Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskaltaisi mennä kauppaan ja viedä roskia, tsempatkaa!!

Vierailija
07.03.2016 |

Vinkit miten pystyisi pelkäämään vähemmän(avaamaan ulko-oven) käy myös!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää on hyvä ja turvallinen päivä mennä ulos. Ulko-ovi on kiltti, roskis odottaa roskia ja kaupasta saat ostettua maistuvaa ruokaa. :)

Vierailija
2/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain puret hammasta ja huulta ja naapurin mummoa! Itse kamppailin tunnin ajan tänä aamuna, että lähtisin kauppaan. Sitten päätin tarmokkaasti, että: "NYT." Ja lähdin ulos. Heti tuli parempi olo, kun onnistuin lähtemään ulos. Kaupassa vähän ahdisti ihmispaljous, mutta siitäkin selvisin.

Tsemppiä sinne! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile askel kerrallaan: ensin ulko-ovi auki, sitten roskiksille, sitten edelleen kauppaan. Hyvin se menee!

Vierailija
4/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä diagnoosi teillä on? 

Lorvikatarri?

Vierailija
5/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla noin lapsellinen aikuinen ihminen. Mieti että joillan on elämässä oikeitakin ongelmia, kun itse kamppailet keksittyjen ongelmien kanssa. Häpeäisit.

Vierailija
6/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilet ja huudat mielessäsi itsellesi, että sä olet ihan normaali ihminen. Ja muut ihmiset eivät edes huomaa sua, ja nekin on tavallisia eikä niitä tarvitse pelätä. Kuuntele musiikkia kuulokkeilla, kaupassa käynti on niin paljon helpompaa ja kivempaa. 

Vierailija
7/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap hoidossa? Tuo on ammattilaisen apua vaativa ongelma. Uskallatko silloin lähteä ulos, jos sinulla on joku mukana?

Vierailija
8/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi on liian pitkä työttömyys ja siitä aiheutunut mulle tätä ihmisten pelkoa, kun ei käy kodin ulkopuolellla. Olen aika ujo muutenkin. AP

Vierailija
9/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedätyshoito. Aivan pikkuaskelia kerralla. Ensin avaat ulko-oven. Seuraavalla kerralla otat pari askelta pihalla jne.

Jos tilanne on noin paha, tarvitset tietysti terapiaa ja mahdollisesti lääkehoitoa.

Paniikkihäiriökö taustalla?

Vierailija
10/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppaan sua hakemaan ammattiapua

Vierailija
11/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lompakko mukaan ja laita lenkkarit jalkaan. Avaa ulko-ovi ja lähde samantien juoksemaan kovaa vauhtia miettimättä mihin menet. Kunhan vain juokset jonnekkin kauas. Älä ajattele yhtään mitään, keskityt vain siiihen juoksuun, kunnes olet jo kaukana kotoa ja sinun on pakko pärjätä omillasi.

Vierailija
12/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla on suurin haaste tuossa ulos ja kauppaan lähtemisessä, mikä siinä pelottaa?

Mindfulness. Kannattaa hommata kirja nimeltä Mielekkäästi irti ahdistuksesta. Siinä neuvotaan hyväksyvän tietoisen läsnäolon käyttämistä ahdistus- ja pelko-oireisiin. Kannattaa myös hakeutua terveyskeskukseen ja terapiaan. Mullakin uloslähtö on kamppailua joka päivä, mutta sitten kun saan pakotettua itseni ovesta ulos niin helpottaa. Mulla diagnosoitu ahdistuneisuushäiriö.

Vierailija
13/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä diagnoosi teillä on? 

Lorvikatarri?

Mikä diagnoosi itselläsi on? En osaa määritellä yhtä tarpeeksi kattavaa.

t. ärsyyntynyt Ohis 

Vierailija
14/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama ongelma työttömyys aikana. Tilanne vain pahenee jos jäät kotiin!

Vierailija
15/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko jos soittaisit jollekin tutulle tai kriisipuhelimeen? Siinä jutustellessa menisit ovesta ulos. Avaisit puhelimella tuon eristäytyneisyyden ensin. 

Meitä mukavia ja ymmärtäväisiä ihmisiä on maailmassa kuitenkin enemmän kuin noita äänekkäitä ilkimyksiä. 

Vierailija
16/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppari päähän suojaksi, se eristää kivasti ulkomaailmasta kun seikkailet roskiksella ja kaupassa.

Vierailija
17/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla noin lapsellinen aikuinen ihminen. Mieti että joillan on elämässä oikeitakin ongelmia, kun itse kamppailet keksittyjen ongelmien kanssa. Häpeäisit.

Häpeäsit, kun et ymmärrä maailmaan kuin oman rajoittuneisuutesi kautta. Se mitä näen on tosi ja mitä en ymmärrä ei ole totta. En oikein usko, että syyllistäminen tuo voimaa. Ehkä vihan voimalla on helppo tehdä asioita, mutta syyllistäminen ei yleensä lisää vihaa.

Vierailija
18/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kahdeksasta asti yrittänyt, kävin jo rappukäytävässä mutta sumeni silmissä, tuli kylmä hiki, sydän hakkasi kurkusta ulos ja sisälle päästyäni oksensin. Tärisen vieläkin. :(

Vierailija
19/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama. Joo tosiaan tuo tulee menemään vaan pahemmaksi jos jää kotiin jumittamaan :( Koita päivittäin tehdä jotain pieniä juttuja? Vaikka edes että heität roskat ja käyt postit eri aikaan. Jos kauppa on lähellä niin "unohda" joku juttu että sun on pakko käydä uudestaan jossain vaiheessa. Uskallatko pihalle jos naapuri on samaan aikaan? Tervehdi sitä ja juttele hetki.

Vierailija
20/26 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nykyään samaa kun olen lapsen kanssa ollut vähän yli vuoden kotona. Useimpina päivinä päätän vain että nyt on lähdettävä ja alan nopeasti pukemaan lasta, ettei enää voi perääntyä. Keksin välillä jotain mitä on pakko tehdä, viimeaikoina olen myynyt nettikirppareilla lapsen pieniä vaatteita jotka on pakko viedä postiin. Välillä on kyllä päiviä kun ei vaan uskalla lähteä ulos mutta en jaksa niistä syyllisyyttä kokea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme