IVF/ICSI Vko 13
Heip.Pakko oli aloittaa uusi pino kun aika senkun vähenee ja meidän ensimmäinen ivf/icsi lähestyy.Nyt kaikki mukaan!!Meillä menee niin että loppuviikosta käyn lääkkeenhakureissulla,joten vielä en tiedä tarkkaan millä lääkkeillä lähdetään matkaan.Kuitenkin pitkällä kaavalla olisi alustavasti tarkotus mennä.Kp21 sattuu olemaan 1.3.Sanokaa jos olen laskenut ihan väärin,eikös punktion pitäisikin sattua viikolle 13..??Meillä vikaa löytynyt hieman siittiöiden muodosta,muuten kaikki pitäs olla ok.Tämän vuoksi tehdäänkin ivf/icsi,toivottavasti jommalla kummalla saataisiin aikaiseksi hyviä alkioita:)
Nyt mukaan pinoon, ettei tartte yksin kärvistellä...hop hop!:)
payne
Kommentit (89)
Ei ole koko piinailuaikana ollut muuta kuin menkkaoireita...ja nyt viikonloppuna särkenyt päätä valtavasti. Tissit ei kipeet alkuunkaan ja ihan pientä punaa jo havaittavissa. Voi perkele!!!Huomenna veritesti, mutta negaa on. Se on jo varma.Oman kroppansa kun tuntee niin hyvin. Nyt vaan kerättävä voimia uuteen yritykseen. Pakkanen kun ei saa meiltä koskaan mitään :(
Voi hitsi kun kurjaa Nysä! Voimia sulle nyt. Ehkä pieni toivon kipinä on vielä olemassa, lopullinen tuloshan selviää huomenna. Pidetään vielä peukkuja plussalle, eikä heitetä pyyhkeitä kehiin. Minä paraskin sanoja kun yritän etukäteen psyykata itseäni negaan, vaikka tietenkin plussaa odotan, mutta....eipähän putoa sitten kovin korkealta. Zemppiä!
Meillä ei VL:ssa tehdä veritestejä, vaan jokainen testaa itse. Sais kyllä mun mielestä kuulua siihen samaan kovaan hintaan veritestikin. Samaten ei myöskään kuulu muutkaan veritestit silloin ennen punktiota. Kysäsin sitä kerran ja kuulemma niistä luovuttu säästösyistä, ultrassa kun näkee yhtä hyvin ja se on kuitenkin tehtävä.
Mulla oireita ei taida muuta olla kuin rinnat kipeät ja turvoksissa. Ja aikakin mennyt ihan hyvin ja nopeesti. Yritän koko ajan kehitellä tekemistä ja olla ajattelematta, tosi helppoa! :) Nyt jänskään miten käy, kun miehellä alkoi eilen tosi raju vatsatauti, että iskeekö meikäläiseen. Tietty just pääsiäiseks, kun pitäis lähteä mökille. Se on kyllä tauti kamalimmasta päästä mitä tiedän.
Zemppiä kaikille piinailijoille! t. mammuli pp4
Voi hitsi Nysä..älä nyt anna periksi vielä..peukutan täällä ihan täysiä sun ja tietty muidenkin puolesta.
Oma piinailuni on vielä kesken...taitaa olla 11 pp menossa, olen koittanut ajatella ihan muita juttuja..
Oireista ei osaa päätellä mitään, menkkamaisia kipuja ollut välillä..riippuen päivästä, rinnat ehkä hieman arat...mutta siihen se sitten jääkin joten ei voi millään vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä. Lugeja laitellaan ja täytyy varmaan vielä jokunen päivä tässä katsastella, jos sitte vielä tarvitsee testailla.
Kovasti piinailuvoimia kaikille, koitetaan jaksaa :)
Toisaalta ne menkkamaiset kivutkin voivat johtua raskaudesta. Ja hieman vertakin voi tulla, vaikka olisikin raskaana, näin ainakin klinikan hoitaja mulle sanoi. Tulethan kertomaan veritestin tuloksen, kun sen saat! Pidän vielä peukut pystyssä puolestasi!
