Tienaako myyjä oikeasti 1900€/kk vain tekemällä ilta- ja sunnuntaitöitä?
Kommentit (19)
On totta. Mies tienaa verollisena 2500 €/kk, jos tunteja on ollut paljon eritoten sunnuntaisin ja iltaisin. On siis ruokakaupassa myyjänä.
Hyvinhän tuo sit pärjää, mutta oudolta kuulostaa!!!
Riippuu varmaan hieman siitä, että milloin ilta vuoro alkaa... ja mihin asti se kestää. Mutta jos aamuvuoro on 8- 16 ja ilta vuoro on klo 16-23 niin iltalisien ja sunnuntai lisien kanssa voi hyvinkin pästä tuohon 1900€ /kk
- ongelma vain on että kaupan alalla kaikille halukkaille ei ole töitä niin, että voisi puhua kokopäivä työstä / viitenä päivänä viikossa...
Ja käteen jää 1600€. Ei ole kyllä ihan oikein tämä. Kiitos Annelle esiintymisestä tv:ssä. Avautui minunkin silmät todellisuuteen. Naivi maisteri, ap.
Olen kuvitellut myyjien tienaavaan vähintään 2500€/kk.
"Hyvinhän tuo sit pärjää, mutta oudolta kuulostaa!!!" - En tiedä mikä, ellei se, ettei myyjällä välttämättä ole kovinkaan mkummoista koulutusta ja moni maisteri tai tadenomi ei valmistuttuaan välttämättä saa paljoa enempää liksaa... Se mikä itseäni hieman arveluttaa on, että vaikka jo nyt kaupan alalla harva tekee niin sanotusti täyttä päivää, vakituisessat työsuhteessa, niin lisää kurjistumista tulee nykyisen hallituksen toimesta varmasti. Valitettavasti.
Mä sain 2000e bruttona, kun tein kuukauden pelkkää iltaa, vuorot 15-23. Iltalisä kuuden jälkeen joku 3.65 ja viimeisestä tunnista tuli 4,30e
Vierailija kirjoitti:
Ja käteen jää 1600€. Ei ole kyllä ihan oikein tämä. Kiitos Annelle esiintymisestä tv:ssä. Avautui minunkin silmät todellisuuteen. Naivi maisteri, ap.
No huh huh. Maisteri on sitten todella naivi. Minä olen myös maisteri enkä paljon tuota enempää tienaa. Mutta enpä työtäni silti vaihtaisi.
Terveisiä opetusalalta
Saan kuussa 2400, teen kokoaisena pelkkää iltaa ja viikonloppuvoroja. Kuukaudessa 2 x suunnuntai ja 3 x pitkä lauantaivuoro.
Olin Alkossa kesät ja aivan kusessa. Tuntipalkka 9e, tunteja sai just ja just 30, ei sunnuntaita ja illatkin loppuivat jo 20.15. Kahden viikon välein tuli se 500-700. Muuten työ mukavaa ja luotettava työnantaja. Mut niillä olis kyllä varaa maksaa. Stockalta sain joulukuun kiireapulaisena 1200.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh. Maisteri on sitten todella naivi. Minä olen myös maisteri enkä paljon tuota enempää tienaa. Mutta enpä työtäni silti vaihtaisi.
Terveisiä opetusalalta
Maisteri ainakin myöntää naiviutensa. Ap, luonnonvara-ala.
Kaupanalalla on hyvät lisät, paljon paremmat kuin esim. hoitoalalla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän tuo sit pärjää, mutta oudolta kuulostaa!!!
Eipä tuo paljoa ole kun ottaa verot, tyel:t ja ttv:n pois. Työttömyysvakuutusmaksun korotuksella muuten nostettiin jokaisen, niin köyhän kuin rikkaankin palkan verotusta yli %-yksiköllä.
Sitten kun tuosta jäljelle jäävästä maksat vuokran Helsingissä niin ei se paljon ole. Päinvastoin.
Se mikä tuossa A-studiossa ilahdutti oli kun libera-siiven edustaja Häkkänen totesi että ei tuosta voi enää mitään ottaa pois. Jos tuollainen lähtökohta olisi ollut alusta lähtien mukana yhteiskuntasopimusneuvotteluissa, luulen että sopimus olisi syntynyt jo ensimmäisellä yrittämällä.
Saattaa tietysti olla, ettei tuo oikeasti ole edes Häkkäsen mielipide saati sitten muiden libera-uskovaisten mutta ei vaan kehdannut sitä kaikille katsojille myöntää.
Niina456 kirjoitti:
Mä sain 2000e bruttona, kun tein kuukauden pelkkää iltaa, vuorot 15-23. Iltalisä kuuden jälkeen joku 3.65 ja viimeisestä tunnista tuli 4,30e
ja tässä ei ollut yhtään viikonloppua
No perus tuntipalkka itsellä 11,11€, iltalisä (klo 18-20.15 on vuoroja) on 3,91€, lauantaina lisä klo 13 jälkeen (eli mahis 13-19.15 vuoroon) 5,16€. Sunnntaivuoro tsägällä kerran kuussa, tuplapalkka eli 22,22€. Siitä voi laskeskella.
Niina456 kirjoitti:
Niina456 kirjoitti:
Viitenä päivänä viikossa 15-23? 40t/viikko? Ei osa-aikainen?
Vierailija kirjoitti:
Niina456 kirjoitti:
Niina456 kirjoitti:
Viitenä päivänä viikossa 15-23? 40t/viikko? Ei osa-aikainen?
Joo, 37.5h on meillä täydet viikkotunnit, ruokkis on sitten 30min
Se on naiivi, maisterille tämä tiedoksi.. terv. kaupan täti
Ei ole varmaan erityisen realistinen esimerkki, mutta jos laskee että myyjä tekisi 10-tunnin vuoroja, niin palkkaa tulisi sunnuntailta noin 250 euroa vähän vuorokaudenajasta riippuen. Sunnuntaista tulisi siis tonni per kuukausi ja siihen päälle 10 tuntia lauantaitöitä arviolta n. 170 euroa ja tämä kertaa neljä niin pääsemme 1680 euroon. Jos on reilusti yö- ja iltalisiä ja ehkä muutama tunti ylitöitä, niin kyllä tuohon 1900 varmasti pääsee pelkillä lauantailla ja sunnuntailla.
t. ex myyjä
Joo ei tule bruttona enempää!
T. Myyjä, 5 vuoden kokemus, osa-aikainen noin 30h/vko ja sekavuoroja