Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäiti ihanne tuhoaa suomen taloutta.

Vierailija
10.03.2016 |

kyllä naiset pitää saada töihin tuottamaan

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano mulle mistä helvetistä sä luot ne työpaikat? Kun tän aukottomasti todistat, mä kannatan sun ehdotusta.

Vierailija
2/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano mulle mistä helvetistä sä luot ne työpaikat? Kun tän aukottomasti todistat, mä kannatan sun ehdotusta.

Ap järjestää työpaikat ensin kaikille työttömille ja sen jälkeen voi alkaa värväämään kotiäitejä töihin. Toki tarjoten myös heille työpaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet pitää saada töihin!!!!!!! Ei niitä kukaan kotona jaksa katsella.

Vierailija
4/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap järjestää työpaikat ensin kaikille työttömille ja sen jälkeen voi alkaa värväämään kotiäitejä töihin. Toki tarjoten myös heille työpaikan.

Hesburger tarjoaa vakaan työsuhteen kunhan palkoista sovitaan.

Vierailija
5/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla moni kotiäiti olikin pph, koska oli pakko pitää hoitolapsia omien lisäksi. Onhan se tolkuttoman kallista oikeasti, että yksi ihminen hoitaa yhtä lasta vaikka kaksi tai kolme vuotta.

Vierailija
6/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä miten työttömien määrän kasvu auttaa tilannetta?

Vierailija
7/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti-ihanne on yhdyssana!

Ja onko sellaista ihannetta edes olemassa? Missä todellisuudessa? Ihanne, miten? Suomessa naiset ovat jo vuosikymmenet tehneet töitä, sekä kaupungeissa että maaseudulla. Jotkut naiset ovat mun mielestä liian pitkään kotona yhden lapsen kanssa, kaksi vuotta riittäisi tai tukiaikaa voisi jakaa enemmän miesten kanssa. Nuo naiset eivät ole kotiäitejä, sillä kai heillä kuitenkin on oletus tai toive, että palaavat töihin/ opintojen pariin. 

Kotiäiti on mulle synonyymi kotirouvalle, siis naiselle, joka tekee uransa kotona ollen silloinkin, kun lapset ovat jo isoja ja omillaan. 

Vierailija
8/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä hauskaa, että sosialismiin (kommunismiin) kuuluu naisten työllistäminen (lapset aivopesulaan l. päiväkotiin DDR:n malliin), mutta tuloksena on ollut mielisairauksien lisääntyminen (Suomi #1 länsimaista) ja ajautuminen tähän tilanteeseen. Samaan aikaan Saksa, jossa kotiäidit voi olla kotona, porskuttaa lujaa ja Yhdysvallat, jossa äidit voi olla kotona, on edelleen maailman #1 taloudessa.

Vierailija
9/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tuhoaa vai?

Mulla tulot nousi n. 1000 €:lla kun lopetin hoitovapaan ja jäin työttömäksi (ansiosidonnaiselle päivärahalle.

Halvempaa mun kotiäitiys valtiolle oli kuin työttömyys.

Vierailija
10/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa syntyvyys on kuitenkin paremmalla tolalla, kuin monessa muussa länsimaassa, jossa on heikommat vanhempainetuudet. Pitkällä tähtäimellä kansantalouden kannalta on, että syntyvyys on tarpeeksi korkealla. Silloin ikärakenne ei pääse vääristymään, ja kestävyysvaje saadaan hallintaan.

Paremminkin äitiys- ja lapsivihamielinen asenne tuhoaa Suomen taloutta. Talous ei voi olla kestävällä pohjalla, jos syntyvyyttä ei saada nousuun.

Vierailija
11/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo monessa maassa lapset laitetaan hoitoon aiemmin, mutta esim. Hollannissa äidit tekevät sitten 3-4 päiväistä työviikkoa. Asiat ei ole niin mustavalkoisia.

Vierailija
12/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin työnantajat eivät ole aina kovin myötätuntoisia vaikka nainen palaa töihin heti äitiysloman jälkeen. Työtehtävät voivat jopa muuttua ja työtehtävissä ei tuurata lapsen sairauksien aikana. Tässäkö sitten kiitos siitä että palasi töihin pian eikä jäänyt kotiin vuosiksi?

Vierailija
13/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kotiäiti-ihanne? Suomessahan äitien työllisyysastehan on verrattain korkea ja on aika tavallista ja täällä on muuta maailmaa huomattavasti yleisempää että molemmat vanhemmat ovat töissä ja lapset päiväkodissa. Kotiäitiys on todella harvinaista yli 3-vuotiaiden lasten äideillä.

Vierailija
14/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset voisi itse niitä luoda. Älkää aina vaan odottako, että miehet sen tekevät. Yksikin pörssifirma nyt ensin ja muutama startuppi.  Omilla pienillä paikkakunnillanne kun ajattelette sitä suurinta työllistäjää niin sekin taas on se miehen, vaan ei naisen, perustama tehdas.

Vierailija
15/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa syntyvyys on kuitenkin paremmalla tolalla, kuin monessa muussa länsimaassa, jossa on heikommat vanhempainetuudet. Pitkällä tähtäimellä kansantalouden kannalta on, että syntyvyys on tarpeeksi korkealla. Silloin ikärakenne ei pääse vääristymään, ja kestävyysvaje saadaan hallintaan.

Paremminkin äitiys- ja lapsivihamielinen asenne tuhoaa Suomen taloutta. Talous ei voi olla kestävällä pohjalla, jos syntyvyyttä ei saada nousuun.

1. Väärä olettama syntyvyydestä. Tutkippas asiaa https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2…

2. Väärä olettama vanhempainetuuksista / sh-kustannuksista. Tutki asiaa http://data.worldbank.org/indicator/SH.XPD.PCAP

Syntyvyyden suhteen olet kuitenkin oikeassa siinä, että meidän väestöpyramidi on pielessä, eli lapsia ei riitä elättämään vanhempia. Tätä korjaa jo nyt maahanmuutto merkittävästi, eli tätä menoa ongelma poistuu parissa vuodessa. Väestöpyramidit tässä http://www.census.gov/population/international/data/idb/informationGate…

Vierailija
16/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset voisi itse niitä luoda. Älkää aina vaan odottako, että miehet sen tekevät. Yksikin pörssifirma nyt ensin ja muutama startuppi.  Omilla pienillä paikkakunnillanne kun ajattelette sitä suurinta työllistäjää niin sekin taas on se miehen, vaan ei naisen, perustama tehdas.

Et ole koskaan ollut yrittäjänä tämän kommentin perusteella? Etkä tutustunut nykyisiin startup yrityksiin?

Vierailija
17/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äiti saa hoitaa lastaan kotona jos haluaa.samoin kuin isäkin.

Vierailija
18/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä äiti saa hoitaa lastaan kotona jos haluaa.samoin kuin isäkin.

Saako oikeasti? Mikäli saisi, miksi täällä ei ole äideille harrastuksia kuten Yhdysvalloissa? Yhteisiä kokoontumisia yms. Miksi täällä kotiäiti syrjäytyy työmarkkinoilta, mutta sivistyneissä maissa ei?

Vierailija
19/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 80 prosenttia 3-6 -vuotiaiden lapsien äideistä on työelämässä kiinni. 1-2 -vuotiaidenkin äideistä jo yli puolet.

Vierailija
20/49 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 80 prosenttia 3-6 -vuotiaiden lapsien äideistä on työelämässä kiinni. 1-2 -vuotiaidenkin äideistä jo yli puolet.

Tämä on totta ja kuvaaja seuraa 1:1 mielisairauksien lisääntymiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi