Sohvaperunoiden oululaispariskunnan talo 728 000e myynnissä, ostaisitko jos ois rahaa? (linkki)
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/9860865
On meinaan niin jännän näköinen että kiinnostaa muidenkin mielipiteitä kuulla?
Ihan hienohan tuo on mutta vähän kolkko, jos mulla ois ton verran rahaa niin ostaisin vähän kodikkaamman. Ja pienemmän.
Sohvaperunat. Se on kyllä huikee ohjelma, oon ihan koukussa ja suosittelen kaikille! Papat on mun lempparit <3
Kommentit (187)
Oulusta on raharikkaat kaikonneet. Tämä talo saa hyvin ilmaista mainosta Sohvaperunoissa eikä silti mene kaupaksi.
Typerää pröystäilyä rakentaa tullaisia ökytaloja. Varmasti kaduttaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Sääli et noi kuvat on käsitelty niin että näyttävät ihan tietokonemallinnuksilta ja talo täten vielä kolkommalta. Edustamiseen kyl ihan passeli
Kuinka yleistä Suomessa on se että edustetaan kotona ja vielä jossain Oulun kokoisessa kaupungissa? Jos ei presidenttiä tai pääministeriä oteta huomioon niin ei kovin yleistä taida kotona edustaminen olla. Ystävien vierailuja en laske edustamiseksi.
Tuohan on rantatontin hinta. Turhan kallis sellaiseksikin, kun siljainti on Oulu.
Vierailija kirjoitti:
Oulusta on raharikkaat kaikonneet. Tämä talo saa hyvin ilmaista mainosta Sohvaperunoissa eikä silti mene kaupaksi.
Mitä tekevät työkseen Oulun Sohvaperunat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komea on. Miksi tuo on myynnissä? Näyttää siltä, että taloon on panostettu. Miksi sitten myydä?
Ehkä ei ole varaa pitää. Oulussakin on paljon ihmisiä työttömänä tai yt-neuvotteluissa.
Oulussa on työvoimapula
Eihän tuo talo ole kalliskaan, kun ottaa huomioon, että pitäisi maksaa kolmen palvelijan palkat sivukuluineen, se vasta kalliiksi tulee. Itse olen liian laiska huoltaakseni moista lukaalia ja sotkussa ei viitsi asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komea on. Miksi tuo on myynnissä? Näyttää siltä, että taloon on panostettu. Miksi sitten myydä?
Ehkä ei ole varaa pitää. Oulussakin on paljon ihmisiä työttömänä tai yt-neuvotteluissa.
Oulussa on työvoimapula
Kaatuuko Oulun uusi ihme työvoimapulaan? ICT-ala tarvitsee tuhansia uusia työntekijöitä, mutta niitä ei ole
ICT-alan nousukiito näkyy Oulussa valtavana työvoiman tarpeena. Työntekijäpulaan sisältyy myös uhkia.
Oulussa lasketaan olevan tarve jopa 3 000:lle ICT-alan osaajalle seuraavan kolmen vuoden aikana.
Asia käy ilmi Oulun kauppakamarin tuoreesta selvityksestä, johon kartoitettiin alueen elinkeinoelämän työvoimatarpeita tuleville vuosille.
Oulun kauppakamarin varatoimitusjohtaja Esa Pellikainen muistelee, että näin isosta rekrytointitarpeesta puhuttiin edellisen kerran 1990-luvulla, kun Nokia palkkasi työntekijöitä Ouluun.
Tänä vuonna alan työvoiman tarpeen arvioidaan olevan noin 1 100 ihmistä. Vuosille 2019-2020 on laskettu tarvittavan 1 800 osaajaa. Eniten tarvetta on ohjelmistokehittäjille eli koodareille.
Vierailija kirjoitti:
Kohta kandeis harkita jo vähän pudottaa tota hintaa kun on ollut jo sentään 2,5 vuotta myynnissä.
Jos on aikaa odottaa eikä ole pakko myydä niin hintaa ei tarvitse pudottaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen sohvaperunat? Minusta talo on hieno, se kiinnitti huomion jo aiemmin kun tuli myyntiin. Harmi kun ei rahat tuohon riitä. Kolkkoutta en näe missään. Monille ilmeisesti värien yhteensopiminen ja sotkun puute tarkoittaa samaa kuin kolkko...
Ei, siisteys ja väriharmonia ei todellakaan tee tilasta kolkkoa. Talo oli vain sisustettu mustalla,valkoisella ja vihreällä. SE on kolkko väriyhdistelmä. Toimisi vielä jos mukana olisi esim.lämmintä puunsävyä ja eri vihreän/valkoisen sävyjä,mutta ei noin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo talo ole kalliskaan, kun ottaa huomioon, että pitäisi maksaa kolmen palvelijan palkat sivukuluineen, se vasta kalliiksi tulee. Itse olen liian laiska huoltaakseni moista lukaalia ja sotkussa ei viitsi asua.
Yhä useammalla suomalaisella on filippiiniläinen siivooja tai kotiapulainen tai voi ottaa Au Pairin, heille ei tarvitse maksaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Hieno talo, vähän eri luokkaa kuin esim Kukkaron herraksi -sarjassa esiintyneiden persaukisten ihmisten kämpät, jotka epäilemättä tuntuvat av-mammoista ihanan persoonallisilta ja kodikkailta, samanlaisissa kun itsekin lusivat. Se on se tuttuus mikä silmää miellyttää.
Kukkaron herraksi -sarjassa kaikki eivät olleet persaukisia, kävivät töissä ihan hyvällä palkalla mutta tuhlasivat liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat opettajia..
Miksi tuonne saunan pesutilan portaille on tuotu peitto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toihan oli jo viime keväänä mainittu Sohvaperunat-ketjussa. Yrittäneet saada kaupaksi jo ainakin vuoden. Kehnot markkinat ja väärä kaupunki.
Ton hintasia kämppiä myydään pitkään ihan missä kaupungissa tahansa, myös Helsingissä. Kun kämpän hinta kipuaa yli puolenmillin, alkaa potentiaaliset ostajat käydä vähiin ja myyntiajat kasvaa. Ei ton hintaselle kämpälle vuoden myyntiaika ole kovin kummoinen edes pääkaupunkiseudulla. Oulussa taas tilanne tuossa hintaluokassa on lähes toivoton, varsinkin kun ne it-alan kulta-ajat on kaukana takana ja ajat muutenkin vaikeat. Kauppahinta tulee olemaan vitosella alkava, jos sitäkään.
Varsinkin, jos hintapyyntö on ihan epärealistinen. 500 000€ korkeintaan tuosta talosta. Rakentaminen on maksanut alle 400 000€.
Mä luulen että rakentaminen on maksanut aika lähelle tuon mitä pyydetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta kandeis harkita jo vähän pudottaa tota hintaa kun on ollut jo sentään 2,5 vuotta myynnissä.
Jos on aikaa odottaa eikä ole pakko myydä niin hintaa ei tarvitse pudottaa heti.
Heti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat opettajia..
Miten tuommoinen lukaali pystytetään opettajan palkalla? Kuuluvatko rakennuttajasukuun?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuonne saunan pesutilan portaille on tuotu peitto?
Jotta Juhana Vartiainen voisi torkkua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat opettajia..
Miten tuommoinen lukaali pystytetään opettajan palkalla? Kuuluvatko rakennuttajasukuun?
Minä kun olin jostain lukevinani että se mies itse on arkkitehti.