Raskaana ja koira inhottaa
Olen raskaana neljännellä kuulla ja koira ärsyttää joka päivä. Hajuaistini on terävämpi ja tuntuu että kotona lemuaa koiralta. Lenkillä koiran nenä vie ja koira vetää jonkin verran, ärsyynnyn siitä todella herkästi. Lisäksi koira haukahtaa rappukäytävän äänille ja sekin saa hermoni kiristymään. Ennen en välittänyt noista niin paljon kun nyt raskaana :/ Onko muilla tullut tällaista outoa koirainhoa raskauden aikana?
Kommentit (38)
Mulla kans kiristelee ainakin näin alkuraskaudessa ihan hirveesti välillä hermo tuon koiran kans. Juurikin lenkillä en yhtään jaksa mitään kikkailuja, vetämistä tai oravien perään säntäilyä. Mies antaa koiran perseillä miten haluaa ja sen kyllä huomaa...
Mieskin on kyllä muuttunut tosi ärsyttäväksi viimeaikoina.
Ymmärrän tunteesi. Olen aina rakastanut koiria ja rakastan kovasti omaakin koiraamme, mutta näin raskausaikana huomaa että esim. vetäminen saa pinnan kiristymään ihan tosi paljon. Myös ainainen turhasta räksyttäminen ottaa aivoon. Ehkä sitä on vaan niin väsynyt kun en saa öisin nukuttua ja töissä täytyy käydä ja lenkit ja muut aktiviteetit siihen päälle. Ja tiedän että elämä on valintoja mutta joskus vaan väsyttää ja ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole tullut, vaikka koira haiskahtikin enemmän nenään alkuraskaudessa, ja vaikka välillä tuppaa lenkilläkin vetämään. Vähän käy sun koira kyllä sääliksi.. Sekin tarviisi sitä rakkautta ja huomiota, eikä sitä että siihen jatkuvasti ärsyynnytään ja sitä inhotaan.
Ihan oikeesti! Se on elukka eikä mikään sylivauva!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama juttu nyt alkuraskaudessa. Lähinnä se liittyy tuohon hajuherkkyyteen kun mulla on ollut vielä todella todella voimakas pahoinvointi ja oksentelu nyt.. :/ Olen kyllä koiran kanssa silti ja leikin ja hellin häntä, eipä tämä hänen syy ole. Toivottavasti pian helpottaisi sulla ja mulla myös (nyt vko 14 menossa..)[/
Hellin? Hänen? Onko sulla aivotoimintakin loppunut raskauden myötä?
Vierailija kirjoitti:
En vois ikinä puhua rakkaasta koirastani noin!!! Oisit miettiny ennenku pamahit paksuks. Koira parempaan kotiin jossa sitä arvostetaan!
Koira piikille, minne se kuuluu!
Nyt teit Ap pahan virheen. Tällä palstalla EI SAA puhua pahaa koirista! On ok valittaa, että omat lapset ärsyttää. Mutta jos koirasi ärsyttää sinua, olet ihmishirviö jolle ei koskaan olisi pitänyt antaa koiraa...
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi samoin. Googlaa englanniksi ja löydät asiasta enemmänkin keskusteluja ja vertaistukea. Se on joku hormonaalinen juttu ja omalla kohdallani ei mennyt ohi lapsen syntymänkään jälkeen. Hajut eivät häirinneet, mutta ärsytys vain kasvoi.
Kai veit koiran pois? Käy vielä vahinko ja koira puree lasta, kun ei tiedä paikkaansa enää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt teit Ap pahan virheen. Tällä palstalla EI SAA puhua pahaa koirista! On ok valittaa, että omat lapset ärsyttää. Mutta jos koirasi ärsyttää sinua, olet ihmishirviö jolle ei koskaan olisi pitänyt antaa koiraa...
Näin on itse asiassa. Lapsi kasvaa aikuiseksi suhteessa toisiin ihmisiin, koira pysyy ihmiselle aina "vauvana" eli huollettavana ja hoidettavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama juttu nyt alkuraskaudessa. Lähinnä se liittyy tuohon hajuherkkyyteen kun mulla on ollut vielä todella todella voimakas pahoinvointi ja oksentelu nyt.. :/ Olen kyllä koiran kanssa silti ja leikin ja hellin häntä, eipä tämä hänen syy ole. Toivottavasti pian helpottaisi sulla ja mulla myös (nyt vko 14 menossa..)[/
Hellin? Hänen? Onko sulla aivotoimintakin loppunut raskauden myötä?
Niin, hellin koiranpentuamme, onko siinä sinulle joku ongelma? Ja mikä sinua muutenkaan vaivaa, taidat olla katkera jostain. :)
Mitä vittua lKoira piikille . Sut vois laittaa piikille kuka tollasta sontaa päästät suustas. Vitun idiootti
Kyllä ja valitettavasti sama jatkui lapsen synnyttyä, lapsi tuntuu nyt ykköseltä ja koira vain koiralta, koen tästä syyllisyyttä ja yritän huomioida koiraa mutta se ei enää tunnu samalta kuin ennen, vaikka yritän/ haluan.
Kuulostaa luonnolliselta. Sun mieli skannaa asioita, jotka pitää laittaa asunnossa uusiksi, kun vauva tulee. Olet alkanut pitää koiria vastasyntyneelle mahdollisesti vaarallisten pöpöjen lähteenä, joten siksi "koiraiset sohvat" ärsyttävät. Ja jos ne haukkuvat miten sattuu, niin että vauva voi säikähtää / herätä päiväunilta.
Mutta moni koira "tajuaa vauvan". Siis osaa olla vähän eri tavalla kuin ennen. Siis suhtautuu vauvaan hyvin nöyrän varovaisesti. Hyvin varovaisesti lähestyen. Näin ainakin meillä. Ja koskee myös kissanpentuja. (Tosin niihin tutustuessa koirat myös loivat tutkailevia katseita emokissan reaktioihin.)
Hah, onnea raskauteen! On vissiin tosi ''elämistä pilvilinnoissa'' toi raskausaika kun noin kaikki v*tuttaa niin miehet kuin koiratkin :DDDD
tota menoa oot yh mutsi ja menetät kaikki läheises. Turha vääntää penskoja jos ei edes raskaana enää pysty olemaan normaalisti.
natired kirjoitti:
Kyllä ja valitettavasti sama jatkui lapsen synnyttyä, lapsi tuntuu nyt ykköseltä ja koira vain koiralta, koen tästä syyllisyyttä ja yritän huomioida koiraa mutta se ei enää tunnu samalta kuin ennen, vaikka yritän/ haluan.
Anna koira parempaan kotiin jos oma kultsunuppunen menee nykyään kaiken edelle.
Raskaana ollessa naisella voi olla veressään hormoneita enemmän kuin 12 kuukauden e-pillereissä on.. Mielialavaihtelut ovat ymmärrettäviä.
Mulla muistaakseni koira kuvotti ekan raskauden aikana ja ärsytti tokan raskauden aikana. Molemmat tunteet menivät ohi synnytyksen jälkeen. Tämä on ihan normaalia, hormonit sen tekevät. Usein myös vanhemmat lapset saattavat haista pahalta raskauden aikana.
Olen huomannut itsessäni samaa, kyseessä oikeastaan miehen koira joka alkanut vituttamaan. Ärsyttää koirankarvat kaikkialla, myös nyt jo uusissa lastenvaatteissa. Ehkä tää ärsytys on vain jotain hormoneihin ja lapsen tuloon liittyvää. Aikaisemmin tykkäsin kuitenkin koirasta.
Minulla on sama juttu nyt alkuraskaudessa. Lähinnä se liittyy tuohon hajuherkkyyteen kun mulla on ollut vielä todella todella voimakas pahoinvointi ja oksentelu nyt.. :/ Olen kyllä koiran kanssa silti ja leikin ja hellin häntä, eipä tämä hänen syy ole. Toivottavasti pian helpottaisi sulla ja mulla myös (nyt vko 14 menossa..)