Game of Thrones kausi 6
Joko mammat on katsoneet uuden trailerin? Näyttää tulevan kiinnostava kausi, tapaamme uusia hahmoja ja näemme niin menneitä kuin tuleviakin.
Kommentit (900)
En usko, että Sansa jätti kertomatta pelkästään todistaakseen pointtinsa. Jonhan kysyi myöhemmin häneltäkin neuvoa ja pahoitteli, ettei tehnyt sitä aiemmin. Sansa ei luultavasti edes tiennyt varmuudella oliko Littlefinger tulossa auttamaan. Ehkä ajatteli miehen kääntäneen hänelle selkänsä, koska käski hänet aiemmin matkoihinsa. Ei siis voinut missään nimessä varmuudella luottaa siihen, että apua olisi tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Ja Valen pitäminen salaisuutena oli vähän kummallista. Onko luottamuspula Jonsan välillä niin suuri, ettei Sansa todella halunnut kertoa Valen mukaantulosta Jonille, vai halusiko S jopa Jonin hengiltä? Vai eikö Sansa vain tiennyt, että LF kumppaneineen oli tulossa ennen kuin taistelun jo alettua?
Henkilötappioita olisi tullut aika paljon vähemmän, jos Jon olisi voinut laskea Valen mukaan alusta asti.
Sansa ei olekaan enää mikään kiva ja mukava wannabe-prinsessa, vaan hänestä on kasvamassa naispuolinen Ramsay. Sanokaa minun sanoneen.
Jaimen on aika hylätä ensirakkautensa - damn, ainoa rakkautensa - Cercei ja mennä Briennen syliin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta jakso oli erittäin hyvä, mutta tästä puuttui yksi asia, nimittäin yllätysmomentti, mikä minusta on sarjan suola. Ainakin sellaiselle, joka ei ole kirjoja lukenut, eikä tiennyt esim. red weddingin teurastuksesta, Joffreyn kuolemasta tai vaikkapa Oberyn Martelin kohtalosta. Tällä kaudella vaikuttavin kohtaus on ollut mielestäni edelleen The Door -jakson loppu. Mutta tosiaan, oli kyllä varsin hieno jakso tämäkin.
Totta, esimerkiksi Arrynin joukkojen tulemisen pystyi arvaamaan jo monta jaksoa sitten. Tyydyttävä mutta epäyllättävä jakso.
Enää yksi jakso jäljellä ja taas lähes vuoden odotus, yhyy.
Vierailija kirjoitti:
Missä Daario Naharis on? Vai oliko se tuolla jossain dothrakijoukon mukana?
Juu, siellä se etunenässä oli kiljumassa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta jakso oli erittäin hyvä, mutta tästä puuttui yksi asia, nimittäin yllätysmomentti, mikä minusta on sarjan suola. Ainakin sellaiselle, joka ei ole kirjoja lukenut, eikä tiennyt esim. red weddingin teurastuksesta, Joffreyn kuolemasta tai vaikkapa Oberyn Martelin kohtalosta. Tällä kaudella vaikuttavin kohtaus on ollut mielestäni edelleen The Door -jakson loppu. Mutta tosiaan, oli kyllä varsin hieno jakso tämäkin.
Juuri tästä syystä jäin kaipaamaan esim. Jaimelta jotain todella rohkeaa paskat kaikesta-peliliikettä, kun tuo Arrynin joukkojen saapuminen ei ollut varmasti kenellekään mikään yllätys.
Hyvä, kauniisti totutettu jakso, jossa tavallaan kaikki toiveet täyttyivät, mutta ehkä juuri se jäi pikkuriikkisen kaivertamaan. Kaikki meni juuri kuten pitikin. Mistä lähtien GoTissa menee kaikki kuten pitikin? Paitsi Rickonin kohtalo, mutta senhän tiesi Sansakin että mitä siinä leikissä tulee käymään, katsojat vielä paremmin. En siis valita, kunhan vähän ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Jaimen on aika hylätä ensirakkautensa - damn, ainoa rakkautensa - Cercei ja mennä Briennen syliin.
