Kovin kipu, mitä olet tuntenut?
Kommentit (126)
Pääkipu erään kerran. Se oli niin kova, että ensin luulin kuolevani, sitten toivoin. En tiedä, miksi kukaan ei tajunnut viedä mua lääkärin pakeille. Eri tyypit juoksutti mulle eri lääkkeitä, mikään ei auttanut. Lopulta onneksi nukahdin, ja pääkipu oli poistunut.
Näitä pääkipuja on ollut erilaisia elämäni aikana. Joskus niska-pää-naamakipu, joka on ajaa hulluuden partaalle. Mulla on niskassa välilevynpullistuman alkuja ja nivelrikkoa, ja on kyllä niin paska juttu joka päiväisen elämän kannalta kuin voi olla.
Kivuliaimmat kokemukset ovat olleet sappikivikohtaus ja hammassärky hammaslääkärin ronkkimisen jälkeen (hammassärkyä oli siis ennen hammaslääkärille menoakin, mutta ei niin kamalana). Vaikea sanoa kumpi oli pahempi, mutta helvetin hirveää oli. Ainakin hammaslääkärissä itkin kivusta. Sappikivikohtauksessa en ihan sentään itkenyt, mutta toivotonta sekin oli. Migreenikin on muuten kanssa aika perseestä. Migreenistä tulee vielä lisäksi tosi kuvottava olokin.
Toisen synnytyksen avautumisvaihe kun kohdunsuu avautui 7cm vajaassa puolessa tunnissa.
Sappikohtaus oli kyllä ns. koko rahan edestä. Ja olen synnyttänyt yms. Eipä jäänyt sappirakkoa ikävä.
Noidannuoli. Lukkiuduin seisomaan paikalleni kumaraan asentoon, enkä pystynyt kuin hengittämään. Mies auttoi vessassa ja pukemisessa pari pahinta päivää. Siihen verrattuna synnytykseni oli helppo.
Kova vatsa ja hirveät peräpukamat, synnytyskään ei sattunut niin paljon, kuin pa**n. Rukoilin jumalaa pöntöllä.
Käsi repesi ranteesta keskisormeen onnettomuudessa, kaikki jänteet irti ja luut murskana. Roikkui vaan jänteitä ja luut törrötti. Hyi hele, oli kyllä jäätävä tilanne:D kuukauden päästä synnyttymään, katsotaan kumpi vie voiton kivussa!
Kymmenen vuotta sitten olisin sanonut synnytys, mutta nyt on pakko sanoa Hortonista johtuva päänsärky. Ihan kuin joku tunkisi tulikuumaa veistä silmään. Sairaus suoraan saatanasta.
Migreeni. Yritin vaan maata liikkumatta paikallaan ja toivoa että se menee ohi. Oksensin varmaan 5 kertaa.
Toinen polven sijoiltaan meno. Tuskanhiki ja tärisin. Mutta pahin kipu meni onneksi ohi melko äkkiä.
Imetyksen aikainen rintojen kipu. Tai imetys oli ainut, joka vähän helpotti, mutta väliajat oli rinnat kipeät.
Munuaiskivikohtauksen olen saanut kaksi kertaa ja pahempaa kipua en osaa kuvitella. Lähes samalle viivalle nousee jättisuuren munasarjakystan kiertyminen.
Sappirakon tulehtumisen aiheuttama kipukohtaus, joka kesti 8h. Olosuhteissa, joissa en päässyt lääkäriin. Seuraavana päivänä kova kuume, keltaisuus.
Synnytykset eivät olleet mitään tämän rinnalla.
! kirjoitti:
Sanoisin että itsellä järkyttävät mahakivut jotka osoittautui umpisuolen tulehdukseksi. Käveleen hädintuskin pystyi, missä tahansa asennossa kipu oli niin järkyttävä että itkua vaan tuli väännettyä. Sairaalassa leikkaus viivästyi, ja umpisuoli meinasi puhjeta. Kaikki lopulta hyvin.
Mulla puhkesi. Arvaa oliko kipeä!
Varmaan rintatulehdus tai selkäydinpunktio. Synnytys ilman kivunlievitystä oli mulla aika helppo, kipua pahempi oli pelko kivusta joka kohta tulee :D joka paikasta kuule että on ihan hirveetä. Ei sitä kipua tullut ja olo helpotti kun lakkasin pelkäämästä. En pidä noita muitakaan kipuja kovina, varmasti moni muu asia sattuu enemmän :)
Plantaatifaskiittien piikitys, ai stna!
Fyysisestä syystä johtuva kipu synnytykset ja toinen se epätoivon epäuskon toivottomuuden ja lamaannuksen henkinen kipu kun nuoremme totaaliset vaikeudet selvisi meille.
Synnytys ehdottomasti! Aiemmat migreenit ym. ei ollut mitään siihen verrattuna. En edes tiennyt, että sellaista kipua voi olla.