Prismojen ilta-ale hyöty vai kusetus?
Hok-Elanto eli Helsingin seudun Prismat myy klo 21 jälkeen hävikkiin menevät tuotteet -60% alennuksella, mutta monellako on tästä kokemuksia? Mitä tuotteita yleensä on tarjouksessa ja saatavilla, juustoja tai lihaa? Onko ylipäätään mitään? Koskeeko tarjoukset myös kaupassa pakattuja lihatuotteita tai esim. lihatiskituotteita?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan on ilta-ale jos Prisma menee kiinni klo 24? Vastako klo 23?
Vaihtelee kauppakohtaisesti ja pitää kysyä sieltä kaupasta, kun eivät sitä missään (esim. nettisivulla) erikseen kerro. Meidän lähin S-ryhmän kauppa on auki kellon ympäri joka päivä, ja ilta-ale on klo 20 - 24.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee kauppakohtaisesti ja pitää kysyä sieltä kaupasta, kun eivät sitä missään (esim. nettisivulla) erikseen kerro. Meidän lähin S-ryhmän kauppa on auki kellon ympäri joka päivä, ja ilta-ale on klo 20 - 24.
Tuobon väärin. Ilta-ale pitäisi olla viimeisenä tuntina ennen kuin kaupoa menee yöksi kiinni ja laittaa ovet lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina olin kassalla kello 21.01. Hengeilin kaupassa 20 minuuttia väsyneenä, janoisena ja wc-hätäisenä saadakseni tuotteen 60 % alennuksella. Kuitenkin sain tuotteesta vain 30 % alennuksen. Toista kertaa en aio tuota yrittää kun ei näytä toimivan.
Minä olin kerran kassalla minuuttia vaille sen, kun ne punalaputetut hinnat muuttuvat 60% alennetuiksi. Kassa nosti ne punalaputetut sivuun, ja otti yhden asiakkaan välissä. Pakkasin sillä aikaa muut ostokseni. Kun kello oli ylittänyt sen "maagisen" rajan, sain tuotteet 60% alennuksella. Mutta tämä järjestely piti itse pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuobon väärin. Ilta-ale pitäisi olla viimeisenä tuntina ennen kuin kaupoa menee yöksi kiinni ja laittaa ovet lukkoon.
Mutta kun kauppa ei ole koskaan kiinni.
Aika turha se on. Prismassa ei ole klo 20.00 enää yhtään punalaputettua tuotetta ostettavaksi. Pienemmissä kaupoissa olen nähyt enemmän.
Meen aina aamusta ja jemmaan pörrismassa 30% tuotteet vääriin paikkoihin. Sitten isken ysin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan kauppakohtainen päätös, kuinka toimitaan. Mikään laki ei velvoita alentamaan viimeisen käyttöpäivän tai parastaennen-päivän tuotteiden hintoja ollenkaan.
Punalaputetut tuotteet ovat aina vähintään 30% alennuksessa. Ne ovat tyypillisesti sellaisia tuotteita, joita ei saa enää seuraavana päivänä myydä. Joten on kauppiaan etu, että joku ostaa ne. Siksi myös ympäri vuorokauden auki olevissa kaupoissa on usein se lisäale silloin illalla, koska niitä tuotteita ei saa enää klo 24 jälkeen myydä.
Jos punalaputetut tuotteet on myyty sillä 30% alennuksella ennen ilta-alen alkamista, niitä ei sitten ole. Mitään ei siis laputeta punaisilla lapuilla sitä ilta-alea varten.
Hinnoitellaan asiakkaiden maksukyvyn ja -halukkuuden mukaan eri kellonaikoina. Köyhät juoksutetaan kauppaan kello 21:n jälkeen – jolloin ihmisellä ei tietenkään tähdellisempää tekemistä ole - ostamaan aletuotteita ennen niiden matkaa roskikseen. Oikein hienoa meininkiä eikä mitenkään epätasa-arvoista. Jännä sekin kuinka tavara alkaa mennä epäkurantiksi juurikin kello 21:n jälkeen – innolla on varmasti jokainen laittamassa kyseisen tavaran ostoskärryyn ennen kello 21. Ei varmasti hävikkiä vähennä sen enempää tiedossa oleva alennuksen hetki kuin kyseisen hetken myöhäinen kellonaikakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina olin kassalla kello 21.01. Hengeilin kaupassa 20 minuuttia väsyneenä, janoisena ja wc-hätäisenä saadakseni tuotteen 60 % alennuksella. Kuitenkin sain tuotteesta vain 30 % alennuksen. Toista kertaa en aio tuota yrittää kun ei näytä toimivan.
Minä olin kerran kassalla minuuttia vaille sen, kun ne punalaputetut hinnat muuttuvat 60% alennetuiksi. Kassa nosti ne punalaputetut sivuun, ja otti yhden asiakkaan välissä. Pakkasin sillä aikaa muut ostokseni. Kun kello oli ylittänyt sen "maagisen" rajan, sain tuotteet 60% alennuksella. Mutta tämä järjestely piti itse pyytää.
Onko tuo totta? Itse en ole tiennyt että annetaan enempää kuin -30% mistään.
En harrasra ale myyntei,enkä punalappuja.Senkin ajan kun siellä juoksee pistää lenkkarit jalkaan ulkoilee.Ostaa vaan mitä puuttuu tarvitsee.
Haluaisin tietää, että onko siis 24 h Prismoissa ikinä mitään ruokaa -60% alella? Eli onko siellä enää ilta-alea, kun kauppa on aina auki? Jos Alepatkin muuttuu 24 h systeemille, ei siis sieltäkään saa enää oikeasti edullisesti enää mitään, onko näin? Hintatasohan on Alepoissa korkea ja tuo normi -30% ei kata silloin enää erotusta, muihin normaalihintaisiin kauppoihin ja niiden normihintoihin verrattuna, että voisi enää sanoa saaneensa todellisuudessa YHTÄÄN alea YHTÄÄN mistään. Mitä hävikin vähentämistä tämä nyt enää sitten muka on? Kiskontaa, pikemminkin. Jotain muka-alea.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää, että onko siis 24 h Prismoissa ikinä mitään ruokaa -60% alella? Eli onko siellä enää ilta-alea, kun kauppa on aina auki? Jos Alepatkin muuttuu 24 h systeemille, ei siis sieltäkään saa enää oikeasti edullisesti enää mitään, onko näin? Hintatasohan on Alepoissa korkea ja tuo normi -30% ei kata silloin enää erotusta, muihin normaalihintaisiin kauppoihin ja niiden normihintoihin verrattuna, että voisi enää sanoa saaneensa todellisuudessa YHTÄÄN alea YHTÄÄN mistään. Mitä hävikin vähentämistä tämä nyt enää sitten muka on? Kiskontaa, pikemminkin. Jotain muka-alea.
Etkö tiedä, että kaikissa S-ryhmän kaupoissa ale alkaa nykyään klo 18.00?? Tämä tuli voimaan viime keväänä, aikaisemminhan kaksi viimeistä aukiolotuntia oli mega-alen aikaa.
Aamulla kannattaa käydä hakemassa hävikkileivät.
Minun lähi-Prismassa on klo 18 jälkeen - 60% mutta omilla huomioilla lihatuotteet pitäisi mennä ostamaan joskus aamutuimaan, tyyliin klo 6 että niitä saa, iltaisin en ole nähnyt oikein koskaan laputettuina enkä ole nähnyt näitä klo 18 odottajia lihojen kanssa kertaakaan. Maitotuotteita ei ole iltaisin yhtään laputettuina mutta aamupäivällä on paljon - 30%. Sinänsä ketuttaa, haluaisin ostaa joskus muutakin kuin leipää mutta en pysty menemään yöllä tai aamuvarhain kauppaan koska pitäisi myös nukkua ennen töihin menemistä. Nyt lomalla on saanut suht hyvin ostettua mutta normiarjessa menee liian hankalaksi.
Ei se mikään kusetus ole. Ollaan säästetty pitkä penni hyödyntämällä hävikkialea.
Noi alet on ihan S-marketeissakin. Niistä voi jopa toisinaan löytyä paremmin ruokaa kuin Prismasta.
Olen kerran käynyt Prismassa keskellä yötä ja täyttänyt kärryni -30% lihalla joka kassalla olikin -60%. Iloinen yllätys.
Eihän tuossa ole mitään kusetusta. Ilta-alen tarkoitus on vähentää hävikkiä. Jos tuotteita ei riitä ilta-aleen (eli tarjolla on vain normaalihintaisia), se kertoo siitä, että tuotteita on tilattu sopivasti kysyntään nähden.
Missä se Prisman "hihna 247" näkyy?