Voimakas hienhaju - vinkkejä kaivataan
Hei arvon palstailijat! Kaipaisin neuvoja todella häiritsevään hienhajuun. Kainaloni eivät siis varsinaisesti normaalin päivän aikana kastu, mutta hiki haisee sitäkin karmivammalle.
Alan olla todella epätoivoinen, sillä lähes kaikki netistä löytyneet vinkin on kokeiltu - ja todettu minulle toimimattomiksi. Viinietikka, ruokasooda, hammastahna kainalossa, erilaiset "kividödöt", marketin lähes koko antiperspiranttivalikoima, apteekin tuotteet, kuorinta, neutraalit pesunesteet, talkki yms on käyty läpi. TripleDry ja Apsolut Tor eivät toimi, sillä ne saavat minut jostain syystä haisemisen lisäksi MYÖS hikoilemaan (käytän niitä oikein, joten päinvastainen vaikutus on täysi mysteeri).
Olen kolmekymppinen, hoikka, huolehdin hygieniastani hyvin, liikun enkä syö lihaa. Vaatteisiin pinttyneestä hajusta ei ole kyse, sillä haju tulee läpi uusien vaatteidenkin kanssa. En myöskään ole huomannut kuukautiskierron vaikutusta hajuun. Kahvin jätin taannoin testiksi pois, mutta se ei auttanut asiaa ollenkaan. Haju on siis sitä luokkaa, että joudun pitämään aina toista paitaa mukanani varmuuden vuoksi ja suunnittelemaan päivän kulun tarkkaan kävelyn suhteen. Kokoustiloissa, joissa on kuuma eikä ilma kierrä kunnolla, tilanne on lähes toivoton. Kropaltani olen "lämminverinen", joten minulla on todella helposti kuuma.
JOS SIIS TIEDÄT KIKAN, JOTA EN OLE VIELÄ KOKEILLUT, NIIN KERRO!
PS: Jos menisin vaivan kanssa lääkäriin, niin kenen puoleen kääntyisin? Ihotautilääkärin?
Kommentit (45)
Onko muilla niin, että täytyy olla 2-3 erimerkkistä dödöä, että niitä voi vaihtaa, kun jos käyttää pelkästään yhtä ja samaa purkkia pari viikkoa niin iho "tottuu" liikaa ja sitten dödö pettää ja hiki alkaa haista läpi.
Vierailija kirjoitti:
Jostain olen kyllä lukenut, että ihmisillä, joilla vaikku on märkää/tahmeaa, on myös haiseva hiki, joten tuosta suunnasta katsottuna taisteluni on turha. Huoh.
-AP
Meinasinkin kysyä tätä, mulla on ihan sama juttu, lienee jossain määrin perinnöllistä koska myös isälläni sama juttu. Mitään poppakonsteja ei ole antaa, itse käytän Borotalco-deodoranttia, jota lisään usein. Estää mulla hikoilun aika tehokkaasti.
Tsemppiä! Inhottava vaiva, kun joutuu pelkäämään tulemista leimatuksi itseään pesemättömänä törky-pirkkona :-(
Laita dödö illalla heti siuhkun jälkeen. LV 48h hajusteeton antiperspirantti käytössä itsellä.
Suosittelen teepuuöljyä. Mieheni jalkahiki lakkasi haisemasta yhden kuurin jälkeen. Sekoita tilkkaan esim oliiviöljyä muutama tippa teepuuöljyä. Sivele sillä kainalot muutamana päivänä. Nykyisin löytyy kaupoista kaikenlaisia teepuuöljytuotteita, sampoo, kasvovesi jne.
Huom. Voi olla allergisoiva, kannattaa kokeilla ensin pienelle ihoalueelle. Ei saa käyttää avohaavaiselle iholle. Muuten toimii antiseptisena tuotteena.