Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö mitä koulukiusaajillesi kuuluu tänäpäivänä?

Vierailija
08.03.2016 |

Ainakin kaks niistä on jäänyt sinne pienelle (n. 5000as) paikkakunnalle asumaan ja mennyt naimisiin jonkun naapurista löydetyn pojan kanssa. Tuolla paikkakunnalla on muutamia kyliä joissa kaikki on jo valmiiksi sukua keskenään, sinne vaan jatkamaan sisäsiittoisia geenejä.

Eräs toinen jäänyt paikallisen marketin kassaksi

Yksi melkein ryyppäsi itsensä hengiltä mutta selvisi (oli muutamasta minuutista kiinni)

Sitten tietysti muutama yh-äiti

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko he oikeesti kiusanneet vai oletteko olleet vaan herkällä tuulella? Eniten vituttaa sellaiset jotka vaan ottavat uhrin aseman. Ja ei, en ole kiusaaja. Mutta... Aikuset ihmiset, oikeesti... Ja täällä kirjottelette että jos on yh tai amiksen käynyt niin "ei hyvin mene"... Miten se onnellisuus mitataan? :o 

Se kellä onni on, se onnen kätkeköön <3

Joo, olin herkällä tuulella koko ala- ja yläasteen ja vain kuvittelin kiusaamisen ja porukan ulkopuolelle jättämisen :) kas kun en itse tajunnut!

No en tarkoittanut ehkä sinua, mutta ymmärrät varmaan pointtini. Puuttuiko tilanteeseen kukaan? Vanhemmat? Opettajat? Onneksi on kouluajat ohi nyt.

Vierailija
42/56 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko he oikeesti kiusanneet vai oletteko olleet vaan herkällä tuulella? Eniten vituttaa sellaiset jotka vaan ottavat uhrin aseman. Ja ei, en ole kiusaaja. Mutta... Aikuset ihmiset, oikeesti... Ja täällä kirjottelette että jos on yh tai amiksen käynyt niin "ei hyvin mene"... Miten se onnellisuus mitataan? :o 

Se kellä onni on, se onnen kätkeköön <3

Joo, olin herkällä tuulella koko ala- ja yläasteen ja vain kuvittelin kiusaamisen ja porukan ulkopuolelle jättämisen :) kas kun en itse tajunnut!

Joo, mäkin olin vaan herkkä. Yläasteella koulussa opettajat sanoivat, että olen niin herkkä, että kiusaamiseen ei voi puuttua herkkyyteni vuoksi. Onneksi mua ei muuta kuin hakattu, haukuttiin opettajien silmien edessä ja muualla, levitettiin paskaa... Yläasteaika oli yhtä helvettiä, mutta en vaan ymmärtänyt huumoria..

Ihmisiä on moneen junaan... 

Onneksi olen päässyt yli, ja kliseisesti yritän sanoa, että ne kokemukset teki minusta vahvemman, vaikka todella pohjalla kävinkin.

En tiedä mitä niille kuuluu nykyään. Haluaisin ottaa yhteyttä ja kysyä, miksi minä jouduin uhriksi ja eikö niille tullut oikeasti koskaan mieleen, että jossakin vaiheessa voisi olla hyvä aika lopettaa. En kuitenkaan viitsi, ehkä ne vaan naurais mulle, vaikka aikaa onkin kulunut jo aika kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä menee paremmin kuin mulla. Vituttaa.

Vierailija
44/56 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitteko vanhemmillenne että teitä kiusataan? Mitä he tekivät asialle? Mikä mielestänne a) auttoi b) pahensi tilannetta?

Vierailija
45/56 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimittajapuolella hommissa. yritti naureskellen myydä, en pyytänyt käymään. jäi kaupat saamatta.

Vierailija
46/56 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella olisi peiliin katsominen. Kun puhuu pahaa kiusaajastaan... Jokainen meistä on kiusaaja? 

Vierailija
47/56 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä päin asuu mutta yksi kiusaajistani joka koulussa haukkui minua läskiksi, seurustelee itseäni kaksi kertaa isomman ihmisen kanssa :D ja kaiken lisäksi olen reippaasti laihtunut niiltä kouluajoilta

Jokaista on varmaan joskus haukuttu läskiksi. Mutta en itse tajunnut ottaa itseeni. Ehkä tarpeeksi vahva itsetunto?

Vierailija
48/56 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenvetona joukosta voisin todeta:

- Paljon lapsia, minimi 3-5 kpl. Miehestä en tiedä.

- sosiaali- ja terveysalalla eli käytännössä lähihoitajia, vanhustenhoitaja jne.

- ylipainoisia

- Ei erityisen kauniita

Oikeastaan erikoista kun pohtii jälkikäteen, ovat meinaan viimeisiä henkilöitä joiden haluaisin hoitavan omia lapsiani tai iäkkäitä vanhempiani.

Vierailija
49/56 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ja väitän, ettei kiinnosta, vaikka vähän kyllä kiinnostaisi. Osalla varmaan menee ihan hyvin, mutta pahimmilla tuskin. Vaan ei mene järin hyvin mullakaan.

Vierailija
50/56 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaalia elämää näyttää viettävän, parisuhteita, lapsia, töitä ja harrastuksia. Kasvaneet lapsista aikuisiksi, hyvä niin.

Itse en enää kanna kaunaa ja toivon heille hyvää jatkoa ja elämää, suurin osa luultavasti katuu itsekin lapsuudessa tehtyjä virheitä, yksi jopa myöntänyt. Minä nimittäin tutustuin kiusaajaani aikuisena, kun tavattiin sattumoisin samassa paikkaa ja vaihdettiin kuulumisia, nykyään on tuttava ja jutellaan joskus.

Moni  kiusaajani oli elänyt huonoissa oloissa lapsena, muutaman perhe oli tunnetusti alkoholisteja jne. Ei sitä silloin ymmärtänyt, mutta nyt vanhempana pystyn ymmärtämään syitä kiusaamisen takana. Hyväksyttäväähän se silti ei ole, mutta ymmärrän.

Ainoastaan yhdellä kiusaajista menee todella huonosti, mutta tämä on edellisiin verrattuna siitä mielenkiintoinen, että hänellä oli aina ns. hyvä elämä ilman ongelmia, rakastava perhe ja ystäviä. Nyt on mielenterveysongelmainen, kouluttautumaton, työtön, yksinäinen ja alkoholiin taipuvainen. 

Vierailija
51/56 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman empiirisen kokemuksen perusteella kiusaajia on kahdenlaisia: totaalisia kusipäitä, joilla menee aina hyvin. Heillä ei ole empatiakykyä lapsena, eikä aikuisena, he kiipeävät huipulle muiden yli. Sitten on syntyjään luuserit. Surkeat ja ankeista oloista kotoisin olevat, jotka haluavat ulkoistaa pahan olonsa siirtämällä sen joihinkin omasta mielestään sopiviin uhreihin.

Yleensä uhrit ovat niitä porukan herkimpiä, hieman erilaisia, tai sellaisia, joiden sielussa on valmiiksi jonkinlainen haava, ovat siis helppoja uhreja. Kumpikin kiusaajatyyppi kokeilee onneaan kaikkiin ihmisiin, ihan kaikkiin. Mutta lopulta kohteeksi kuitenkin valikoituu se ryhmä, johon kiusa uppoaa. Vahvat ja sellaiset, jotka antavat takaisin ovat vaikeita kiusattavia. Ilmeisesti parhaita on ne, millainen minäkin olin: omassakin kodissani hyljeksitty, huonommaksi itseni tunteva, värisevä haavanlehti, oikein kunnon ressukka ja ressukammaksi muutuin vuosien kiusaamisen tuloksena.

Onneksi mikään ei ole ikuista. Ihminen muuttuu, asiat muuttuvat, kaupunkia voi vaihtaa ja sielua kasvattaa. En ole katkera, en ole vihainen, vaan koen hieman sellaista omituista tyytyväisyyttä. Minä olen pärjännyt hyvin ja osa kiitoksesta menee kiusaajille. Ilman heitä minusta ei olisi tullut näin rohkeaa, en uskaltaisi rikkoa näitä rajoja, pelkäisin enemmän, olisin tavallisempi. Ilman heitä minulla ei olisi tätä kaikkea, mistä olen tänä päivänä niin onnellinen.

Heille ei ole käynyt näin hyvin. Minulla tulee melkein sellainen häpeällinen olo, aivan kuin minä olisin aiheuttanut heidän surkean elämänsä, vaikka olen syytön. Ehkä he ovat silti onnellisia, kukapa tietää?

Ja se yksi kusipää, hän porskutti pitkään, kunnes tallasi väärät varpaat.

Vierailija
52/56 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä päin asuu mutta yksi kiusaajistani joka koulussa haukkui minua läskiksi, seurustelee itseäni kaksi kertaa isomman ihmisen kanssa :D ja kaiken lisäksi olen reippaasti laihtunut niiltä kouluajoilta

Jokaista on varmaan joskus haukuttu läskiksi. Mutta en itse tajunnut ottaa itseeni. Ehkä tarpeeksi vahva itsetunto?

No kaikilla ei ole :)

Ja liittyi siihen läskiksi haukkumisen lisäksi muutakin.

Vierailija
53/56 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaana olen googlettanut entisiä kiusaajiani. Ihan tavallisia ihmisiä ovat, osa perheellisiä.

Vierailija
54/56 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai lapsen alle parikymppisenä, ei koulutusta, mies ja töitä on.

Vierailija
55/56 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa normaaleja ja jopa menestyneitä Minä ja kaverini joita on kiusattu olemme mielenterveyskuntoutujia tai eläkkeellä osa alkoholisteja.

Vierailija
56/56 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin aikanaan kiusaamisena ylä-asteaikaisen juorujen levittämisen ja huoraksi haukkumisen. Jotenkin jo silloin osasin kuitenkin ottaa etäisyyttä siihen. Lähinnä se liittyi omaan luokkaani ja rinnakkaisluokkaani yläasteella ja minulla oli kaveripiiriä muista jutuista. Myös isoveljeäni kiusattiin ja varsinkin selän takana hänestä vitsailtiin paljon. Hän oli lähinnä sellainen nörtti. Nyt meillä molemmilla on hyvät akateemiset urat. Aika paljon nuo ihmiset yrittää nykyisin lähestyä minua ja veljeäni ja esittävät kai tuntevansa meidät hyvin. Olemme käytännössä sen pikkukylän julkkiksia kun juttuja on joskus tieteis- ja kulttuurilehdissä. En oikeastaan tiedä, mitä noille ihmisille kuuluu. Ei tunnu edelleenkään mukavalta saada fb-pyyntöjä tai muuta. En menisi luokkakokoukseen eikä menisi veljenikään.