Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkelijuttuihin hurahtanut ystävä - en jaksa enää!

Vierailija
11.03.2016 |

Ystäväni hurahti reilu vuosi sitten "enkelijuttuihin". Kuvioon tuli nopeasti enkeli-/energiahoidot ja reiki (?) hoidot myös. Aluksi olinkin ilahtunut kun ystävä koki hankalien vuosien ja koettelemusten jälkeen löytäneen itsensä ja syvemmän merkityksen elämälleen. Ajattelin että vaikka nuo jutut onkin valtavirrasta poikkeavia ja osalle ainakin täysin huuhaata, niin minä en häntä ala arvostelemaan ja oli aluksi myös kiinnostavaakin kuulla hänen juttujaan aiheesta. Tavallaan itsekin uskon, ettei koko todellisuus ole tämä jonka voimme aistein havaita.

Nyt kuitenkin viime kuukausien aikana viimeistään on alkanut tuntua, että tuo touhu menee vähän liiallisuuksiin. Tietty jokainen saa tehdä mitä tykkää ja uskoa mihin haluaa, mutta olisi ihan kiva välillä tavata ns. normaalisti eli ilman, että puhutaan vain ja ainoastaan enkelien välittämistä viesteistä ja erinäisistä tulkinnoista joita ystäväni on tehnyt mitättömistäkin asioista (esim. vitamiinipurkki tippui kaapista lattialle, eli enkelit haluavat kertoa että tarvitsen nyt vitamiinia selättääkseni tämän flunssan). Usein hän tekee näitä tulkintojaan myös ystäviensä elämästä sen perusteella millaiset energiat hän on kulloinkin saanut. Lisäksi ystäväni on tajunnut oman "erityisherkkyytensä" joka sitten selittää sen, että esimerkiksi loukkaantuu helposti, jos joku esittää pienintäkään epäilystä enkeliaiheeseen. Tämä ystäväni "jätti taakseen" erään yhteisen ystävämme, joka ei koskaan osoittanut ymmärrystä enkelijutuille. Tosin ystävä ei myöntänyt tätä syyksi välien katkaisuun, vaan sen, että koki negatiivista energiaa tämän kaverin läsnäollessa, joka sitten vei hänen voimavarojaan ja aiheutti hänelle esim. sairastumisia. Lisäksi tämän kaverin lapset toivat kyläillessä vääränlaista energiaa hänen lapselleen.

Niin, tämän ystävän oma lapsi on myös ystävän mukaan supererityisherkkä ja vaistoaa henkimaailman asioista ja energioita. Lapsen lukuisat sairastelut selittää sillä että lapsi puhdistuu huonosta energiasta. Ärsyttävintä on ystävän asenne muiden lapsiin. Muut ovat vain tavallisia tai huonoa energiaa lähettäviä mukuloita, mutta hänen lapsensa on juuri se ainutlaatuisin ja suuri henkimaailman lähettiläs. On kertonut lapsensa olevan kristallilapsi ja hänen energiatasonsa värähtelee aivan toisilla taajuuksilla kun muiden tavislasten. Tämä lapsi tietty uskoo kaikki äitinsä puheet ja kertoilee sitten samantyylistä juttua itsekin.

Mun mitta alkoi viimeistään täyttyä kun ystäväni oli saanut meillä kyläillessään jonkin sortin viestin toisesta ulottuvuudesta, jonka mukaan minun ja mieheni olisi erottava! Ei siis suoraan sanonut näin, mutta jotenkin se viesti meni niin, että meidän negatiiviset auramme estävät henkisen kehityksemme, jonka vuoksi meidän on jatkettava eri teille ettemme tukahduta toisiamme. Ja meillä menee siis oikein hyvin miehen kanssa, mitään isompia tai pienempiäkään ongelmia suhteessa ei ole. Sen sijaan ystäväni oli kyläillessä vaistonnut miehestäni negatiivista patoutunutta energiaa ja koko hänen olemuksensa oli ollut poissaoleva ja vakava. No, ilman mitään "kykyjäkään" saattoi huomata miehen olevan hieman allapäin ja olisinkin kertonut ystävälle, mikäli tämä olisi malttanut hetken kuunnella minuakin, että miehellä on kova huoli äidistään joka sairastui vakavasti äkillisesti ja oli käynyt juuri sairaalassa katsomassa tätä. Tuntui kuitenkin että taas kerran että ystäväni pienistäkin "vihjeistä" vetää armottomat johtopäätökset tai siis omien sanojensa mukaan "viestit enkeleiltä".

En edes kysy onko kellään muulla kokemusta vastaavasta ystävästä, mutta oisko kellään ideoita miten voin sanoa etten haluaisi olla osana tuota enkelivouhotusta? Me ei olla vuoteen edes keskusteltu mistään tavallisista aiheista tai minun kuulumisista, vaan aina se menee siihen, että hän hymistelee jotain henkimaailman viestiä parhaillaan, eikä siis mikään tavallinen ja maallinen asia ole lainkaan niin tärkeä. Hän on mun pitkäaikaisempia ystäviä joten ikävältä tuntuisi jos hän minutkin poistaisi elämästään "negatiivisen energian" tai muun vastaavan takia. Toisaalta ystävä on nykyään kuin eri ihminen, eikä enää ollenkaan hyvällä tavalla...

Kommentit (234)

Vierailija
101/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä, pitää vain elää. Zeniä mukaillen kun oppilas on valmis opettaja saapuu paikalle. Eli kun olet valmis ymmärtämään onko jokin oikeasti hyvää tai pahaa alat sitä sitten ymmärtää. Sitä ennen keräät elämänkokemusta tätä varten.

Vierailija
102/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoottiselta kuulostaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tolkutonta tuubaa ja jos tuon jaksaa jotenkin kahlata läpi, huomaa että löytyy kaikkeen ongelmaan ratkaisu. On vetovoimanlain vahvistava enkeli, adoptioasiaenkeli, ylösnousemuksen vahvistava enkeli, kuolevan lähellä oleva enkeli, kuolleen kanssa asioiva enkeli jne jne. Ainoastaan ylipainosta laihaksi auttavaa enkeliä ei taida olla vielä keksitty. 

Sitä varten sitten homeopaattisia valmisteita, jotka parantavat vaikka syövästä.Tai sitten ei.

Vierailija
104/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että täytyt anteeksiantavaisella ja sekä itsellesi että muille armollisella rakkauden tunteella. Et edes pysty toivomaan kenellekään mitään "pahaa". Sinussa ei herää toiveita vaikuttaa toisten ihmisten vapaaseen tahtoon, vaan ymmärrät että heidän on itse etsiydyttävä henkisten asioiden ääreen. Kaikenlainen pakottaminen, tuputtaminen ja painostaminen tuntuu sinusta vieraalta.

Vierailija
105/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tolkutonta tuubaa ja jos tuon jaksaa jotenkin kahlata läpi, huomaa että löytyy kaikkeen ongelmaan ratkaisu. On vetovoimanlain vahvistava enkeli, adoptioasiaenkeli, ylösnousemuksen vahvistava enkeli, kuolevan lähellä oleva enkeli, kuolleen kanssa asioiva enkeli jne jne. Ainoastaan ylipainosta laihaksi auttavaa enkeliä ei taida olla vielä keksitty. 

Siis aloitus ei ole tuubaa vaan tämä linkki, jonka unohdin laittaa, sorry

http://www.valonpolku.com/arkkienkelit/

Joo, kun klikkasin linkistä, niin selain heitti pihalle. Eli merkki tuli, en tiedä keneltä. Mutta ihan selkeesti et toi on niin tuubaa, älä ees lue....;-)

Vierailija
106/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja joku lyö tälläkin rahoiksi!!

http://www.valonpolku.com/tuote-osasto/visualisaatiot/

VMP. Mun mielestä on outoa, ettei näiden toimintaa saada mitenkään valvottua?

Vierailija
107/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että täytyt anteeksiantavaisella ja sekä itsellesi että muille armollisella rakkauden tunteella. Et edes pysty toivomaan kenellekään mitään "pahaa". Sinussa ei herää toiveita vaikuttaa toisten ihmisten vapaaseen tahtoon, vaan ymmärrät että heidän on itse etsiydyttävä henkisten asioiden ääreen. Kaikenlainen pakottaminen, tuputtaminen ja painostaminen tuntuu sinusta vieraalta.

Kyllä minä koen, että erotan ainakin osittaisesti jo hyvän ja pahan viestit, vaikken olekaan tuollaista kokenut. Mulle myös mun tunteeni ovat mittari siinä. Jos jokin tuntuu pakottavan minut hyvyyden nimissä johonkin, mikä tuntuu pahalta se on vähintäänkin epäilyttävää. Sen sijaan itsestä hyvälle tuntuvat jutut uskon kyllä hyviksi. Se, että on hyvä ei tarkoita myöskään kritiikitöntä taipumista muiden tahtoon.

Vierailija
108/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kun klikkasin linkistä, niin selain heitti pihalle. Eli merkki tuli, en tiedä keneltä. Mutta ihan selkeesti et toi on niin tuubaa, älä ees lue....;-)

Hauska :D Mulle tuli mieleen tuosta sun merkistäsi, että sä et vain ole valmis sille eli hei hei mutta voi sen tosiaan tulkita noinkin :)

Itse ainakin oon saanut apua hömpästä. Mutta en lue sitä uskoen orjallisesti yhtikäs mitään vaan vähän silleen uteliaana, että jassoo, voisiko saada apua ajattelemalla noin..? Ja jos en niin next!

Vierailija
109/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VMP. Mun mielestä on outoa, ettei näiden toimintaa saada mitenkään valvottua?

Sinusta on outoa? Miten tuota toimintaa pitäisi valvoa? Varmaan tuo firma kuten monet muutkin hömppälafkat maksavat veronsa kuten yrityksen kuuluukin.

Se on ihan aikuisen ihmisen omalla vastuulla ja oma asia, hakeeko ilonsa enkeliterapiasta, baarista, kuntosalilta vai esim. teatterista.  Vapaa maa. 

Vierailija
110/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "valoa" välittävä ihminen ottaa hintaa hyvyydestään, kyseessä on markkinavoimat eikä enkelivoimat. Jos henkisissä arvoissa on hintalappu perässä, on aika kyseenalaistaa hieman.

Jokainen pölyhiukkasen aiheuttama valopallo valokuvassa ei ole enkeli. Sadepisaratkaan eivät ole enkeleitä.

Ihminen ei ihan koko kohtaloaan kutsu itse luokseen, sellaisen vihjaaminen on alentavaa esimerkiksi suhteessa vakavasti sairastuneen lapsen elämään.

Vaihtoehtotieteiden ja -parannusten tyrkyttäjien tulisi myös kantaa vastuu tekemisistään ja uskotteluistaan mikäli vaikkapa vakavasti sairaan ihmisen tilanne huononee vääriä neuvoja uskomalla.

Mikään taivaan tai Narnian valo ei terveellä järjellä ajateltuna kehota ketään asettumaan toisen yläpuolelle ja kokemaan olemaan normaalia valaistuneempi ja okralapsia synnyttävämpi. Ihmisillä on monenlaisia tapoja yrittää ylentää itseään ja nämä tällaiset ovat niistä ovelimpia koska ihminen onnistuu siinä sumuttamaan myös itseään.

Terveisiä vaan tutuille.

Vierailija
111/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska :D Mulle tuli mieleen tuosta sun merkistäsi, että sä et vain ole valmis sille eli hei hei mutta voi sen tosiaan tulkita noinkin :)

Itse ainakin oon saanut apua hömpästä. Mutta en lue sitä uskoen orjallisesti yhtikäs mitään vaan vähän silleen uteliaana, että jassoo, voisiko saada apua ajattelemalla noin..? Ja jos en niin next!

Minusta sinulla on oikea asenne tuohon"hömppään". Eihän siinä mitään vikaa tai pahaa ole jos siitä apua saa.

Olen itse ajatellut asian niin, että joskus ihminen kokee tarvitsevan apua/tukea johonkin ja hakee sitä kuka mistäkin. Oikeasti saattaa olla niin, että apu onkin ihan oma mieli. Kun uskoo, että saa apua vaikka enkeleiltä tai reikistä tms. Se on usko siihen, että apu tulee eli oma mieli joka ihan oikeasti siellä pohjalla tekee työn.

Vierailija
112/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän alunperin hän on on joutunut pahan pauloihin? Siitähän siis enkeliuskossa on kysymys, vieraannutaan Jumalasta.

Vierailija
113/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos "valoa" välittävä ihminen ottaa hintaa hyvyydestään, kyseessä on markkinavoimat eikä enkelivoimat. Jos henkisissä arvoissa on hintalappu perässä, on aika kyseenalaistaa hieman.

Jokainen pölyhiukkasen aiheuttama valopallo valokuvassa ei ole enkeli. Sadepisaratkaan eivät ole enkeleitä.

Ihminen ei ihan koko kohtaloaan kutsu itse luokseen, sellaisen vihjaaminen on alentavaa esimerkiksi suhteessa vakavasti sairastuneen lapsen elämään.

Vaihtoehtotieteiden ja -parannusten tyrkyttäjien tulisi myös kantaa vastuu tekemisistään ja uskotteluistaan mikäli vaikkapa vakavasti sairaan ihmisen tilanne huononee vääriä neuvoja uskomalla.

Mikään taivaan tai Narnian valo ei terveellä järjellä ajateltuna kehota ketään asettumaan toisen yläpuolelle ja kokemaan olemaan normaalia valaistuneempi ja okralapsia synnyttävämpi. Ihmisillä on monenlaisia tapoja yrittää ylentää itseään ja nämä tällaiset ovat niistä ovelimpia koska ihminen onnistuu siinä sumuttamaan myös itseään.

Terveisiä vaan tutuille.

Kommentoimatta muuta kuin ensimmäistä pointtiasi. Oletko sitä mieltä että myös pappien ja muiden seurakunnassa kutsumuksen pohjalta toimivien työntekijöiden pitäisi tehdä työtä maksutta? 

Jos ihminen "välittää valoa" tai tekee hengellistä/henkistä auttamistyötä ilmaiseksi se tarkoittaa työikäisellä sitä, että hänen pitäisi käyttää siihen  töidenjälkeistä vapaa-aikaansa, joka on rajallista ja monilla perhe-elämän täyttämää. Toinen vaihtoehto olisi että tyyppi on vaikkapa työtön ja ehtii hoitaa toisia ilmaiseksi.

Minä en näe yhtään mitään pahaa siinä, että joku valitseekin tehdä tuota hommaa leipätyökseen, silloin hänellä on ainakin aikaa tehdä sitä. 

Vierailija
114/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän alunperin hän on on joutunut pahan pauloihin? Siitähän siis enkeliuskossa on kysymys, vieraannutaan Jumalasta.

Minusta siinä vieraannutaan terveestä järjestä.

Vierailija
115/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mielenterveys vähän heilahdella näillä enkeli-ihmisillä. Ootteko oikeesti tosissanne? 

Vierailija
116/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huolettaa  tällainen touhu. Ihmisten älykkyys tuntuu vain laskevan ja palataan tällaisiin keski-aikaisiin ihmehoitoihin ja hölynpölyyn. Lapset jätetään rokottomatta ja uskotaan delfiinikiviin. Ei ihme että näiden lapsista tuleekin sitten jos jonkinasteisia epäsosiaalisia sekopäitä jotka joutuu turvautumaan mielialalääkkeisiin kun oikea maailma onkin sitten ihan erilainen mitä äiti opetti...

Vierailija
117/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas mikä hörhö. Aloitusta lukiessani nauroin, mutta sitten tajusin että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa. Jotenkin tuntuu, että tuollainen hurahdus voisi mennä piankin ohi. Siihen saakka kannattaa vältellä kyseistä ihmistä parhaasi mukaan.

Joo toivon että menisi ohi, mutta vähän huonolta näyttää kun kerta kerran jälkeen hän hehkuttaa vaan entistä enemmän sitä minuutensa löytymistä ja sitä kuinka on viimein löytänyt elämälleen suunnan. Vaikea kuvitellakaan että yhtäkkiä myöntäisikin kaiken olevan huuhaata.

Nämä enkelihommat antaa myös selityksen kaikelle epäonnellekin hänen elämässään. Esim. mieskuviot. Osan kanssa hommat ei ole sujuneet siksi koska miehen aura ei vain ole ollut valmis päästämään näin vahvoja energioita sisälleen joita tämä ystäväni kantaa. Joku suhde oli karmallinen suhde, eli heitä ei ollut tarkoitettu yhteen vaikka rakkautta oli. Jonkun kanssa olivat olleet edellisessä elämässä rakastavaisia jossain Tansanian alkuperäiskansan asukkeina, joten siksi he tässä elämässäkin kokivat jotain syvempää vetoa toisilleen. Heidän ei kuitenkaan tässä elämässä ollut tarkoitus muuta kun tavata toisensa ja muistuttaa edellisen elämän tunteista. Odottelee sitä tämän elämän suurta rakkautta saapuvaksi, joskus on jo tuntenut hänen energiansa lähettyvillä. Minullekin intoili että nyt se oikea mies on lähellä, kun tuntee miehen energian kaikissa sakroissaan. Sitten kuitenkin tunne meni ohi ja se tarkoitti että mies kävi jossain lähellä mutta eivät voineet vielä kohdata koska henkimaailman pitää vielä valmistella joitain asioita ennen tätä kohtaamista.

Tää on siis loputonta! Pelkäänpä ettei hän voi löytääkään miestä rinnalleen jos alkaa heti puhua noista jutuista... Aika moni mies saattaa vähän säikähtää. Tottakai siis toivon ystävälleni vain ja ainoastaan hyvää, mutta pelkään ettei tämä hurahtaminen sitä tuo hänen elämälleen :(

ap

ei ole tervettä. Sinun itsesi ja lapsesi takia pitäisin etäisyyttä, ei tee lapsellesikaan hyvä jos kaverisi lapsi alkaa jauhaa samoja juttuja. Ystäväsi touhu alkaa kuulostaa siltä että mielenterveys ei ole ihan kondiksessa. Tuosta on aika lyhyt matka jonkin sortin psykoosiin. Kuulostaa siltä että elää jo nyt jossain henkimaailmassa ja ennen pitkää alkaa olla vaikeuksia elää normaalielämää ainakaan järjen kanssa. Tuttavapiirissäni on pari tuollaista ihmistä ja oma "puhtaus" vs muiden demonisuus johti siihen että kummallakin alkoi ilmetä niin outoja ja pelottaviakin juttuja että en ole tekemisissä. Toiselle tuli avioero kun mies ei enää kestänyt. Toisenkaan suhteet eivät tunnu kestävän. Oman itsesi takia suosittelen että pistät yhteydet poikki. Todella törkeää puuttua sinun parisuhteeseesi. Ei kuulosta siltä että saat tuolta ystävyydeltä yhtään mitään. Lapsensa puolesta olen vähän huolissani, kasvaa kieroon noilla kasvatusmetodeilla.

Vierailija
118/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiselvä mielenterveyspotilas. Esim. skitsofrenia voisi olla hyvä arvaus, siihen kuuluu useimmiten myös huumorintajun katoaminen  ja kaikesta syy-seurausyhteyden löytäminen. 

nimenomaan; eräs tuttuni joka itse on skitsofreenikko (lääkitys on nykyään) kertoi niistä ajoista kun alkoi löytää merkkejä kaikesta ja että se oli tosi pelottavaa jälkikäteen ajateltuna kun se ja se asia (muka) tarkoitti sitä ja sitä. Siis jokin ihan merkityksetönkin asia tarkoitti yhtä-äkkiä jotakin. Toinen tuttavani osti yhtä-äkkiä ison perheauton koska oli saanut jostain merkin että hän saa kaksoset. (Eipä ole saanut) Tuosta ap:n kuvailemasta henkisestä liirumlaarumista ja asioiden tulkitsemisesta on hyvin lyhyt matka siihen että mopo lähtee käsistä. Myös tuo erityisherkkyys, valo ja kaikki muu itsensä korostaminen kertoo siitä että ei olla enää ihan jalat maassa. En sano etteikö maailmassa olisi jotain muutakin kuin se mitä näemme mutta fakta on että ap:n kaverikaan ei pasko kristallia ja valokiteitä vaan ihan sitä itseään. Se että projisoi kaikki omat negaationsa muihin ja näkee pahuutta vain itsensä ulkopuolella, kertoo sen että tuo ihminen tarvii vähintäänkin terapiaa ellei jopa lääkitystä. Tunteiden käsittely on ilmeisen hankalaa ja siksi pakenee tuollaiseen ihmemaahan jossa kaikki on vaan silkkiä ja kultaa. 

Vierailija
119/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lapsuudenystäväni on myös tämän enkelivouhotuksen lumoissa. Onneksi ollaan tekemisissä ainoastaan facen välityksellä, mutta ihan uskomattomia päivityksiä ja linkkejä hän kyllä jakaa.

Teemoina ovat juuri kaikenlaiset enkeli"hoidot", valo, yksisarviset ja höyhenet. On "ihmeellisiä" kuvia siitä, miten valo osuu siihen tai tuohon tai ylipäätään auringonvalo siivilöityy pilvien läpi. Maahan pudonnut höyhen täytyy ilmeisesti aina kuvata, ja se on merkki enkeliltä. Tuota yksarvishuuhaata en ymmärrä yhtään, what??

Ei vaikuta tervejärkisen touhulta. Tosin aiemmin tämä henkilö matkusti useasti Egyptiin, jossa saatiin yhteys joihinkin auringonjumaliin ja muihin galakseihinkin muistaakseni. Zirius oli jollakin tapaa tosi tärkeä. Huh huh.

Vierailija
120/234 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt pitää pitää mielessä, että eivät tällaiset asiat tee ihmistä mielisairaaksi, vaan ihminen joka on sairastuakseen sairastuu joka tapauksessa. Olen tuntenut ihmisen joka saa psykoottisia pelkotiloja kun luulee maailmanlopun tulevan ja miettii ilmestyskirjan tapahtumia, makaa kotona sohvassa päivätolkulla ja lähiomaiset huolehtivat kunnes tuo pelko hellittää. Kyseessä on uskovainen ns. normaali aikuinen ihminen joka ei hae hoitoa hulluksi leimautumisen pelon takia. Ihan yhtä hyvin hän voisi olla tällainen enkelihörhö tai pelätä syöpää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi