Miten kieltäytyä leikkikutsusta kohteliaasti?
Pojan iltapäiväkerhossa on eräs ulkolainen poika, koka on alkanut jankata minulta joka kerta kun haen lastani, että milloin meidän poika pääsee heille leikkimään - sopiiko tänä iltana? Olen vain kiertänyt, että meillä on menoa, ei sovi... Ja sanonut omalle pojalle, että ei me haluta päästää sua niille leikkimään, kun ei edes tunneta kunnolla. Ei poikaanikaan hirveästi kiinnosta mennä, mutta ei kieltäydykään - lähinnä on kai imarreltu tuollaisesta innokkuudesta.
Tuo poika on eri koulussa, me emme edes tunne häntä tai ole ikinä tavanneet hänen vanhempiaan. En tiedä, missä asuu. En todellakaan päästäisi lastani jollekin tuntemattomalle leikkimään: mistä tiedän, millainen perhe on? Nytkin hän kyseli eilen, että missä te asutte, mikä osoite ja kerros ja nimi on ovessa? No perhana, en kerro, ettet tunge sisälle.
Ottaa päähän joka iltapäivä, kun menen poikaani hakemaan.
Mitä sille innokkaalle kylääntahtojalle oikein sanoisi?
Kommentit (23)
Hehe... luin: miten kieltäytyä LEIKKAUKSESTA kohteliaasti :D
Mä ottaisin sen meille ja vahtisin kuin haukka, sivusta.
Mutta en mäkään heille päästäisi, niin kuin en suomalaisenkaan perheen kotiin, jos vaikuttaisivat oudoille.
Enkä nyt tarkoita positiivisella tavalla erikoisia.
Ihan samanlaisia nuo lapset tuolla maailmalla ovat olleet, mitä mä olen niitä nähnyt. Kivasti vilkuttelevat kaduilla vastaantuleville valkonaamoille. :)
Käyttekö te muuten koskaan ulkomailla? Kannattaisi..