Tähän ei voi kyllä hyvällä tahdollakaan uskoa, mutta olisihan se kieltämättä aika söpöä...
Vierailija kirjoitti:
En usko, että Sansa jätti kertomatta pelkästään todistaakseen pointtinsa. Jonhan kysyi myöhemmin häneltäkin neuvoa ja pahoitteli, ettei tehnyt sitä aiemmin. Sansa ei luultavasti edes tiennyt varmuudella oliko Littlefinger tulossa auttamaan. Ehkä ajatteli miehen kääntäneen hänelle selkänsä, koska käski hänet aiemmin matkoihinsa. Ei siis voinut missään nimessä varmuudella luottaa siihen, että apua olisi tulossa.
Niin, tähän minä itsekin uskon, kumma vaan, ettei löytynyt yhtään viestinviejää tai korppia kertomaan asiasta etukäteen.
Onko 10. jaksosta julkaistu vielä previewiä?
Vierailija kirjoitti:
Onko 10. jaksosta julkaistu vielä previewiä?
On. Löytyy youtubesta.
Jakso oli hyvä, mutta mitä löytyy kryptasta ensi viikolla? Hui, selviääkö silloin... ja Branin visio voisi valaista asiaa enemmän. Apua, ei meinaa pystyä odottamaan!
Surullista vaan, että tämä taas loppuu ja 10 kuukautta pitää odottaa seuraavaa kautta, huoh.
Jaksossa oli kahden päähenkilön taistelut. Ei voi välttyä vertailemasta.
Daenerys turvautui massatuhoaseisiinsa ja Jon nyrkkeihinsä. Aina vaatimaton Jon, jalat maan pinnalla ruohonjuuritasolla. Vaikka hän teki tyhmästi yrittäessään pelastaa Rickonia, kertoo se kuitenkin siitä, että yksilölläkin on arvonsa.
Luulen, etä sansa on raskaana. Ramsey sano, että olet osa minua
Mä taasen olin oikein tyytyväinen, että Battle of the Bastards meni juuri niin kuin ennakkoon odotin, tai ainakin toivoin. Pelkäsin koko ajan, että Starkit häviää, kuten Game od Thronesissa on totuttu näkemään. Kerrankin yllättyi siitä, että ei tarvinnut yllättyä. Positiivinen yllätys! :)
Ihanaa, kun Sansa ja Jon saivat kotinsa takaisin, tätä on niin odotettu! Ja Sansasta on kyllä kehittynyt pätevä nuori nainen, hänestä tulee vielä erinomainen lady of Winterfell :)
Myös Daeneryksen ja Yaran kohtaus oli mahtava! En ole tähän mennessä välittänyt juurikaan rautasaarelaisista, mutta Yara on kyllä parin viime jakson aikana ponkaissut yhdeksi suosikkihahmokseni. Muutenkin tässä sarjassa on harvinaisen paljon hyviä naishahmoja.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, etä sansa on raskaana. Ramsey sano, että olet osa minua
Onko Sansa ainoa, jonka kautta Starkin sukulinja jatkuu? Eikä olisi ehkä ainutkertainen tilanne, jos naisen kautta jatkuisi. Kirjat lukeneet muistanevat villien muistaman tarinan Bael the Bardista ja Starkin tyttärestä.
Paljastuuko ens viikolla, että Jon on Robert Baratheonin ja Lyanna Starkin poika? Vai onko Jon Targaryen?
Jonin ollessa yksin keskellä taistelukenttää ja ns. vapaata riistaa, miksi kohti ryntäävät Boltonin miehet menivät ohi ja keskittyivät lahtaamaan vastaan tulevia Jonin joukon jäseniä? Jon olisi saatu helposti ja varmasti hengiltä, jos Ramsayn armeija olisi ottanut hänet yksistään maalitauluksi. Ehkä Ramsay halusi antaa Jonille mahdollisuuden taistella ja pitää hänet elossa, jotta voisi sadistiseen tapaansa nylkeä elävältä..?