PMS ja ADHD yhdessä tekevät vaimostani hirviön
Ei kai normaaleilla naisilla ole yhtä pahana?
On täysin raivon vallassa ja omien sanojensa mukaan ei pysty kontrolloimaan sitä yhtään! Se näkyy koko olemuksesta, vartalo on kyyrysssä ja hampaat purtu yhteen..
huutaa kuin mielipuoli, paiskoo ovia ja ylireagoi.
kun 5v tyttäremme ensin pyysi puuroa ja sitten ei syönyt sitä, tyhjensi lautasen vessaan niin vauhdikkaasti että koko vessa oli puurossa ja huusi "MITÄHÄN SITTEN SAISI OLLA? SUKLAALEIVOKSIA KULTAPÖLYLLÄ VAI? SAATANA KUN MIKÄÄN EI KELPAA!"
kun pyysin siivoamasn sotkunsa, löi rätillä naamaan ja ilmoitti tappavansa itsensä.. ja nyt sitten itkee tuolla että hän on hullu ja minun pitäisi ottaa lapset ja muuttaa pois.
KOROSTAN, ETTÄ TÄMÄ ONGELMA ON MUUTAMA PÄIVÄ KUUSSA ! muuten on hyvä ja tasapainoinen äiti, lääkitys päällä ja tapaa ADHD-valmentajaa säännöllisesti. Mutta kun PMS-raivo iskee, se on potenssiin kymmenen! Kaikki suututtaa ja olo on kuulemma kuin riivatulla..
Minä todella pelkään vaimoani tuossa tilassa enkä ymmärrä, eikö tuota tosiaan voi hoitaa?!
Kommentit (36)
Minussa ap ei herätä "ihana mies" -reaktiota. Säälittää vain ja pidän vähän tossukkana, koska itse en katselisi puolison raivoamista vaikka se johtuisikin sairaudesta.
Hankkikaa lääkitys kohdilleen, eihän tuo ole hyväksi kenellekään perheenne jäsenelle.
Kts youtubesta mot - onnettomuuspilleri
Oireet osuu liian hyvin. Mitä jos hän syö salaa tota lääkettä?
Voi tsiisus, ap nauraa tapahtumille vaikka kodissa on lapsi!! Sairasta. Taitaa ap olla yhtä vajaa kuin vaimonsakin, joten siinä on lapselle hyvä kasvualusta. Jos yhtään olet ap normaalien ihmisten kirjoissa niin viet lapset kauas pois tuollaisesta äidistä. Turha vaimon on yrittää hyvitellä tekojaan muulloin jos ei pysty tulevaa muuttamaan.
nyt ap käyt ostamassa vaimollesi pari lonkeroa sekä karkkipussin, kysytkö voisiko tampata matot sillä välin kun käytät lapsia esim. hiihtämässä.. annat raivottaren riehua rauhassa, ja tullessasi tuot kebabit koko porukalle sekä annat hartiahieronnan !
Hei onko sun vaimolla mitään hormonaalista ehkäisyä? Itse olen saanut sellaisesta avun, hormonikierukka pitää menkat pois ja siinä samalla myös pms-oireet. Itsellänikin on varsin voimakas pms ollut ihan teinistä saakka, olen muutaman päivän ennen menkkoja tosi itkuinenkin välillä ja se vitutus on jotain ihan uskomatonta, tuntuu että aivot vaan sulaa kun kaikki ottaa niin tolkuttomasti päähän. Muutoin olen aika rauhallinen ja hyväntuulinen "helppo" luonne, mutta pms:n ollessa päällä on tosi vaikea pysyä tyynenä. :/ Se ei todellakaan ole ainakaan kaikilla mitään teeskentelyä tai kuviteltu vaiva, vaan tosi ikävä ja uuvuttava riesa. Rauhoittavat vois myös toimia. Tsemppiä ja voimia!
Lastensuojeluilmoituksen paikka. Lapsi kiireellisesti sijaishuoltoon.
hui, tuohon kun lisää vielä SDP:n niin siinä on leikki kaukana
Miettikää jos tilanne olisi päinvastainen eli mies muuttuisi muutamana päivänä viikossa aggressiiviseksi, huutaisi vaimolle ja lapsille pää punaisena, paiskoisi tavaroita ym.? Kyllä olisi keskustelu täynnä "jätä se, vittu mikä narsisti, sun ei tartte kestää tuollaista" -shaibaa.
Tuollaisessa suhteessa olevaa naista ei kukaan kehuisi ihanaksi vaimoksi vaan pitäisi uhrina, joka tarvitsee apua ja on ehkä läheisriippuvainenkin. Eikä kukaan nyt ainakaan kehottaisi vaimoa hakemaan raivoavalle ukolle kaljaa ja tämän jälkeen pistämään jääkiekkomatsin telkusta pyörimään ja ottaa samalla suihin kiroavalta äijältä.
Miten tää meneenin aina niin, että nainen saa riehua miten pahasti vain ja aina siihen on joku tekosyy ja ymmärtäjiä, mutta mies samassa tilanteessa on väistämättä hirviö ja narsisti?
N23
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jos tilanne olisi päinvastainen eli mies muuttuisi muutamana päivänä viikossa aggressiiviseksi, huutaisi vaimolle ja lapsille pää punaisena, paiskoisi tavaroita ym.? Kyllä olisi keskustelu täynnä "jätä se, vittu mikä narsisti, sun ei tartte kestää tuollaista" -shaibaa.
Tuollaisessa suhteessa olevaa naista ei kukaan kehuisi ihanaksi vaimoksi vaan pitäisi uhrina, joka tarvitsee apua ja on ehkä läheisriippuvainenkin. Eikä kukaan nyt ainakaan kehottaisi vaimoa hakemaan raivoavalle ukolle kaljaa ja tämän jälkeen pistämään jääkiekkomatsin telkusta pyörimään ja ottaa samalla suihin kiroavalta äijältä.
Miten tää meneenin aina niin, että nainen saa riehua miten pahasti vain ja aina siihen on joku tekosyy ja ymmärtäjiä, mutta mies samassa tilanteessa on väistämättä hirviö ja narsisti?
N23
Parempi kun et sano mitään, ellet kärsi oikeasti pahasta pms:stä. On toki näitä naisia, jotka ääliöt kehtaavat pms:n varjolla käyttäytyä miten vaan, mutta se, joka oikeasti kärsii näistä oireista, niin tietää, miten perseestä ne on. Itsekin tuohon ylemmäs kirjoitin, olen normaalisti tosi rauhallinen ja iloinen, meillä ei juurikaan riidellä, enkä huuda lapselle. Mutta pms saa mut vollottamaan ja olemaan ihan epätoivoinen ja raivo vuoronperään, minä neurologisesti perusterveenä kykenen hillitsemään tätä oireilua ihan kohtuullisesti, adhd ei varmastikaan ap:n vaimolla helpota asiaa. Ja kuten ap kirjoitti, vaimo on muuten hyvä tyyppi ja adhd tasapainossa. Jätätkö sinäkin heti muuten hyvän puolison, jos hän kärsii ihan tieteellisesti todistetusta ilmiöstä, johon kuitenkin on saatavilla helpotusta?? Älkää helvetti puhuko jostain pms:stä, jos ette siitä KÄRSI, sill kärsimys juuri on se, mikä sitä olotilaa hyvin kuvaa..
ADHD ja pms-oireet aikuisella ihmisellä olisivat hoidettavissa jos niistä kärsivä haluaisi ne hoitaa. Jos haluja ei siihen ole, niin silloin raivoajan pitää osata ihan itse vetäytyä kauaksi muiden seurasta pahimman ajaksi. Jokainen aikuinen on itse vastuussa teoistaan vaikka hänellä olisi kuinka ADHD tai mitä vain. Heidän mahdollista riehumista, raivoamista ja jopa väkivaltaisuutta ei tule tosiaan katsoa sormien läpi ja ymmärtää, jopa naureskella, vaan tehdä selväksi, että kenenkään muun ei tarvitse joutua kärsimään siitä. On ihan se ja sama minkälainen on muutoin, sairaus tulee hoitaa eikä jättää hoitamatta. On vastuutonta toimintaa jos mitään ei tee vaikka pystyisi tehdä.
Mulla oli e-pillereillä tollasta. Kummasti tasoittunut kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn. Toisilla ne voi sit kai tasoittaa mielialaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli e-pillereillä tollasta. Kummasti tasoittunut kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn. Toisilla ne voi sit kai tasoittaa mielialaa.
Vaikeita kysymyksiä. Hormonaalinen ehkäisy saattaa tasoittaa ailahtelua mutta vetää samalla mielen tasaisen apeaksi. Adhd ja herkkyys hormonivaihteluille liittyy kyllä yhteen.
Itse vaimosi valitsit ja menit tekemään vielä lapsenkin sen kanssa. Eikö tavisnainen kelvannut kun jänniksen otit?
Ihana mies olet 😊 Kyllä itse vaimonasi haluaisin jotain lääkettä tuohon. Onneksi ei kuitenkaan kestä kauaa. Anna tilaa toiselle eli helpottaa varmaan kun saa olla yksin.