Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hermopinne kädessä, yölasta ei auta, mitä tehdä?

Vierailija
09.03.2016 |

Mulla todettiin tammikuun lopussa hermopinne kädessä tai rannekanavaoireyhtymä. Tän "hermoratalääkärin" mukaan kyseessä on keskivaikea hermopinne, mutta työpaikkalääkärin mukaan vain lievä.

Olen nyt jo syyskuusta lähtien herännyt joka yö kahdelta tai vähän ennen särkyyn ja tuo särky kestää niin kauan, että sit on jo lähdettävä töihin, kun särky alkaa vähenee ja vois ehkä saada nukuttua. Vielä olen tehnyt töitä, mutta univelkaa alkaa olla tosi paljon ja nyt alkaa olla semmonen o olo, ettei vaan enää jaksais työpäiviä.

Säryn lisäksi tästä kädestä on tippunut useampia tavaroita ihan yllättäen kun ote ei pidä.

Hoidoksi sain yölastan, mutta tuo ei ole auttanut yhtään ja nyt sit heräilen vähän väliä tuon lastan takia, kun en voi nukkua normiasennossani.

Olen nyt noin kuukauden käyttänyt tuota yölastaa saamatta apua ja oon vaan väsyneempi. Kannattaisko käydä lääkärissä, kun lasta ei ole auttanut. Onko tähän muuta hoitokeinoa kun leikkaus?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin koska heräät kipuihin. Yölastaa kannattaa käyttää sinnikkäästi. Kyllä se auttaa siihen käteen, uneen tarvitset muut avut, eli kunnollisen pitkävaikutteisen särkylääkkeen..

Vierailija
2/15 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus on rutiinijuttu. Useimmat saavat siitä avun vaivaan. Turha pelätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se yölasta toimintaterapetin tekemä yksilöllinen lasta vai hyllystä annettu valmislasta?

Vierailija
4/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllystä annettu valmislasta

ap

Fys kirjoitti:

Onko se yölasta toimintaterapetin tekemä yksilöllinen lasta vai hyllystä annettu valmislasta?

Vierailija
5/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja vaiva! Kai sinulle on neuvottu venytykset? Minulla lähti pinne venyttelemällä rannetta useita kertoja päivässä ja lastan käytöllä.

Vierailija
6/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tapaamaan osteopaattia tai fysioterapeuttia. Ei ne peruslääkärit osaa mekaanisissa vaivoissa auttaa.

Vierailija
7/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis canalis carpi?

Leikkaus on helppo ja nopea vaihtoehto, ja ihan halvimmasta päästä leikkauksia. Etsit vaan hyvin käsikirurgin - ihan kenelle vaan aloittelevalle ortopedille tuota on turha antaa leikattavaksi, vaikka usein se onkin helppoutensa vuoksi niitä leikkauksia, joilla aloittelevat saavat harjoitella. Mutta voi se mennä pieleenkin...

Vierailija
8/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun kandee vinkuu av:lla

Vierailija
9/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on kyllä neuvottu nuo venytykset

ap

Anniemestarijuoksia kirjoitti:

Kurja vaiva! Kai sinulle on neuvottu venytykset? Minulla lähti pinne venyttelemällä rannetta useita kertoja päivässä ja lastan käytöllä.

Vierailija
10/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkkeet ei auta särkyyn

ap

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin koska heräät kipuihin. Yölastaa kannattaa käyttää sinnikkäästi. Kyllä se auttaa siihen käteen, uneen tarvitset muut avut, eli kunnollisen pitkävaikutteisen särkylääkkeen..

Vierailija
11/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan haukku- ja alapeukutusmyrskyn, mutta jos et halua (vielä) leikkaukseen, kokeile terapiamagneetteja. Googlaa tehoterapiamagneetti tms. ja kokeile. Ei maksa paljoa jos koet ettei auta, mutta jos auttaa, on halpa ja luonnollinen apu

Vierailija
12/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen. Itse kärsin vuosia säryistä (varsinkin yöllä). Jossain vaiheessa tunto ei palautunutkaan moneen tuntiin käteen ja säikähdin. Kävin Diacorilla (työterveys) ja leikkasivat sen. Käsi ei palutunut ennalleen, mutta helpotti todella paljon.

Vierailija
13/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen siis leikkausta. terv. 12/12

Vierailija
14/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku terv. siis 12/13 :D

Vierailija
15/15 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyllystä annettu valmislasta

ap

Fys kirjoitti:

Valmislasta ei ole nyt riittävä, koska se ei ole auttanut.Yksilöllisessä lastassa ranteen kulma saadaan oikeaksi, jotta hermopinne helpottaisi.Onko omalla terveyasemalla lastoja tekvää toimintaterapeuttia?