Olen juuri kaapista tullut trans mies. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua kuulostaa vähättelevältä, mutta minun on aina ollut vaikea ymmärtää tuota ajatusta, että on syntynyt väärää sukupuolta olevaan ruumiiseen. En itse näe paljoakaan eroa miesten ja naisten välillä näin mielenliikkeiden ja ajattelun kannalta - en esimerkiksi netissä pysty läheskään aina määrittelemään henkilön sukupuolta pelkästään hänen viestiensä pohjalta ellei hän erikseen kerro sitä. Toki on jotain keskimääräisiä eroja, mutta niinhän sitä on eroja myös naisten kesken ja miesten kesken. Siksi käsitykset miehekkyydestä ja naisellisuudesta näyttäytyvät minulle aika pinnallisina, kuten yleisesti hyväksyttyinä tapoina pukeutua, laittautua, esiintyä tai käyttäytyä, ja pidän niitä vahvasti kulttuurisidonnaisina. Miten sinä ajattelet näistä asioista? Luuletko että toisenlaisessa kulttuurissa voisit olla tyytyväinen miehenä?
Siis tarkoitan että voisitko olla tyytyväinen naisena toisenlaisessa kulttuurissa? :)
Ei ole kyse kulttuurista, vaan siitä että koen että.multa puuttuu ruumiinosia ja niiden tilalla on jotain muuta.
Oletko aina ajatellut näin vai havahduitko siihen vasta myöhemmällä iällä?
Vierailija kirjoitti:
Aviomies tukee, hyväksyy ja ymmärtää, eroamme silti, koska miehelle ni on ongelmallista heterona elää homosuhteessa. Paras ystävä katkaisi välit. En ole kertonut kovinkaan monelle.
Aika surkea paras ystävä. :( Tosiystävä hyväksyisi tuon. Itse ainakin hyväksyisin, tietysti. Mulle ihmisen arvo ei ole kiinni sukupuolesta, suuntautumisesta tai mistään muusta tuollaisesta. Enkä ymmärrä että joillekin on. Aviomiehesi suhtautumisen ymmärrän kyllä, valitettavasti... Hienoa että hän tukee sua kuitenkin.
Oletko päässyt vaihtamaan ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien tai olleiden kanssa?
Minkä ikäinen olet? Kauanko olette miehen kanssa olleet aviossa, jatkatteko ystävinä? Onko sulla lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hae apua ongelmaasi?
Mihin ongelmaan ja millaista apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trans-mies. Siis sukupuolenvaihdosajatuksia vai "vaateleikkejä"?
Olen mies joka on syntynyt naisen ruumiiseen.
Ok. Pahoittelut surkeista sanavalinnoista, en vaan muistanut oikeita termejä. :D Transseksuaali ja transvestiitti taitaisi olla oikeat.
Miten suhun on suhtauduttu? Kenelle olet kertonut?
Transsukupuolinen, ei transseksuaali. Transsukupuolisuudessa ei ole kyse seksuaalisesta suuntautumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua kuulostaa vähättelevältä, mutta minun on aina ollut vaikea quote]
Jos heräisit huomenna vastakkaisen sukupuolen ulkoisten tunnusmerkkien kanssa, olisiko asia sulle ok?
Sehän ei ole ollenkaan verrattavissa siihen, että on syntynyt tiettyyn kehoon valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua kuulostaa vähättelevältä, mutta minun on aina ollut vaikea ymmärtää tuota ajatusta, että on syntynyt väärää sukupuolta olevaan ruumiiseen. En itse näe paljoakaan eroa miesten ja naisten välillä näin mielenliikkeiden ja ajattelun kannalta - en esimerkiksi netissä pysty läheskään aina määrittelemään henkilön sukupuolta pelkästään hänen viestiensä pohjalta ellei hän erikseen kerro sitä. Toki on jotain keskimääräisiä eroja, mutta niinhän sitä on eroja myös naisten kesken ja miesten kesken. Siksi käsitykset miehekkyydestä ja naisellisuudesta näyttäytyvät minulle aika pinnallisina, kuten yleisesti hyväksyttyinä tapoina pukeutua, laittautua, esiintyä tai käyttäytyä, ja pidän niitä vahvasti kulttuurisidonnaisina. Miten sinä ajattelet näistä asioista? Luuletko että toisenlaisessa kulttuurissa voisit olla tyytyväinen miehenä?
Siis tarkoitan että voisitko olla tyytyväinen naisena toisenlaisessa kulttuurissa? :)
Ei ole kyse kulttuurista, vaan siitä että koen että.multa puuttuu ruumiinosia ja niiden tilalla on jotain muuta.
Oletko aina ajatellut näin vai havahduitko siihen vasta myöhemmällä iällä?
3-vuotiaasta saakka olen tiennyt että jokin on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mielenterveysongelmaasi
Täällä myös yksi (trans)mies. Nuo sulut sen takia että olen jo vuosia sitten käynyt läpi korjausprosessin eri vaiheita eli luokittelen itseni ihan vain mieheksi nykyään. Taustani ei tule nykyisin ilmi oikein missään tilanteessa, paitsi vanhempien kanssa. Tsemppiä vaan jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos heräisit huomenna vastakkaisen sukupuolen ulkoisten tunnusmerkkien kanssa, olisiko asia sulle ok?
En pysty kuvittelemaan realistisesti tuollaista tilannetta. Olen omaan ruumiiseeni tottunut, koska olen sen kanssa viettänyt koko elämäni. En ymmärrä, kuinka se voisi yhtäkkiä alkaa näyttää väärältä.
Uskon ettet ymmärrä. Mulla se ruumis on ollut väärä aina. Muistan ensimmäisen kerran miettineeni tätä 3-vuotiaana.
Tuo on varmasti ollut raskas taakka kantaa. Ei kenellekään voi olla hyväksi tuntea olonsa epämukavaksi sellaisena kuin on sattunut syntymään. Toivottavasti voit jatkossa olla onnellinen ja sellaisten ihmisten seurassa, jotka rakastavat ja tukevat sinua :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mielenterveysongelmaasi
Transihmisiä on vuosikymmeniä yritetty "hoitaa" siten että saataisiin aivot pakotettua omaksumaan ulkoinen sukupuoli. Nykyään on havaittu, että on helpompaa ja inhimillisempää hoitaa se ulkoinen sukupuoli aivojen kokemuksen mukaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aviomies tukee, hyväksyy ja ymmärtää, eroamme silti, koska miehelle ni on ongelmallista heterona elää homosuhteessa. Paras ystävä katkaisi välit. En ole kertonut kovinkaan monelle.
Aika surkea paras ystävä. :( Tosiystävä hyväksyisi tuon. Itse ainakin hyväksyisin, tietysti. Mulle ihmisen arvo ei ole kiinni sukupuolesta, suuntautumisesta tai mistään muusta tuollaisesta. Enkä ymmärrä että joillekin on. Aviomiehesi suhtautumisen ymmärrän kyllä, valitettavasti... Hienoa että hän tukee sua kuitenkin.
Oletko päässyt vaihtamaan ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien tai olleiden kanssa?
En ole uskaltautunut vielä etsimään "kohtalotovereita". Pitäisi kyllä. Mies on laittanut linkkejä vaikka minne, en ole jaksanut tutkia.
Mikä on sun seksuaalinensuuntautuminen? Onnea uudelle alulle, koskaan ei ole liian myöhäistä sille. Toivottavasti suomessa saadaan joskus transihmisten oikeudet ajantasalle.
Oliko kaappi ahdas vai tilava? Unisex-malli varustelutasoltaan kenties?
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi (trans)mies. Nuo sulut sen takia että olen jo vuosia sitten käynyt läpi korjausprosessin eri vaiheita eli luokittelen itseni ihan vain mieheksi nykyään. Taustani ei tule nykyisin ilmi oikein missään tilanteessa, paitsi vanhempien kanssa. Tsemppiä vaan jatkoon!
Saanko udella minkä ikäisenä kävit prosessin läpi? Vaikuttaako ikä sen onnistumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sun seksuaalinensuuntautuminen? Onnea uudelle alulle, koskaan ei ole liian myöhäistä sille. Toivottavasti suomessa saadaan joskus transihmisten oikeudet ajantasalle.
Olen melko tavalla miehiin kallellani oleva biseksuaali. Jos voi sanoa, 80% homo.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Kauanko olette miehen kanssa olleet aviossa, jatkatteko ystävinä? Onko sulla lapsia?
Jatketaan toivon mukaan ystävinä, olemme olleet yhdessä koko aikuisen ikämme. Lapsia kolme.
Uskon ettet ymmärrä. Mulla se ruumis on ollut väärä aina. Muistan ensimmäisen kerran miettineeni tätä 3-vuotiaana.