Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI Vko 13

19.02.2006 |

Heip.Pakko oli aloittaa uusi pino kun aika senkun vähenee ja meidän ensimmäinen ivf/icsi lähestyy.Nyt kaikki mukaan!!Meillä menee niin että loppuviikosta käyn lääkkeenhakureissulla,joten vielä en tiedä tarkkaan millä lääkkeillä lähdetään matkaan.Kuitenkin pitkällä kaavalla olisi alustavasti tarkotus mennä.Kp21 sattuu olemaan 1.3.Sanokaa jos olen laskenut ihan väärin,eikös punktion pitäisikin sattua viikolle 13..??Meillä vikaa löytynyt hieman siittiöiden muodosta,muuten kaikki pitäs olla ok.Tämän vuoksi tehdäänkin ivf/icsi,toivottavasti jommalla kummalla saataisiin aikaiseksi hyviä alkioita:)

Nyt mukaan pinoon, ettei tartte yksin kärvistellä...hop hop!:)

payne

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt sekin etappi takana. 15 munista saatiin. Torstaina siirto jos ei nyt mitään ihmeitä ilmene. Toivottavasti jakautuvat ja yleensäkin hedelmöittyvät. Lääkitys oli hyvä ja hyvin meni itse toimenpidekin. Kyllähän se vähän sattuu, mutta sen kestää kun on melko nopeesti ohi. Nyt lähden kyllä päikkäreille...Palataan taas. Ja vointeja kaikille.

Vierailija
2/89 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä ilmoittautuu yksi jäsen lisää tähän ketjuun.

Historiassa 3x IUI ja 1x IVF, nyt menossa toinen IVF pitkän kaavan mukaan... (Suprecur, Puregon ja Pregnyl lääkityksenä)

Eilen ke 29.3 oli punktio ja huomenna olisi alkion siirto.

Punktiossa saatiin 12 munasolua, joka on puolet enemmän kuin edellisessä hoidossa. Edellisessä hoidossa 6.sta 3 hedelmöittyi ja vain yksi lähti jakautumaan ja sekin laiskasti se 1 siirrettiin kuitenkin, mutta pakkaseen ei saatu yhtään.

Huomenna toiveissa saada mukaan 2 alkiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan minäkin hypätä tähän ketjuun... menossa jo viides IVF (puregon, Orgalutran, Progesteron). Tiistaina näkyi n. 25 kpl 12-15 mm solua, joka on minulle ihan normaali määrä. Solujen kuori on hauras, joten hienosta lukemasta vain muutama jää jäljelle. Irroituspiikki lauantaina ja punktio maanantaina. Joku muukin oli menossa punktioon vasta ensi viikolla? Tsemppiä kaikille joilla punktio edessä ja hedelmöittyimisiä punktiossa jo käyneille!

Vierailija
4/89 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikun keikun!

Meitähän alkaa olla iso joukko jouluvauvojen odottelijoita! :) Pidetään peukkuja, että monella hoidot auttaa ja nappaa plussan.

Mulla punktio tiistaina. Munimissaalis suht hyvä, yht. 14 (13-18 mm). Kunhan nyt pienimmätkin vielä ehtisivät kasvaa tiistaihin mennessä.

Meille lääkäri sanoi viime käynnillä, että siirretään vain yksi alkio, mutta tänään hän sanoi, että saamme itse päättää siirretäänkö yksi vai kaksi. Mulla ikää kuitenkin jo 38 v. Heillä VL:ssä niin, että alle 37 v. :lle ei siirretä kuin yksi. Hmmmmm... tässähän sitten pähkäilemistä. Eikö kahden siirtäminen lisää kuitenkin mahiksia aika tavalla?

Rentouttavaa viikonloppua kaikille ja zemppiä!

- mammuli -

Vierailija
5/89 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, taitaa olla odotukset monella korkealla ja just hyvin ehdittäisiin jouluksi jos hoidot onnistuisivat, tosi paljon peukutuksia täältä kaikille myös mun puolesta !

Meillä oli eilen siirto ;) ja nyt sitten vaan odotellaan...toisaalta niin kummaa kun koko ajan on hirveesti tapahtunut ja nyt vaan kulutetaan aikaa...ja lasketaan päiviä.. :) mutta eiköhän se tästä.

Noista siirroista vielä..varmaan riippuu tapauksesta montako laitetaan..ja onko alkiot millasia...mutta on se ihan asiallista että saisi itse myös olla asiaa päättämässä.

Tsemppiä m@mmulille ens viikon punktioon, kuis Nysän siirto ? Entä Payne, mitäs sinne kuuluupi ?

Vierailija
6/89 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin keskustelun. on minullekin ajankohtainen.

punktio on ensi viikolla (viikko 14). tänään olin ultrassa, gonal f annosta nostettiin jo viimeksi 265:en ja nyt sitten maanantaihin asti 300, (muilla tuntuu kaikilla olevan 150?) huonosti olivat kasvaneet, vain muutamia muniksia ja vain yksi yli 10 ml. blääh... punktio oli alunperin ajateltu ensi viikon alkuun, mutta nyt näyttää huonolta. lääkäri sanoi, että voi venyä jopa perjantaille. toivo alkaa mennä...

Vierailija
7/89 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on punktio ohi ja saalis oli aikamoinen. Viikolla tehdyn ultran mukaan rakkuloita oli noin 20, mutta lopulta rakkuloita tyhjennettiin 32, kun niitä tuli lisää esiin tyhjennettyjen rakkuloiden takaa. Munasoluja löytyi lopulta 24. Huomenna sitten kuulemme miten ne ovat hedelmöittyneet ja lähteneet jakautumaan. Viimeksi häviö oli suuri, kun 20 munasolusta vain 6 hedelmöittyi ja jakautui normaalisti, vaikka ne hedelmöitettiinkin ICSI-menetelmällä. No nähtäväksi jää miten käy tällä kerralla.

Punktio sujui ihan hyvin ja pienemmillä kivuilla kuin viimeksi, mutta nyt jonkun aikaa nukuttuani oli aikamoiset kivut. Saa nähdä miten tässä edetään. Viimeksi nimittäin olin punktion jälkeisenä yönä naistenklinikalla tiputuksessa ja tälläkin kertaa tuo hyperin vaara on suuri. Täytyy vaan yrittää juoda paljon, jotta aineenvaihdunta pelaa. Maanantaina olisi sitten vuorossa siirto ja tässä pitäisi viikonlopun aikana miettiä haluammeko siirtää yhden vai kaksi alkiota. No tässä riittää pohtimista, sillä molemmissa on puolensa.

Tsemppiä niille, joilla punktio on vielä edessä ja niille joilla siirto on jo ohi, niin paljon plussasäteitä! Nyt lähden takaisin lepäämään.

Vierailija
8/89 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt jo unohdin, kenellä muullakin oli maanantaina... hymis? :)

Tänään on käyty siis ultrassa ja noin kymmenisen suurempaa rakkulaa näyttäisi olevan. Mulla on ollut Gonal-f annoksena 112,5 päivässä, joka on riittänyt koko ajan. Munasolujan kasvatus on tapahtunut melko vaivatta, on ollut niin paljon kaikkea muuta puuhaakin. Mutta nythän ne jännät ajat vasta koittaakin...

Onko täällä muuten yksityisen puolen asiakkaita? Unohdin kysyä lääkäriltä, minkäkokoinen lasku olisi maanantaina punktiosta odotettavissa. Osaisiko kukaan neuvoa? Meidän klinikalla saa Kela-korvauksen suoraan pois. Ei ole mulla nääs luottokorttia ja pitää rahoja siirrellä tililtä toiselle. Tällaisissa tilanteissa se kortti olis kyllä aika kätevä...

Vierailija
9/89 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien mutkien kautta on täälläkin päästy piinailemaan. 20 rakkulaa siis punkteerattiin ja 15 oli kelpoja. Niistä sitten 11-12 hedelmöittyi ja kahden yön jälkeen oli 9 jäljellä. Siirto olikin vasta eilen ja silloin enää 5 kaveria matkassa. No siirtoon päästiin ja nyt sitten katsotaan kuinka käy. Jännittää kovasti. Alkio taisi olla 6-soluvaiheessa. Luokitusta en tiedä. Pakastaminen loppujen osalta jäi vielä auki kun ei ollut varmaa jatkavatko jakautumistaan. Mutta päästiin sentä siirtoon. Sekin kun jo oli semmoinen jännitysmomentti, että päästäänkö.

Millaisia alkioita muille laitettu? yksi vai kaksi? Nyt sitten tätä luge rumbaa ja löhöilyä!!! No sadesäällään se sopii!

Vierailija
10/89 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla heti tänne kirjoittamaan, kun saimme tiedon hedelmöittyneistä munasoluista. En ollut uskoa, kun hoitaja kertoi tuloksen. 24 munasolusta oli 20 sellaista, joille ICSI pystyttiin tekemään ja näistä jopa 17 oli hedelmöittynyt. No eihän tässä vielä tiedä montako on maanantaina jäljellä, mutta silti olo on aika helpottunut. Viimeksi elokuussa 20 munasolusta kun vain 6 hedelmöittyi ja nyt hedelmöittyneiden määrä on siis aikatavalla erilainen. Täytyy toivoa, että suurin osa jaksaisi jakaantua normaalisti ja maanantaina päästäisiin siirtämään yksi tai kaksi alkiota. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Vierailija
11/89 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktioon siis matka aamulla, Leenikselle myös tsemppiä koitokseen! Meillä on annoksena ollut Puregon 200 IU, ja kaikkiaan pistelin 9 päivää. Rakkuloita näkyi reilu kaksikymmentä, tosin viimeksikin niitä löytyi yli kolmekymmentä sitten punktiossa. Soluja niissä oli 22. joten saa nähdä onko saalis samanlainen nyktin.

