Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raha on tärkein onnellisuuden lähde?

Vierailija
14.03.2016 |

Tietysti terveys menee kaiken edelle, mutta RAHALLA voi ostaa myös terveyttä. Raha on mitä paras henkivakuutus. Hyvät ihmissuhteet ovat myös tärkeitä ja joku voisi sanoa että RAHALLAHAN niitä ystäviä riittäisi vaikka jonoksi asti. J

RAHALLA saa hyvän asunnon, voi matkustaa ja ostaa parasta ruokaa. Kunnon budjetilla on paremmat mahdollisuudet harrastaa ja liikkua. Talveksi voi huoletta ostaa tyylikkään ja lämpimän takin. Ei palele, eikä tarvitse hävetä. Monia "turhakkeita", uusinta tekniikkaa tai ylellisyystavaroita voi ostaa, vaikka pointti ei olekaan pelkästään materia. Hyvän mielenkin voi saada lahjoittamalla jollekin avustuskohteelle.
Vapaus ja turvallisuudentunne on se pointti eli RAHA TUO VAPAUDEN. Muulla ei ole mitään väliä.

Kommentit (70)

21/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla et terveyttä voi ostaa.

Suomessa ei tarvitsekaan,terveyspalvelut maksetaan verorahoilla.Niissä maissa,joissa pitää itse maksaa kaikki,voi käydä niin että ihminen,jolla ei ole varaa mennä lääkäriin,ei yksinkertaisesti mene lääkäriin vaikka olisi mikä vaiva.Paitsi jos tarkoitit  viilata pilkkua,ei itse terveyttä tietenkään missään myydä.

Vierailija
22/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jossain määrin. Esim. nopeampi tutkimuksiin/hoitoonpääsy yksityispuolella. Moni köyhä on menehtynyt saamatta hoitoa.

Terveyshän jo mennyt kun hoitoon halutaan. Silloin on kyse sairauden hoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö!

Varakas ei hoitojonoon kuole. Hän pääsee magneettikuvauksiin sun muihin heti kun tarvetta on eikä "sitten joskus".

Varakas ostaa hoitoa sairauteen, ei suinkaan terveyttä.

Vierailija
24/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka rikas on rikas? Kuinka moni rikas on jättänyt kuolematta? Kuinka moni rikas kirmaa golf-kentällä satavuotiaana? Katkeruus sairastuttaa, sekä rikkaan että köyhän.

Vierailija
25/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan palstailua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti terveys menee kaiken edelle, mutta RAHALLA voi ostaa myös terveyttä. Raha on mitä paras henkivakuutus. Hyvät ihmissuhteet ovat myös tärkeitä ja joku voisi sanoa että RAHALLAHAN niitä ystäviä riittäisi vaikka jonoksi asti. J

RAHALLA saa hyvän asunnon, voi matkustaa ja ostaa parasta ruokaa. Kunnon budjetilla on paremmat mahdollisuudet harrastaa ja liikkua. Talveksi voi huoletta ostaa tyylikkään ja lämpimän takin. Ei palele, eikä tarvitse hävetä. Monia "turhakkeita", uusinta tekniikkaa tai ylellisyystavaroita voi ostaa, vaikka pointti ei olekaan pelkästään materia. Hyvän mielenkin voi saada lahjoittamalla jollekin avustuskohteelle.

Vapaus ja turvallisuudentunne on se pointti eli RAHA TUO VAPAUDEN. Muulla ei ole mitään väliä.

Mä inhoan kun puhutaan rahasta(tai no,yleensä sen puutteesta)ja joku lässyttää että "Ei raha tuo onnea".Öh,saan rahalla katon pään päälle ja ruokaa kaappeihin,ne tekee mut onnelliseksi.Kaikki muu siihen on tietysti plussaa,mutta olisi se ankeaa olla vaikkapa pahvilaatikossa ja dyykata roskiksia,vaikka olisi kuinka kaikkia muita aineettomia rikkauksia mielin määrän.

Miksi silloin vedetään muut mukaan ja puhutaan katkerana rikkaammista? Miksei sanota, että köyhyys ja rahanpuute aiheuttaa sitä ja tätä, sillä siitähän siinä on kyse.

Rikkaammista läheskään kaikki eivät elä onnellisina. Se on mielentila.

Itse en ole koskaan edes pitänyt jotain marginaaliryhmää rikkaat viiteryhmänäni. Olen pyrkinyt keskinkertaisuuteen, koska olen päätellyt, että sillä valtaosa kansasta pärjää ja elää hyvää elämää, joten miksen minäkin. Tavoitteenani on ollut vähintään keskipalkka, ei rikkaudet. Sillä olen saanut tyytyväisyyttä ja onnea elämääni ja välillä pärjännyt paljon keskivertoa paremminkin.

Vierailija
26/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla ratkaisee elämän pienet ja hieman isommatkin ongelmat, mutta onnellisuutta ja aitoa rakkautta ei pelkkä raha tuo. Voi jopa todeta, että niiden tavoittamisesta tulee rahan myötä entistä vaikeampaa :(

Vierailija
27/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnettomampi ilman rahaa. Kauhulla kuuntelen perheitä joilla on 200000-300000 velkaa, pienet lapset ja oravanpyörä pyörii. Ei mitään valinnanmahdollisuuksia kuin työntekoa ja velanmaksua.

Vierailija
28/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa terveyttä ja rakkautta.

Muista tämä silloin, kun riitelette tulevan ex-puolison kanssa omaisuuden jaosta.

Vierailija
29/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö!

Varakas ei hoitojonoon kuole. Hän pääsee magneettikuvauksiin sun muihin heti kun tarvetta on eikä "sitten joskus".

Eipähän tuo varakas ole terveyttä ostamassa, vaan hoitoa sairauteen.

Vierailija
30/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rakastan palstailua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan kun puhutaan rahasta(tai no,yleensä sen puutteesta)ja joku lässyttää että "Ei raha tuo onnea".Öh,saan rahalla katon pään päälle ja ruokaa kaappeihin,ne tekee mut onnelliseksi.Kaikki muu siihen on tietysti plussaa,mutta olisi se ankeaa olla vaikkapa pahvilaatikossa ja dyykata roskiksia,vaikka olisi kuinka kaikkia muita aineettomia rikkauksia mielin määrän.

Miksi silloin vedetään muut mukaan ja puhutaan katkerana rikkaammista? Miksei sanota, että köyhyys ja rahanpuute aiheuttaa sitä ja tätä, sillä siitähän siinä on kyse.

Rikkaammista läheskään kaikki eivät elä onnellisina. Se on mielentila.

Itse en ole koskaan edes pitänyt jotain marginaaliryhmää rikkaat viiteryhmänäni. Olen pyrkinyt keskinkertaisuuteen, koska olen päätellyt, että sillä valtaosa kansasta pärjää ja elää hyvää elämää, joten miksen minäkin. Tavoitteenani on ollut vähintään keskipalkka, ei rikkaudet. Sillä olen saanut tyytyväisyyttä ja onnea elämääni ja välillä pärjännyt paljon keskivertoa paremminkin.

Ei silloin puhutakaan rikkaammista ihmisistä,vaan rahasta ylipäätään,kuten otsikossakin oli,onnellisuuden lähteenä.Joo,varmasti pelkkä materian haaliminen ei tee ketään onnellisemmaksi,mutta uskon että elämä olisi helpompaa jos voisi miettimättä maksaa sekä laskut että ruokaostokset eikä tarvitsisi venyttää joka senttiä joka kuukausi.En itsekään tavoittele rikkauksia,elän  nyt tuilla,mutta viime vuonna olin pätkätyössä josta sai akuankkapalkkaa ja tunsin itseni kroisokseksi.Rahaa on riittävästi silloin,kun sillä voi kattaa pakolliset menot jää vähän ylikin,säästöön tai ylellisyyksiin.Enkä ole katkera,lähinnä stressaantunut kun pitää koko ajan miettiä miten saisi rahat riittämään välttämättömyyksiin.

Vierailija
31/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahalla ratkaisee elämän pienet ja hieman isommatkin ongelmat, mutta onnellisuutta ja aitoa rakkautta ei pelkkä raha tuo. Voi jopa todeta, että niiden tavoittamisesta tulee rahan myötä entistä vaikeampaa :(

Seli seli. Anna mulle ne rahasi jos ne jotenkin estävät onnellisuutesi.

Vierailija
32/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista tämä silloin, kun riitelette tulevan ex-puolison kanssa omaisuuden jaosta.

Millaistakohan muuten se "rahalla saatava rakkaus" mahtaa olla? Tiedän kyllä,että eräs ystäväni ihan sattumalta rakastuu vaint tyyppeihin,joilla on varaa kustantaa hienot ravintolaillalliset ja kalliit lahjat.Vähän kyllä epäilen,että rahanalainen rakkaus on pikemminkin,hmm,palvelusten vaihtamista?En miellä sitä rakkaudeksi.

Vierailija
33/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaistakohan muuten se "rahalla saatava rakkaus" mahtaa olla? Tiedän kyllä,että eräs ystäväni ihan sattumalta rakastuu vaint tyyppeihin,joilla on varaa kustantaa hienot ravintolaillalliset ja kalliit lahjat.Vähän kyllä epäilen,että rahanalainen rakkaus on pikemminkin,hmm,palvelusten vaihtamista?En miellä sitä rakkaudeksi.

Semmosta se on, että mitään omaisuudenjakoja ei ikinä edes tule, ellei ole sitä rahaa pohjalla, koska ilman sitä ei tule mitään puolisoa. Jos olet rahaton, niin olet täysin yksin, eikä se tilanne siitä mihinkään muutu. Ainoastaan naisena voi rahattoma saada miehen hyvällä ulkonäöllä, mutta mies kelpaa pelkästään yhden illan panoksi rahattomana.

Vierailija
34/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut syövän hoidossa julkisella puolella köyhänä ja jos mulla olisi ollut rahaa määrättömästi selvitä hommasta, niin olisi ollut paljon stressittömämpää. Ja jos olisi ollut paljon rahaa alunperinkin, ehkä en olisi sairastunut geeneistä huolimatta, koska olisin voinut palkata apua lastenhoitoon ja univaikeuksiin, ja syövälle altistava stressi niistä olisi jäänyt vähäisemmäksi. On ihan tutkittu juttu, että köyhissä oloissa eläneet sairastuvat enemmän esim. juuri syöpään.

Minkälaisia ne rikkaiden erityisongelmat on, joista joku puhui?

Vierailija
35/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut syövän hoidossa julkisella puolella köyhänä ja jos mulla olisi ollut rahaa määrättömästi selvitä hommasta, niin olisi ollut paljon stressittömämpää. Ja jos olisi ollut paljon rahaa alunperinkin, ehkä en olisi sairastunut geeneistä huolimatta, koska olisin voinut palkata apua lastenhoitoon ja univaikeuksiin, ja syövälle altistava stressi niistä olisi jäänyt vähäisemmäksi. On ihan tutkittu juttu, että köyhissä oloissa eläneet sairastuvat enemmän esim. juuri syöpään.

Minkälaisia ne rikkaiden erityisongelmat on, joista joku puhui?

Rikkaiden ongelmat on pelkkää paskapuhetta ja uhriutumista ilman mitään oikeaa syytä. Mikäli se raha toisi jotain ongelmia, niin voisihan sitä milloin tahansa antaa ne rahat pois. Köyhä ei pysty sitä rahaa niin vain hommaamaan.

Vierailija
36/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään raha yksinään tuo onnea,mutta kyllä se vaikuttaa moneen asiaan elämässä.Esimerkiksi ihmissuhteissa menee paremmin,kun ei ole koko ajan pinna kireänä persaukisuuden takia.Voi ostaa sellaisat ruokaa mistä tykkää,harrastaa kivoja juttuja,käydä ystävien kanssa ulkona,sisustaa kämpän mieleisekseen...Ja nyt ei puhuta mistään rikkauksista,suunnilleen itkisin onnesta jos saisin normaalipalkkaisen työn.

Vierailija
37/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin paljon onnellisempi nyt, kun olen päässyt taloudellisesta epävarmuudesta. Parisuhdekin voi paremmin, kun kumpikaan ei ole enää ahdistunut rahasta.

En edelleenkään ole mielestäni rikas, mutta paljon paremmin menee nyt joka saralla elämässä, kun kummallakin on huomattavasti paremmat tulot kuin pari vuotta sitten, eikä ainakaan tällä omat talousnäkymät ole huononemassa. Nyt pystyy jättämään säästöön pahan päivän varalle, sekin tuo turvaa. Ja ihan hitosti pystyy harrastamaan, kokemaan ja näkemään enemmän, kun ei tarvi pähkäilläjoka asiaa rahojen riittämisen näkökulmasta.

Vaikkei raha tekisi onnellisrksi, niin ainakin rentouttaa ja rauhoittaa mieltä nauttimaan elämästä.

Vierailija
38/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo totta on että raha tuo onnea. Tuo jo mainittu huolettomuus on ainakin itselleni se suurin juttu. Olo on kevyt kun tietää että pankissa on säästöjä riittävästi. Ja oman osansa tietenkin tuo sitten laadukkaat tuotteet joita voi ostella (tarpeeseen, turhia juttuja en juurikaan ostele). Talvikin on nykyisin mukavaa kun on hyvät vaatteet niin ettei palele ja peilikuvakin miellyttää silmää.

Rahakkaat yleensäkin elävät sellaisessa stressivapaassa huolettomuuden kuplassa joka kaikille on tuttua lapsuudesta mutta johon kaikki eivät ilmeisesti sitten enää aikuisena yllä. Koen olevani onnekas kun itse olen päässyt takaisin tuohon tilaan.

Vierailija
39/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riidellään paljon rahan puutteesta jota työttömyys meille toi.

Kun rahaa on niin ei tarvitse kinastella siitä mihin raha ei riitä.

Yleensä ne joilla on rahaa niin sanoo ettei raha onnea tuo ja köyhät on kyllä eri mieltä.

Vierailija
40/70 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on, että mitään omaisuudenjakoja ei ikinä edes tule, ellei ole sitä rahaa pohjalla, koska ilman sitä ei tule mitään puolisoa. Jos olet rahaton, niin olet täysin yksin, eikä se tilanne siitä mihinkään muutu. Ainoastaan naisena voi rahattoma saada miehen hyvällä ulkonäöllä, mutta mies kelpaa pelkästään yhden illan panoksi rahattomana.

Ai joo,tää oli näitä "olen-katkera-runkkari-joten-en-saa-naista-syynä-on-oltava-naisten-rahan-himo-"ruikutuksia.Mä luulin,että joku oikeasti kuvittelee että rahalla saa rakkautta.(Ei saa,rahalla voi toki vuokrata toisen kehoa,mutta rakkautta se ei ole.)

Rauno Repomies määritteli hyvin asian:"Rakkaus on sitä,että on naimisissa 60 vuotta eikä oksenna kertaakaan."