Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo peri 50 000€, mietin mitähän tekisi?

Vierailija
08.03.2016 |

Meillä vaimolla vähän parempi palkka korkeammasta koulutuksesta johtuen. Mulla aika pieni liksa ja siksi olenkin ostellut mm. aika halpoja autoja ja työkaluja käytettynä kun ei ole ollut varaa.
Nyt mietinkin, että mitä kivaa sitä saisikaan. :) Ehkä joku reissu tai sitten parempaa autoa...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on mutta vastaan silti. Vaimon rahat ovat vaimon rahoja ja auto on kyllä paskin sijoitus ikinä. Vaimo on varmaan viisas ja sijoittaa rahansa.

Vierailija
2/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehelläni on aina ostoslista selkeenä olemassa. Seuraavaksi iso laituri (noin 15 000) ja siihen busteri XL. Talo, huvila, kolme autoa ja neljä moottoripyörää on jo. 

Vertailun vuoksi: minulla, joka ansaitsen saman kuin mieheni, on kolme parempaa käsilaukkua, kalevalakorusetti ja helmet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole yksinomaan vaimon päätettävissä, mihin perintörahansa käyttää tai jättää käyttämättä.

Vierailija
4/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole yksinomaan vaimon päätettävissä, mihin perintörahansa käyttää tai jättää käyttämättä.

Sarkasmitutka hoi! Katsopa toista ketjua, jossa mies peri 180 000 euroa.

Vierailija
5/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisilta kysytään niin joo. Paitsi sitten kun mies saa rahaa niin silloin asia on vähän eri...

Vierailija
6/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmitutka hoi! Katsopa toista ketjua, jossa mies peri 180 000 euroa.

Joo. Huomasin tuon ketjun heti sen jälkeen, kun olin tähän kommentoinut.

Vierailija
7/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naisilta kysytään niin joo. Paitsi sitten kun mies saa rahaa niin silloin asia on vähän eri...

Ei mun mielestä, jos on erilliset tulot ja menot mutta jos on yhteinen talous, niin sama se kumpi perii ja kuinka paljon, yhteiseen käyttöön menee.

Vierailija
8/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku jaksaa kommentoida näinkin huonosti naamioitua provoa.... Ööh, hitto, niinhän määkin tässä juur teen. Oh well...

Vierailija
9/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama tilanne, paitsi tienaan vähän enemmän mitä vaimo. Vaimon perintö tuli yhteiselle tilille, joten pystyin sisustamaan pihaa (uusi auto, on aika kiva) ja kotia yhteisen makumme mukaisesti. Takkahuone sai uudet stereot ja boknesin hyllyt, joihin laitoimme vähän parempaa konjakkia.  Sitä on mukava maistella saunan jälkeen musiikkia kuunnellen.

Tosin vaimo ei paljoa tykkää saunoa eikä juo alkoholia, mutta hänkin voi nauttia hienommasta sisutuksesta, ja  minusta tuntuu että hänkin tykkää tosin paljon!

Olen myös vähän rakastuneempi taas vaimoon, kiva kun parisuhdekin kukoistaa taas :)

Vierailija
10/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaimolla vähän parempi palkka korkeammasta koulutuksesta johtuen. Mulla aika pieni liksa ja siksi olenkin ostellut mm. aika halpoja autoja ja työkaluja käytettynä kun ei ole ollut varaa.

Nyt mietinkin, että mitä kivaa sitä saisikaan. :) Ehkä joku reissu tai sitten parempaa autoa...

Meillä miehellä on vähän huonompi palkka, mutta silti paremmat säästöt kun se ei pihinä raaski laittaa rahjojaan kuin johonkin hädintuskin kulkevaan romuun ja pirkka-kalsareihin. Ostakoon itse autonsa ja näpit irti mun pennosista.

Samaa sanon sille toiselle ketjulle: miehen perintö on miehen.

Vierailija
11/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan selvä homma. Ostat pihaan kuusi autonraatoa ja lopuilla työkaluja ja varaosia niiden kunnostamiseen. Saat vastinetta koko rahan edestä monessa mielessä. 

Vierailija
12/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kirjoitti:

Minulla oli sama tilanne, paitsi tienaan vähän enemmän mitä vaimo. Vaimon perintö tuli yhteiselle tilille, joten pystyin sisustamaan pihaa (uusi auto, on aika kiva) ja kotia yhteisen makumme mukaisesti. Takkahuone sai uudet stereot ja boknesin hyllyt, joihin laitoimme vähän parempaa konjakkia.  Sitä on mukava maistella saunan jälkeen musiikkia kuunnellen.

Tosin vaimo ei paljoa tykkää saunoa eikä juo alkoholia, mutta hänkin voi nauttia hienommasta sisutuksesta, ja  minusta tuntuu että hänkin tykkää tosin paljon!

Olen myös vähän rakastuneempi taas vaimoon, kiva kun parisuhdekin kukoistaa taas :)

Et sitten ole materialisti?!

Vierailija
13/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se pitäisi yhdessä vaimon kanssa päättää jos kerran olette perhe? Ideoita voi toki kysellä ja niitä sitten viedä vaimon kanssa keskusteltavaksi :) Aloituksesi vain kuulosti vähän siltä (vaikka provo tietysti onkin) että aiot itse yksin päättää ja ostella mitä huvittaa, eihän se niin toimi. Tuossa 180 000€ aloituksessakin aloittaja selvästi kyseli ideoita mitä voisivat YHDESSÄ rahoilla tehdä, ei sitä mihin hän voisi itse rahat käyttää.

Vierailija
14/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä kirjoitti:

En ole tuo lainattu kirjoittaja, mutta mielestäni hienoa että heillä menee hyvin :) Ja yleensä muutenkin kodissa mies osaa sisustaa paremmin ja tuntee materiaalit ym, joten ihan luonnollista että valitsi uuden tunnelman kotiin ja pihaan. Kuulosti minustakin ihanalta.

Vierailija
15/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo sai ison perinnön (melkein 200 000 eur), mutta laittoi sen johonkin pankin suosittelemalle omalle säästötililleen. Minä yritin ehdottaa mitä rahoilla tehtäisiin, mutta ei kuunnellut vissiin yhtään!!

En ymmärrä miten vaimo voi olla noin itsekäs?! Olo on tosi surullinen, olikohan meidän parisuhde tässä. Ollaan kuitenkin oltu yhdessä 23v. Tähän mennessä aina kaikki on ollut yhteistä kuten yhdessä kuuluukin olla. Olen monesti keittänyt hänelle kahvitkin. Ihan turhaan näköjään :(

Vierailija
16/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä kirjoitti:

Mitäs pahaa siinä on ja miten se eroaa naisten haluamista tuikkukipoista ja kevätverhoista?

Vierailija
17/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä, jos on erilliset tulot ja menot mutta jos on yhteinen talous, niin sama se kumpi perii ja kuinka paljon, yhteiseen käyttöön menee.

Kyllä ne tulot ja perinnöt on ihan omia itsekullekin.

Eihän naisia kielletä saamasta paljon palkkaa?

Vierailija
18/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaimo sai ison perinnön (melkein 200 000 eur), mutta laittoi sen johonkin pankin suosittelemalle omalle säästötililleen. Minä yritin ehdottaa mitä rahoilla tehtäisiin, mutta ei kuunnellut vissiin yhtään!!

En ymmärrä miten vaimo voi olla noin itsekäs?! Olo on tosi surullinen, olikohan meidän parisuhde tässä. Ollaan kuitenkin oltu yhdessä 23v. Tähän mennessä aina kaikki on ollut yhteistä kuten yhdessä kuuluukin olla. Olen monesti keittänyt hänelle kahvitkin. Ihan turhaan näköjään :(

Voi että, harmi homma. Kauheaa elää tuollaisen lokin kanssa jolle kaikki on yhteistä paitsi sitten omat. :/

Vierailija
19/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tulot ja perinnöt on ihan omia itsekullekin.

Eihän naisia kielletä saamasta paljon palkkaa?

No voi hyvänen aika. Ne tulot ja perinnöt on tasan niin omia tai yhteisiä kuin ko. pariskunta itse on yhdessä sopinut! Jos yhdessä sopiminen ei onnistu, ts. yhteisymmärrystä ei saavuteta niin sitten on luonnollista että molemmat hoitaa omansa. Hyvässä parisuhteessa se yhteisymmärrys vain on mahdollista saavuttaa jos haluaa. Se, että palkat tulee toisen nimellä, ei tarkoita etteikö niitä voi täysin yhteisinä käyttää. Ja miten naisten palkan kieltäminen liittyy yhtään mihinkään, kuka on kieltämässä naisa saamasta paljon (tai vähän) palkkaa?

Vierailija
20/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sijoitin tähänastisesta perinnöstä osan kesämökkiin ja loput sijoitin eläkepäiviä varten tuottamaan. Minulla on kolmen vuoden aukko työelämästä kolmen lapsen vauvalomien takia ja kahden vuoden aukko miehen ulkomaan työkomennuksen takia. Omat perintöni voin hyvillä mielin käyttää niiden paikkaamiseen. 

Siltä varalta että joku ei tiedä, niin avioliitossa rahat ja omaisuudet ovat henkilökohtaisia. Vasta sitten kun avioliitto päättyy - eroon tai toisen kuolemaan - ruvetaan setvimään ja jakamaan.  Vanhemmat voivat suojata lastensa perinnöt avio-oikeudelta kirjaamalla testamenttiin siitä lausekkeen ja avioehto puolisoiden kesken hoitaa saman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi