannustaa sinua opiskeluun. Siinä on kyse sinun tulevaisuudestasi! Älä jätä tilaisuutta käyttämättä sillä se on sun tulevaisuudenturva. Parisuhteista ei taas koskaan tiedä. Mulla päinvastainen tilanne, kannustan kumppania opiskeluun mutta ei sitä kiinnosta.. Olisin todella onnellinen jos tuo mies haluaisi kehittää itseään! Asumisjärjestelyt ovat todellakin vain järjestelykysymyksiä. 

Vierailija
6/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele oikeinkirjoitusta vaikka netissä.

Vierailija
7/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä sukulaistytöllä oli jo koulupaikka Australiassa, paperihommat kunnossa ja kaikki. Sitten hän tapasi uuden poikaystävän Suomessa ja jätti menemättä Australiaan. Suhde kaatui joitakin vuosia myöhemmin (poikaystävän harrastama pettäminen, väkivalta jne) ja nyt tämä "tyttö" on jo päälle 30-vuotias eikä mitään lukion jälkeistä koulutusta. On hakenut useamman kerran opiskelemaan Suomessa mutta ei ole päässyt, aina jäänyt muutaman pisteen päähän sisäänotetuista. Voisin veikata, että häntä hieman v*tuttaa kun ei aikoinaan lähtenyt sinne Australiaan vaan dumppasi sen mahdollisuuden poikaystävän takia...

Vierailija
8/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paikat jossa asun?

Meidän ei oli?

Wtf?

Vierailija
9/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin vastaavassa tilanteessa toiseen maahan pari vuotta sitten, en kadu.

Vierailija
10/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille jo vastanneille... Kumppani ilmaisi että ei ole kivaa että opiskelu menee parisuhteen edelle, ja en minä tietenkään sellaista ole tarkoittanut. Hän kannustaa minua kyllä kouluun, mutta sellaisiin mihin en halua, ihan vain kun ne ovat niin lähelläkin. Lisäksi ovat mm. Yliopistoja johon kannustaa, enkä usko että sellainen edes sopisi minulle.

Asunnoista ilmaisi että ei mm. halua kaksiostamme muuttaa, ja jos muuttaisin niin ei kyllä jatkaisi vuokran maksua yksin. Eli saisin yhä jatkaa vuokraosuuteni maksua.

Tiedän mitä minun pitäisi tehdä, mutta ei ole helppoa katsoa kun mies kärsii...

-AP

Vierailija
11/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ihmeessä opiskelemaan. Jos teidän suhteessanne on asenne lähinnä miehen osalta tuo, niin tuskinpa se suhde muutenkaan pidemmän päälle tulee kestämään.

Vierailija
12/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi muuten mahdolliset kirjoitusvirheet, tabletti "korjailee"...

-AP

Vierailija
13/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille jo vastanneille... Kumppani ilmaisi että ei ole kivaa että opiskelu menee parisuhteen edelle, ja en minä tietenkään sellaista ole tarkoittanut. Hän kannustaa minua kyllä kouluun, mutta sellaisiin mihin en halua, ihan vain kun ne ovat niin lähelläkin. Lisäksi ovat mm. Yliopistoja johon kannustaa, enkä usko että sellainen edes sopisi minulle.

Asunnoista ilmaisi että ei mm. halua kaksiostamme muuttaa, ja jos muuttaisin niin ei kyllä jatkaisi vuokran maksua yksin. Eli saisin yhä jatkaa vuokraosuuteni maksua.

-AP

Sori vaan mutta sun mies on itsekäs. Kämppiä löytyy kyllä, jos ei halua maksaa kaksioista niin sitten muuttaa yksiöön. Ei kovin ihanalta toi sun mies kuulosta.

Vierailija
14/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ensin opinnot avoimessa amkissa jos etänä voi!

Sen jälkeen läsnäolopakkoa ei paljon ole. Harjottelujaksot voit tehdä missä vaan.

Vierailija
15/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-AP

Naisella pitää olla kunnon ammatti lisäksi sellainen jonka oikeasti haluaa . Yksikään mies ei ole sen arvoinen että nainen jättäisi miehen vuoksi haluamansa koulutuksen hankkimatta. Miksi muuten aloittajan mies ei hae itselleen jotain koulutuspaikkaa sieltä päin mihin aloittaja haluaa opiskelemaan? Ei tarvitsisi asua erillään ja mies ei ns kärsisi? Niinpä. Mies ei koskaan vaaranna omaa koulutustaan.

Aloittaja älä turhaan menetä mahdollisuuksia jonkun miehen vuoksi. Älä ole naiivi.

Vierailija
17/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille jo vastanneille... Kumppani ilmaisi että ei ole kivaa että opiskelu menee parisuhteen edelle

Niin, ei ole kivaa, että sinun opiskelu menee parisuhteen edelle. Se, että mihen opiskelu menee parisuhteen edellen, on näemmä ok miehelle.

Vierailija
18/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta v*ttu mitä paskaa. Se, että mies "kärsii" on ihan siitä itsestä ja sen omista valinnoista kiinni. Sitäpaitsi jos roolit olisi päinvastoin niin mies olisi jo muuttanut vaikka 500 km:n päähän opiskelemaan ihan yksinään. Tai sitten pakottanut sinut mukaan.

Vierailija
19/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ravisteluista, tarvitsen sitä, sillä tilanteeni on niin absurdi. Yläpeukut kaikille teille!

Minulla on 2 ammattitutkintoa pohjalla, joista toisen aikana olin jo miehen kanssa. Nykyiset koulutushaaveeni ovat hänen mielestään epäreilut, koska hän kävi töissä kun minä opiskelin, ja nyt sen pitäisi (ilmeisesti) olla toisin päin. Tosin silloin maksoimme kaikki omat osuutemme itse, joten ei siinä sen kummempaa rahallista apua ollut.

Miehellä ei ole mahdollisuutta siirtyä, koska sai koulutuspaikan melkein säkällä (oli melko alhaiset pisteet, mutta yleinen taso haussa sattui olemaan keskimääräistä huonompi), eikä saman lafkan toimipisteitä ole muualla kuin Helsingissä. Lisäksi hänen työpaikkansa on täällä.

-AP

Vierailija
20/33 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperit meneen vain ja haet todellakin semmoiseen koulutukseen, johon itse haluat! Ainoa asia, jota kuitenkin vielä pohtisin, on alan tulevaisuudennäkymät. Onko kyseisellä, jota haluat opiskelemaan, hyvin töitä tarjolla? Jos ei, niin siinä tapauksessa miettisin vielä alaa uudelleen.

Miehet voi vaihtua, mut naisen pitää aina olla kykenevä elättämään itsensä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan