Minkä ikäisenä olet maksanut omakotitalon lainan pois?
Otetaan nyt laina omakotitaloon ja kun se on maksettu pois, ollaan n. 58v. :P Aika pitkään siis maksellaan.. Tietty aina voi tulla yllätyksiä ja laina-aika venyy tai vastaavasti ehkä saadaan jonkin perinnön vuoksi aiemmin pois, mutta näin olisi näillä näkymin..
Mites teillä? Me ollaan nyt 36 ja 34v ja meillä kaksi alle kouluikäistä lasta.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Otetaan nyt laina omakotitaloon ja kun se on maksettu pois, ollaan n. 58v. :P Aika pitkään siis maksellaan.. Tietty aina voi tulla yllätyksiä ja laina-aika venyy tai vastaavasti ehkä saadaan jonkin perinnön vuoksi aiemmin pois, mutta näin olisi näillä näkymin..
Valmistuin ammattikoulusta vuonna 1980. Menin naimisiin 1982. Ostimme 50 -luvun rintamamiestalon Lohjalta 1984. Maksoimme lainan pois kahdeksassa vuodessa, omaa rahaa ostettaessa oli 20%. Olimme molemmat 30 vuotiaita. Lapsia hankittiin siinä välissä kaksi. Ihan hyvin pärjättiin ja oli kiva, kun laina oli maksettu pois silloin, kun lapset oli pieniä, niin riitti rahaa tosi hyvin lasten ollessa kouluiässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin ammattikoulusta vuonna 1980. Menin naimisiin 1982. Ostimme 50 -luvun rintamamiestalon Lohjalta 1984. Maksoimme lainan pois kahdeksassa vuodessa, omaa rahaa ostettaessa oli 20%. Olimme molemmat 30 vuotiaita. Lapsia hankittiin siinä välissä kaksi. Ihan hyvin pärjättiin ja oli kiva, kun laina oli maksettu pois silloin, kun lapset oli pieniä, niin riitti rahaa tosi hyvin lasten ollessa kouluiässä.
Laina oli siis maksettu 1992 pois ja silloin olimme kumpikin 30v.
Rakennettiin talo kun olin 26. Laina oli maksettu kun olin 38 Kolmannes rakennuksen kuluista otettiin lainaa, kolmannes oli säästössä ja kolmannes tienattiin rakentamisen aikana (kesti kome vuotta).
53v tämänhetken arvio.
Avioero ja ositus tehty pois alta, eli yksin maksellaan pk alueella...
Maksoin puolet talosta pois 40 vuotiaana. Mies jatkoi oman puolikkaan maksua. Kummallakaa ei perintöjä vaan kaikki omalla työllä maksettu.
Sit tuli ero, lunastin toisen puolen ja maksan sitä velkaa varmaan 10-15 vuotta. On eri asia maksaa muita kuluja sähkö/kiint.verot/tontin vuokra ym koko talosta yksin, kuin puolison kanssa kulut maksaisi puoliksi.
Ekalla kertaa olin 32. Seuraavalla kerralla tulen olemaan 46. Tosin muuta omaisuutta on nyt paljon, lainan olisi saanut maksettua pois jo kauan sitten.
Ollaan silloin 61 ja 63 -vuotiaita. Lainaa on 400 000.
Olin 40 v.
Kun olin 42 v, niin tuli avioero, jonka jälkeen minulla oli 60t lainaa.
Laina otettiin kun olin 24 ja mies 26 ja oli maksettu kun olin 36 ja mies 38. Alun perin otettiin 140000€ mutta vaihdettiin välissä talo + remontoitiin niin lainaa maksettiin yhteensä 300000€. Eli 12 vuotta meni maksaessa.
Ostin talon 23 vuotiaana, viimeisen lainaerän maksoin 36 v, jonka jälkeen otin vähän lisää lainaa remonttiin. Remonttilainan sain maksettua 40 vuotiaana. Olen elintarviketeollisuustyöntekijä, ostin talon yksin.