Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä leikkikutsusta kohteliaasti?

Aargh
15.03.2016 |

Pojan iltapäiväkerhossa on eräs ulkolainen poika, koka on alkanut jankata minulta joka kerta kun haen lastani, että milloin meidän poika pääsee heille leikkimään - sopiiko tänä iltana? Olen vain kiertänyt, että meillä on menoa, ei sovi... Ja sanonut omalle pojalle, että ei me haluta päästää sua niille leikkimään, kun ei edes tunneta kunnolla. Ei poikaanikaan hirveästi kiinnosta mennä, mutta ei kieltäydykään - lähinnä on kai imarreltu tuollaisesta innokkuudesta.

Tuo poika on eri koulussa, me emme edes tunne häntä tai ole ikinä tavanneet hänen vanhempiaan. En tiedä, missä asuu. En todellakaan päästäisi lastani jollekin tuntemattomalle leikkimään: mistä tiedän, millainen perhe on? Nytkin hän kyseli eilen, että missä te asutte, mikä osoite ja kerros ja nimi on ovessa? No perhana, en kerro, ettet tunge sisälle.
Ottaa päähän joka iltapäivä, kun menen poikaani hakemaan.

Mitä sille innokkaalle kylääntahtojalle oikein sanoisi?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ketään tunne ennen kuin tutustuu. Ongelmasi ei siis ole se, ettet tunne poikaa ja hänen perhettään, vaan se, ettet haluakaan tutustua. Älä siis vetoa väärään syyhyn.

Mä ottaisin sen meille ja vahtisin kuin haukka, sivusta.

Mutta en mäkään heille päästäisi, niin kuin en suomalaisenkaan perheen kotiin, jos vaikuttaisivat oudoille.

Enkä nyt tarkoita positiivisella tavalla erikoisia.

Ihan samanlaisia nuo lapset tuolla maailmalla ovat olleet, mitä mä olen niitä nähnyt. Kivasti vilkuttelevat kaduilla vastaantuleville valkonaamoille. :)

Käyttekö te muuten koskaan ulkomailla? Kannattaisi..

Vierailija
22/23 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe... luin: miten kieltäytyä LEIKKAUKSESTA kohteliaasti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedä sitä turpaan