Olemme yksityisellä hoidossa ja hoitomme hinta on n. 1000 ¿ (miehen osuus mukana) jos oikein muistan. Meillä tosin maksu suoritettiin siirtopäivänä.

Hmm, olikohan vielä muuta mihin piti kommentoida... niin tietty kiinnittymistä toivottelen siirrossa olleille!

Vierailija
12/89 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut kamalaa. Jännitin tietty etukäteen, kun ekaa kertaa olin sellaiseen menossa. Hyvin toimi lääkkeet! Munasoluja saatiin 17 ja huomenna odottelen puhelua hedelmöittymisestä. Keskiviikkona on siirto.

Me saatiin tämänpäivän lasku tänään, sen oma vastuu oli n.340e. Loput tulee sitten keskiviikkona. Varmaan aika lähelle tuota 1000 euroa menee. Ei oo halpaa lystiä tämä...

Onnea piinailijoille!

Vierailija
13/89 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään siirrettiin aamulla yksi 8 soluinen 1 luokan alkio. Pääsiäismaanantaina on sitten testauspäivä. Pakkaseen saatiin paljon alkioita eli lähes kaikki 17 hedelmöittyneestä oli jatkanut jakautumistaan hyvin tähän päivään asti. Lopullisen pakastettavien määrän saamme tietää huomenna, kun saamme postia klinikalta. He jäivät nimittäin seuraamaan muutamaa 2(3) - ja 3(2)-luokan alkiota, mutta epäilivät, että 12-14 alkiota menee pakkaseen. Nyt sitten vain täytyy piinailla ja pitää pää kylmänä testaamisen kanssa. Tsemppiä ja plussasäteitä meille kaikille!

Vierailija
14/89 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 solusta. :) Huomenna sitten haetaan yksi kyytiin.

Mites kaikki piinailijat? Mitkä ovat olo- ja tunnetilat?

Vierailija
15/89 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään vasta pp4??? Kun siirto oli perjantaina. Mutta eilen illalla oli ihan mieletön mahakipu. Aivan samalainen kuin menkkoja ennen. Yöllä valvoin monta tuntia ja kävin vessassa. Ihan pikkiriikkisen havaitsin vertakin. Kamala! Siis ei kai menkat voi vielä tulla??

Tänään on koko ajan olo että kohta alkaa vuoto. Luulisi nyt vähän pidempään kestävän tämä jännitys. Nyt sitä sitten tutkailee kaikkea. Onko mun kädet kylmät ? Särkeekö päätä? Loppuuko tissien aristus? Eli kaikkea mitä yleensä on tiedossa ennen menkkoja....aika ahdistavaa. Ja sitten olisi vielä pidettävä lippu korkealla ja toivottava/uskottava parasta.

Mitä muille piinailijoille kuuluu????Oireita? Oireettomuutta? Lugeista sivuvaikutuksia' ?

Vierailija
16/89 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on haettu alkio matkaan. Ja 13 saatiin pakkaseen eli kaikki oli jatkaneet jakautumistaan! :) Onkos tämä siirtopäivä siis pp0, vai miten tämä menee? Nyt pitäis sitten keskittyä muihin hommiin, jos onnistuu...

Vierailija
17/89 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vasta pp2 menossa ja tähän asti fiilikset on ollu rennot, mutta mutta... tänään kun kävin vessassa, niin mulla tuli samoin kuin sulla Nysä hieman verta. Täytyy toivoa, että se johtuisi vain alkion kiinnittymisestä.

Eilen olin ensimmäisen päivän töissä punktion jälkeen ja kyllä oli tuskainen olo koko päivän. Olin nimittäin niin turvoksissa, ettei työhousut meinanneet mahtua jalkaan ja liikkuminenkin oli edelleen vähän hankalaa. No illalla turvotus hieman laski ja tänään onkin jo ollut parempi olo, vaikka tossa klo 13 aikoihin alkoi taas väsyttämään ihan vietävästi. Molempina aamuina olen meinannut oksentaa samoin, kuin iltaisin, kun maha on tyhjä. Näitä oireita mulla oli kuitenkin jo viime elokuussakin tehdyn tuoresiirron jälkeen ja johtuvat varmaan progesteroneista. No tiedä häntä. Aamulla työmatkalla mulla oli vatsassa myös jonkinlainen kramppi ja tuntui tosi ilkeeltä. Voisikohan olla kiinnittymisestä johtuva kipu, kun tuota vertakin tuli vähän? Vai voiko kiinnittyminen tapahtua näin nopeasti?

