Kielletty Rakkaus OFFICIAL
Kommentit (615)
mama 45v kirjoitti:
Onkohan toi Jarkkis ollu joskus ylä-asteikäisenä lastenkodissa jonkin aikaa? Miettii yks 45v lahtelainen joka muistelee olleensa joskus jarkkiksen luokkakaveri ehkä...jos on sama tyyppi oli jo sillon aika outo lintu, liikkui vaan tyttöjen kanssa, erikoinen vaatetus ja tyyli jo silloin...muistan etten tykännyt siitä yhtään:(... Lahden entinen kivimaan koulu? Tunteeko kukaan tän jarkkiksen nuoruusvuosia?
Jarkkiksen sukunimi on viisikirjaiminen ja melko erikoinen. Muuta en tiedä
Vierailija kirjoitti:
No mä kuulun vähemmistöön, kun sanon, että musta ne on jotenkin hellyttävä pari. Vähän yksinkertaisia, kilttejä, erikoisia, sopivat toisilleen. Jarkkis näyttää ikäistään nuoremmalta ja tyttö vanhemmalta. Onnellisia, siis ei pois meiltä muilta. ❤️
No eihän kenenkään onni pois toiselta koskaan ole. En mä silti voi sanoa et 15-vuotiaan ja 37-vuotiaan romanttinen suhde olis normaali tai hyväksyttävä. Itse ovat menneet ohjelmaan ja itse ainakin tää nainen on esim nyt jo poistetussa askissaan kertonut suhteestaan todella outoja juttuja joten varmasti keskustelua ko aiheesta syntyy. Jos eivät halunneet keskustelua niin miksi menivät ohjelmaan? Enkä tajua nelosta, miksi joku kanava tahtoo tehdä ohjelman jossa puolustellaan teinin ja aikuisen suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä kuulun vähemmistöön, kun sanon, että musta ne on jotenkin hellyttävä pari. Vähän yksinkertaisia, kilttejä, erikoisia, sopivat toisilleen. Jarkkis näyttää ikäistään nuoremmalta ja tyttö vanhemmalta. Onnellisia, siis ei pois meiltä muilta. ❤️
No eihän kenenkään onni pois toiselta koskaan ole. En mä silti voi sanoa et 15-vuotiaan ja 37-vuotiaan romanttinen suhde olis normaali tai hyväksyttävä. Itse ovat menneet ohjelmaan ja itse ainakin tää nainen on esim nyt jo poistetussa askissaan kertonut suhteestaan todella outoja juttuja joten varmasti keskustelua ko aiheesta syntyy. Jos eivät halunneet keskustelua niin miksi menivät ohjelmaan? Enkä tajua nelosta, miksi joku kanava tahtoo tehdä ohjelman jossa puolustellaan teinin ja aikuisen suhdetta.
Niin siitähän tässä on kyse. Tuosta ikäerosta. Ei tää pariskunta ollut mukana ohjelmassa koska on erikoinen tai outo tai ihana tai söpö tai koulukiusattuja tai muutakaan. Vaan siitä että heidän suhde alkoi kun toinen oli teini, toinen melkien 40.
Uskotteko tosissanne, että tuo Jarkko olisi voinut löytää jonkun ikäisensä naisen puolisokseen? Mies elänyt koko ikänsä äitinsä kanssa. Äidillä joku sairas suhde poikaansa, ettei hyväksy yhtäkään naista pojallensa eikä ilmeisesti halunnut pojan lähtevän. Näitähän Suomessa on, itsekin tunnen yhden miehen, jonka äiti niin mustasukkainen pojastaan ettei poika voi seurustella kenenkään kanssa. Ei ihmekään, jos Jarkolla on ollut vielä monella tavoin lapsen mieli, kun ei ole päässyt kokemaan normaalia aikuistumista. Ei ole tarvinnut etsiä omaa kämppää, opetella asumaan yksin, huolehtia täysin itsenäisesti kaikista raha-asioista ja vakuutuksista yms. Minusta tuota äitiä pitäisi syyttää siitä, ettei ole tehnyt pojastaan itsenäistä!
Jarkko on ollut ikäisekseen hyvin kokematon ja lapsenmielinenkin. Ihan hyvin näkyivät sopivan yhteen Mirannan kanssa. Miranna ilmeisesti epävakaa lapsuus ollut, kun on koulukiusaamista ja muuta. Jarkko on voinut hyvinkin antaa juuri sitä rakkautta ja välittämistä, mitä Miranna on kaivannut. Suhde on jo jatkunut seitsemän vuotta, että ainakaan enää ei voi Jarkkoa haukkua miksikään lapsen hyväksikäyttäjäksi. Eipä mies muutenkaan vaikuttanulta mitään lapsia jahtaavalta pervolta. Toivon kaikkea hyvää tälle parille!
Miksi te kaikki ihmettelette sitä, että pari on odottanut seksiä avioliittoon? Mikä siinä on niin mahdotonta? Minä ja mieheni odotimme seksiä 2,5 vuotta seurustelun alkamisesta. Emmekä olleet edes uskovaisia! Ja tuosta ajasta asuimme lähes vuoden avoliitossa. Ei kaikki halua seksiä heti. Itse halusin odottaa, koska olin neitsyt. Halusin olla varma, että valitsin hyvän miehen enkä mitään häntäheikkiä. Ja yhdessä olemme olleet nyt 12 vuotta.
Oletko koskaan kuullut sisäoppilaitoksesta?
Anna Tapion koulu ei ole mikään "koulukiusattujen koulu" vaikka sinne varmasti heitä hakeutuukin. Heidän lisäksi sinne hakeutuu kiusaajia, ja aivan "normaalejakin" ihmisiä. Pakko oli vaan kommentoida kun joku täällä väitti jotakin, että kyseiseen kouluun pääsevät koulukiusatut ja on hoivalaitos heille. No ei todellakaan ole asiat niin..
Vaikka en kiusaamista mitenkään hyväksy, tuli tuon leidin youtube-videoiden katsomisen jälkeen aika selväksi että miksi kiusataan. Tuo Miranna nyt on vaan vähän omanlaatuinen ja ylä-asteella siitä rangaistaan. Kertoo olevansa muusikko ja meikkitaiteilija (?), mutta kaikki jotka ovat sen biisejä kuunnelleet tai nähneet pärstävärkin pakkeloituna huomaavat, että taitoa ei ole yhtään. Lisäksi maalaa kaikki, jotka mainitsevat olemattomista taidoista, vihaajiksi jotka nyt vihaavat vain silkasta ilosta. Omilta ylä-aste -vuosilta muistan monta Mirannan kaltaista kulkijaa, ja IHAN KAIKKIA kiusattiin. Omalaatuiset ihmiset ovat helppoja kohteita, kun ne on niin kätevä sulkea ulkopuolelle, jolloin tukiverkko puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
mama 45v kirjoitti:
Onkohan toi Jarkkis ollu joskus ylä-asteikäisenä lastenkodissa jonkin aikaa? Miettii yks 45v lahtelainen joka muistelee olleensa joskus jarkkiksen luokkakaveri ehkä...jos on sama tyyppi oli jo sillon aika outo lintu, liikkui vaan tyttöjen kanssa, erikoinen vaatetus ja tyyli jo silloin...muistan etten tykännyt siitä yhtään:(... Lahden entinen kivimaan koulu? Tunteeko kukaan tän jarkkiksen nuoruusvuosia?
Ilmeisesti sittenkin Kemistä kotoisin.
Kiva ohjelma muuten, mutta menee hermo Maaret Kallioon sepostamassa itsestäänselviä latteuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en kiusaamista mitenkään hyväksy, tuli tuon leidin youtube-videoiden katsomisen jälkeen aika selväksi että miksi kiusataan. Tuo Miranna nyt on vaan vähän omanlaatuinen ja ylä-asteella siitä rangaistaan. Kertoo olevansa muusikko ja meikkitaiteilija (?), mutta kaikki jotka ovat sen biisejä kuunnelleet tai nähneet pärstävärkin pakkeloituna huomaavat, että taitoa ei ole yhtään. Lisäksi maalaa kaikki, jotka mainitsevat olemattomista taidoista, vihaajiksi jotka nyt vihaavat vain silkasta ilosta. Omilta ylä-aste -vuosilta muistan monta Mirannan kaltaista kulkijaa, ja IHAN KAIKKIA kiusattiin. Omalaatuiset ihmiset ovat helppoja kohteita, kun ne on niin kätevä sulkea ulkopuolelle, jolloin tukiverkko puuttuu.
Tuntuu et pariskunnalla on vaan joku tarve tunkea julkisuuteen. No tässä sitä julkisuutta nyt on ja jos joku uskaltaa arvostella niin sitten heti itketään et nyt ne kiusaa av-mammapalstalla. Jos itse menisin telkkariin ja youtubeen levittelemään elämääni ja lauleskelemaan olemattomalla lauluäänelläni niin kestäisin myös seuraukset.
Itselläni on 21 vuotta vanhempi aviomies. 7 vuotta ja kaksi lasta myöhemmin en voisi olla onnellisempi. Tosin olen ollut 18 kun olemme alkaneet olla yhdessä. Tuo että likka on vain 14 niin tuntuu jo kauhealta. Vaikka kuinka puolustelisi olevansa kypsempi ikäistään,niin 14 on silti vielä lapsi...
Vierailija kirjoitti:
Anna Tapion koulu ei ole mikään "koulukiusattujen koulu" vaikka sinne varmasti heitä hakeutuukin. Heidän lisäksi sinne hakeutuu kiusaajia, ja aivan "normaalejakin" ihmisiä. Pakko oli vaan kommentoida kun joku täällä väitti jotakin, että kyseiseen kouluun pääsevät koulukiusatut ja on hoivalaitos heille. No ei todellakaan ole asiat niin..
Juu, ei kaikki oppilaat ole kiusattuja mutta koulu on kyllä jonkun verran profiloitunut kiusattujen auttajana. Anna Tapion koulu ottaa oppilaiksi koulukiusattuja Anna Tapion säätiön päätöksellä. Eli kyllä sinne koulukiusatut "pääsee".
Ja kaikilta oppilailta edellytetään hyvää käytöstä. Mielestäni kiusaaminen ei sitä ole ja olen aika hämmästynyt, että siellä jotakin on kiusattu niin, että televisiossakin siitä kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mama 45v kirjoitti:
Ilmeisesti sittenkin Kemistä kotoisin.
Jarkkiksella on 8-kirjaiminen sukunimi, joka on lehtihaastatteluissakin mainittu.
En mä ainakaan 14-15v vuotiaana ollut mitenkään kypsä. Luulin olevani, niin kuin varmaan kaikki siinä iässä. Ollaan niin aikuista ja kypsää vaikka oikeasti sitä on vielä ihan kakara. Kun mä olin noin 14v me juostiin kilpaa ostoskeskuksissa ja kiljuttiin, katottiin Idolsia ja tapeltiin kuka menee Antti Tuiskun kanssa naimisiin ja käytiin tarhan pihassa keinumassa ja juoruumassa että kuka on sillä hetkellä luokan söpöin poika :D Ei siinä iässä oo ihan oikeasti valmis seurustelemaan minkään melkein nelikymppisen miehen kanssa sanokaa mitä sanotte vaikka kuinka olisi kypsä ikäisekseen. Siinä on oikeasti iso ero ootko 14v vai esimerkiks 17v (vaikka ei ne 17-vuotiaatkaan mitään kedon kypsimpiä ole).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä vai provo? Koulun kulut maksaa valtio ja kunta niin kuin muissakin kouluissa.
