Kotiäidit, mitä maksatte kotihoidontuesta?
Rasittaa kun ei ole koskaan ylimääräistä rahaa itseäni varten. Maksan netin, tv-luvan, omat vakuutukset, puhelimen, päivittäislehden, oman auton bensakulut (koskaan ei pääsekään mihinkään) ja lisäksi vielä lapsille ostan vaatteita ja tietysti ruokakauppaan menee loput. En tiedä mistä pihistää, kun lehti ja nettikin ovat kanaviani ulkomaailmaan kun asumme maalla.
Kommentit (28)
Maksan mitä tarvii, siis kun käyn kaupassa jne. Ei meillä katota kuka on rahat tienannut, minä ne tuhlaan joka tapauksessa ;)
mies maksaa kaikki muut. Me ollaan avioliitossa ja meillä noudatetaan avioliittolakia eli se joka tienaa enemmän, maksaa myös enemmän, myös puolison henkilökohtaisista menoista.
perheen (2+3) ruuat sekä omat laskuni (mahdolliset omat vaatteet, lehdet, yms. tilaukset sekä sen verran bensaa mitä on varaa). Mies maksaa kaiken muun.
kohta alkaa kotihoidontuki, eli senttiä pitää hiukan venyttää vaikka ei kokonaissumma putoakaan kun ehkä 50€...
mutta yhteisesti vastataan kuluista ja käyttöoikeus on tileihin molemmilla. minä maksan mitä pystyn, mies isotuloisena melkein kaiken. Kotihoidon tuki on minulle sitten taskurahaa vaatteisiin ja muihin pikkumenoihin.
Meillä menee kaikki rahat samalle tilille, sieltä maksetaan kaikki menot. Säästötili tietty erikseen, jonne jotain kuukausittain laitetaan.
Ollaan avioliitossa ja meillä on kaksi lasta eli olemme perhe ja elämme kuin perhe, eikä kuten yksilöt.
Tästä maksan visan 100 e, sähkö 100 e (onneksi kohta laskee 40 e), auton 250 e (kohta laskee 190 e), tv-luvan 250 e/v, kotivakuutuksen, vaatteet itselle+lapsille, lääkärit,lääkkeet, lahjat/tuliaiset, oman ja lapsen parturit, mattopesut, jotain siivoustarvikkeita+pesuaineita, oman puh.laskun.
Mies maksaa asuntolainan, ruuat, bensat, netin, omat vaatteet, oman parturin, oman sukunsa lahjat/tuliaiset, auton vakuutukset.
Ylimääräistä ei liiemmin ole, mutta pärjätään.
Teemme kyllä molemmat töitä, mutta minä minä enemmän tällä hetkellä.
Lapsen hoidamme vuorotellen kotona.
Yhteinen tili ja yhteiset rahat ja menot. Helppoa!