Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuosta enkeleihin hurahtaneesta tuli mieleen että

Vierailija
12.03.2016 |

ystävyys jatkuu kaikesta huolimatta jos se on oikeaa ystävyyttä. Eli jos ystävykset ovat aidosti kiinnostuneita toistensa elämistä, sillä ei pitäisi olla väliä uskooko jumalaan vai siihen toiseen hemmoon. Mulla on ystävinä uskovaisia, ateisteja, enkeleihin hurahtaneita ja ihan tavallisiakin ihmisiä, eri ikäisiä ja erilaisessa elämänvaiheessa olevia. Jokainen heistä on ystäväni hyvästä syystä. Jokainen myös kunnioittaa sen toisen elämää. Vain silloin ystävyyden on mahdollista jatkua.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen että onko nämä enkelit mihin hurahdetaan edes raamatusta? Ne keinot millä noita kutsutaan ei ainakaan ole mitään raamatullisia, vaan täysin pakanallisia.

No mitä välii?

Onhan sillä vähän merkitystä että kutsuuko demoneita vai enkeleitä. Paitsi silloin ei tietysti ole merkitystä, jos ei usko mihinkään. Seuraamukset kuitenkin voi olla hyvin erilaiset.

Miten niistä tulee demoneita, enkeleistä? Nehän ovat enkeleitä.

Langenneita enkeleitä, eli demoneita. Eli niitä ketkä olivat sodassa luciferin puolella ja hävisivät sodan.

Kuule kun tuo ei ole totta :) Vain ne hyvät enkelit ovat :))

Mä uskon näin. Olet vapaa todistamaan toisin :)

Vierailija
22/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, alapeukuttajat, mitä kohtaa avauksessa ette hyväksy? Oletteko itse niin rajoittuneita, että vain samaan asiaan uskova voi olla oikea ystävä ja muut eivät vai mitä mielessä liikkuu? ap

Olen itse uskonnoton enkä edellytä sitä muilta, joten ei ole kyse siitä, etten hyväksyisi muiden uskontoja. Mutta en jaksaisi olla ihmisen kanssa, joka puhuu tasan vain yhdestä asiasta – oli se sitten mikä tahansa – kuten tuon enkeliketjun aloittajan ystävälle on käynyt. Sellaisen ihmisen kanssa ei löydy enää mitään yhteistä, jos itse jaa samaa uskoa tai mielenkiinnonkohdetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen että onko nämä enkelit mihin hurahdetaan edes raamatusta? Ne keinot millä noita kutsutaan ei ainakaan ole mitään raamatullisia, vaan täysin pakanallisia.

Mä en ajattele raamatullisesti näitäkään enkeleitä, koska en usko itse mihinkään :) Uskokoot muut mihin haluavat, myös ystäväni. ap

Ystäväsi kutsuu demoneita. Ei kannata sitten ihmetellä, jos sekoaa huonolla tavalla.

Kutsukoon mitä kutsuu. Enkä mä ihmettele, seotkoon, oma elämänsä. On se silti mun ystävä, vaikka sekoo. Ei mulla ole oikeutta määrätä kenenkään ystäväni uskomisista? ap

Vierailija
24/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, alapeukuttajat, mitä kohtaa avauksessa ette hyväksy? Oletteko itse niin rajoittuneita, että vain samaan asiaan uskova voi olla oikea ystävä ja muut eivät vai mitä mielessä liikkuu? ap

Olen itse uskonnoton enkä edellytä sitä muilta, joten ei ole kyse siitä, etten hyväksyisi muiden uskontoja. Mutta en jaksaisi olla ihmisen kanssa, joka puhuu tasan vain yhdestä asiasta – oli se sitten mikä tahansa – kuten tuon enkeliketjun aloittajan ystävälle on käynyt. Sellaisen ihmisen kanssa ei löydy enää mitään yhteistä, jos itse jaa samaa uskoa tai mielenkiinnonkohdetta. 

Sama. Ystävyys on niitä muitakin asioita, ei vain yhden asian/ihmisen ympärillä pyörintää. ap

Vierailija
25/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä välii?

Onhan sillä vähän merkitystä että kutsuuko demoneita vai enkeleitä. Paitsi silloin ei tietysti ole merkitystä, jos ei usko mihinkään. Seuraamukset kuitenkin voi olla hyvin erilaiset.

Langenneita enkeleitä, eli demoneita. Eli niitä ketkä olivat sodassa luciferin puolella ja hävisivät sodan.

Raamatussa ei nimetä kuin Michael ja Gabriel. Sitten kun kutsutaan nimillä vaikka mitä enkeleitä ja rituaalit ovat pakanallisia, niin tuskin siinä mitään hyviä enkeleitä kutsutaan.

Vierailija
26/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ystävyys sitten on? Eikö se ole jakamista, yhteenkuuluvaisuudentunnetta, ymmärretyksi tulemisen tunnetta ja toisen ymmärtämistä? Mikä se sellainen ystävyys on, jos ei (enää) ole edellytyksiä noihin asioihin, joista ystävyys syntyy?

Vierailija
27/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä välii?

Raamatussa ei nimetä kuin Michael ja Gabriel. Sitten kun kutsutaan nimillä vaikka mitä enkeleitä ja rituaalit ovat pakanallisia, niin tuskin siinä mitään hyviä enkeleitä kutsutaan.

Rakkaudessa kun kutsutaan, niin kyllä ne on ihan hyviä enkeleitä. Ja itseasiassa minä en kutsunut vaan rakkaus tuli minulle. Ja sen myötä enkelit.

Aivan sama miten sä enkelit näet.

Vierailija
28/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ystävyys sitten on? Eikö se ole jakamista, yhteenkuuluvaisuudentunnetta, ymmärretyksi tulemisen tunnetta ja toisen ymmärtämistä? Mikä se sellainen ystävyys on, jos ei (enää) ole edellytyksiä noihin asioihin, joista ystävyys syntyy?

Ystävyys syntyy uskomisesta samoihin asioihin? En ajattele ystävyyttä niin rajoittuneesti. ap

Vierailija
29/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no en voisi olla kenenkään ihan sekopäähurahtaneen ystävä. Mulla on monia eri uskontokuntien tyyppejä kavereina, mutta kukaan niistä ei ole hourupää enkeli-energia tyylillä. Mä ymmärrän jos aikuinen ihminen saa jotain toivoa yms. Kuvittelemalla Jumalan, mut nää enkelihemmot oikeesti väittää näkevänsä enkeleitä. Ei muuta ku mt-puolelle vaan kun on hallusinaatioista kyse.

Vierailija
30/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näkeehän sen sokea Reettakin, että sillä ap:n kaverilla on vaikeuksia. Ja sä vain kuppaisit siitä itsellesi ymmärtäjää? Tajua, ettei maailma pyöri sun napasi ympärillä. Ehket saa häneltä enää, ehket voi tai osaa auttaa, so? Miksi haukkua? "Tuo oli huono ystävä, byääää" Kasva aikuiseksi.

Vierailija
31/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos Ap, enpä olisi itse IKINÄ tämmöistä keksinyt!

Eiku ihan vakavasti, latelit itsestäänselvyyksiä ikään kuin niitä pitäisi normaalille ihmiselle selittää. Otsikon perusteella odotin jotain mielenkiintoisempaa pohdiskelua esim ihmisen psykologisesta tarpeesta uskonnollisuuteen. Sitä paitsi, sen ketjun enkelihörhö nimenomaan ei ole "tosiystävä", koska ei todellakaan elä ja anna elää vaan tuputtaa omia uskomuksiaan ja kaataa omat tulkintansa väkisin toisen kurkkuun. Siinä on kunnioitus kaukana.

Vierailija
32/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiku ihan vakavasti, latelit itsestäänselvyyksiä ikään kuin niitä pitäisi normaalille ihmiselle selittää. Otsikon perusteella odotin jotain mielenkiintoisempaa pohdiskelua esim ihmisen psykologisesta tarpeesta uskonnollisuuteen. Sitä paitsi, sen ketjun enkelihörhö nimenomaan ei ole "tosiystävä", koska ei todellakaan elä ja anna elää vaan tuputtaa omia uskomuksiaan ja kaataa omat tulkintansa väkisin toisen kurkkuun. Siinä on kunnioitus kaukana.

Ystävyyteen kuuluu myös toisen vaikeuksien ymmärtäminen. Jos toinen sekoaa hieman niin ei ole kovin rakentavaa että se tasapainoinen suomii sitä pahoinvoivaa, kun kerran itse tietää, mikä on viisasta ja mikä ei.

Vierailija
33/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ystävyys jatkuu kaikesta huolimatta jos se on oikeaa ystävyyttä. Eli jos ystävykset ovat aidosti kiinnostuneita toistensa elämistä, sillä ei pitäisi olla väliä uskooko jumalaan vai siihen toiseen hemmoon. Mulla on ystävinä uskovaisia, ateisteja, enkeleihin hurahtaneita ja ihan tavallisiakin ihmisiä, eri ikäisiä ja erilaisessa elämänvaiheessa olevia. Jokainen heistä on ystäväni hyvästä syystä. Jokainen myös kunnioittaa sen toisen elämää. Vain silloin ystävyyden on mahdollista jatkua.

Luitkos sitä juttua ollenkaan? Ystävyys jatkuu kyllä mutta enkeleihin hurahtanut oli kyllä alkanut melkoisen kärkkäästi tuomitsemaan aloittajan elämää sen jälkeen. Ei ystävyys ole mikään "hyväksyn kaikki puheet ja teot toiselta" - sopimus. Kuten itsekin sanoit, toista pitää kunnoittaa, puolin ja toisin. Jos olo on ahdistunut, ei silloin kaikki ihan ok ole.

Vierailija
34/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä välii?

Rakkaudessa kun kutsutaan, niin kyllä ne on ihan hyviä enkeleitä. Ja itseasiassa minä en kutsunut vaan rakkaus tuli minulle. Ja sen myötä enkelit.

Aivan sama miten sä enkelit näet.

http://www.kotipetripaavola.com/spiritismi.html

"10. Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,

11. joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.

12. Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi." http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/5Moos.18.html

Mitä nyt katsoin noita "enkelimeditaatioita", niin niissä käytettiin ihan samoja rituaaleja, esim. maadoittumista, mitä muussakin pakananoituudessa käytetään.

Vierailija
35/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitkos sitä juttua ollenkaan? Ystävyys jatkuu kyllä mutta enkeleihin hurahtanut oli kyllä alkanut melkoisen kärkkäästi tuomitsemaan aloittajan elämää sen jälkeen. Ei ystävyys ole mikään "hyväksyn kaikki puheet ja teot toiselta" - sopimus. Kuten itsekin sanoit, toista pitää kunnoittaa, puolin ja toisin. Jos olo on ahdistunut, ei silloin kaikki ihan ok ole.

Heihei nyt rauha... nimenomaan olen sitä mieltä, että kirjoituksen kaltainen ystävyys ei voi jatkua. Tiettyyn pisteeseen voi ja pitääkin yrittää ymmärtää mutta molemminpuolinen kunnioitus on elinehto ystävyydelle. Ei tietenkään toista voi lytätä jos itse uskoo johonkin ja toinen ei. Kumpikaan ei ole siis oikeassa mutta on kai muutakin elämää? ap

Vierailija
36/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä itse ainakaan ottaisi tosissani tuollaisia puheita tai niiden puhujaakaan siinä asiassa. Eli minä en välttämättä loukkaantuisi. Sanoisin kyllä toiselle mitä mieltä olisin hänen puheistaan.

En sano toki, että teidän muiden täytyisi kokea asia kuitenkaan samalla lailla.

Vierailija
37/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun ikävää jos tuotin sinulle pettymyksen. Tosin jotain kuvailemasi kaltaista kirjoitin tai ainakin yritin avauksessani kirjoittaa.... Nimenomaan ei ole tosi ystävyyttä, jos alkaa oman uskomuksensa ylevöittämänä lytätä toista. Mitä ystävyyttä se olisikaan? Molempien kunnioitusta juuri perään kuulutin. ap

Vierailija
38/38 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä itse ainakaan ottaisi tosissani tuollaisia puheita tai niiden puhujaakaan siinä asiassa. Eli minä en välttämättä loukkaantuisi. Sanoisin kyllä toiselle mitä mieltä olisin hänen puheistaan.

En sano toki, että teidän muiden täytyisi kokea asia kuitenkaan samalla lailla.

No näin minäkin tekisin. Sanoisin mitä mieltä olen. Sitten keskusteltaisiin ja jatkettaisiin elämää......! ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi