Menee hermo kun poikaystävä puhuu koko ajan isosiskostaan!
Siis vaikka katsoisimme luontodokumenttia jossa kerrotaan vesinokkaeläimistä, hänen on pakko mainita että sisko (vaikka Taina) näki noita silloin siellä Australian matkallaan ihan oikeasti. Jos koirani haukkuu ovikellolle, hän mainitsee että Tainan entinen koirakin teki niin. Kun huomasin koiran kyljessä patin ja varasin eläinlääkärin, poikaystävä suorastaan suuttui koska Tainankin koiralla oli ollut sellainen ja se oli vaaraton. Syytti siis etten luota hänen tai hänen mielipiteeseensä. Lääkärissä käytiin ja harmiton oli. Sen jälkeen kuulin jatkuvasti "Mitä mä sanoin, ei Tainankaan koiralla ollut vakavaa"
Kun katselin kaupassa yhtä takkia ja harmittelin sen hintaa, poikaystävä oikein nautti kun sai viisastella "Olisko kannattanut jättää nekin rahat säästöön niin olisit saanut sen takin, sen sijaan että käytit ne turhaan eläinlääkäriin vaikka mähän sanoin että Tainankin koiralla se oli harmiton" AAAAAARGH!!!!
Kun leivoin hänelle synttäreilleen kakun, otti siitä ehkä 2cm siivun, närppi sitä lusikallaan ja sanoi "Tainan kakut oli kyllä ihan omaa luokkaansa, sillähän on se leipuri-kondiittorin koulutus"
Kävimme katsomassa Napapiirin sankarit 2 ja elokuvan jälkeen kommentoin että olipa harvinaisen paska leffa. Poikaystävä suuttui ja lähti pikakävelyä eri suuntaan. (Leffa ei siis ollut mikään lahja tai hänen maksamansa lippu vaan itse ehdotin sitä)
Myöhemmin kun hän vihdoin vastasi puhelimeen kysyin syytä miksi hän suuttui. No, syy oli se että Taina oli tykännyt siitä leffasta hirveästi eli arvostelin hänen elokuvamakuaan.
En kestä enää, mietin kaikki sanomiset etukäteen etten joutuisi kuulemaan mitään Tainaan viittaavaa. Yritän vaihtaa puheenaihetta jos hän ottaa Tainan puheeksi (eli joka viidennessä lauseessa)
Kun olimme syömässä ja Taina oli mukana, poikaystävä avasi hänelle ravintolan oven ja auttoi takin hänen päältään. Minulla oli silloin jalka murtunut ja klinkkasin perässä aukaisten oven itse.
Ylioppilasjuhlissani (neljä ällää) hän antoi minulle ruusun mutta sanoi onnittelujen sijaan "Niin Tainahan kirjoitti kuusi ällää"
En kestä enää, en kestä en kestä en kestä. Jos jollakulla on jotain hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan! (Hän on 22 ja minä 20)
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Seurustelua tulee (jos tulee) ensi kuussa täyteen vuosi mutta jos ei hän lopeta tai ainakin vähennä tuota niin en kestä. Minkä sanon syyksi haluun erota? "Sä puhut liikaa Tainasta" kuulostaisi vähän kummalliselta.
Ap
Miksi et myöntäisi olevasi kummallinen? Kyllä teinix-meno on näköjään vielä voimissaan.
Onko vaimoni sitten todella outo kun aina puhuu työkavereistaan? Esim. mentäisiinkö katsomaan tämä näytelmä kun Liisakin meni.
Ap on tosi outo ja haluaa olla ainoa nainen poikaystävänsä elämässä :( Ei se sisko vie sitä miestä sinulta. oma hulluutesi sen tekee ;)
Heidän molemmat vanhemmat ovat elossa ja hyvässä kunnossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Seurustelua tulee (jos tulee) ensi kuussa täyteen vuosi mutta jos ei hän lopeta tai ainakin vähennä tuota niin en kestä. Minkä sanon syyksi haluun erota? "Sä puhut liikaa Tainasta" kuulostaisi vähän kummalliselta.
Ap
Eihän se pelkästään puhu Tainasta. Sehän vertailee teitä ja kertomastasi päätellen sinä jäät aina toiselle sijalle.
Sanot vaan, ettei sua innosta kilpailla hänen isosiskonsa kanssa siitä, kuka vaikka tekee paremman kakun.
P.S. Jos tää on provo, niin mielestäni aika hyvä sellainen, ei olis varmaan "Tainakaan" keksinyt parempaa.
Sano sille, että Taina ei asu meillä ja ei kiinnosta hevon vittua miten Taina minkäkin asian tekee.
Ehkä ymmärtää lähteä itse. Sinne Tainan luo.
