Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on vuoden kestävä sijaisuus. Voinko saada asuntolainaa puolisoni kanssa?

Vierailija
25.09.2023 |

Minulla on vuoden kestävä opettajan sijaisuus eli ei vakituista virkaa. Rahoitan siis opintojani työnteolla. Voinko saada asuntolainaa puolisoni kanssa? Puolisoni on vakitöissä, hyvätuloisessa ammatissa.

Kiitos!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palsta ei lainaa mitään, kysy pankista, niillä on tapana lainailla rahaa.

Vierailija
2/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan täysin tuloista, menoista, asunnon hinnasta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin myönnetäänkö lainaa nykyään ylipäätään, jos ei ole vakityötä.

Ap

Vierailija
4/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin myöntää 15% korolla. 

Vierailija
5/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä sieltä pankista.

Vierailija
6/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet matikisti, niin aika varmasti saat. Humanistina tuskin.

Vierailija
7/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa jos pankinjohtaja järjissään

Vierailija
8/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä aloitus tämä ei ole pankki

Vierailija
9/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta on saanut lainalupauksen useammasta pankista, vaikka molempien työsuhteet ovat noin vuoden sijaisuuksia. He ovat ammatiltaan opettajia. Tulossa ASP-laina.

Vierailija
10/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että voit ja saat mutta näillä koroille ei ehkä kannata, varsinkin kun korot voivat vielä hyvinkin nousta ja nythän ei enää mitään korkokattoja myönnetä.

Joku kunnon halpa solu/kommuuni vaan muutamaksi vuodeksi ja sitten on jo 70% kämpän hinnasta tallessa ja sitten se laina jää niin pieneksi, että kannattaa ottaa ja tuohon mennessä ne korotkin ovat saattaneet jo tulla takaisin alas, vaikka sitä on kyllä vaikea arvailla mutta on se ainakin mahdollista?

Vierailija
11/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapariskunta on saanut lainalupauksen useammasta pankista, vaikka molempien työsuhteet ovat noin vuoden sijaisuuksia. He ovat ammatiltaan opettajia. Tulossa ASP-laina.

Mistä monelle tulee tämä "otetaan lainaa jos saadaan" tai "saadaankohan lainaa" ajatus?

Eikö kannattaisi opetella jotenkin itse laskemaan ja todeta "kannattaa ottaa nyt tai nyt tai jättää ottamatta lainaa ja kuinka paljon ottaa tai jättää ottamatta...", jotenkin ihmiset onnistuttu ikään kuin huijaamaan tällaiseen vääristyneeseen ajatteluun, outoa.

Vierailija
12/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ette. Käykää pankkien sivuilla tekemässä arvio laskelma. 

Vierailija
13/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ammatistakin. Minä sain vaikka olin päätoiminen opiskelija ja haaveissa oli opintojen päätyttyä olla vuosia kotona lasten kanssa. Mutta koulutus ja työkokemus on hoitoalalta, eli tarvittaessa töihin kyllä pääsee.

Vierailija
14/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä monelle tulee tämä "otetaan lainaa jos saadaan" tai "saadaankohan lainaa" ajatus?

Eikö kannattaisi opetella jotenkin itse laskemaan ja todeta "kannattaa ottaa nyt tai nyt tai jättää ottamatta lainaa ja kuinka paljon ottaa tai jättää ottamatta...", jotenkin ihmiset onnistuttu ikään kuin huijaamaan tällaiseen vääristyneeseen ajatteluun, outoa.

Ajatus tulee siitä, että vaikka olisi hyvät tulot, niin pankki ei välttämättä myönnä lainaa. Monella työ on määräaikaisuuksia toisen perään. Määräaikaisuudet vaikuttaa varsinkin sellaisilla henkilöillä, jotka eivät ole ns työvoimapula-alalla. Ihan sama miten olisi laskenut että laina, rempat, käyttökulut yms tulisi yhtä halvaksi kuin vuokralla asuminen.

Vierailija
15/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 80 000€ työttömänä, mitta riippuu toki vakuuksista.

Vierailija
16/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tuloista ja pärstäkertoimesta. En saanut vaikka velaton asunto ja pari panttikirjaa. Pienipalkkainen kun olen. Sanottiin ei voi myöntää muutamaa tonnia, teillä ei ole maksukykyä.

Vierailija
17/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu palkastasi ja eritoten puolisosi paljasta, jos hänellä on vakituinen työ.

Vierailija
18/18 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selviä kuin kysymällä pankeista. Itse sain kielteisen päätöksen monesta pankista, vaikka on vakipaikka, koska opinnot on vielä kesken. Lisäksi opintolaina vähennettiin suoraan lainamäärästä joka voitiin myöntää, vaikkei minun tarvitse sitä vielä lyhentääkään. Lopulta kolmesta pankista tuli lainalupaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi