Satakunnan ammattikorkeakoulun outo opinnäytetyö
Niille jotka sanovat AMK:n olevan haastavaa, selittäkääpä tämä:
http://yle.fi/uutiset/outo_opinnaytetyo_saa_rehtorilta_tuomion__il_uuti…
Kyseisen opinnäytetyön voi lukea täältä:
https://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/59869/sami_korve…
Hieman naurattaa SAMKin reaktio asiaan. Nyt ollaan olevinaan niin kauhuissan, mutta kolme vuotta sitten tuo työ on kuitenkin koulussa hyväksytty opinnäytetyöksi. Työ on kaikin puolin aivan ala-arvoinen. Se ei sisällä yhtään ainoaa lähdettä, tiivistelmät, johdannot ovat liian typistettyjä ja aihekin on hyvin kyseenalainen.
Mielestäni tämä kiteyttää hyvin nykyisen AMK-kulttuurin. Mitä tahansa paskaa päästetään läpi, tärkeintä on että opiskelijat valmistuvat ja koulu saa rahansa. Kai SAMK nyt pahoittelee asiaa ja lupaa olla jatkossa tarkempi, eikä saa edes mitään rangaistusta asiasta.
Jos koulutuksesta pitäisi leikata, niin eikö leikkaus kannattaisi aloittaa siitä periaatteesta että kaikki nenänkaivelijat eivät koulua läpäise?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Siis mitä mä just luin?!
Palautin juuri oman n. 80 sivua pitkän kasvatustieteellisen graduni, jossa analysoin omaa haastatteluaineistoani. Lähteitä kertyi liki 60kpl, joista 15 englanniksi. Mutta hei, opparihan on melkein kuin gradu, eihän tuostakaan työstä puutu enää kuin... öö... sisältö. :D
Haha :DD ei teidän kasvisten puuhailut paljoa tuon yli nouse
:) Haluatko lukea omani? Voin kyllä lähettää jo etukäteen, just for you, vaikkei sitä vielä sähköisenä mistään löydykään. Voit varmaan samalla käydä läpi ne mun n. 1500 sivua lähdekirjallisuutta. Osaat sitten kato paremmin arvioida, onko tekstini validia vai ei. Niin ja joo, voin myös lähettää aineistoni, haluatko ne raakanauhoituksina vai valmiiksi litteroituna? :)
En. Olen lukenut niitä ihan tarpeeksi. Jos vaikka tiivistäisit työsi tuloksen ja miten yhteiskunta/joku taho hyötyy tutkimuksestasi. Ei ole tullut tämmöisiä vastaan. Sen sijaan oon lukenut useita diplomitöitä, joissa ihan oikeasti ratkaistaan jokin (teknistaloudellinen) ongelma
Vierailija kirjoitti:
Palautin juuri oman n. 80 sivua pitkän kasvatustieteellisen graduni, jossa analysoin omaa haastatteluaineistoani. Lähteitä kertyi liki 60kpl, joista 15 englanniksi. Mutta hei, opparihan on melkein kuin gradu, eihän tuostakaan työstä puutu enää kuin... öö... sisältö. :D
En oo pitkään aikaan lukenut yhtä hyvää humble bragia, 10 pistettä! :)
Anteeksi lempeä kuittailu, toki saat, ja pitääkin olla, ylpeä itsestäsi. Hieno saavutus.
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä ”uudesta maailmanjärjestyksestä ja demokratiasta” on tarkoitus kertoa länsimaisessa maailmassa pimentoon jääneestä totuudesta ja epäilyksistä tulevaisuuden suhteen.
Että sellainen tiivistelmä, jo tuossa menee asiat ihan päin v*ttua. Tiivistelmässä kun on tarkoitus kertoa, että mitä on tehty, miten (metodologia), mikä on teoreettinen viitekehys ja mitkä on työn keskeiset tulokset.
Itse olen kanssa amkkilaisena taivastellut että jestas, millaisia suorituksia päästetään läpi. :D Koulutehtävien taso on ihan kamala, opparitkin voi hutaista sinne tänne. Kieliasua ei vaivauduta edes tarkistamaan, sisällöstä ei olla koskaan kuultukaan.
Oma opparini on jo nyt 95-sivuinen ja vielä hieman kesken, lähdeluettelossa on jo nyt 80 eri lähdettä... En ikinä päästäisi sormieni läpi sellaista kuraa mitä esim. opettajat koulutyössä päästävät. Lähteet luokkaa Google, Wikipedia. Jos siis ollaan tajuttu tehdä lähdeluettelo.
Mutta toihan on ihan loistava taiteen alan lopputyö! Ei kai sen ole tarkoituskaan olla mikään tieteellinen tutkielma vaan se vain matkii sellaista, mutta lyö kaiken "läskiksi". Tiedän toisen työn ohjaajista on kyllä pätevä tyyppi.
Sitä paitsi amk-tasoiset lopputyöt ei nyt muutenkaan ole tarkoitettu miksikään tieteen perusteoksiksi... Kuten eivät gardutkaan!
Vierailija kirjoitti:
Oma opparini on jo nyt 95-sivuinen ja vielä hieman kesken, lähdeluettelossa on jo nyt 80 eri lähdettä...
Ei se määrä vaan se laatu. Opiskelin koko tutkintoni ulkomailla ja meille annettiin sanarajat graduille, sekä kehoitettiin kirjoittamaan tiivis ja hyvälaatuinen työ ja jättämään kaikki epäolennaiset jaaritukset pois.
No onhan AMK:n taso jo tiedossa, mitä te ihmettelette.
Siis Häh?! Mun opparissa oli pelkästään lähdeluettelot ja tiivistelmät sen 19 sivua. Toivottavasti tuon opparin ohjaajat ja opponentit tajuavat hävetä. Ei meidän AMK koulussa ikinä(!) olisi tuollaisella päässyt läpi, ei edes tavallisen 5op:n kurssista!
Kun kysyy ylikansallisten yritysten ja korporaatioiden johtajilta näistä maista, joissa on menossa invaasio, alkavat he puhua melko todennäköisesti potentiaalisesta ostovoimasta. Potentiaalisesta ostovoimasta, joka heidän mielestään ja heidän kukkaron intressien perusteella on toistaiseksi jäänyt käyttämättä. Haluan korostaa, että heidän yritysten etujen mukaista on invaasio. On toki puhuttu vapaudesta, mutta todennäköisesti ainut vapaus, mitä Lähi-itä ja Pohjois-Afrikka tulevat meiltä saamaan, on kuluttaminen. Afganistaniin ei ole suhteessa rakennettu läheskään niin paljoa uusia asuintaloja, kuin on rakennettu kuluttamisen mahdollistavaa infrastruktuuria.
Venezuela tuntuu jääneen laskuista täysin, vaikka se on merkittävä öljyntuottaja. Etelä-Amerikan manner putsattiin jo 1970 ja 1990 lukujen välillä. Hugo Chavez sai jatkaa aikansa pokkurointiaan. Tuntui oudolta, että häntä eivät Yhdysvallat yrittäneet kaataa, vaikka hän oli vaatinut sotilasliiton kehittämistä Yhdysvaltoja vastaan. 2009 sattui kummallinen tapahtuma, josta Suomessa ei uutisoitu. Venezuela karkotti ranskalaisen diplomaatin, koska tämä oli yrittänyt murhata Chavezin. On epäilty, että Chavez eliminoitiin onnistuneesti sittemmin myrkyttämällä hänet syöpää aiheuttavalla pollonium 210 jäämillä. Heti Chavezin kuoltua, katkaisi Venezuela diplomaattisuhteet myös Yhdysvaltoihin. Varapresidentti Nicolas Maduro varoitti opposition johtajaa siitä, että häntäkin Yhdysvallat yrittävät murhata ennen huhtikuun presidentinvaaleja.
Omasta mielestäni maailmasta tuli huonompi paikka Chavezin kuoleman jälkeen. Itse todella pidin hänen persoonastaan ja siitä, että hän antoi maansa köyhille terveydenhuollon ja ihmisoikeudet. Heti Chavezin kuoleman jälkeen Obama sanoi, että nyt Yhdysvallat voi astua neuvottelupöytään Venezuelan kanssa. Ehtona annettiin ymmärtää, että täytyy tehdä niin, miten Yhdysvallat sanelee. Kaiken päätteeksi Yhdysvaltojen hallinto päätyi rahoittamaan Venezuelan oppositiota Chavezin kuoleman jälkeisissä vaaleissa.
Wtf? Ihan uskomatonta mutua ja sontaa joka hyppii kissasta pesukoneeseen kimmoten juoksutrikoisiin ja päätyen pölynimuriin. En usko päivääkään, että tuo on edes kuullut mistään Chavezista ennen kuin on lueskellut noita foliohattukirjojaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis Häh?! Mun opparissa oli pelkästään lähdeluettelot ja tiivistelmät sen 19 sivua.
Miksi te amkilaiset rääytte koko ajan tuosta sivumäärästä, ihan kuin se olisi joku laadun mittari. Edelleen: ei se määrä vaan laatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma opparini on jo nyt 95-sivuinen ja vielä hieman kesken, lähdeluettelossa on jo nyt 80 eri lähdettä...
Ei se määrä vaan se laatu. Opiskelin koko tutkintoni ulkomailla ja meille annettiin sanarajat graduille, sekä kehoitettiin kirjoittamaan tiivis ja hyvälaatuinen työ ja jättämään kaikki epäolennaiset jaaritukset pois.
Sisältöä nyt vaan on paljon, eikä kukaan toivottavasti saa """tiivistettyä""" asiaansa esim. 50 sivuun. Ei siinä ehdi juuri käsitellä itse asiaa, ehkä esitellä sen, sitten onkin aika jo kirjoittaa tiivistelmä.
No huhuh, tuo työ on päässyt läpi vain siksi, koska ko. poliittinen ideologia on lähellä myös opettajien sydäntä!
Kun itse tein aikanaan kuvataiteen opparia (en Kankaanpäässä), niin opet olivat kamalan tarkkoja lähdeviitteistä ja tekstin laadusta. Ns. tutkimusosio oli pakko olla ja tekstin sävyn oli oltava neutraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Häh?! Mun opparissa oli pelkästään lähdeluettelot ja tiivistelmät sen 19 sivua.
Miksi te amkilaiset rääytte koko ajan tuosta sivumäärästä, ihan kuin se olisi joku laadun mittari. Edelleen: ei se määrä vaan laatu.
Miksi sinä kuvittelet, että opparini ei olisi laadukas? Kertoo kyllä enemmän sinusta ja persoonastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisältöä nyt vaan on paljon, eikä kukaan toivottavasti saa """tiivistettyä""" asiaansa esim. 50 sivuun. Ei siinä ehdi juuri käsitellä itse asiaa, ehkä esitellä sen, sitten onkin aika jo kirjoittaa tiivistelmä.
Nyt kuulostaa jutulta. Kuinkas pitkä Claude Shannonin gradu oli?
10 LISTA TIETOA JAKAVASTA VERKOSTOSTA JA VAIHOEHTOMEDIASTA
Teemu Vehkalan blogi, havaintoja uudesta maailman järjestyksestä, sekä radio NWO havaintoja
Alex Jones, infowars ja prison planet.
Jontti, räppäri, joka tekee biisejä aiheesta you tubessa. Antaa usein haastatteluja asiaan
liittyen ja jakaa Helsingin kaduilla flaijereita NWO asiasta ohikulkijoille.
VERKKOMEDIA.org ja Janus Putkonen
Juri Lina, pitkänlinjan tutkiva journalisti. Tehnyt kirjoja salaliitoista ja antaa paljon
haastatteluita. Hän on todellinen tietopankki omalla alallaan.
Että sellanen lähdeluettelo... Voi hyvä luoja.
Ja mä kun luulin, että mun opinnäytetyö oli huono ja hutaisten tehty.... :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sisältöä on niin paljon, että lähes 100 sivua on kasassa ja vielä puuttuu sivuja, kyse on siitä, että: a) et osaa tiivistää, b) työssäsi ei ole suorana menevää punaista lankaa vaan poukkoilet sinne tänne ottaen mukaan asioita joilla ei työssäsi ole mitään olennaista osaa. Jompi kumpi tai molemmat on syynä tuollaiseen sivumäärään. Taitava kirjoittaja jolla on aihe hallussa, kykenee kyllä sanomaan kaiken olennaisen asiasta vaikkapa siinä 50 sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, lähteitä 60 kpl gradussa on mielestäsi jotenkin verrattain paljon? Ja luulet, että voit yleistää yhden opinnäytetyön koskemaan kaikkia? Oma opinnäytetyöni oli kahden hoitotieteen proffan arvioima, laadullinen kyselytutkimus, jossa 13 haastateltavaa, sivuja 70 sekä arvosana 5. Olen sen jälkeen opiskellut mm. HY:ssä maisteriksi ja voin sanoa, että opparini oli tosi hyvä.
:) Haluatko lukea omani? Voin kyllä lähettää jo etukäteen, just for you, vaikkei sitä vielä sähköisenä mistään löydykään. Voit varmaan samalla käydä läpi ne mun n. 1500 sivua lähdekirjallisuutta. Osaat sitten kato paremmin arvioida, onko tekstini validia vai ei. Niin ja joo, voin myös lähettää aineistoni, haluatko ne raakanauhoituksina vai valmiiksi litteroituna? :)