Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Game of Thrones kausi 6

Vierailija
09.03.2016 |

Joko mammat on katsoneet uuden trailerin? Näyttää tulevan kiinnostava kausi, tapaamme uusia hahmoja ja näemme niin menneitä kuin tuleviakin.

Kommentit (900)

Vierailija
661/900 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljastuuko ens viikolla, että Jon on Robert Baratheonin ja Lyanna Starkin poika? Vai onko Jon Targaryen?

Minulla on sellainen kutina, että hän on oikealta nimeltään Aemon Targaryen.

Vierailija
662/900 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljastuuko ens viikolla, että Jon on Robert Baratheonin ja Lyanna Starkin poika? Vai onko Jon Targaryen?

Onko tästä jotain kirjoissa (en ole itse niitä lukenut)? Jompi kumpi varmasti on kuitenkin, ja varmaan Bronin ilmestyksissä tähän tulee selvyys. Melkein toivoisin olevan Baratheon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/900 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

argh kun katsoin kymppijakson ennakon. Arvaan jo yhden kuoleman joka tulee tapahtumaan...

Vierailija
664/900 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tästä jotain kirjoissa (en ole itse niitä lukenut)? Jompi kumpi varmasti on kuitenkin, ja varmaan Bronin ilmestyksissä tähän tulee selvyys. Melkein toivoisin olevan Baratheon.

Branin siis. Rickonin kuolema oli arvattavissa, helposti uhrattava hahmo. :/ Toivottavasti Tormund, Brienne tai Ser Davos eivät kuole ensi viikolla. 

Vierailija
665/900 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas sentään, mikä jakso!!!

Ei voi nyt muuta sanoa.

Huhhuh. On tää niin huikee sarja.

Huusin täällä telkkarille, "Kill Ramsay!!"

Ja olen ihan rauhallinen luonne noin normaalisti :)

Vierailija
666/900 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä arvaukseni perustuu siihen, että kirjassa Jon ajattelee kerran itsestään: "Nor was he Aemon Targaryen". George tykkää leikitellä tällaisilla jutuilla :) Kirjoissa myöskin tulee esiin, että Jonin lapsuudenaikainen sankari oli Aemon lohikäärmeritari. Ja sitten vielä Targaryeneillä oli tietääkseni muitakin Aemon/Aegon veljespareja. Rhaegarilla olisi näin olleet kummatkin.

Tämä on siis vain valistunut arvaus.

667/900 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, etä sansa on raskaana. Ramsey sano, että olet osa minua

En usko. Oletan että Ramsay tarkoitti tuolla niitä traumoja ja arpia (fyysisesti ja kuvainnollisesti) joita hän aiheutti Sansalle, ne pysyvät hänessä ikuisesti.

Vierailija
668/900 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robert ei koskaan saanut Lyannaa, eivät seurustelleet eivätkä oikeastaan edes tunteneet toisiaan. Jon ei siis voi olla Robertin poika, Robert ja Lyanna eivät olleet silleen koskaan. Lyanna tuskin olisi Robertia edes huolinut ja häipännyt olis viimeistään siinä kohtaa kun Robert alkoi ramppaamaan vieraissa. 

Vierailija
669/900 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sansa varmaan tappaa Aryan tai yrittää naittaa sen jollekin, jos hän pääsee Talvivaaraan asti..

Vierailija
670/900 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ensin menee naimisiin vanhan gubben pikkusormen kanssa joka sitten alkaa naittamaan Aryaa jollekin mistä on hänelle hyötyä.

Vierailija
671/900 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessa Sansa haluaosi Aryalle pahaa? Eihän heidän välillään ole ollut skismaa.

Vierailija
672/900 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessa Sansa haluaosi Aryalle pahaa? Eihän heidän välillään ole ollut skismaa.

Koska Sansa on erittäin selvästi muuttunut. Ja himoaa valtaa.

Vierailija
673/900 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Sansa on erittäin selvästi muuttunut. Ja himoaa valtaa.

Minä näen Sansan muutoksen näin: Hieman naivi ja itsekeskeinen prinssessaelämästä unelmoiva tyttönen -> Pelokas, häpäisty ja alistettu uhri -> Kovahermoisempi, tahdonvoimaisempi nuori nainen, joka on löytämässä omat vahvuutensa ja on oppinut myös manipuloimisen taidon selviytyäkseen.

Minusta Sansa on muuttunut aikuisemmaksi ja itsevarmemmaksi sekä osaa nykyisin ajatella realistisemmin ja tarvittaessa myös puolustaa itseään. Hänellä on vahvat siteet kotiinsa ja sukuunsa, näitä arvoja hän haluaa puolustaa. En näe häntä kuitenkaan sellaisena vallanhimoisena ja epäoikeudenmukaisena ihmisenä, joka satuttaisi sisaruksiaan.

