Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karenssi tulee! Apua!

Vierailija
10.03.2016 |

Mietin että miten tuo karenssi menee, milloin katkeaa rahat? mulle pitäis tulla kahden viikon päästä työmarkkinatuki mutta saanko nyt mitään? Vai saanko siltä ajalta rahat ennenkuin karenssi on tullut?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso omilta sivuilta mistä alkaen raha katkaistu. Siihen asti voit saada.

Vierailija
2/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssille määrätään alkamispäivä ja päättymispäivä. Jos karenssi alkaa tänään 10.3.2016, saat 9.3. ja sitä edellisiltä työttömyyspäiviltä työmarkkinatuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie sosiaalitoimistoon toimeentulohakemukset, ne maksaa siltä ajalta kun et saa työkkäristä

Vierailija
4/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin tulee ihan justiinsa. Ens kuulle ois joku aika jolloin pitäis mennä neuvottelemaan jatkotoimista. En ajatellut mennä. Siirryn sossun asiakkaaksi.

Vierailija
5/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut karenssi 12 vuotta.Se on tuhonnut elämäni.

Vierailija
6/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Karenssi ei ole vielä tullut mutta tulee. En voi saada toimeentulotukea, avomiehellä hyvät tulot.  ap

Vierailija
7/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti mennä työkokeiluun mutta paikka mihin piti mennä oli aivan kamala. En sinne mene. Nyt pitäis äkkiä keksiä joku uusi paikka. ap

Vierailija
8/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut karenssi 12 vuotta.Se on tuhonnut elämäni.

miksi noin pitkä karenssi? :o

Vierailija
9/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 12 vuoden karenssitapaus tarkoittaa että hän on 12 vuotta sitten saanut työssäolovelvoitteen, eikä siis kaikkina näinä vuosina ole pystynyt sitä hoitamaan. Liikaahan se on vaatia 5 kuukauden työssäoloa ihmiseltä.

Vierailija
10/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet uuteen työkokeiluun, vältät karenssin. Eihän työkokeiluun ole edes pakko mennä nykyään, paitsi jos olette yhdessä päätyneet siihen ratkaisuun eli olet suostunut siihen.

Vierailija
11/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, kamalaan paikkaan ei kannata mennä.Toivottavasti löydät paremman vaihtoehdon pian.

Vierailija
12/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että kamala paikka... Meillä työssäkäyvillä ja lusmuja elättävillä on onneksi niin ihanat työpaikat.

Vierailija
13/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että kamala paikka... Meillä työssäkäyvillä ja lusmuja elättävillä on onneksi niin ihanat työpaikat.

oo näätä hiljaa!

Vierailija
14/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menet uuteen työkokeiluun, vältät karenssin. Eihän työkokeiluun ole edes pakko mennä nykyään, paitsi jos olette yhdessä päätyneet siihen ratkaisuun eli olet suostunut siihen.

Haluan mennä työkokeiluun, mutta en tuonne missä kävin tutustumassa. En tiedä kuinka nopeasti voin löytää uuden paikan. Siksi kysyin että meneekö rahat heti poikki.

Vierailija
15/15 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Katotaan saako tätä selitettyä niin, että joku jtn selvää saisi. Kumminkin, minulta loppui työt syyskuun lopulla ja jäin liiton rahalle. Rahaa tuli normaalisti liitolta jouluun saakka kunnes sain työtarjouksen jonka otin vastaan. Työ sopimus oli suullinen ja puhe oli että töitä on sen aikaa kun riittää. No olin töissä tammikuun 4-17 päivä ja sen jälkeen koitin taas alkaa hakemaan liiton rahaa. Mutta kas kummaa minulle oli napsahtanut 3kk karenssi päälle jotka olivat, Tammi, helmi,maalis. Kyselin työkkäristä minkä takia karenssi oli tullut ja sieltä sanottiin että en ollut hakenut jotakin työpaikkaa jonka kesto oli ollut 6kk ( tämä ''käsky'' oli tullut silloin kun olin töissä 4-17. Noh sain valittaa ja laitoin vähän köykäisen selvityksen ( en hakenut työtä, koska olin töissä kun hakemus oli tullut) . No sieltä vastattiin että selvitystä ei hyväksytty koska olin tahallaan ottanut lyhyemmän sopimuksen mitä tarjottu työ olisi ollut. Vaikka se oli vaan käsky että hae tätä paikkaa jota tuskin olisin edes saanut. No vähä aikaa selvittelin ja sain kuulla että voin vielä tehdä uuden valituksen. No aloin kysellä että mihin sen voisin jättää? No Sain kuulla että minulta oli mennyt perintään 1-4 tammikuulta maksetut liiton rahat ja ennen kuin perinnästä oltaisiin yhteydessä en voisi valittaa mihinkään että käsittely vuoro on heillä ja sitte ku he ovat minuun yhteydessä on liiton vuoro lähettää minulle hylätty päätös jossa on osiona lappu millä voin vielä koittaa perustella miksi en paikkaa hakenut. No perinnästä ei ole 2 kk kuulunut mtn ja alkaa pikkuhiljaa tulee tiukat paikat.. Onko kellään KOKEMUSTA taikka antaa jtn vinkkejä millä asiaa voisi ajaa eteenpäin? Sain onneksi töitä nyt mutta neki alkavat vasta 1kk päästä 😯

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi