IVF/ICSI Vko 13
Heip.Pakko oli aloittaa uusi pino kun aika senkun vähenee ja meidän ensimmäinen ivf/icsi lähestyy.Nyt kaikki mukaan!!Meillä menee niin että loppuviikosta käyn lääkkeenhakureissulla,joten vielä en tiedä tarkkaan millä lääkkeillä lähdetään matkaan.Kuitenkin pitkällä kaavalla olisi alustavasti tarkotus mennä.Kp21 sattuu olemaan 1.3.Sanokaa jos olen laskenut ihan väärin,eikös punktion pitäisikin sattua viikolle 13..??Meillä vikaa löytynyt hieman siittiöiden muodosta,muuten kaikki pitäs olla ok.Tämän vuoksi tehdäänkin ivf/icsi,toivottavasti jommalla kummalla saataisiin aikaiseksi hyviä alkioita:)
Nyt mukaan pinoon, ettei tartte yksin kärvistellä...hop hop!:)
payne
Kommentit (89)
Heissan vaan kaikki. Siis ei oo totta. Yleensä menkkojen tuloa pelkää ja se harmittaa kun ne alkaa. Nyt kun niitä varttuu niin ei..ei tuu. Ja mulla olis keskiviikkona nollaultra. Voihan piru. Mitähän nyt. Toivottavasti tulee ennen sitä. Muuten en tiiä miten tää tästä jatkuu...siis onko se niin ettei piikit ala ennen kun on menkat olleet?
Toivotaan Nysä että menkat kerkeis vielä alkaa ennen nollaultraa.Mulle sanottiin et jos ei ala ennen niin soittaa ja perua aika..näin ollen sain sellaisen kuvan ettei pistoksia voida aloittaa aikaisemmin.Tiedä sitten.Ihme juttu,mulla ei ollu kun vuorokauden myöhässä.Outoa vaan että menkat edelleen täydellä tohinalla päällä vaikka normaalisti olisi jo loppunut.Ja sellaisen kuvan vielä olen saanut et synarelan aikaan menkat ois lyhemmät ja niukemmat.Niimpä edelleen epäilyttää et onkohan lääke vaikuttanut niinkun pitäs.Huomenna siis menen nollaultraan,jännittää.
Mites Teydalla?Miten meni nollaultra????
Oon vähä myöhään liikenteessä, kello on jo vaikka mitä :)
Mutta pitihän se kurkata mitä tänne kuuluu teille sumukavereille..
Juu, tänään olin sitten siinä nollaultrassa, kivasti meni, sain aloittaa piikityksen tänään, jippii !! Nyt alkaa jotain tosiaan tapahtua !
Lääkäri totesi että Suprecur tehonnut odotusten mukaisesti ja nyt vaan piikkiä massuun. Sumut jatkuu tietty piikitysten rinnalla, onneksi en ole saanut minkäänlaisia oireita sumukuurista.
Mites teillä muilla, pukkaako oiretta ?
Ihan mieletön olo :) vaikka tietää että varmasti on kipuja edessä ja se punktio :( mutta hieno tunne vihdoinkin kun tietää että tässä hoidossa saattaa jopa onnistua. Koitetaas pitää mieli oikein korkealla :))
Taidan tästä hipsiä nyt nukkumaan :) Hyvät yöt !
Paynelle..huomista varten :) hyvin siellä ultrassa menee, kohta olet piikit kätösessä ja hommat edistyy taas huimasti, tuu sitte kertomaan kuulumiset !
Ja Nysälle, voi hitsi menkat antaa odottaa...ei täällä yleensä menkkoja kellekään toivoisi, mutta tässä tapauksessa, toivottavasti alkaisivat pian.
Ja tietty kaikille muillekin oikein suuret tsemppihalit !!
-Teyda-
Mitäs likat? Mulla oli aamulla labra (E2) ja nollaultra. Ja pikkasen meni tiukoille noitten menkkojen kanssa. Nehän sitten alkoivat aamulla kun nousin ylös. Eli justiinsa pari tuntia ennen ultraa..heh.
No labra oli ok. Mutta ultrassa oli yksi follikeli. Mistä lie tähän aikaan kierrosta ilmestynyt. Eivät nyt osanneet sanoa että alanko piikittää vai en. Eli odotan tässä soittoa lääkäriltä joka on tehnyt päätöksen. Pitäis soitella ihan kohta. Hain apteekista jo puregonin ja aamulla muistin ottaa kynänkin mukaan. Eli jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin kohta uppoaa eka piikki ja ja sitten illalla puolittuu sumut ja piikit jatkuu huomisesta aina aamuisin. Mutta jos ei lupaa heltiä niin sitten jatkan sumuja ja maanantaina on uusi ultra ja uusi labra.
Että nyt vuorostaan tämmöistä odottelua!! Oli muuten lääkäri aamulla mukavasti myöhässä. No ei haittaa...lyhyempi työpäivä...:) Miten muilla menee?? Piikit startanneet?? Terkkuja kaikille!
Mä olin kuvitellut liittyneeni jo kerran tällaiseen ketjuun, mutta ilmeisesti en sitten ollutkaan.. Joten liityn nyt seuraanne. Meillä tulossa ensimmäinen ivf/icsi lyhyellä kaavalla. Yritystä on takana 1½ vuotta ja yksi inssi on tehty, mikä ei tuottanut toivottua tulosta. Minulla on ennestään jo yksi lapsi aikaisemmasta suhteesta.
Mulla hoito lähtee varsinaisesti käyntiin vasta huomenna, kun alan piikittämään puregonia.
Trig tervetuloa joukkoon !
Hyvä Nysä ! piditpä jännityksessä, mutta saitpa ne menkat sittenkin ajallaan tulemaan, kuis on nyt tilanne, pisteletkö jo piikkiä ?
Ja entäs Payne ? Kuinka jakselet, mites se nollaultra meni sulla ?
Mulla toistaiseksi kaikki ok, piikkiä menee ja olo aika normaali...
Kertokaas nyt väliaikatietoja, uteliaalle ;)
...ei ole tullut kirjoiteltua, kun ei ole oikein tapahtunut mitään...sumuttelua vaan ja mitään oireitakaan ei ole oikeastaan ollut. Olin varautunut paljon pahempaan - lääkäri peloitteli vaihdevuosioireilla, onnekseni ainakin VIELÄ olen niiltä säästynyt. Mulla olis ens viikolla nolla-ultra ja pistosten opettelu tiistaina. Mua mietitytti mitenkähän mahtaa menkat tulla ilman erityslääkityksiä, kun mulla pco ja kierto ilman lääkitystä saattaa olla jopa 80 pvää. Ja alkavatko ne ennen nolla-ultraa. Eli samat pelot kuin Nysällä. Soitin tänään Väestöliittoon tästä ja neuvoivat ottamaan yhdet sumut päivällä lisää. Saas nähä auttaako se ja alkaako oireita nyt sitten tulemaan. :) Ja jos menkat eivät ennen tiistaita ala niin soitan uudestaan sinne.
Samalla kysyin kuinka paljon tarvii olla väliä seuraavaan hoitoon, JOS tämä ei nyt natsaa. Yhdet kuukautiset nega menkkojen jälkeen pitää olla väliä. Olin vaan palstan muista kirjoitteluista lueskellut, että jollain oli sanottu 3 kuukautiset. Eli ehtii ainakin yhden hoidon tehdä ennen kesää. Toivottavasti sitä ei enään tarvittaisi. Mutta sitä vaan suhtautuu jotenkin niin skeptisesti tähän ekaan hoitoon - no, ei pitäis sitten pudota kovin korkealta jos nega tulee. Tähän on varmasti vaikuttanut muiden kirjoitukset, että eka IVF menee harjoittelussa, sen jälkeen vasta saadaa sopivat lääkemäärät ym. sopiviksi. Tiedä sitten?!
Tsemppiä piikittelyihin teille muille, perässä tullaan.....
Ja tervetuloa uudet mukaan!!!
Tiistain nollaultra meni loistavasti,eli synarela oli sittenkin toiminut.Äsken pistin ensimmäisen gonalin annoksella 150IU.Tiistaina olis ultra ja katotaan miten viiden päivän jälkeen on gonalilla lähteny munikset kasvamaan.Ihanaa kun saa tuon synarelan annoksen vihdoin puolittaa!!Tosin ihmeen vähillä oireilla oon siitä selvinny,ihme:)Nyt vaan pitää toivoa että saataisiin kasvateltua paljon hyvälaatuisia munasoluja:)Kasvatussäteitä lähettelen myös teille~~~~~~~~
Heippa!
Mahtuisinko vielä tähän pinoon? Mulla tosin punktio suunnitteilla viikolle 14, mutta täällähän taisi yksi samalla aikataululla olla, eikä sille viikolle ole kukaan omaa pinoa aloitellut.
Tausta: esikoinen vuonna 2003 tärppäsi aikanaan ekasta inssistä. Kakkosta on sitten yritetty saada aikaan neljän inssin verran tuloksetta ja nyt ollaan menossa kohti ekaa ivf:ä. Eli aika arvoituksellista tämä lisääntyminen on!
Olen sumutellut kohta viikon Synarelaa ja ensi viikolla sitten kait olisi pistokset vuorossa. Gonal-F:ä lääkäri kirjoitti, ja on jo kalliilla rahalla apteekista haettu. :(
Melkoisen oireetta olen minäkin saanut tähän asti olla. Päätä on ehkä vähän useammin särkenyt kuin tavallisesti.
Kyllä tää semmosta piinailua on ollut jo tää hoidon alkutaival. Ensin piinasin edellisiä menkkoja, että pääsi soittamaan IVF hoitajalle. Sitten piinasin näitä menkkoja, että ehdin saada ne ennen nollaultraa. Ja kun menkat alkoi viime tingassa niin sitten keskiviikko meni piinaillessa mitä lääkärit päättää jatkosta. No iltapäivällä vasta tuli soitto, että saan alkaa torstaina piikittämään. Eli tänä aamuna meni jo toinen piikki.
Sumuissa ja piikeissä ei muuta vikaa kun se että vapaapäivinäkin pitää herätä niin aikasee. Ja jos kömpii takasin pehkuihin ni uni ei kyllä enää tule. On jo sen verran valosaakin.
No nyt sitten odotellaan miten piikit rupeaa puremaan. Maanantaina on vielä labra ja ensi perjantaina ultra ja labra. Ja jos kaikki menee hyvin niin vk 13 punktio. Ei enää kauaa...ja sitten piinaillaan tuleeko mitään punktioitavaa ja lähteekö hedelmöittymään tai jakaantumaan ja saadaanko siirtoon mitään ja kestääkö matkassa jo saadaan. Huoh...No kiva kuitenkin kun näinkin alkuvuodesta päästy käyntiin niin ehditään tässä tän vuoden kuluessa tehdän näitä julkisen tarjoamia hoitoja. Kolmehan niitä vissiin saadaan??
Puregon annostus mulla sen 150 iu ja sen pistäminen ei tunnu miltään, mutta pregnyl vähän jänskättää. Varsinkin jos pitää ottaa 10000 yksikköä eikä 5000 kuten viimeksi. Voikohan noita kahta ampullia ottaa kerralla vai pitääkö napata kaksi piikkiä? Ounou.
Mutta aurinkoista päivää kaikille. Nyt on jatkettava töitä.
Eli mulla on punktio näillä näkymin viikon 13 lopussa tai heti vko 14 alussa. Tällä kertaa hoito tehdään lyhyellä kaavalla ja kunhan saan varmistussoiton klinikalta, niin tiedän aloitanko piikit tänään vai myöhemmin tällä viikolla. Vuoto alkoi lauantaina. Mulla hoitokaavana Puregon, Orgalutran, Pregnyl ja Progesteron.
Taustasta sen verran, että lapsettomuutta takana hieman yli kolme vuotta. Syy lapsettomuuteemme löytyi siittiöistä, joita ei juurikaan ole ja nekin, jotka löytyivät ovat pääasiassa epämuodostuneita. Omilla soluilla kuitenkin yritetään.
Ensimmäinen ICSI oli julkisella viime elokuussa siitä tuloksena kemiallinen raskaus. Pakastimeen jäi tuolloin 5 alkiota. Tuon kemiallisen raskauden jälkeen oli vuorossa ensimmäinen PAS marraskuun lopussa ja siitä jälleen heikko positiivinen, joka muuttui viikossa negatiiviseksi. Toinen PAS meillä piti oleman tuossa helmikuun alussa. Loput alkiot kuitenkin menehtyivät sulatuksessa ja näin ollen siirtoon ei päästy.
Julkisella seuraava ICSI-hoitomme olisi tehty aikaisintaan kesällä ja näin ollen päädyimme yksityiselle. Sieltäkin tuli taas kylmää vettä niskaan, kun ensimmäinen yritys jouduttiin keskeyttämään tuossa kaksi viikkoa sitten, tällä kerralla kun ei munarakkulat jaksaneet kasvaa. Tätä lääkärikin hieman ihmetteli, kun viime elokuussa rakkuloita tyhjennettiin jopa 31 ja tällä kertaakin näytti aluksi hyvältä, mutta lopulta 20 rakkulasta vain yksi jaksoi kasvaa isoksi. Nyt siis alkaa kolmas ICSI ja samalla palattiin samaan Puregon annokseen kuin mitä elokuussakin käytettiin. Nyt olisi toiveissa se, että kaikki menisi hyvin ja päästäisiin edes punktioon asti. Sen jälkeen sitten jännitetään lisää.
terveisin, sk-78
Miten teillä menee? Täällä tuntuu että vatsa vähän turvoksissa. Eilen oli labra ja hormonit ok. Ultra vasta perjantaina joten ei mitään tietoa mitä tuolla masussa tapahtuu. Onko tulossa muniksia ja paljonko..
Viimeksi oli tässä vaiheessa jo n. 20 rakkulaa.
Onko teillä jo tietoa ensi viikon aikatauluista?? Mulla ei varmaan tietoa ennen perjantaita. Silloin luultavasti viisaampi.
Laittakaahan kuulumisia.
Hei vaan kaikille!
Tulin just ekasta IVF pitkän kaavan ultrasta ja kaikki näytti ihan ok:lta. n.10 rakkulaa oli molemmilla puolilla aluillaan, kunhan kaikki lähtis kasvamaan. Sain samalla pistosopetuksen - ihmeen helpolta tuntu! :) Irrotuspiikin kanssa voi ollakin vaikeuksia- mutta, se sen ajan murhe sitten. Ens tiistaina ja perjantaina ultrat ja näillä näkymin punktio vkon 14 alkupuolella.
Onko teillä muilla tullut mitä oireita tosta puregonista?
Tästä se sitten lähtee....
Munisten hautomis intoa kaikille!!! Sopivasti pääsiäinenkin tulossa. :)
Täälläkin on tänään nollaultra käyty ja pistosohjeistus saatu. Tuntuu tosiaan helpolta pistäminen tuon kynän kanssa, mulla Gonal-f. Yhden Pregnylin olenkin jo itseeni tuikannut aiemmissa insseissä, joten sekään ei pelota, mutta onhan siinä tosiaan enemmän säätämistä.
Mulla onkin m@mmulin kanssa hyvin sama aikataulu. Pistokset alkaa huomenna, ensi maanantaina ultra ja sitten to tai pe ja viikon 14 alkuun tähdätään punktio (väliin ma-ke).
Mieli on hyvin neutraali tällä hetkellä. Ehkä johtuu siitä, että on niin paljon muuta tekemistä, että hyvä kun muistaa lääkkeet ottaa. Ja ehkä hyvä niin... Tiedän, että ehdin sitten piinaviikoilla piinailla ihan tarpeeksi.
Täällähän vaikuttaa aika lupaavalta meno, moni päässyt jo tositoimiin :)
Täällä päässä menee aika rauhallisesti, piikitykset ja sumuttelut menneet hyvin mutta rakkuloita on aika vähänlaisesti, kymmenkunta ja hyvin eri kokoisia. On hyvin vaikea sanoa miten punktiossa käy, saadaanko mitään järkevää satsia munasoluja. Vielä 2 piikkiä puregonia olisi jäljellä ja sitten lauantaina irrotuspiikki. Ompa kumma päivä sunnuntaina kun ei ole mitään lääkettä otettavaksi :)
Täytyy myöntää että paljon helpommin on hoito edennyt mitä osasin ikinä kuvitella, olen onnekkaasti välttänyt sivuoireet, ja toivotaan että hommat etenisi loppuun asti yhtä hyvin. Maanantaina oleva punktio alkaa pikkasen jännittämään mutta luotan että lääkitys olisi silloin kohdallaan.
Tästä jatketaan tytöt ! Tsempitystä kaikille tasapuolisesti ja kertoilkaa kuulumisia, niitä on kiva käydä lukemassa :)
No niin,sitä alkaa meilläkin jännitys pikkuhiljaa tiivistyä.Henkisesti ollu mulle hieman rankkaa mutta muuten sumut ja piikittelyt mennyt ihan mukavasti.Kävin tiistaina ultrassa viiden gonalin jälkeen.Molemmilta puolilta löytyi kymmenisen follikkelia,koosta en tiedä mut kuulemma ihan hyvänkokoisia.(????)Samalla 150IU annoksella jatketaan..Huomenna menen uudestaan ja sovitaan punktiopäivästä,toivottavasti päästään jo maanantaina.Mahakipuja on ollut ja panadolin kanssa ollaan ystävystytty viime päivinä:)Huomenna olen taas viisaampi ja tiedän enemmän tilanteesta.Eikun loppuhetken munisten kasvattelu kiriä teille:)
Mun käsityksen mukaan kymmenisen munasolua olisi ihan hyvä määrä. Jos hirveästi tulee, laatu usein laskee. Näin sanoi lääkärini mulle eilen.
Eli tänään olin ekassa ultrassa ja tähän asti lääkäri sanoi, että " so far so good" , mutta viimeksikin se yllätys löytyi seuraavana ultrakertana, kun vain yksi rakkula oli jatkanut kasvua. Tällä kertaa kuitenin rakkuloita olisi taas tulossa vajaa parikymmentä ja tänään ne olivat noin sentin suuruisia. Limakalvokin on jo hyvää vauhtia paksuuntumassa. Ensi tiistaina on sitten se jännittävä ultra, jossa katsotaan päästäänkö tällä kerralla punktioon ja jos päästään niin punktio on näillä näkymin joko ensi torstaina tai perjantaina.
Mukavaa viikonloppua teille kaikille! Osilla on punktio ilmeisesti jo alkuviikosta, vai muistanko väärin?
Tsuih tsuih..sumujen kanssa lotrausta... 13 päivää kohta sumuja takana, eikä ole onneksi ne sivuoireet astuneet mukaan, huh helpotusta..ja kohta saa ehkä tiputtaa suihkimiset puoleen jos saa piikit aloitella. Se selviää alkuviikosta.
Täytyy ihan ihmetellä että kuinka on voinut päästä vielä näin helpolla, mutta ehkä se kärsimys tulee sitten niiden piikitysten kanssa :( ..eipä niitä kannata murehtia etukäteen.
Hyvinhän tässä edistytään, joten reipasta mieltä kaikille ja sumutelkaahan tarkkana siellä :)