Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöystävä ei viitsi tehdä riittävästi kotitöitä

Vierailija
12.03.2016 |

Yhdessä ollaan oltu neljä vuotta ja vuosi asuttu yhdessä. Työn jako menee kuta kuinkin näin:
- minä teen ruuan aina, joten tyttikselle jää tiskit. Lisäksi en voi tiskata, koska minut on pakotettu siihen lapsena yksinhuoltaja äitini toimesta, joten siitä on jäänyt traumat
- en tykkää myöskään imuroinnista, joten siivoaminen kuuluu tyttöystävälle
- yleensä minä pesen pyykit, joten tyttis ripustaa ne ja laittaa kaappiin
- ennen tyttis kävi kaupassa, mutta nyt se kuuluu mulle, kun tyttis on kaupassa töissä. Tämä on mielestäni erittäin ristiriitaista.

Tuossa nuo tärkeimmät. Mielestäni tyttis voisi välillä tehdä ruokaa, pestä pyykkiä ja käydä kaupassa, mutta aina suuttuu, kun ehdotan. Hänellä ei muka ole aikaa ja tekee muutenkin muka enemmän kotitöitä. Mutta aika tasan nuo minusta menee, periaatteessa teen ajallisesti enemmänkin! Miten saisin tyttöystävän tajuamaan tämän?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aika heikoilla, jos alat vedota lapsuuden traumoihin tiskeistä kieltäytymisessä. Se heikentää neuvotteluasemaasi, vaikka olisitkin oikeassa.

Lukemattomissa samanlaisissa ketjuissa on annettu neuvoksi, että listaa mitä kukin tekee ja näytä lista kumppanillesi.

Lista ei oo auttanu. Ja sanotko kanssa jollekin raiskatulle, että pakko harrastaa seksiä vaikka ahdistaa, et voi mihinkään traumoihin vedota? Ap

Kotitöiden tekemistä (kuuluu kaikille ihmisille ellei palkkaa itselleen palvelijaa) ja raiskausta (=väkivaltarikos) ei voi verrata keskenään. Jos traumatisoidut niinkin normaalista ja arkipäiväisestä asiasta, jotain on kyllä pielessä.

Eihän meistä juuri kukaan rakasta kotitöiden tekemistä, mutta jonkun ne on tehtävä.

Vierailija
22/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tiskaustrauma!

Olin opiskelijana soluasunnossa jossa oli vähän aikaa myös eräs ammattikoululainen jolla oli hauskoja periaatteita. Hän vaati esim. vapautusta ruotsin kielen opinnoista koska hänelle oli kertomansa mukaan kotona opetettu että Ruotsi on syvältä ja sen takia hän inhoaa maata ja kieltä niin paljon ettei pysty opetteleen mokomaan kieltä.

Vaatimus ei mennyt läpi.

ps mielestäni ruåtsin kielen opiskelu on turhaa,  mutta en ole haaskannut voimia vapautusten anomiseen vaan suorittanut kurssin rimaa hipoen hyvillä mielin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole pyykinpesukonetta?

On? Miten se vaikuttaa asiaan? Ap

Sanoit peseväsi pyykit

Heillä ei ilmeisesti ole pyykinpesukonetta.

Vierailija
24/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl o rankkaa teillä! Varaa aika tiskiterapiaan tai osta astianpesukone :) Jos oikein väsyttää joku pv, niin tilaapa teille pitsat kotiovelle. Äläkä turhaan pese pyykkiä, kun pyykkikone tekee sen .

Mutta tosissaan: nykymaailmassa kotityöt ovat niin vähäisiä, että ihmettelen jos joku niistä riidan saa aikaiseksi. Lasten hoitaminen on kyllä sellainen aihe, josta mekin on saatu riitaa, koska se on niin sitovaa. Alle kouluikäisten lasten kanssa täytyy jomman kumman vanhemman aina olla passissa ja se todella raastaa välillä, vaikkei sinällään mikään "kotityö" olekaan. 

Vierailija
25/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyl o rankkaa teillä! Varaa aika tiskiterapiaan tai osta astianpesukone :) Jos oikein väsyttää joku pv, niin tilaapa teille pitsat kotiovelle. Äläkä turhaan pese pyykkiä, kun pyykkikone tekee sen .

Mutta tosissaan: nykymaailmassa kotityöt ovat niin vähäisiä, että ihmettelen jos joku niistä riidan saa aikaiseksi. Lasten hoitaminen on kyllä sellainen aihe, josta mekin on saatu riitaa, koska se on niin sitovaa. Alle kouluikäisten lasten kanssa täytyy jomman kumman vanhemman aina olla passissa ja se todella raastaa välillä, vaikkei sinällään mikään "kotityö" olekaan. 

Vaikka kotitöitä olisi miten vähän, ei ole mikään ihme jos siitä riidellään että toinen teettää niitä enemmän toisella. Ei ole iso juttu viedä karkkipaperia roskiin, mutta jos kumppani heittää tahallaan sen yhden karkkipaperin keittiön lattialle toisen korjattavaksi, kyse on tarkoituksellisesta halventamisesta. Siitä saa ja pitää riidellä

Vierailija
26/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa, niin kummankin työt puolittuu; helppoa.

Vierailija
27/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen mun ex, kun pesi pyykkiä, kaivoi pyykkikorista vain omat vaatteensa. Ja teki siitä tietysti suuren numeron kun hänhän pesee pyykkiä! Pitkällisen neuvottelujen jälkeen alkoi laittamaan myös mun vaatteita pesukoneeseen, mutta ripustaminen ym. jäi sitten mun hommaksi koska siellä oli mun vaatteita.