Äh, täytyy pitää vain pää kylmänä ja odotella vielä 12 päivää ennen kuin voi testata. Saa nähdä poltteleeko testit jo pääsiäisen alla, vaikka virallinen testipäivä onkin vasta pääsiäismaanantai.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Vierailija
18/89 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen kelkaan mukaan nyt kanssa heti, kun huomasin kohtalotoverit täällä.

Lasta yritetty kanssa jo 1,5 vuotta ja 6 kk lapsettomuushoitoja takana. 3x inssi ja viikolla 12 tehtiin (IVF) ensimmäinen punktio ja alkion siirto. Pakkaseen saatiin 10 kpl. Yksi alkio siirrettiin nelisoluvaiheessa ja raskaustesti tehdään perjantaina 7.4.. Jännittää ihan hirveesti. Luge kuuria takana n. pari viikkoa ja tuntuu, että on koko ajan jotain raskausoireita mm. rintojen arkuutta, pahaa oloa ym. mutta ne taitaa olla vain lugejen vaikutusta. Murehdin, kun ei ole oikein tuntunut vihlaisuja oikealla puolella navan seudulla, eikö niitä pitäisi jo tulla?? Ja juuri siinä kohtaa? Tänään alkoi tulla jotain pientä vuotoakin jo.. : ( tosin lääkärimme sanoi, että voi alkaa tulla jotain pientä vuotoa, en tosin tiedä miksi. Tietääkö joku?

Toivon kaikkille onnea ja kestämistä alkion siirron jälkeen! Itselläni tunteet menee laidasta laitaan. Välillä on toivon kipinä ja sitten taas petyn ja murehdin.

Kerron lisää perjantaina kuinka testissä kävi. Mikäli nega niin sitten vielä keritään ennen kesää tehdä yksi alkion siirto : )

Vierailija
19/89 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille!

Pinoonhan on tullut paljon uusia! Mukavaa fiilistellä yhdessä ja jakaa kokemuksia.

Punktiossa olin tiistaina, josta saalis yht. 13, joista hedelmöittyi 8 ja niistä siirtoon jäi vain 2 hyvää ja muutama huonompi. Mitään luokituksia niistä ei mulla sanottu, enkä tajunnut edes kysyä. Pakkaseen meni kuitenkin se toinen hyvä ja seuraksi nää huonommat. Meillähän " vikaa" molemmissa. Ja tehtiin puolet ICSI ja puolet IVF. Punktio oli suht kivuton ja nopea toimenpide, kiitos lääkkeiden. Olinkin aika sekaisin. Onneksi mies oli toimenpiteessä mukana, hän osas kertoa mitä tapahtui. Vatsa oli ja on vieläkin aika turvoksissa, ihan kuin tosiaan olisi raskaana jo! Sitten mulle tuli heti ummetusta, suoli laiskistui samantein irrotuspiikin jälkeen. Ummetushan mulla oli vaivana koko raskausajan kahdeksan vuotta sitten.

Tänään töissä ekaa päivää, olisin kyllä mielelläni levännyt vielä tän päivän, mutta onneksi viikonloppu tulossa.

Fiilarit on vähän fifty/fifty, tietty sitä toivoo että plussa tulis, mutta munistulos ei ollut kovin hääppönen. Toivotaan, määrän korvaavan laadun. Joku sitä hyvin jossain pinossa sanoikin, että tähän tarttis olla joku takuu olemassa! On nää hoidot sen verran arvokkaita yksityisellä.

Mutta mitäpä sitä ei tekisi tai maksaisi oman vauvansa eteen. Ja meneehän sitä rahaa paljon turhempaankin. Näin täällä....koitetaan kuitenkin uskoa ja toivoa parasta! Itsesuojeluvaisto vaan pelaa ainakin meikäläisellä aika hyvin. Eipähän tipahda sitten kovin korkeelta.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille piinistelijöille ja zemppiä!

t. mammuli, pp1

Vierailija
20/89 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

m@mmuli:

Joku sitä hyvin jossain pinossa sanoikin, että tähän tarttis olla joku takuu olemassa! On nää hoidot sen verran arvokkaita yksityisellä.

Näinpä! Meillä on mennyt tähän mennessä rahaa yli 2200e (siis vain tähän ivf:ään, inssit on erikseen...). Enpä ole ennen maksanut noin paljon mistään, mistä en edes tiedä, mitä saan!

Tsemppiä meille kaikille!