Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olettekokumppaninne kanssa samaa mieltä uskonnosta ja politiikasta?

Vierailija
07.03.2016 |

Ja kauanko olette olleet yhdessä? Ovatko näkemyksenne lähentyneet toisiaan vuosien saatossa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu vasta n. puoli vuotta yhdessä. Politiikasta ei olla kamalasti keskusteltu, joten en osaa vastata. Ollaan kyllä molemmat enemmän konservatiiveja. Ollaan eri uskontokuntaa, mutta meillä on hyvin samanlaiset arvot :)

Vierailija
2/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaaleja ateisteja olemme molemmat. Clintonia äänestetään kumpikin, jos ja kun Sanders putoaa pelistä pois. Kymmenen vuotta yhdessä ja arvot ovat aina olleet samankaltaiset, ehkä lähentyneet entisestään ajan saatossa. En voisi olla oikeistoon nojaavan ihmisen kanssa. Oma kokemus on opettanut, että äly pakenee vasemmalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikasta ollaan suurinpiirtein samaa mieltä ja on aina oltu. Uskonnosta ollaan taas aivan eri mieltä ja on aina oltu. Molemmat kuuluu ev.lut.kirkkoon. Yhdessä oltu kohta 15 vuotta.

Vierailija
4/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnosta ollaan samaa mieltä, molemmat on ateisteja. Tuntuu vaikealta kuvitella parisuhdetta kovin uskonnollisen ihmisen kanssa.

Poliittiset näkemykset on vaihdelleet on molemmilla tämän 20 vuoden aikana, miehellä ehkä voimakkaammin. Joissain asioissa on nykyisin aika paljon enemmän oikealla kuin minä, mutta vielä siedettävän rajoissa.

Vierailija
5/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiallisesti kyllä. Mies kallistuu politiikassa hieman enemmän oikealle ja minä vasemmalle, mutta ei niin massiivista eroa että saataisiin siitä riita aikaiseksi. Lähinnä ennen vaaleja saatetaan keskustella politiikasta pitkään ja puolustaa omia kantojamme. Uskonto ei ole kummallekaan tärkeää. Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta ja tehty tähän kaksi lastakin: joiden kasvatuksesta olemme myös isoissa linjoissa samaa mieltä. Jonkun verran on näkemykset varmaan lähentyneetkin toisiaan, mutta ääri-ihmisiä ei olla kumpikaan oltu koskaan.

Vierailija
6/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole. Minä olen uskossa, mies ei. Ennen mies saattoi vähätellä uskoani, mutta ei enää. Politiikassa olemme aika lähellä toisiamme ja mielellämme käymme keskusteluja poliittisista aiheista, juuri sanoin hänelle, että on mukavaa, kun asia kiinnostaa kumpaakin ja voimme siitä puhella.

Vierailija
7/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonasioista ollaan oltu aina samoilla linjoilla, vaikka yhdessä ollaan hieman muututtu vuosien varrella. Poliittisesti olemme lähentyneet, tosin kamalan kaukana ei oltu alunperinkään. Yhdessä jotain 23 vuotta.

Vierailija
8/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla ollenkaan samoilla linjoilla politiikasta. Yhdessä ollaan oltu 16vuotta, viimeaikoina on alkanut vaan enemmän erota mielipiteet. Olen jo pyytänyt että meillä ei keskustella kotona politiikasta.

Vierailija
9/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittoa kestänyt yli kolmekymmentä vuotta. Kumpikaan ei kuulu kirkkoon, taidamme molemmat olla jossain määrin agnostikkoja. Kirkon ulkomaanavun toimintaa arvostamme molemmat ja tuemme sitä, koska heillä rahasta suurin osa päätyy kohteeseen. Emme ole siis kirkkovastaisia, vaikka kumpikin kannattaa kirkon ja valtion eroa.

Politiikasta olemme keskustelleet aina paljon. Joissain asioissa näkemyksemme ovat yhteneväiset, joissain taas eroavat. Nykyisenkaltaista uusliberalistista politiikkaa vastustamme molemmat. Emme ole aina äänestäneet samaa puoluetta.

Vierailija
10/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikassa ollaan aika samoilla linjoilla, vaikka todennäköisesti eri puolueita äänestetäänkin. Uskonto ei ole kummallekaan merkittävä asia. Mies on ateisti ja itse "tapakristitty". Yhdessä ollaan oltu neljä vuotta.

Vierailija
11/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, suurinpiirtein samoilla linjoilla molemmista, ei suuria näkemyseroja, mutta mies vaan on kiinnostuneempi vallankäytöstä ilmiönä ja käytännössä. Valta sitä, valta tätä, valta siellä, valta täällä... yääh.

Vierailija
12/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärivassari mutta olen äänestänyt useimmiten oikeistoa lähinnä siksi koska vasemmalla ei ole minulle sopivia ehdokkaita.

Vierailija
13/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on molemmista aika tuubaa. En ole oikein perillä mitä mieltä mies on politiikasta, eikä hän varmaan itsekään ole. Tosin hän ei ole suomalainen että ehkä siksi suomalainen politiikka ja mielipiteet siitä ei ole niin selkeitä kuin minulle.

Vierailija
14/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äärivassari mutta olen äänestänyt useimmiten oikeistoa lähinnä siksi koska vasemmalla ei ole minulle sopivia ehdokkaita.

Niin joo ja puoliso on idiootti, joten sen kanssa on turha tällaista asioista puhua.

Samaa uskontoa edustettuna eli tapakristittyjä vaikka en tiedä miksi.

Vierailija
15/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole. Toki ihmisoikeudet ja laki ovat faktoja mutta aika monista asioista väitellään.

Vierailija
16/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaetaan samat näkemykset kummassakin asiassa. Yhdessä ollaan oltu 6 vuotta

Vierailija
17/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole kummastakaan samaa mieltä. Mielipiteemme eivät ole lähentyneet.

Vierailija
18/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on loogista. Itse olen käyttänyt seuraavaa logiikkaa: ajatusmaailman mukainen puolue, nainen, suunnilleen sama elämäntilanne, paras vaihtoehto. Tällä logiikalla löytyikin sitten täydellinen ehdokas. Sääli ettei viime vaaleissa ihan päässyt, mutta ensi kerralla varmasti!

Vierailija
19/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole. Minä olen uskossa, mies ei. Ennen mies saattoi vähätellä uskoani, mutta ei enää. Politiikassa olemme aika lähellä toisiamme ja mielellämme käymme keskusteluja poliittisista aiheista, juuri sanoin hänelle, että on mukavaa, kun asia kiinnostaa kumpaakin ja voimme siitä puhella.

Meillä sama. Politiikasta ei paljon jutella, mutta melko samoilla linjoilla siinä ollaan.

Uskonnostakaan ei jutella ja juurikin mainitsemasi syyn takia.

Vierailija
20/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan tiedä. Emme juuri keskustele uskonnosta emmekä politiikasta. Pidämme tv-sarjoista ja elokuvista ja keskustelemme niiden juonenkäänteistä :) Kumpikaan ei ole uskonnollinen tosin. Olen itse ev.lut ja mieheni on muslimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi