Kolmevuotias tyttö kadonnut Turengissa – yllä kukallinen haalari ja mukana koiranpentu
Kolmevuotias tyttö kadonnut Turengissa – yllä kukallinen haalari ja mukana koiranpentu
Julkaistu: 13.3. 11:18
Janakkalan Turengissa on sunnuntaina aamupäivällä kadonnut kolmevuotias tyttö.
Poliisi tiedottaa, että vapaaehtoinen pelastuspalvelu ja pelastuslaitoksen yksiköt etsivät Janakkalan kunnassa sijaitsevassa Turengissa 3-vuotiasta tyttöä.
Lasta etsitään hänen kotinsa ympäristöstä. Hämeen poliisilaitoksen tilannekeskus kertoo, että etsintärinkiä laajennetaan tarvittaessa.
Tyttö katosi kotinsa pihapiiristä aamupäivän aikana. Hänellä on yllään kukallinen haalari ja mukanaan sekarotuinen koiranpentu.
Tilannekeskuksen mukaan katoaminen tapahtui Kalpalinnan laskettelukeskuksen lähistöllä harvaan rakennetulla omakotitaloalueella. Toistaiseksi poliisi ei täsmennä paikkaa tai aikaa tarkemmin.
– Lasta on etsitty useita tunteja, tilannekeskuksesta kerrotaan.
Mahdollisista havainnoista pyydetään ilmoittamaan hätäkeskukseen.
Samuli Launonen
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on kolmevuotiaasta kyse, niin eikö etsintäringin pitäisi heti alkuun olla niin laaja kuin mahdollista. Lapsi voi olla kaapattukin?
Heh, ehkä nyt kuitenkaan ei ole kaapattu.
Kun on tylsää, niin rupeaa näitä jenkkisarjasta tuttuja kuvioita vatvomaan päässään. Tai jotain kymmen vuotta vanhaa Madeleine-juttua.
Löytyy varmasti ihan kohta.
Kyllä Lapsia kaapataan Suomessakin, ei vain sarjoissa. Minutkin koitettiin vetää tuntemattomaan autoon lapsena kun olin ollut koulun pihalla leikkimässä koulun jälkeen. Toivottavasti ei ole mistään kaappauksesta kuitenkaan kyse
Linkkiä tähän tapahtumaan. Silloinkin Ilta-pulu oli varmasti olemassa.
Lapsia kaapataan kyllä, mutta 99-prosenttisesti kyse on toisesta vanhemmasta. Mutta mistä me tiedetään onko sellaisesta sitten kyse. Ulkopuolisen suorittama pikkulapsen kaappaus on kuin lottovoitto potenssiin tuhat.
No ei me minnekkään lehteen soitettu. Poliisille tehtiin ilmoitus ei muuta. Tapahtui joko 2005 tai 2006 satakunnassa
Vierailija kirjoitti:
Besservisserit täällä taas paukuttaa "totuuksiaan". Olkaa hiljaa ja antakaa ammattilaisten hoitaa hommat.
Ette kuitenkaan asioista mitään tiedä.
Tiedän mä sen verran että multa ei ole koskaan kadonnut minkään ikäistä lasta, eikä yhtään eläintäkään. Ei se sattumaa ole.
Lapsi varmaan löytyy mutta koiranpentu tuskin on tallessa enää 3-vuotiaan taluttamisen jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä
a) Lapsi on saanut olla yksin pihalla
b) Koira on saanut olla yksin pihalla
c) Koiranpentu on ollut 3-vuotiaan "hoidossa". Itse en jättäisi eläintä hetkeksikään yksin lapsen kanssa. Ton ikäinen lapsi saattaa ymmärtämättömyyttään vaikka tappaa sen koiran, vähintään rääkätä ja traumatisoida luonteen.Kyllä pistää niin vihaksi. Voisko tosta olla täydellisempää heitteillejättöä. Ton ikäinen voi tehdä _mitä_ vaan, vaikka päättää että nyt lähdetään ostamaan jätskiä kivasta kioskista joka on oikeasti 25 km päästä.
Kenties aidattu piha, rauhallinen kolmivuotias ja vanhempi käymässä pihan laidalla olevassa puuvajassa, perhe kasvattanut jo kolme lasta isoksi samalla tavalla, eikä kukaan ole aiemmin kadonnut. Minä en syyttelisi ennen kuin tietäisin enemmän yksityiskohtia.
Vanhemman on täytynyt olla vajassa aika kauan että 3v katoaa aidayulta pihalta koiranpennun kanssa niin pitkälle ettei vanhempi häntä löydä aikalailla heti.[/quote
Pari minuuttia riittää.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti löytyy. Te jotka sanotte, että ei voi olla kaapattu nii viedään sitä aikuisiakin ihan jopa suomessa. Harvinaista, mutta ei todellakaan mahdotonta. Onko vielä joku oikeen söpö pellavapää sinisillä Silmillä? Sais varmaan hyvät rahat... :/
Harvemmin lapsia kuitenkaan kotipihalta kaapataan, varsinkaan maaseudulla. Luulisi koirankin alkaneen haukkua, jos vieras ihminen olisi kaapannut lapsen ja eläimen mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on kolmevuotiaasta kyse, niin eikö etsintäringin pitäisi heti alkuun olla niin laaja kuin mahdollista. Lapsi voi olla kaapattukin?
Kun on tylsää, niin rupeaa näitä jenkkisarjasta tuttuja kuvioita vatvomaan päässään. Tai jotain kymmen vuotta vanhaa Madeleine-juttua.
Kyllä Lapsia kaapataan Suomessakin, ei vain sarjoissa. Minutkin koitettiin vetää tuntemattomaan autoon lapsena kun olin ollut koulun pihalla leikkimässä koulun jälkeen. Toivottavasti ei ole mistään kaappauksesta kuitenkaan kyse
Lapsia kaapataan kyllä, mutta 99-prosenttisesti kyse on toisesta vanhemmasta. Mutta mistä me tiedetään onko sellaisesta sitten kyse. Ulkopuolisen suorittama pikkulapsen kaappaus on kuin lottovoitto potenssiin tuhat.
No ei me minnekkään lehteen soitettu. Poliisille tehtiin ilmoitus ei muuta. Tapahtui joko 2005 tai 2006 satakunnassa
Poliisi tiedottaa kyllä ihan oma-aloitteiseti lapsiin kohdistuvista uhkista. Ei tarvitse soitella lehteen.
Ilman muuta todennettu lapsen kaappauksen yritys kuuluu näihin. Eli mikähän mielikuvituksen tuote tämäkin nyt on?
Ei lapsia jätetä vartioimatta tuossa iässä. Tuon ikäinen on täysin järjetön ja aika vikkelä jo jaloistaan. Itse sain kylmän muistutuksen asiasta esikoisen ollessa 1v7kk. Siis paljon pienempi ja vielä hitaampi kuin 3-vuotias. Olimme rivarin takapihalla, takana metsä. Ei vesistöjä lähelläkään, mutta toki autoteitä. Lapsi leikki hiekkalaatikolla ja mulle tuli tylsää, niin kipasin hakemaan sisältä aikakausilehden. Lehti ei ollutkaan siinä olkkarissa (josta ovi suoraan pihalle) vaan pyörin hetken sisällä ookoilemassa, että mihin olen sen jättänyt. Pieni kolmio ja löysin sen hetken päästä makkarista lattialta. Sisällä olin ehkä 1-1,5 minuuttia. Palasin takaisin ja lasta ei näkynyt missään. En tajua, miten pystyi edes katoamaan siinä ajassa. Muistan aina, kun säntäsin sinne metsän reunaan ja huutelin. Ei näy missään. Sitten kävi kaikki "madeline-jutut" mielessä (oli just kadonnut kuukautta aiemmin) ja huutelin ja huutelin. Rämmin sinne metsään, palasin sisälle katsomaan, josko livahti sittenkin sisälle mun ollessa ulkona. Se paniikin tunne, kun pelkäsin kävelevän autotielle tai ties mihin. Kurkin naapurin räystään alla olevaan tynnyriinkin, kun olin lukenut lapsen hukkuneen semmoiseen.
No, tuskin meni 5-10 minuuttia, kun ovikello soi ja naapuri talutti lasta ovelle. Hän oli kiertänyt rivarin ja seisoskellut parkkipaikalla. Käsittämätöntä. Miten se ehtikin? Se tunne oli vaan niin hirveä, vaikkei oikeasti aikaa mennyt kuin oikeasti ihan pieni tovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä
c) Koiranpentu on ollut 3-vuotiaan "hoidossa". Itse en jättäisi eläintä hetkeksikään yksin lapsen kanssa. Ton ikäinen lapsi saattaa ymmärtämättömyyttään vaikka tappaa sen koiran, vähintään rääkätä ja traumatisoida luonteen.Kyllä pistää niin vihaksi. Voisko tosta olla täydellisempää heitteillejättöä. Ton ikäinen voi tehdä _mitä_ vaan, vaikka päättää että nyt lähdetään ostamaan jätskiä kivasta kioskista joka on oikeasti 25 km päästä.
Kenties aidattu piha, rauhallinen kolmivuotias ja vanhempi käymässä pihan laidalla olevassa puuvajassa, perhe kasvattanut jo kolme lasta isoksi samalla tavalla, eikä kukaan ole aiemmin kadonnut. Minä en syyttelisi ennen kuin tietäisin enemmän yksityiskohtia.
Vanhemman on täytynyt olla vajassa aika kauan että 3v katoaa aidayulta pihalta koiranpennun kanssa niin pitkälle ettei vanhempi häntä löydä aikalailla heti.[/quote
Pari minuuttia riittää.
No höpö höpö nyt! Todellakaan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti löytyy. Te jotka sanotte, että ei voi olla kaapattu nii viedään sitä aikuisiakin ihan jopa suomessa. Harvinaista, mutta ei todellakaan mahdotonta. Onko vielä joku oikeen söpö pellavapää sinisillä Silmillä? Sais varmaan hyvät rahat... :/
Harvemmin lapsia kuitenkaan kotipihalta kaapataan, varsinkaan maaseudulla. Luulisi koirankin alkaneen haukkua, jos vieras ihminen olisi kaapannut lapsen ja eläimen mukaansa.
Huoh.. eläinasiantuntija vauhdissa.. kyseessä on KOIRANPENTU!! ne on aikamoisen luottavaista sakkia. Kaksi kolmevuotiaan tasolla olevaa liikeellä, nääs..
Vierailija kirjoitti:
Jossain luki, että ois katoamispaikan lähellä voimakkaasti virtaava joki. Toivotaan, että tarinalle saadaan kuitenki onnellinen loppu :(
Ja useita tunteja jo etsitty, voiko tämä vielä päättyä hyvin?!
No jos siinä joku voimakkaasti virtaava joki on lähistöllä niin pahoin pelkään... :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentti jota ei taas saa sanoa, mutta toivon ettei tämä ole niitä klassisia "rauhallisia kolmevuotiaita jotka ihan hyvin voi ulkoilla yksin kotipihassa".
2-5 -vuotiaita lapsia on Suomessa pari sataa tuhatta. Suuri osa heistä ei ole jatkuvan valvonnan alla. Eli ei nyt tuollaista hysteriaa. Vilkasliikeisessä iässä.
Täällä jo mässäillään jollain pedofiili-lapsi-murhaajalla. Totta kai tuon ikäistä pitää valvoa, mutta vähän nyt menette liioittelun puolelle hekumoissanne.
Aika surullista jos suuri osa pienistä lapsista on vailla valvontaa...
Jos on useamman tunnin etsitty, ja lähellä vettä, niin tämä ei pääty hyvin :(
Ei 3 v jätetä yksin pihalle. Itse asun kerrostalossa mutta mulla on ovi lukossa sisäpuolelta. Ihan senkin vuoksi että löytyy avain. Maaseudulla oli taas omakotitalo lukossa koska ihan lähellä iso järvi. Päiväuniahan en nukkunut kun lapsi oli hereillä. En tiedä mitä on tapahtunut että 3 v päässyt ulos. Toivottavasti löytyy pian. Aurinko paistaa ainakin täällä Hgissä ja lämmintä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi tiedottaa kyllä ihan oma-aloitteiseti lapsiin kohdistuvista uhkista. Ei tarvitse soitella lehteen.
Ilman muuta todennettu lapsen kaappauksen yritys kuuluu näihin. Eli mikähän mielikuvituksen tuote tämäkin nyt on?
Ei ole mielikuvitukseni tuote, vaan ihan oikeasti tapahtui. Olin ollut koulun pihalla leikkimässä ja kun olin menossa kotiin auto pysähtyi läheiselle bussipysäkille. Ulos astui lihava mies joka tarttui minuun, jotenkin sain kuitenkin riuhtaistua itseni irti ja juoksin takaisin koulun pihalle. Jos tosiaan poliisi aina uutisoi noista, niin kai siitäkin sitten uutisoitiin. Itse en ole nähnyt uutista muttei sen ikäisenä kyllä oikein lehtiä muutenkaan lueta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä
Pari minuuttia riittää.
No höpö höpö nyt! Todellakaan riitä.
Kyllä riittää. Tunnen äidin, jolla riitti. Lapsi löytyi hukkuneena muutaman sadan metrin päästä joesta.
Tossa joen lähistöllä helikopteri tuntuu pörräävän. Toivotaan, ettei löydy sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Besservisserit täällä taas paukuttaa "totuuksiaan". Olkaa hiljaa ja antakaa ammattilaisten hoitaa hommat.
Ette kuitenkaan asioista mitään tiedä.
Tiedämme, että 3-vuotiasta ei jätetä valvomatta. Sen tietämiseksi ei edes tarvitse olla besserwisser. Se onko tässä siitä ollut kyse, ei tietenkään ole tiedossa, mutta vaihtoehtoja on aika rajallisesti.
Voihan olla tapahtunut mitä vain!
Ei lynkata nyt tietämättä mitään. Voihan vanhempi/lapsen hoitaja olla vaikka saanut sairauskohtauksen ja näin pikkuinen on päättänyt lähteä hakemaan apua ja ajatunut valtaväyliltä sivuun Kolmevuotiaan mielenmaailma ei ole vielä kovin selkeä.
Rumaa syyllistämistä täällä ilman mitään faktaa vielä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentti jota ei taas saa sanoa, mutta toivon ettei tämä ole niitä klassisia "rauhallisia kolmevuotiaita jotka ihan hyvin voi ulkoilla yksin kotipihassa".
2-5 -vuotiaita lapsia on Suomessa pari sataa tuhatta. Suuri osa heistä ei ole jatkuvan valvonnan alla. Eli ei nyt tuollaista hysteriaa. Vilkasliikeisessä iässä.
Täällä jo mässäillään jollain pedofiili-lapsi-murhaajalla. Totta kai tuon ikäistä pitää valvoa, mutta vähän nyt menette liioittelun puolelle hekumoissanne.
Aika surullista jos suuri osa pienistä lapsista on vailla valvontaa...
Meidän pihapiirissä ei pahemmin näy lapsia muutenkaan, niitä viedään harkkoihin ja harrastuksiin. Asutaan Hgissä.
Jos siinä on tosiaan tuo joki vieressä, niin silloin pelkään pahinta :( Minä en muuten moralisoi vanhempia, jos silmät ei ole koko ajan lapsissa, mutta silloin pitäisi olla herkeämättä, jos on vesistöä, uima-allasta, avointa kylpytynnyriä lähistöllä!