Niiaavatko tytöt vielä joissain tilanteissa. Vai onko mennyttä maailmaa?
Kommentit (32)
Minäkin olen niiannut todistusten jaossa aina.
1993
Vierailija kirjoitti:
Joissain harrastuksissa tuo tapa elää edelleen, että esityksen jälkeen niiataan (siis tytöt, ei aikuiset). Kouluissa ei yleensä enää opeteta niiaamaan. Koulunäytelmät ym. päättyy siihen että kaikki kumartaa.
Saanko kuitenkin vielä opettaa tätä tapaa hoitolapsilleni? vai teenkö siinä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiaan itse esimerkiksi aina tanssin jälkeen parille ja töissä päättäessäni pidemmän puheenvuoron isoille ihmisryhmille.
N19
Ei aikuinen nainen niiaa. Rikot tapaetikettiä.
Tiedän sen, mutta pidän itseäni vielä sen verran tyttömäisenä että tilanteen ollessa oikea en näe niiausta vääränä.
Niiaa toki tanssiparillesi jos esim. harrastat kilpatanssia, mutta älä niia tanssiparillesikaan jossain ravintolatanssien jälkeen. Teet myös itsesi naurettavaksi, jos töissä niiaat yleisölle esitelmän tms. jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiaan, olen 24-v. Rouvat vaan nyökkää päätään, kumartuvat silleen vähän.
Näin siin hinnä virallisissa tilanteissa ja esittelyissä.Kerrohan tilanne missä 24-vuotias niiaa? Kuulostaa erikoiselta.
23 v, joka on viimeksi niiannut 12-vuotiaana pianoesityksen jälkeen.
Tutkintodistusta vastaanottaessa näin esimerkiksi. Lisäksi aina vanhemmille ihmisille. Tosin minä olen niitä modeeneja dinosauruksia jotka joka teitittelee kaikkia vanhempia ihmisiä. Lisäksi kaikissa virallisisa esittelyissä niiaan, ellei kyseessä ole samanikäinen atai nuorempi henkilö.
Myös kaikille kuninkaallisille niiaisin.
Ylioppilas lakitukseen rehtori (mies) antoi meille 20 vuotta sitten ohjeen, että aikuiset naiset (eli täysi-ikäiset) eivät enää niiaa.
Samaa mieltä. Pikkutytöille ihan sopivaa ja "söpöä". Ja ballerinoille yms.
Kumarran. Pienenä niiasin pianoesitysten jälkeen, mutta nykyään kumarran silloinkin.
T. Teinityttö
Balettiesityksen jälkeen tytöt tekevät balettiniiauksen. Muuten en ole nähnyt niiauksia. Oma tyttöni kumartaa konsertin jälkeen, ei niiaa. Todistuksia saadessa halaa opettajaa tai kättelee, ei niiaa.
Vanhojentansseissa niiattiin partnerille. Muuta ei tule kyllä mieleen, meillä yo-juhlassa rehtoria käteltiin/halattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiaan itse esimerkiksi aina tanssin jälkeen parille ja töissä päättäessäni pidemmän puheenvuoron isoille ihmisryhmille.
N19
Ei aikuinen nainen niiaa. Rikot tapaetikettiä.
Minäkin saatan niiata, yleensä vahingossa kättelyn yhteydessä. Pidän tuota kuitenkin pienenä etikettimokana, suuri osa suomalaisista kun ei edes tiedä, missä kädessä haarukan/veitsen tulisi olla.
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain harrastuksissa tuo tapa elää edelleen, että esityksen jälkeen niiataan (siis tytöt, ei aikuiset). Kouluissa ei yleensä enää opeteta niiaamaan. Koulunäytelmät ym. päättyy siihen että kaikki kumartaa.
Saanko kuitenkin vielä opettaa tätä tapaa hoitolapsilleni? vai teenkö siinä väärin.
Kannattaa kysyä vanhemmilta. Jotkut voi närkästyä.
Aww, on se vähän menneen maailman juttuja.
Tiedän sen, mutta pidän itseäni vielä sen verran tyttömäisenä että tilanteen ollessa oikea en näe niiausta vääränä.