Kolmevuotias tyttö kadonnut Turengissa – yllä kukallinen haalari ja mukana koiranpentu
Kolmevuotias tyttö kadonnut Turengissa – yllä kukallinen haalari ja mukana koiranpentu
Julkaistu: 13.3. 11:18
Janakkalan Turengissa on sunnuntaina aamupäivällä kadonnut kolmevuotias tyttö.
Poliisi tiedottaa, että vapaaehtoinen pelastuspalvelu ja pelastuslaitoksen yksiköt etsivät Janakkalan kunnassa sijaitsevassa Turengissa 3-vuotiasta tyttöä.
Lasta etsitään hänen kotinsa ympäristöstä. Hämeen poliisilaitoksen tilannekeskus kertoo, että etsintärinkiä laajennetaan tarvittaessa.
Tyttö katosi kotinsa pihapiiristä aamupäivän aikana. Hänellä on yllään kukallinen haalari ja mukanaan sekarotuinen koiranpentu.
Tilannekeskuksen mukaan katoaminen tapahtui Kalpalinnan laskettelukeskuksen lähistöllä harvaan rakennetulla omakotitaloalueella. Toistaiseksi poliisi ei täsmennä paikkaa tai aikaa tarkemmin.
– Lasta on etsitty useita tunteja, tilannekeskuksesta kerrotaan.
Mahdollisista havainnoista pyydetään ilmoittamaan hätäkeskukseen.
Samuli Launonen
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Kaverin muksu hukkui likavesikaivoon pihvalla aikuisten läsnäollessa. Besserwissefeillekin voi sattua, se kannattaa aina muistaa... Toinsen puoli tutun lapsi jäi katolta tippuneiden lumien alle ja kuoli... Ei kannattane alkaa heitellä niitä kiviö.
Ihmeen paljon kavereidesi ja tuttujesi pihvoilla tapahtuu. :O
Hirveät saarnat taas siitä, että noin pientä ei saa jättää vahtimatta. Älkää nyt tuon lyhyen uutisen takia tuomitko. Ei me voida tietää, vahdittiinko sitä lasta ja koiranpentua. Kuten moni on täällä todennut ja omakohtaisia tapauksia kertonut, niin pieni lapsi voi livahtaa yllättävän äkkiä näköpiiristä. Ei siihen välttämättä tarvita kuin pieni hetki.
Vierailija kirjoitti:
http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/is-kolmevuotias-tytto-kadonnu…
Kuvasta päätellen pihapiirissäkin mahdollisuus kadota vaikka mihin ja hyvinkin nopeasti..
Näyttää maatalolta, jos näin niin siellähän on vaikka mitä paikkoja mihin lapsi ja koiranpentu voi kadota :/ Toivottavasti löytyvät kunnossa.
Ahdistava uutinen. Toivottavasti löytyy ja kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Av-mammalta ei lapsi katoa. Tsunamissakin mamma olisi pitänyt tiukasti kiinni, niin vesi ei olisi vienyt.
Eikös se mennyt niin, että av-mamman lapsi riistäytyy kädestä ja juoksee laiturille ja hyppää mereen, joten ei niitä kannata edes vahtia, kun ei niille voi mitään. Lisäksi se on aina ollut tottelevainen ja sille on sanottu, että pihalta ei saa karata, joten se voi ulkoilla 2 vuotiaana ulkona. Yhtä hyvä teho,kun sanot maahanmuuttajalle, että Suomessa ei saa raiskata. Se ei tee sitä enää, kun kuulee, että ai, se on täällä luvatonta
Pienet lapset ovat niin nopeita... Minä muistan karanneeni päiväkodista, kun en jaksanut odottaa, että äiti tulisi hakemaan. Päätin lähteä äitiä vastaan. Juoksin pvkodin pihalta tielle kenenkään huomaamatta ja lähdin kävelemään autotietä pitkin. Se oli kylmä, rankkasateinen ja pimeä päivä. Kohta äitini tulikin autolla minua hakemaan ja lähes ajoi päälleni, koska oli todella huono näkyvyys rankan sateen takia. Pelästyin ja niin pelästyi äitikin. Sen jälkeen vaihdettiin päiväkotia.
N17
Vierailija kirjoitti:
Olen 3-vuotiaan tytön mummo.Ei kävisi mielen vieressäkään jättää hänet yksin pihalle leikkimään,ei hänen vanhemmillaan myöskään tietysti.On reipas,iloinen tyttö.Hänen mielenkiintonsa saattaa siirtyä äkkiä kohteesta toiseen.Kun kiinnostusta on.Kolmivuotias voi tehdä vielä aivan mitä vaan ja lähteä hetken mielijohteesta.Onkohan ehtinyt olla kuinka kauan siellä ulkona yksin.Koiranpentu lisättynä tähän,en tiedä mitä sanoa.
Kaikkea voi kuitenkin sattua, sillä 3-vuotias on vielä arvaamaton ja voi tehdä mitä tahansa. Viime kesänä huomioni kiintyi autolla ajaessa jalkakäytävällä kävelevään n. 3v. lapseen ja naiseen (tod. näköisesti isoäiti) jotka pitivät toisiaan kädestä ja kun olin heidän kohdallaan, hiljensin vauhtia ja lapsi yllättäen kiskaisi kätensä naisen kädestä ja juoksi perhosen perässä suoraan ajoradalle ja autoni etupuskuriin ja täpärän tilanteen pelasti vain toinen ajokaista ja okt. nurmialue, jotka oli sillä hetkellä vapaana. Onneksi ei tullut muita autoja ja tyttö jahtasi iloisesti perhostaan, mutta naiselle tarvittiin ambulanssi, niin shokissa hän oli. Liekö tytöllä ollut suojelusenkeli mukana, kun ei edes huomannut mitä oli tapahtumassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin muksu hukkui likavesikaivoon pihvalla aikuisten läsnäollessa. Besserwissefeillekin voi sattua, se kannattaa aina muistaa... Toinsen puoli tutun lapsi jäi katolta tippuneiden lumien alle ja kuoli... Ei kannattane alkaa heitellä niitä kiviö.
Jos hukkuu likavesikaivoon vaikka vanhemmat ovat vieressä niin jossain mättää.
Vierailija kirjoitti:
Hirveät saarnat taas siitä, että noin pientä ei saa jättää vahtimatta. Älkää nyt tuon lyhyen uutisen takia tuomitko. Ei me voida tietää, vahdittiinko sitä lasta ja koiranpentua. Kuten moni on täällä todennut ja omakohtaisia tapauksia kertonut, niin pieni lapsi voi livahtaa yllättävän äkkiä näköpiiristä. Ei siihen välttämättä tarvita kuin pieni hetki.
Jos lapsi katoaa pienessä hetkessä kun selkäsi käännät, niin ei hän ole voinut kauaksi ehtiä ja löytyisi melko nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkäs siinä tekee, jos sinne humpsahtaa syvään kannen pettäessä tmv? Vastahan tässä kävi se yksi juttu, missä oli ollut kaivon kannessa vikaa ja lapsi oli pudonnut sinne niin syvään, ettei edes palokunta ollut sitten saanut tarpeeksi äkkiä ylös.
Kun tapahtuu hirvittäviä asioita, asioita joita on liian kauheaa edes kuvitella, on ihmisellä suuri halu uskoa että minulle ei voi koskaan käydä noin. Siitä pelosta syntyy tarve syyllistää muita, uskotella itselleen että voi itse omalla toiminnallaan hallita koko elämää. Valitettavasti se ei ole totta. Valitettavasti se on myös äärettömän julmaa heitä kohtaan, joille se pahin on realisoitunut. Joka ikinen sekunti meistä ihan jokaista voi kohdata koko elämän tuhoava katastrofi. Nytkin, ja nyt. Juuri tälläkin hetkellä minun 11-vuotiaani voi tehdä kuolemaa omassa huoneessaan minun huomaamattani. Koska elämä on sellaista.
Katoamispaikan vieressä kulkee Hiidenjoki.. Hiisi vienyt. :(
Meillä katosi 1-vuotias kaupungilla tungoksessa. Muistan aina sen paniikin, joka meillä silloin oli. Meinannut henkeä saada ja lähinnä huusi vaan säntäillen ympäriinsä. Löytyi kyllä hetken päästä noin 100 metrin päässä olevan kaupan ovelta seisoskelemasta.