Ihanko totta? No sitten kyseisen koulun nettisivuilla varmaan valehdellaan, kun sanotaan että se on yksityinen koulu. Eli se onkin sitten ihan tavallinen verovaroilla ylläpidetty koulu kuin muutkin? Väittää vain olevansa yksityiskoulu, vaikka ei ole? Onpa törkeää kusetusta kyseiseltä koululta.
Ei yksityinen tarkoita sitä, että kustannukset peritään oppilailta. Suomessa on liki sata yksityistä koulua, joissa opetus on ilmaista. Yksityinen tarkoittaa, että koulun omistaa ja sitä ylläpitää joku muu kuin valtio tai kunta. Rahat tulevat kuitenkin valtiolta. Esim SYK ja Haaga Helia ammattikorkeakoulu ovat yksityisiä kouluja.
Wikipediasta:
"Lukukausimaksuja ei suomalaisissa yksityiskouluissa saa periä (poikkeuksena jotkut vieraskieliset koulut), vaan koulujen toiminta rahoitetaan valtiolta ja kunnilta saatavilla oppilaskohtaisilla avustuksilla. Yksityisen koulun ylläpitäjän tulee olla yleishyödyllinen yhteisö, jonka tarkoituksena ei ole tuottaa voittoa."
Jarkkiksen oikea sukunimi on Väljä, mutta Miranna ei halunnut olla "rouva Väljä" joten ottivat jomman kumman suvussa kulkevan sukunimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu Anna Tapion koulussa on ilmaista. Asumisesta ja täysihoidosta maksu on reilut 6 euroa/vuorokausi. Ammatillisten aineiden tarvikkeista pitää maksaa muutama satanen, sama maksu kuin amiksessa muutenkin, luulisin. Kun täällä kuvailtiin kalliiksi yksityiskouluksi...
Mietin vaan, että missä muualla tahansa asuminen ja eläminen on huomattavasti kalliimpaa.
Ei minkään koulun kuluja kateta maksuilla joka on 6€/oppilas per vuorokausi... konkkaan menisi viikossa.
Eli tuo opetus maksetaan sossun kukkarosta.
Oletko tyhmä vai provo? Koulun kulut maksaa valtio ja kunta niin kuin muissakin kouluissa.
YouTubessa Miranna keroo et Anna Tapio on "hyvin kallis yksityiskoulu".
Onhan se 1200 euron lukuvuosimaksu/120 euroa kuukaudessa asuntola-asumisesta ja ruuasta varmaan monien mielestä kallista. Ja kyllä kyseessä on yksityinen koulu, jota ylläpitää säätiö.
Sukulaistyttö on käynyt Anna Tapion koulun ja on tosiaan melko hinnakas. Mutta kannatti kuulemma sijoittaa. Ei tosiaan mikään ongelmanuorten laitos ole se.
Huvittaa tämä keskustelu. Sama porukka mikä täällä älisee, niin ihan takuuvarmasti paheksuu tekopyhästi sitäkin Facebook-jupakkaa missä nuoret tytöt haukkui kaupassa pikkupoikaa.
Internetissä on ihan soveliasta olla asshole, mutta jos joku tekee sitä julkisesti, niin se ei ole kivaa vaan tuomittavaa. Ihan saa*ananmoista tekopyhyttä.
Mutta sanotaanhan, että jos ihmisellä itsellä ei mene kovin hyvin, niin pahaa nähdään kaikkialla.
Luulen, että näiden mammojen omassa perhe-elämässä saattaa olla toivomisen varaa.
Kaikkea hyvää Mirannalle ja Jarkolle. Olitte rohkeita kun uskalsitte kertoa tarinanne...
Ja toiseksi kuuntelen suomipoppia melkein 24/7 ja Anni ei ole ikinä arvostellut tätä paria, kuten joku väitti. Sanoi vaan, että oli ennakkoluuloja, mutta ne katosi kun tapasivat.