Vierailija
674/900 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas sentään, mikä jakso!!!

Ei voi nyt muuta sanoa.

Huhhuh. On tää niin huikee sarja.

Huusin täällä telkkarille, "Kill Ramsay!!"

Ja olen ihan rauhallinen luonne noin normaalisti :)

:D sama

tyttären kanssa katottiin ja huudettiin että tapa se prkele, älä mee sinne vielä, eiiiii nyt se litistyy ei se NYT voi kuolla, hyvä hakkaa se, Sansa you rule!!

niin sitä ottaa tosissaan nämä. 

Vierailija
675/900 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli myös outoa, että ensin Sansa puhuu Jonin hyökkäämään Winterfelliin, koska Rickon on siellä ja pikkuveli pitä pelastaa, ja taistelun alkaessa onkin että hei, unohda se Rickon, se ei tule tästä selviämään kuitenkaan. What, mitä?

Vierailija
676/900 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta oli myös outoa, että ensin Sansa puhuu Jonin hyökkäämään Winterfelliin, koska Rickon on siellä ja pikkuveli pitä pelastaa, ja taistelun alkaessa onkin että hei, unohda se Rickon, se ei tule tästä selviämään kuitenkaan. What, mitä?

Sansa eliminoi sisaruksiaan yksi kerrallaan.. pojat ovat isompi uhka, koska Sansa ei ole enää oikea Stark, vaan Ramsey..

Vierailija
677/900 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BOB oli paras jakso ikinä!

Okei, yllätysmomentti puuttui (no itse yllätyin erittäin positiivisesti siitä että Tormund jäi henkiin), mutta oli kiva kun sai keskittyä puhtaasti actioniin vaikka tiesi jo etukäteen miten käy.

Kuvaus, ohjaus, musiikki, kaikki!

Rickonin ja Wun Wunin kuolemat tosin harmittavat ja hevosten lahtaaminen saa voimaan huonosti...

Oli pakko katsoa jakso uudelleen.

Pari juttua jäi häiritsemään:

Missä Wun Wunin ase?!

Miksei Rickon juossut sitä perhanan siksakia.

Miten Jon selvisi nuolisateesta kun pelkästään Rickonin ruumiista tuli mikäkin neulatyyny.

Ja mistä Sansa tiesi ettei Ramsay ollut syöttänyt koiriaan viikkoon, sillä hän ei ollut enää paikalla kun Ramsay sanoi niin.

Okei, mikään ei estä etteikö tyypit olisi puineet jälkikäteen Ramsayn puheita Sansan läsnäollessa, mutta hieman kehnoa tarinankerrontaa mielestäni.

Luulen, että Sansa ei kertonut Pikkusormen armeijan tulosta sillä ei ollut itsekään varma eikä halunnut Jonin pistävän luottoa siihen. En todellakaan usko että Sansalla olisi oman sukulaistensa suhteen taka-ajatuksia.

Lempparikohdat jaksosta:

Kaikki kolme lohikäärmettä samaan aikaan!

Danyn ja Yaran keskustelu (flirtteineen)!

Jon yksin seisomassa kun Ramsayn ratsumiehet tulevat kohti!

Pikkusormen armeijan tulo; se Petyrin badass ilme!

Starkin liput (apua, oikosulku miksikä näitä sanottiinkaan) ripustettiin Winterfelliin!

Sansan ja Ramsayn loppukohtaus!

Parasta tässä kaikessa on, että tämän jakson ohjannut on ohjannut myös seuraavan jakson!

Vierailija
678/900 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin miksei Wun-Wunilla ollut mitään kättä pidempää aseena? Hän huitoi vain käsillään ja välillä tarrasi vastustajasta kiinni ja repi kahtia. Olisi pitänyt olla jokin massiivinen rauta-ase tai edes puunrunko, jolla olisi voinut tehokkaammin lahdata kerralla suuren määrän jengiä kumoon.

Jättiläisiä on kyllä ollut hieno katsoa tässä sarjassa. Ovat jotenkin niin mahtipontisia ja epätodellisia olentoja. Minulle tulee heistä suurempi wow-efekti kuin lohikäärmeistä, vaikka ei niitäkään huonosti ole tehty.

Vierailija
679/900 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi jo tulla HS:n jaksoarvio...:)

Vierailija
680/900 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi jo tulla HS:n jaksoarvio...:)

On tullut jo aiemmin päivällä.