Oma olotilani on muuttunut aina vain väsyneemmäksi. Eilen illalla menin nukkumaan jo puoli seittemän jälkeen ja heräsin klo 22 laittamaan progesteronin ja sitten takaisin petiin. Toisaalta myös niitä juilimisia on ollut taas enemmän ja koko ajan on hirmu heikko olo ja turvotus, joka oli jo laskenut viikonlopuksi palasi uudelleen. Lisäksi lämpö on noussut pysyvästi sinne 37 pintaan, kun normaali ruumiinlämpöni on ollut aina tuossa 36,3 paikkeilla. Toivo alkaa nostamaan siis päätänsä ja testaaminen alkaa houkutella vain enemmän ja enemmän, vaikka on vasta pp 8 menossa. Siinä viime syksyn biokemiallisessa raskaudessa kun oli hyvin samanlaiset oireet, mutta silloin oksentelin jo tässä vaiheessa. Eipä tässä auta muu kuin pitää pää kylmänä ja yrittää ajatella ihan muita asioita. Niin ku se muka onnistuisi :)
Kovasti plussasäteitä kaikille! Ja jaksamista piinailuun!
Vaikka oireet näytti jo tosi hyvältä, niin tässäköhän tämä nyt sitten oli? Tänään tuli aavistus vaaleanpunaista vuotoa pikkuhousunsuojaan. Ei mitään hirveästi, mutta vähäsen kuitenkin. Omat toiveet hiipuu tän myötä, kun mahan turvotuskin on taas laskenut. Ja se testipäivä on vasta maanantaina... Lääkkeethän ne sen enimmän vuodon varmaan poissa pitää siihen asti ja maanantaina saa testata negan. Mä en haluaisi nähdä enää yhtään tyhjää ruutua. Mulla on ihan mieli maassa ja tuntuu vaan niin hemmetin pahalta!
Tsemppiä teille muille piinailuunne! Mä taidan tästä siirtyä tuonne taka-alalle, kun ei tästä näytä mitään tulevan.
Voiko se vuoto alkaa jo noinkin pian? mikä piinauspäivä sulla on menossa? ootko koittanut testata?
Ehkei vielä kannata kuitenkaan menettää toivoa. Zemppiä sulle ja pidetään kuitenkin vielä peukkuja.
Mitkäs piinauspäivät muilla on meneillään?
Mulla 6 pp ja testipäivä 20.4.
Aurinkoista pääisäistä ja ++++++++säteitä jokaiikalle!
Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin kyllä sitä itsensä niin hyvin tuntee...
Vielä ei menkat, mutta tänään soittivat veritestin tulosta ja hormoniarvo tasan NOLLA! ja pakkaseen ei jäänyt mitään! Että nyt 2 IVF:ää samalla kaavalla takana. Ja ei auta kun jatkaa taistoa! Muille parempaa onnea! Tehkää te niitä plussia! Ja pääsiäistä kaikille! :(
Voi Nysä, olen pahoillani puolestasi. Jaksamista ja voimia seuraavaan yritykseen!
Menneellä viikolla olin jo valmis luovuttamaan ja olenkin nyt sitten pysytellyt taustalla, kun mieli on vaihdellut päivittäin varmuudesta epävarmuuteen. Nyt kuitenkin on uutisia. Ollaan vielä pääsiäisreissussa, mutta oli pakko tulla kertomaan nämä kuulumiset nopeasti. Eli testi näytti tänä aamuna selvää plussaa. Viiva muodostui heti, kun nestefaasi ohitti testiviivan paikan. Tosin pieni epävarmuus kalvaa edelleen, koska pientä verenvuotoa oli taas tänä aamuna. Huomenna soitan klinikalle ja pyydän päästä verikokeeseen, jotta tiedetään oikeasti missä mennään. Voi kun tällä kerralla raskaus kestäisi loppuun asti. Mutta nyt täytyy lähteä jatkamaan.
Mitäs teille muille kuuluu?
Pääsiäisterveisin, sk-78 + " pieni ihme"
Anteeksi, että tunkeudun pinoonne, mutta on pakko tulla onnittelemaan sk-78:aa!!
Tätä uutista odottelinkin :-)
Toivotaan, että pikkanen pysyy nyt kyydissä ja kaikki menisi hyvin loppuun saakka.
Ystäväsi
SaraMaarika
Onnea SK-78!! toivottavasti tullaan joskus perässä! Peukkuja että kaikki menee hyvin loppuun asti ja saatte mukavan joululahjan!
Missä muut tästä pinosta?? Kai nyt muillakin edes jotain kuulumisia??
Nyt siirryn taustalle ja kerään voimia jatkoon! Kevään jatkoa kaikille!
eli tänään on käyty veritestissä (siirrosta kaksi viikkoa) ja tuomiona: nega. :( Hcg-arvo oli 10. Maanantaina testasin Acon 10:llä tosi haalean haamun, mutta eipä tuo sitten pidemmälle kehittynytkään. Soittelen vielä perjantaina klinikalle uudestaan ja hoitaja kysyy lääkärin mielipidettä, että otetaanko vielä uusintatestiä. No, onhan tämä edes vähän lohduttavaa, että jotain on tapahtunut sentään. En vaan millään jaksaisi odotella kahta kuukautta PAS:ia. (Ja vielä pieni pelko on, että en edes ehdi ennen kesätaukoa...)
Pahoittelut Nysälle!
Onnittelut sk-78:lle!
Mitenkäs teidän kaikkien muiden on käynyt?!
Nyyh!!! Tänään testasin puhtaan negan (pp14). Menkkaoireita oli jo ollut monta päivää ja mielialat meni aika vuoristorataa, vuoto ei kuitenkaan ole vielä alkanut. Henkisesti olin varautunut jo epäonnistumiseen ja varoitellut siitä miestänikin. Pieni toivonkipinä kuitenkin oli ilmassa. Mutta kyllä se tyhjä ruutu testitikussa ketutti aamulla! Soitin klinikalle ja kehoittivat jättämään kaikki tukilääkkeet (luget ja laastarin) heti pois, niin vuoto alkaa sitten parin päivän päästä. Meillähän meni pakkaseen yksi olki joilla sitten yritetään seuraavaksi. Kuinka pitkä hoitotauko tästä tulee niin riippuu lääkäristä. Itse olisin valmis yrittämään heti uudestaan. Ei kai tässä muu auta kuin olla luovuttamatta ja yrittää uudestaan.
Näin täällä......
Onnittelut SK78:lle! Toivotaan että kaikki menee hyvin!
Olen pahoillani m@mmulin ja Leeniksen puolesta! Toivon teille kovasti voimia!
Kiitokset molemmille onnitteluista! Nyt voinen myös huokaista ainakin vähäsen, sillä verikokeen tulokset tulivat ja hCG-arvo oli jo 1790. Huomenna soittelen klinikalle ja varaan ajan ekaan ultraan.
Minunkin puolesta pahoittelut niille joilla ei nyt tällä erää onnistanut, pettymys maistuu aina karvaalta, kokemusta on siitäkin. Tsemppiä ja voimia jatkoon !
Mutta onneksi tänne jokunen onnistuminenkin saatiin joukkoon :) Onnittelut niistäkin :)
Itse tällä kertaa lopulta pääsin onnekkaampien joukkoon, tein positiivisen testin viime lauantaina, kesti vaan aikaa päästä koneelle kuulumisia katsomaan / kertomaan.
Nyt vaan täytyy ottaa varovasti ja katsella miten tilanne etenee, ei sitä vaan osaa kauheesti alkaa hehkuttamaan näin alussa, mutta antaa se itselle ja toivottavasti muillekin toivoa siitä että näitä " matkoja" ei aina turhaan tehdä. Joskus on myös sitä onnea matkassa.
Oikein aurinkoista kevättä kaikille ja tsemppiä tulevaan !
Moi!
Satuin huomaamaan viestisi ja ajattelin kertoa omat vastaavat kokemukset:
Minulla myös pp14. Aamulla tarkassa testissä ei näkynyt mitään, mutta testasin piruuttani äsken uudelleen ja elämäni ensimmäinen haamu kurkisteli testissä. :) Eli välttämättä ei kannata lopettaa lugeja vielä. Minullakaan ei ole ollut vuotoa ja kipuja on ollut.
En halua antaa turhaa toivoa, mutta näköjään kaikki on mahdollista.
Nyt käyn tuijottelemassa testiä ihmeissäni... :S
Unna ihmeissään
Lunta tupaan
No saimme olla yhden illan onnellisia.
Tänä aamuna ei testissä ollut mitään ja vuotokin alkoi varsin runsaana, joten eiköhän se siitä. Testasin vielä epätoivoisena illalla samaan aikaan, kun haamu saatiin eilen, mutta ei häivähdystäkään onnesta.
Tänään on itkettänyt aika paljon. Pakkasessa on yhdeksi kerraksi huuruneniä. Toivottavasti siirtoon keretään ja päästään vielä ennen kesälomaa.
Tsemppiä muille! Toivottavasti kohtalo ei ole teille yhtä ilkeä.
ja mukavaa naistenpäivää! Viikko sumuja takana ja olo on ihan normaali. Ei ole tullu mitään oireita. Viikonloppuna kuvittelin kuumia aaltoja muttei tainnutkaan olla. Clomeista aikoinaan tuli melkoiset aallot. Menkkoja odottelen tänään kp28. Eli nyt loppuviikon aikan pitäisi tulla. Ja 15.3. sitten nolla ulrta ja labra jossa katsotaan E2 hormoni.
Mitä kuuluu muille? Piti vähän nostattaa meitin pinoa ettei ihan jouduta unholaan. :)
Sitä alkas olemaan jo 10 päivää sumuja takana.Ihme ja kumma:menkatkin alkoi eilen, eli vain reilun vuorokauden olivat myöhässä.Pääsen siis ensi tiistaina sinne nollaultraan!!Olo ollut yllättävän hyvä, joten pistää jo epäilyttämään että onkohan koko synarela tehonnut.Parit kuumat aallot olen onnistunut bongaamaan,muuten siis mennyt " normaalisti" .Toivottavasti pääsis heti vaan sit tiistaina piikittämään gonalia!Sit varmaan alkaa jo tuntua siltä että hommat lähestyy,jee!Yritetäämpä pitää pinoa aktiivisena..:)
Meikäläinenkin pääsi viimein teidän perässänne sumuttelemaan. Mitään kummempia tuntemuksia ei ole ollut, pikkasen nippaillut munasarjoissa iltaisin. Oletteko te käyttäneet jotain ehkäisyä sumujen aikana. Ohjeissa vaan kehoitettiin, vaikka oudolta se tuntuukin, kun ei tässä ole raskaaksi tultu muutenkaan, mutta niin siinä vaan luki. Ei oikein hotsittais alkaa kumien kanssa tuhraamaan.
Tsemppiä odotteluun ja aurinkoista viikonloppua! Nyt kattomaan viisufinaalia....jos vaikka Lordi voittais. :))
Mites piinailu on sujunut? Millos niitä testailupäiviä alkaa olla? Eikös ensi viikolla ole jo muutamalla? Nysällä ja Teydalla? Oliko vielä jollakin muullakin? Joko alkaa polttelemaan testit? Kuinka monella tehdään suoraan verikoe ja ketkä tekevät testin kotona?
Itsellä piinailu on sujunut ihmeen rauhallisesti, mutta nyt alan jo hermoilla, vaikka testailupäivä on vasta viikon päästä maanantaina. Edellisillä kerroilla heikot plussat kuitenkin näkyivät jo pp10-11 tienoilla ja siksi tekisi mieli testata jo loppuviikosta, mutta mieheni sanoi, että kyllä me nyt pääsiäisen yli jaksetaan ja tehdään se testi vasta silloin maanantaina. Oireista/oireettomuudesta sen verran, että välillä on ihan varma olo, että raskaana ollaan, mutta välillä taas ei ole kovinkaan varma olo. No saa nyt sitten nähdä. Huono olo on edelleen jatkunut ja rinnat ovat hieman arat. Mites teillä muilla? Minkälaisia oireita teillä on, vai onko mitään?
terveisin, sk-78 (pp6)