Mitä teidän 13-vuotiaat pojat tekevät iltaisin/viikonloppuisin
Onko teidän pojilla paljon kavereita ja mitä yleensä tekevät vapaa-ajalla?
Meillä pojalla muutama kaveri, mutta viihtyy parhaiten omassa huoneessa pelaamassa, 3 krt viikossa urheiluharrastus. Mietin vain, että miten saisi poikaa vähän enemmän olemaan kavereiden kanssa, nyt tuntuu että viihtyy "liian" hyvin itsekseen, kukaan ei enää soittele tai tule ovelle, muutama vuosi sitten oli enemmän kavereita..
Kommentit (18)
Aika hyvin tuo viihtyy kotona(kin). Treenit 3-4krt vko. Yhden parhaan kaverin kanssa käyvät nuortentalolla notkumassa.
Löytyiskö kaveriporukasta ketään viettämään kotiin peli-iltaa esim.?
Valittaako koskaan, ettei ole kavereita? Meillä olen tähän asti luullut että viihtyy kotona, mutta tänää poika sanoi ettei ole oikein ketään kavereita..
Tunputtaa koko ajan hirveä löyhkä sen huoneessa otab kohta kännykän pois jos ei lopu.
Kotona pelailee veljensä kanssa ja katsoo koneelta viaplayn leffoja. Todella harvoin käy missään kavereidensa kanssa viikonloppuisin. Lepäilyä ja pelailua ja perheen kanssa sitten toki mukana kaikessa mitä nyt tehdäänkin. Konserttia, lätkämatsia, kävelyä, tms mitä nyt vaan.
Meillä samanlainen ongelma. Pojallamme on aina ennen ollut useita kavereita. Kaverit eivät enää joko voi alkaa tai eivät halua alkaa..näin poika vastasi kun tilanteesta häneltä kysyin. En ymmärrä, näinkö murrosikä vaikuttaa poikien väleihin ??
Onneksi yksi harrastus on sekä yksi kaveri jonka kanssa voi olla vapaa-ajalla. Mutta missä ne muut pojat ovat, en ymmärrä ??
Meillä poika on kotiarestissa seuraavat pari kuukautta. Oli ollu kaverilla kotibileet, joiden johdosta paikalle oli saapunut isompia poikia ja varastaneet pleikkarit yms ja pelejä ja elokuvia. Pojat olivat juopotelleet ja jäivät näiden muiden tekemien varkauksien takia kiinni kotibileistä. Muuten poika tekee kouluhommia, on koneella ja jalkapalloharjoituksissa. n45
Meillä nyt 15 v. on viihtynyt omassa huoneessaan jo useamman vuoden. Pelaa pleikalla, välillä kuuluu huutoa, jolloin on yhteydessä kavereihin.
Pari vuotta sitten olin huolissani, kun ei missään käy. Ja tuntui muutenkin vetäytyvän perheenkin seurasta. Nyt on taas avoimempi ja olen tyytyväinen vaan, ettei hillu kaupungilla. Harvakseltaan käy kavereita meillä, eikä itse halua mennä kavereille, mutta kavereita kuitenkin on eikä itse tunnu kärsivän, joten kaikki hyvin.
Voisin olla aloittaja vuosi sitten
Aktiivisesta tähn
Nyt olen ajatellut että näin se menee
Poika on tyytyväinen. Harrastas 3 kertaa viikossa. Kerran käy muuten kavereiden kanssa. Koulu ok
Ajat on eilaisia
Kun poikani oli 13 häntä kiusattiin eikä ollut kavereita. Hän oli masentunut ja pohti itsemurhaa
On kavereiden kanssa, pelailee, ulkoilee, harrastaa 1-2ktr viikossa.
Roikkuu vain läppärillä/ jos käsken ulos niin menee puistoon keinuun istumaan ja älypuhelintaan. Surullista, tiedän mutta mitä tehdä?
Hei, miten poikasi nyt voi? Onko selvinnyt masennuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Tunputtaa koko ajan hirveä löyhkä sen huoneessa otab kohta kännykän pois jos ei lopu.
Normaaleja nuorten juttuja, puukottaa ryöstää jne.
Mitä hän siellä huoneessaan tekee? Pelaa jotain peliä kavereiden kanssa verkon yli?
Pelaa, liikkuu perheen mukana. Ei ole kavereiden kansssa viikonloppuisin.