Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lihapullien tekemistä pidetään jonakin urotyönä?

Vierailija
15.03.2016 |

Monet korostavat ruokakeskusteluissa miten he tekevät lihapullat _itse_ _alusta_ _alkaen_. Eikö se ole ihan normaalia? Vai syövätkö nämä ihmiset yleensä einespyöryköitä ja muistavat sitten mainita kun kerrankin tekevät niinkin haastavan ruoan kuin lihapullat omin pikku kätösin? Vai olettavatko he että muut syövät lihapullansa eineksinä? Juu, meillä syödään itse keitettyjä perunoita ja itse tehtyjä lihapullia, lisukkeeksi itse tehtyä salaattia.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno trolli, 0/5

Vierailija
2/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en tiedä, mutta on ne mielestäni aika paljon duunia vaativaa puuhaa, moneen muuhun ruokaan verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en tiedä, mutta on ne mielestäni aika paljon duunia vaativaa puuhaa, moneen muuhun ruokaan verrattuna.

Esimerkkejä?

Vierailija
4/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä nyt jotenkin tuoda julki paremmuutensa teurasjätepyöryköiden mussuttajien rinnalla.

Vierailija
5/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille se on todella kova juttu jo senkin takia, että lihapullien tekoon tarvitaan 2 kättä, eli koko sen ajan on oltava irti kännykästä. Mutta näin kehitys tosiaan kulkee kohti valmiiksi pureskeltua ruokaa. Kun kokonaiset pakastebroilerit tulivat kauppoihin 1970-luvulla, puhuttiin että nyt on kyllä kanaruoan laittaminen todella helppoa. Ei osattu kuvitella tulevaisuuden suikale-Suomea.

Vierailija
6/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno trolli, 0/5

Ensimmäinen lihapullansa itse aineksista tekevä ilmoittautui.

Vierailija
7/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kasvatitko, teurastitko itse sen sian/naudan, vedit sen lihamyllystä läpi ja teit sitten lihapullia? Älä naurata

Vierailija
8/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini tapauksessa ainakin siinä, että itse tehdyt ruuat (yleisen mittapuun mukaan aivan liian suolaiset ja rasvaiset) ovat ainoa asia missä hän voi päteä. Päteä siinä mielessä, että hänen pitää aina päästä korostamaan sitä, miten hän (eläkeläinen) tekee aina kaiken ruuan itse. Verrattuna esim. minuun työssäkäyvään lasten äitiin, jonka miestä ei paljoa kotona olo kiinnosta ja minä joudun tekemään kaiken lähes yksin ja välillä oion einesten avulla. Anoppiani miehensä auttaa kotitöissä. 

Vierailija
9/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti?? Esivalmisteluissa menee max vartti ja uuni hoitaa loput. Meillä syödään lihapullia lähes viikottain just siksi, että ovat niin helppo ja nopea arkiruoka.

Vierailija
10/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kasvatitko, teurastitko itse sen sian/naudan, vedit sen lihamyllystä läpi ja teit sitten lihapullia? Älä naurata

En, vaan ostin kaupasta jauhelihaa, tein siitä lihapullataikinan ja paistoin. Mikä on pointtisi ja miten viestisi liittyy asiaan?

Vierailija
11/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä?

Mä koen esim. wokit, salaatit, keitot ja pastat paljon vähemmän vaivalloisiksi tehdä kuin lihapullat, kun niitä pullia saa kuitenkin pyörittää melkoisen määrän. Itse teen mieluiten ruokaa jonka tekoon riittää pilkkominen ja kypsennys (ja tietty maustaminen), etenkin arkisin.

Vierailija
12/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikset oo röissä?

Vierailija
13/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti?? Esivalmisteluissa menee max vartti ja uuni hoitaa loput. Meillä syödään lihapullia lähes viikottain just siksi, että ovat niin helppo ja nopea arkiruoka.

Joillekin varttiminuutti on sopiva aika aterian valmistukseen. Sitten minuutissa naamaan ja takaisin someen.

Vierailija
14/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen isomman satsin kerralla ja eriversioina, sekä paistan pannulla. Jos tekisin vain 400g ja lykkäisin uuniin, toki olisi nopeampaa, mutta näin en tee ihan maun vuoksi.

Vierailija
15/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HESBURGER

Vierailija
16/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullien tekeminen ei ole urotyö, mutta oikeasti hyvien lihapullien tekeminen vaatii kuitenkin jonkin verran taitoa.

Vierailija
17/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä?

Mä koen esim. wokit, salaatit, keitot ja pastat paljon vähemmän vaivalloisiksi tehdä kuin lihapullat, kun niitä pullia saa kuitenkin pyörittää melkoisen määrän. Itse teen mieluiten ruokaa jonka tekoon riittää pilkkominen ja kypsennys (ja tietty maustaminen), etenkin arkisin.

Miten keittojen, wokkien tai salaatin teko kuorimisineen, pilkkomisineen, sekoituksineen, maustamisineen ja kypsennyksineen eroaa lihapullien teosta? Nopeampaa se lihapullien teko on kuin monen muun ruoan.

Vierailija
18/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihapullien tekeminen ei ole urotyö, mutta oikeasti hyvien lihapullien tekeminen vaatii kuitenkin jonkin verran taitoa.

Tämähän pätee ihan kaikkeen ruokaan.

Vierailija
19/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammoja. Kaikki aika av-palstalta on niin suuri uhraus, kun ei pääse kertomaan kuinka tekevät kuinka tekevät kaikki koti- ja metatyöt , sekä kynttilä-kuppien siirtelyt sekä kevätverhojen miettimiset.

Vierailija
20/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä se perunamuusi ja tölkkilihapullat aina maistuu :)