Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireista. Mikä lääkäri ottaisi huomioon oireet eikä vaan tuijottaisi labra-arvoja?

Vierailija
14.03.2016 |

En jaksa kohta enää käydä töissä, olen ihan loppu.
Mistä löytäisin lääkärin joka kuuntelis ja ottaidi huomioon nämä oireet?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä. Mulla sama vika. Kävin viime vuonna kuuntelemassa tk-lääkärin vittuilua siitä että mene ulos lenkille, kyllä se siitä. Olen vuoden miettinyt jos jaksais mennä ykstyiselle. Mene sinä jos jaksat vielä. Mä mietin vielä hetken, se on helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endokrinologi

Vierailija
4/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiseltä. Mulla sama vika. Kävin viime vuonna kuuntelemassa tk-lääkärin vittuilua siitä että mene ulos lenkille, kyllä se siitä. Olen vuoden miettinyt jos jaksais mennä ykstyiselle. Mene sinä jos jaksat vielä. Mä mietin vielä hetken, se on helpompaa.

Voi luoja. Virtuaalihalaus kohtalotoverilta. Yksityisillä lääkäriasemilla on mahdollisuus päästä suoraan endokrinologin vastaanotolle, sieltä löytyy apu. Jaksa vielä yksi käynti.

Oma kohtalo oli aika samankaltainen, kanssani tuhrattiin työterveydessä pari vuotta ja olin erittäin huonossa kunnossa saadessaan endolta yhden verikokeen, joka selitti kaikki oireeni....joihin oli työterveydessä tarjottu masennuslääkkeitä. Valitettavasti kilpirauhaskontrollit eivät sisällä tätä (TPOAb) ja sitä harvoin hoksaa määrätä muu kuin endo.

Pääsin jaloilleni, vaikka sumuisimmasta vuodesta en muista juuri mitään. Voimia.

Vierailija
5/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ihmeessä, ennen kuin sairastut muuten. Minulle tk-lääkäri totesi, että arvot on viiterajoissa (juu, kyllähän ne niihin juuri ja juuri mahtuivat), mutta verensokeri on turhan korkealla ja nyt pitäisi kiireesti laihduttaa ennen kuin puhkeaa diabetes. Mitä hemmettiä tuo sakki on lääkiksessä tehnyt? Bilettänyt?

Vierailija
6/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Mua lääkäri käski nukkua enemmän. Nukun 9-10 yössä ja työpäivän (8h) jälkeen makaan koomassa sohvalla. Epämääräisiin vatsavaivoihinkaan kuulemma harvemmin löytyy syy. Paskat sanon minä.

Huomenna varaan ajan random endokrinologille. Ajattelin jos joku olisi voinut suositella lääkäriä, niin ei menis hakuammunnaksi. Olisin erittäin kiitollinen tästä.

Ap joka kärsinyt epämääräisistä oireista vuodesta 2007.

Vierailija
7/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt sisätautilääkärillä, joka kysyy minulta, potilaalta, että millä arvoilla voin hyvin. Viitearvojen skaala on niin laaja, ettei sen mukaan voi pelkästään mennä.

Lääkitystä säädetään sen mukaan, mikä minulle tuo hyvän ja normaalin olon.

Voi, kun useammat lääkärit tajuaisivat tämän, eivätkä tuijottaisi pelkästään arvoja.

Kilpirauhasvaivat ovat kyllä monelle peruslekurille liian vaikeita hoidettavaksi.

Vierailija
8/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antioksidanttiklinikalla. Mutta sinne taitaa olla aivan mahdotonta päästä potilaaksi. Endokrinologien ja periaatteessa sisätautilääkäreidenkin pitäisi osata näitä juttuja, mutta ei kannata antaa hienon tittelin hämätä, suuri osa näistäkin aivan onnettomia näissä asioissa. Kannattaa etsiä kilpirauhasinfosta siellä suositeltu lääkäri. Voimia ja tsemppiä!

Vierailija
9/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmistä, jolla on normaali kilpirauhastoiminta, aletaan hoitaa Thyroxinillä, rytmihäiriöiden riski lisääntyy, samoin kuin osteoporoosin.

Ainakin SEKS endokrinologit palauttaa lähetteen terveyskeskukseen, eivätkä ollenkaan ota poliklinikalle, jos lab arvot normaalit vaikka kuinka olisi vajaatoimintaan sopivia oireita.

Vierailija
10/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ihmeessä, ennen kuin sairastut muuten. Minulle tk-lääkäri totesi, että arvot on viiterajoissa (juu, kyllähän ne niihin juuri ja juuri mahtuivat), mutta verensokeri on turhan korkealla ja nyt pitäisi kiireesti laihduttaa ennen kuin puhkeaa diabetes. Mitä hemmettiä tuo sakki on lääkiksessä tehnyt? Bilettänyt?

Mitä oireita sinulla oli?

Vierailija
11/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antioksidanttiklinikalla. Mutta sinne taitaa olla aivan mahdotonta päästä potilaaksi. Endokrinologien ja periaatteessa sisätautilääkäreidenkin pitäisi osata näitä juttuja, mutta ei kannata antaa hienon tittelin hämätä, suuri osa näistäkin aivan onnettomia näissä asioissa. Kannattaa etsiä kilpirauhasinfosta siellä suositeltu lääkäri. Voimia ja tsemppiä!

Tuonne yritin tänään soittaa tänään ja varata aikaa yhdelle suositulle lekurille. Vastaus: "ei ota uusia potilaita nyt, soita uudestaan touko-kesäkuussa". Aaaaarrrgghhhh.

On se nyt saakeli että ihmisiä ei hoideta.

Ap

Vierailija
12/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kilpirauhaslääkitys enkä silti voi niin kamalan hyvin. Arvot ovat hyvät. Olen väsynyt, hajamielinen, masentunut, haluton, lihonut, laiska jne. Mikä minua vaivaa?

Vierailija
13/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö verensokerin vaihtelut vaikuta sitten olotilaan? Diabetes on vakava tauti. Väsymystä voi aiheuttaa myös yhdistelmä ylipaino plus huono kunto. Miksi lääkärin kommentit pitää vittuiluna kokea?

Vierailija
14/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuonne yritin tänään soittaa tänään ja varata aikaa yhdelle suositulle lekurille. Vastaus: "ei ota uusia potilaita nyt, soita uudestaan touko-kesäkuussa". Aaaaarrrgghhhh.

On se nyt saakeli että ihmisiä ei hoideta.

Ap

Antioksidantitko ne kaiken nyt pelastaa? Syö punaisia ja mustia marjoja, ruuasta saa antioksidantteja, kehossa niitä kulkee. Uskolla tietenkin voi parantua jos jonkinlaisesta vaivasta, mutta kyllä se tieteeseen perustuva peruslääketiedekin aika monia auttaa, joskus paremminkin kuin muotiuskomukset.

Vierailija
15/73 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, Antioksidanttiklinikalle on lähes mahdotonta päästä potilaaksi, koska ainakin ennen siellä kävi jopa Ruotsista saakka potilaita. Että näin hienolla tolalla tämän "sairauden" hoito meillä ja muuallakin! Mutta jää jonoon, hyvällä tuurilla saattaisit saadakin jonkun peruutusajan. Noiden lisäksi on muutamia muitakin hyviä, paino sanalla MUUTAMIA, nimensä varmaan löytyvät sieltä kilpirauhasinfosta.

@12: Annostuksesi ei ole kohdillaan ja/tai tarvitset lisäravinteita ja/tai Thyroxin ei toimi sinulla. Mitkä arvosi ovat? Monet lääkärit edelleen tuijottavat vanhoja viitearvoja, jolloin TSH alle 4,5 on hyvä. No kun se ei ole, nykyään viitearvot ovat onneksi enemmän kv-tasolla, eli yläraja on n. 2,5, tosin on tutkittu että terveellä se on n. 1. Ja T4V pitäisi olla lähelle 20.

Kilpirauhasinfossa on myös paljon juttua tarvittavista vitamiineista sekä kivennäis- ja hivenaineista, ainakin seleeni on tärkeä kilpirauhasen toiminnalle. Onko rautavarastoarvosi (=ferritiini) tutkittu? Todennäköisesti ei. Yritä saada labralähete tähän kokeeseen vaikka lääkäri kuinka sanoo että hemoglobiinisi on todella hyvä. Varastorauta voi silti olla lähes nollissa. Ferritiinin pitäisi olla jotain 70:n kieppeillä että kilpirauhaslääke toimii.

Sitten voi olla myös niin että Thyroxin ei yksinkertaisesti toimi sinulla, voit tarvita eläinperäistä lääkettä, eli Thyroidia. Tutustu näihin, huomaat ettet ole ongelminesi yksin. Voimia sinullekin

Vierailija
16/73 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö verensokerin vaihtelut vaikuta sitten olotilaan? Diabetes on vakava tauti. Väsymystä voi aiheuttaa myös yhdistelmä ylipaino plus huono kunto. Miksi lääkärin kommentit pitää vittuiluna kokea?

Vierailija
17/73 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kilpirauhaslääkitys enkä silti voi niin kamalan hyvin. Arvot ovat hyvät. Olen väsynyt, hajamielinen, masentunut, haluton, lihonut, laiska jne. Mikä minua vaivaa?

Meillä lienee lisäksi se piilovajis. t: väsynyt vajislainen

Vierailija
18/73 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minneköhän vastaukseni katosi...?

Totta kai diabetes on vakava tauti, en sitä kielläkään. Se että ilmiselvää kilpirauhasen vajaatoimintaa (sekä labratulokset että oireet) hoidetaan alkavana diabeteksenä on lääkäriltä joko vittuilua tai ammattitaidottomuutta. THS 3,9 ja T4-V 12,1, ja kaikki verensokeria lukuunottamatta kunnossa, vai?

Vierailija
19/73 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on TSH 15,2 enkä todellakaan koe tarvitsevani Thyroxiinia, mutta terveyskeskuslääkäri oli sitä mieltä, että heti nappia naamaan. Kirjoitti uuden kelakortinkin saman tien. Näin erilaisia me kilpirauhaspotilaat ollaan, ei ihme että lääkärit on vähän ulapalla tän taudin kanssa.

Vierailija
20/73 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on TSH 15,2 enkä todellakaan koe tarvitsevani Thyroxiinia, mutta terveyskeskuslääkäri oli sitä mieltä, että heti nappia naamaan. Kirjoitti uuden kelakortinkin saman tien. Näin erilaisia me kilpirauhaspotilaat ollaan, ei ihme että lääkärit on vähän ulapalla tän taudin kanssa.

Itse olisin jo kuollut tolla arvolla.