Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koliikkivauva naapurissa, olen hermoromahduksen partaalla.

Vierailija
08.03.2016 |

En ole nukkunut valehtelematta pariin kuukauteen. Naapurin koliikkivauva metelöi niin pahasti, että siitä ei tule mitään. Korvia särkevään huutoon herää korvatulpista huolimatta, vaikka unen päästä saisikin kiinni. Huutaa päivällä, huutaa yöllä, parhaimmillaan on pari tuntia hiljaa. Ei paljon naurata, kun meillä on toimisto rempassa ja toimistotyöt tehdään kotoa käsin eli parhaimmillaan pääsen pakoon vain pariksi tunniksi...

Olen jutellut lapsen äidin kanssa, sanonut että ei hätää, hän ei voi lapsensa itkulle mitään, kaikki järjestyy vielä, kertonut että voin tarjota jutteluapua tarvittaessa yms. Mutta nyt kahden kuukauden jälkeen olen riekaleina. Menen nukkumaan aina kun huuto hiljenee, parhaimmillaan saankin nukuttua huimat 3h. Jes.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, koita kestää. Ei se enää montaa kuukautta kestä!

P.S. Olisiko mahdollista tehdä töitä jossain muualla kuin kotona/päästä jollekin kaverille nukkumaan yöksi tai kahdeksi?

Vierailija
2/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko töitä mahdollista tehdä vaikka kirjastossa? Tosi kurja tilanne kaikin puolin :/ 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuli elävästi oman lapsen vauva-aika mieleen. Paitsi sen yöhuudot kesti 1,5 vuotta...

Mua siis säälitti omat naapurit kamalasti. Ei niistäkään varmaan ollut kivaa joutua kuuntelemaan sitä vauvan karjumista :( Itekin olin ihan puolikuollut.

Tsemppiä!

Vierailija
4/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä olen tehnyt kirjastossa niiltä osin kuin pystyn, mutta valtaosa täytyy tehdä työkoneella joka on valitettavasti pöytäkone (siinä on kaikki tarvittavat ohjelmat yms). Tosi kurjaa varmasti äidillekin, mutta silti :/

Vierailija
5/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulla mahdollisuus vaihtaa sänkysi caikka keittiöön tai olkkariin? Harvoin joka huoneeseen se huuto kuuluu yhtä paljon. Makuuhuoneet on kertostalossa usein päällekäin ja seinät vastakkain niin ehkö se huuto on pahin siellä? Päivällä voit varmasti kuunnella korvakuulokkeilla radiota tai musiikkia samalla kun teet töitä.

Vierailija
6/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kurjaa mutta kohta helpottaa. Meidän esikoinen huusi kitapurjeet pulleena, kunnes täytti 3kk. Me vanhemmat itkettiin väsymystä, huolta vauvasta ja niitä naapureitakin. Meillä oli onneks ihanat naapurit ja niin taidat sinäkin olla.

Vierailija
7/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa kyllä. Sääliksi käy niin sua kuin naapurin äitiäkin (ja toki lastakin jolla mahdollisesti kovat vatsakivut tms.). Ei tuolle vaan oikein mahda mitään ja loppuuhan se toivon mukaan pian, kun yleensä n. 3 kk kohdalla helpottaa.  Pääsisitkö välillä nukkumaan sukulaiselle/ystävälle?

Vierailija
8/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiö, seinät kuin pahvia. On vain tämä yksi huone, keittokomero ja vessa, kuten naapurillakin. Kauheasti ei liikkumavaraa ole, vessassa joskus istun esimerkiksi lueskelemassa kun sinne ei ihan niin pahasti kuulu ja korvatulpilla melu on ihan siedettävä. 

Kuulokkeillakaan ei koko aikaa jaksaisi kuunnella - korvakäytävät kipeytyy ihan totaalisesti jo korvatulpista. Musiikin kanssa en taas osaa tehdä töitä, ne vaativat sen verran keskittymistä että ylimääräinen hölinä on ihan mahdotonta. Aika kovalle saisi musat laittaa ettei kuulu lapsen huuto taustalla... Paremmin olen saanut tässä huudossakin tehtyä, kunhan pitää kaikki telkkarit yms. kiinni ja toivoo ettei kukaan muu koeta peittää lapsen huutoa stereoilla tms.

Vierailija
9/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hirveää kaikille osapuolille, sille äidillekin. Ylimääräistä stressiä tuo vielä juuri naapureiden häiriintyminen.. pystytkö nukkumaan kuulokkeet korvissa, vastamelukuulokkeita käytetään jonkun verran avokonttoreissa, jotka yllättävän ei-toivottuja työntekijöiden puolesta ja siksi turvautuvat rauhaa tarvitsevat noihin kuulokkeisiin.. en tiedä, onko ne kuinka isokokoiset, pystyykö esim. kyljellään nukkumaan ollenkaan.

Vierailija
10/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile saatko nukutuksi niin että kuuntelet kuulokkeilla jotain "kohinaa", esim youtubesta löytyy vaikka meren kohinaa 8 h putkeen. Ei se herkkua ole eikä varmasti ole sama kuin kunnon yöunet, mutta jos siinä sais edes vähän lisää unta? Oon ite joskus tätä käyttänyt, nukun kyllä huonommin kuin ilman luureja mutta nukun edes jotenkuten.

Voimia.

Vierailija
11/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhemmat on taatusti vielä väsyneempiä, usko pois. Sulla on kuitenkin mahdollisuus lähteä muualle ja pois koko tilanteesta, toisin kuin ne vauvan vanhemmat. Eihän se silti ole reilua että joudut noin paljon itse siitä sivullisena kärsimään. Maitoallergiaa poteneen vauvan äitinä voin kertoa että yksikin hyvin (tai edes kohtalaisesti) nukuttu yö tekee jo ihmeitä, joten jos et pääse ystävälle tai sukulaiselle, niin mene vaikka hotelliin yöksi. Maksaahan se joo, mutta vanha sanontakin on että "nukkuminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin". Kyllä se kannattaa tässä tapauksessa. 

Tsemppiä ja toivottavasti pienen massu helpottaa pian.

Vierailija
12/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänieristystä voi parantaa myös kuulosuojaimilla, kunhan tyynyt on tarpeeksi pehmeitä, niin kyllä niiden kanssa voi nukkuakin, kunhan katsoo että valitsee ne kevyimmät kuulosuojaimet joissa hyvät pehmusteet, ja joita on mukava pitää kauankin.

Vierailija
13/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tilanteessa jossa naapurin höpsähtänyt mummo kuuntelee ihan täysillä milloin mitäkin uutisia eikä sitä vain saada kuriin. :/ Kauhea tehdä töitä kun koko ajan ajatus katkeaa, keskittyminen menee siihen telkkariohjelman kuuntelemiseen ja lopputuloksena on että olen pari tuntia pohtinut että mitä ajattelinkaan.

Vierailija
14/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tolle tilanteelle nyt mitään voi.

Koeta jaksaa, naapurissa on satakertaisesti noin vaikeera.

Vierailija
15/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on tosiaan jo 4,5kk, ensimmäinen kuukausi oli rauhallisempaa ja viettivät ilmeisesti lapsen mummolla paljon aikaa. Itse olen koettanut nukkua vuoron perään ties kenen kaverin luona, mutta vähän alkaa jo turhauttaa aina etsiä uutta yöpaikkaa ja lähteä evakkoon. Kuulosuojaimet täytyykin ottaa kokeiluun.

Vierailija
16/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki vastaäänikuulokkeet ja jotain "äänimaailmalevyjä", tyyliin "Sateen soinnut" tai "Merten maailma" tai mitä noita nyt onkaan. Ne eivät häiritse keskittymistä eivätkä rasita läheskään samalla tavalla kuin musiikki.

Vierailija
17/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että pitäisi naapurin kestää kun sillä äidillä on sata kertaa vaikeampaa? Pitäisikö minunkin vain kestää sekopäisesti oireilevaa sairauttani koska nytkin joku kuolee vielä vakavampiin sairauksiin?

Kyllä, tiedän miltä tuntuu olla koliikkivauvan äiti. Olin onnekkaassa asemassa, vaihdoin asuntoa ok-talossa asuvan äitini kanssa kunnes koliikki helpotti. En kiduttanut naapureitani jatkuvalla huudolla. Vaikka tilanne ei olisikaan ollut niin hyvä, olisin keksinyt taatusti jonkun ratkaisun ettei naapureiden tarvitse kärsiä jatkuvasta huutamisesta. Vaikka sitten kärrännyt lasta pitkin metsäteitä niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
18/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun olet yrittänyt ymmärtää, ja niin kuin sanoit, ei äiti voi sille mitään. Parhaansa varmasti tekee. Kerrostalossa on varmasti raskaampaa koliikkivauvan kanssa kun vaikka omakotitalossa. Sitä väkisinkin alkaa stressata jo naapurienkin jaksamista ja silloin ne voimat on todella koetuksella. Pystyisitkö nukkumaan musiikkia kuulokkeista kuunnellen? Toivottavasti tilanne helpottaisi pian ja saisit yöunesi takaisin.

Vierailija
19/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on tosiaan jo 4,5kk, ensimmäinen kuukausi oli rauhallisempaa ja viettivät ilmeisesti lapsen mummolla paljon aikaa. Itse olen koettanut nukkua vuoron perään ties kenen kaverin luona, mutta vähän alkaa jo turhauttaa aina etsiä uutta yöpaikkaa ja lähteä evakkoon. Kuulosuojaimet täytyykin ottaa kokeiluun.

Onkohan lapsella testattu maitoallergian mahdollisuus...? Et kai voi sitä tietää, ja kehtaako tuollaista nyt edes vinkata sille naapurille. Toki koliikkikin voi jatkua tuon ikäisellä, mutta jos huuto on aivan jatkuvaa, voisi olla allergiaakin.

Vierailija
20/75 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastamelukuulokkeet 🎧