Olen sitä mieltä, että se oli miehen vika ja mieskin on myöntänyt sen. Niin tyypillinen tilanne: kaupungilla oli iso tapahtuma ja minä menin vanhemman lapsen kanssa lähemmäksi sitä tapahtumajuttua katsomaan tungokseen. Mies jäi nuoremman kanssa sinne taaemmaksi seisomaan. Sitten tää nuorempi lähti kuulemma mun luokse ja mies näki sen kävelleen mun selän taa. Mies vaan oletti, että huomasin lapsen, mutten mä mitään huomannut. Tapahtuma päättyi 10 minuutin päästä ja palasin esikoisen kanssa miehen luokse kysyen ekana, että "missä xxx on?" Johon mies vastasi, että "sehän tuli sun luokse sinne..." Ja sitten alettiin etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva tahallaan tai välinpitämättömyyttään jättää lasta tai koiranpentua vahtimatta. Me emme voi tietää tämän taustoja, onko esim.ollut isompi lapsi vahtina tms. Eikä siihen todellakaan montaa sekuntia mene kun utelias lapsi & koira-parivaljakko katoaa. Itselläni on 3 lasta jo aikuisuuden kynnyksellä, ja mahdollisuudet vastaavaan olisi ollut monet kerrat, vaikka vahdin heitä kuin haukka. Lopettakaapa se lynkkaus ja kivien heittely, tärkeintä että tyttö ja pieni koira löytyisivät :/
Olet oikeassa. Siihen tarvitaan vain pieni hetki, jolloin aikuisen huomio on muualla esim. toisissa sisaruksissa. Muistan muutama vuosi sitten kun mentiin lasten kanssa mökille kevät hangilla ja lapset olivat 3v. ja 5v. ja oltiin lähdössä mökiltä kävellen pois ja vanhempaa lasta alkoi pissattamaan. Nuorempi lapsi talutti koiraa ja yht äkkiä huomasin heidän kadonneen silmistäni ja muutamassa minuutissa olivat saaneet etumatkaa ja kävelleet tietä pitkin ja vaikka kuinka huusin, kumpikaan ei reagoinut huutoni, kun harjumaisemia ja isoja puita oli edessä. Lopulta sain heidät kiinni, kun koira oli jäänyt autolle odottamaan. Koira makasi lumihangessa ja lapsi yritti saada koiraa kävelemään ajotiellä.
Tilannehuoneessa on Janakkalassa 9.56 ihmisen pelastaminen vedestä, eikös Turenki ole Janakkalaa? :(.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkäs siinä tekee, jos sinne humpsahtaa syvään kannen pettäessä tmv? Vastahan tässä kävi se yksi juttu, missä oli ollut kaivon kannessa vikaa ja lapsi oli pudonnut sinne niin syvään, ettei edes palokunta ollut sitten saanut tarpeeksi äkkiä ylös.
Kun tapahtuu hirvittäviä asioita, asioita joita on liian kauheaa edes kuvitella, on ihmisellä suuri halu uskoa että minulle ei voi koskaan käydä noin. Siitä pelosta syntyy tarve syyllistää muita, uskotella itselleen että voi itse omalla toiminnallaan hallita koko elämää. Valitettavasti se ei ole totta. Valitettavasti se on myös äärettömän julmaa heitä kohtaan, joille se pahin on realisoitunut. Joka ikinen sekunti meistä ihan jokaista voi kohdata koko elämän tuhoava katastrofi. Nytkin, ja nyt. Juuri tälläkin hetkellä minun 11-vuotiaani voi tehdä kuolemaa omassa huoneessaan minun huomaamattani. Koska elämä on sellaista.
Tämä. En lakkaa ihmettelemästä millainen ihminen ryntää tännekin syyllistämään ja pätemään omassa täydellisyydessään, se voit olla juuri sinä jonka elämä hajoaa hetkenä minä hyvänsä vaikka kuinka vahtisit. Empatiaa kehiin jos putkiaivot ja mustavalkoinen elämänkatsomus siihen taipuvat.
Sukellusetsinnät ovat voineet alkaa tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Tilannehuoneessa on Janakkalassa 9.56 ihmisen pelastaminen vedestä, eikös Turenki ole Janakkalaa? :(.
En tiedä onko samaa aluetta, mutta lapsen katoamisesta uutisoitiin yli tuntia myöhemmin joten en usko että samasta jutusta kyse.
Miksi teitä kiinnostaa jos ei ole oma lapsi? tekopyhät
Voihan olla, että medialle ei ole kerrottu tarkempaa tietoa tytön & koiran katoamisen ajankohdasta kuin "aamupäivän aikana". Mutta jos se henkilö tai ne henkilöt, joiden vastuulla tyttö ja koira tuolloin olivat, eivät ole osanneet kertoa tarkempaa ajankohtaa katoamiselle, on se ihan selvä merkki siitä, että lasta ja koiraa ei ole kukaan vahtinut niin kuin olisi pitänyt. Odotellaan tarkempia tietoja, jos niitä nyt sitten edes välttämättä annetaan julkisuuteen.
Lieneekö lapsonen ollut isovanhempien "hoidossa"?