Taina ei puhu veljestään normaalia enempää ainakaan kun olen itse ollut paikalla. Pari myötätuntoista katsetta olen häneltä saanut kun poikaystävä on vertaillut minua häneen. Kaiken kaikkiaan siis fiksu ja mukava ihminen kyseessä eli hänessä ei ole vikaa vaan poikaystävän jutuissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko vaimoni sitten todella outo kun aina puhuu työkavereistaan? Esim. mentäisiinkö katsomaan tämä näytelmä kun Liisakin meni.
Ap on tosi outo ja haluaa olla ainoa nainen poikaystävänsä elämässä :( Ei se sisko vie sitä miestä sinulta. oma hulluutesi sen tekee ;)
Mee hoitoon pliis
Mulla oli aikoinaan lyhytaikainen suhde mieheen, joka tunki entisen vaimonsa joka lauseeseen. Jos vaikka sanoin, että olen aina harrastanut maalausta, niin hän sanoi, että niin hänen exänsäkin harrasti, ainoa ero meissä oli, että exän taulut olivat hienoja toisin kuin minun, jne, tätä rataa joka helvetin asiassa.
Jos huomautin, ettei sitä exää tarvii joka lauseessa mainita, niin mä olin sitten mustis. Huokaus,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon pliis
En vaan tajua miksi siskostaan puhuminen voi olla noin kova paikka.
Ota asia positiivisesti esiin.
Eli kerro, että Taina sinustakin on viehättävä ja osaava ihminen ja ilmaise, että arvostat häntä. Sitten pienin askelin etene kohti ongelmaa.
"Välillä minusta tuntuu kuin jatkuvasti vertailisit meitä keskenämme. En ole Taina eikä minusta Tainaa tule"
Muista kuuntelu! Usein kun ns. otetaan kissa pöydälle, niin latautuneena paasataan vain se oma näkökulma.
Jos poika on muuten mieleisesi, niin älä vielä pyyhettä heitä kehään. Onko perhetilanteessa ollut jotain sellaista, joka saattaa aiheuttaa tätä palvontaa? Esim. äiti ollut pitkään sairaana/kuollut ja poika on turvautunut paljolti isosiskoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon pliis
Siksi, kun se on huonosti kirjoitettu provo, mihin ap hukkasi aikaansa monta tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä neuvo: Vaihda poikaystävää.
Tällaisella kommentilla kymmeniä peukutuksia?
Eli teidän mielestänne ihmissuhteissa ei pidä yrittää keskustella ja ratkaista asioita? Ei ihme, että erotilastot pikkulapsiperheissäkin ovat mitä ovat.
Ota Taina tyttikseksi ja katso puhuuko se veljestään yhtä paljon? Sitten tiedät onko ongelma veljessä vai geeneissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon pliis
Siksi, kun se on huonosti kirjoitettu provo, mihin ap hukkasi aikaansa monta tuntia.
Ole hiljaa. Mun isosisko kirjoitti tän.
Exä oli tuollainen mutta puhui siskon sijaan naispuolisesta ystävästään. Jos huomautin asiasta, olin vainoharhainen ja kateellinen. Siihenhän se suhde sitten päättyi kun petti minua tämän naisen kanssa.
No, onneksi sinulla ei ole sitä pelkoa mutta ei tuollaista kukaan kestä määräänsä enempää. Jos haluat erota ilman sen suurempaa sotaa, keksi jokin tekosyy. Jos sanot että ero johtuu siitä jatkuvasta siskosta jauhamisesta niin riskinä on että hän keksii sinusta ties mitä sontaa ja levittää ympäriinsä. (kun kerran sisko on niin arka aihe)
Sanoisin aina kun vertaa minua Tainaan "No mutta minä en ole Taina, me olemme kaksi eri ihmistä"
ex-avomieheni oli tämmöinen, puhui koko ajan äidistään, isästään ja siskostaan. Sisko oli ärsyttävin ihminen maan päällä, niin täynnä itseään ettei mitään rajaa. Manipuloi veljeään ja vanhempiaan jatkuvasti, pummasi rahaa, kyytiä, lastenhoitoa mitä milloinkin. 13v kestin kuunnella sitten meni hermo lopullisesti ja häivyin. Olisi pitänyt lähteä aikaisemmin olisin päässyt vähemmällä. Näen vieläkin siskosta joskus painajaisia ja pelkään että törmään häneen kaupungilla.
Mikset kysy suoraan, että "hei, ootko ite huomannut, että sä puhut AINA sun siskosta? Ootte tietysti läheisiä, mutta en jaksais joka asian yhteydessä jauhaa sun siskosta, koska sun kanssa mä seurustelen - en sun siskos."
Jätä se, ansaitset parempaa!