Meidän Perhe-lehden "vähävarainen" perhe!Oliko noi nyt niin vähävaraisia?
3300 euroa kk nettona..kumpikin kotona,6 lasta..nooooh...
Ei tässä työssäkäyvä porukkaa paljoo tuon enempää saa ja ei oo varaa maksaa 1000 euroa asuntolainan lyhennystä ja laittaa tonnia kauppaan ja vielä tonni bensaan ja muuhun.
Kommentit (75)
On se vähävarainen perhe, kun eivät osaa käyttää rahojaan. Moni saa tuhlattua paljon isomman summan kuukaudessa yksinkin ja joutuu ottamaan pikavippejä, vähävaraisuus ja köyhyys on suhteellista.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkkien tukien kanssa saa asuntolainaa? millainen talo heillä oli?
No sehän siinä oli erikoista että olivat ottaneet lainan noin 17 vuotta sitten ja edelleen lyhentävät tonnia.Taitaa melkoinen talo olla tai sitten pankissa kustu silmään.Mut hienoa että työttömillä ja kotiäidillä on varaa maksaa tonnin lyhennystä,monella ei ole varaa.
Eipä taida netistä löytyä.kai se on vaan lehdessä.
Jos tuolla perheellä olisi vain 1-2 lasta, niin nettotulotkin olisivat pienemmät. Lapsilisää tulisi vähemmän. Ja eikös työttömyyskorvauksenkin määrään vaikuta elätettävien lasten määrä? En ole juttua lukenut, joten en tiedä mistä kaikesta heidän tulonsa koostuvat, on siis vain oletuksia: työttömyyskorvaus, lapsilisät, kotihoidontuki, mahdollinen äitiyspäiväraha, mahdollinen toimeentulotuki jne.
Ei tuo vähän päälle 3000 € ole mikään päätähuimaava summa kahdeksalle, noin 300 € per nuppi. Vaikka sievästi ja säästeliäästikin eläisi ja tekisi itse kaiken, minkä voi (ruoka, leipä, vaatteet jne.), niin ei siitä ylellisyystuotteisiin ole varaa. Jos joku kodinkone hajoaa tai tulee sairaus, johon tarvitaan kalliit lääkkeet, niin voi olla, että sormi menee suuhun.
Tällä palstallakin on paljon pienemmät perheet ruikuttaneet, miten 5000 € ei riitä heidän kuluihinsa. Jos perhe on nelihenkinen, niin rahaa on 1250 € per nuppi, mikä on nelinkertainen summa tuon suurperheen käytössä oleviin varoihin. Te mammat taidatte olla aika kateellista perukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuolla perheellä olisi vain 1-2 lasta, niin nettotulotkin olisivat pienemmät. Lapsilisää tulisi vähemmän. Ja eikös työttömyyskorvauksenkin määrään vaikuta elätettävien lasten määrä? En ole juttua lukenut, joten en tiedä mistä kaikesta heidän tulonsa koostuvat, on siis vain oletuksia: työttömyyskorvaus, lapsilisät, kotihoidontuki, mahdollinen äitiyspäiväraha, mahdollinen toimeentulotuki jne.
Ei tuo vähän päälle 3000 € ole mikään päätähuimaava summa kahdeksalle, noin 300 € per nuppi. Vaikka sievästi ja säästeliäästikin eläisi ja tekisi itse kaiken, minkä voi (ruoka, leipä, vaatteet jne.), niin ei siitä ylellisyystuotteisiin ole varaa. Jos joku kodinkone hajoaa tai tulee sairaus, johon tarvitaan kalliit lääkkeet, niin voi olla, että sormi menee suuhun.
Tällä palstallakin on paljon pienemmät perheet ruikuttaneet, miten 5000 € ei riitä heidän kuluihinsa. Jos perhe on nelihenkinen, niin rahaa on 1250 € per nuppi, mikä on nelinkertainen summa tuon suurperheen käytössä oleviin varoihin. Te mammat taidatte olla aika kateellista perukkaa.
Hyvä sulla on asnne jos tää on susta kateutta..Jos muut painaa hommaa ja tällä mammalla on ollut varaa olla 17 vuotta kotona vaikka mies on ollut koko ajan saikulla kotona on joku melkoisen hienosti maailmassa.Ei voi tilanteille mitään mutta 17 vuotta on pitkä aika ja he eivät ole yrittäneet asioille mitään tehdä.Eikä siinäkään vielä mitään mutta jos lehteen lähtee naukumaan tilannettaan aikanma kun on oikeasti köyhiä lapsiperheitä ja köyhiä jotka käyvät työssä.
Ja asenne heillä oli täysin paska koska vittuilivat sellaisillekin peränn joilta olivat saaneet ilmaiseksi astianpesukoneen.
Toi asenne tuollaisilla ihmisillä on se että kaikki on maailmassa heitä varten.
Jos on varaa maksaa 1000 euroa kuussa lyhennystä ja omistaa auto ja maksaa benmsoja ja vakuutuksia ja tehdä KUUSI lasta niin ei siinä kovin vitun huonosti mene!!!
En kehtaisi ikinä lähteä omaa tilannettani lehteen valittamaan jos noin hyvin menee mitään tekemättä...
Hei 3300 euroa kk tukia.Ja valitetaan että lisää pitäisi saada kun töihin ei kannata mennä...JOO-O!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä on Suomessa vikana. Onneksi tämä demarien kansankoti on juuri sortumaisillaan ja tuollaiset ihmiset pistetään johonkin kolhoosin nurkkaan asumaan. Siellä saavat sitten rauhassa valittaa kun valtion rahat eivät riitä omakotitaloon.
HUomaa sinunkin kohdallasi, että medialukutaito ja kriittisyys ei ole vahvin lajisi.
Eikö kukanna ihmettele sitä, miksi AINA tuodaan julkisuuteen köyhänä tällainen poikkeuksellinen perhe; ei töitä, mutta lapsia liuta ja eletään yhteiskunnan tuilla?
Yksikään lehti eo ole tehnyt juttua työssäkäyvistä köyhistä, joita meillä on yli puoli miljoonaa. TArkoitan niitä, jotka työssäkäynnistään huolimatta ja palkan pienuudesta johtuen ovat pakotettuja turvautumaan yhteiskunnan tukiin selvitäkseen välttämättömistä elinkustannuksista.
Tasi sellaista perhettä, jossa molemmat ovat pienipalkkaisia, lapsia vain kaksi, mutta elämä on silti äärettömän tiukkaa.
Näillä jutuilla saadaan muokattua ihmisten asennetta kielteiseksi sosiaalitukia kohtaan, koska näin yleistetään kaikki sossupummeiksi ja työhaluttomiksi.
Sinä olet loistava esimerkki ihmisestä, jossa tällainen propaganda on löytänyt hedelmällistä maata.
Olet todennäköisesti melko tietämätön yhteiskunnallisista asioista ja uskot kaiken propagandan. Olet siis uusliberalisteille hyödyllinen idiootti (et taida tietää, mitä uusliberalismi pitää sisällään? Kannattaisi ihan itsesi takia ottaa selvää, koska et taatusti kuulu siihen pienen pieneen eliittiin, jonka asioita ajetaan uusliberalismilla.).
Niinpä, samaa toivoisin minäkin. Välillä näissä jutuissa köyhänä perheenä voisi esiintyä myös "normaalikokoinen" perhe. Minä olen suurperheen äiti, työssäkäyvä sellainen. Senttiäkään ei olla saatu ylimääräisiä tukia, ainoastaan lapsilisät. Nämä jutut saavat sen aikaan, että kaikkia isoja perheitä pidetään sosiaalipummeina ja vauvatehtailijoita. Sen olen saanut kuulla jopa kampaajaltani (nykyään entinen sellainen). Meitä saa haukkua ja solvata. Yleisin kysymys on: Onko kaikilla sama isä? Oletteko lestadiolaisia? Mitä sitten jos oltaisiin, tosin silloin en varmaan kävisi töissä ja lapsiakin olisi tuplasti.
Meillä on 8 lasta, vanhin jo omillaan. Toiseksi vanhin valmistuu ammattiin nyt keväällä ja työpaikkakin on jo tiedossa. Ja kaksi seuraavaa vuoden päästä. Me vanhemmat käymme työssä, ihan duunareita ollaan. Kuukausitulot 5300e netto + lapsilisät n. 500e. Samassa työpaikassa olen ollut 17v, neljä lasta oli jo kun aloitin. Vanhempainvapaalla olen ollut 4x10kk +(3kk kohtukuolema). Poissa olen ollut työpaikalta varmasti vähemmän kuin moni vuosittaiset sairauslomat käyttävä. Työnantajalla olisi ollut mahdollisuus päästä minusta eroon monet kerrat. Viimeisen viiden vuoden aikana on ollut kolmet yt:t, yht. 200 henkilöä. Niin vaan minulla on ollut jotain, mistä on haluttu pitää kiinni.
Koskaan ei meidän lapsilta ole puuttunut mitään. On koulutusta ja harrastusta. Jopa suksia tullaan lainaamaan paremmista piireistä. Ehkä meillä on ollut onnea. Rakkautta ja töitä on riittänyt, sitä myöten myös rahaa. Nyt ollaan jo voiton puolella.
Ei kai luulis ainakaan bensaan paljon menevän, jos kumpikaan ei käy töissä. Kaupassahan ei tarvi käydä kuin kerta viikkoon. Ja miten voi tosiaan mennä tonni kuussa asuntolainaan, jos ovat maksaneet sitä 17 v??
Täyty nostaa tämä vielä esiin kun tuossa aamiaispöydässä luin juttua.Oli muuten muutakin kuin perunaa pöydässä vaikka ollaan nettotuloiltamme 2500 euroa kuussa antaitseva perhe 2 plus 4 lasta.Miehen kuukausitulot netona 1600 euroa,minulla 400 euroa kotihoidontuki ja 500 lapsilisiä.Näin normaalina kuukautena.Mies painaa ylitöitä,eli tulot nousee sillä kohtuullisiksi,että mies joka toinen viikonloppu töissä.Ja kyseessä "hyvätuloinen" metallimies.Itse heitän keikkaa töissä että pysyy leipä suussa ja asuntolainan maksu 500 euroa kuussa.
Näin meillä työssäkäyvillä.Onneksi sosiaalipummeilla menee paremmin.Ei tarvi viikonloppuja painaa hommaa.Onneksi maksaa vitusti veroja niin on mahdollista lukea näistä ihmisistä lehdissä,on sentään varaa tilata tuo lehti.
Ja ainiin,meillä ei lapset eikä aikuiset harrasta mitään ja autolla kulkee mies työmatkoja,muuhun ei ole varaa.
Kyllä taas vituttaa kun avasi tuon lehden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä on Suomessa vikana. Onneksi tämä demarien kansankoti on juuri sortumaisillaan ja tuollaiset ihmiset pistetään johonkin kolhoosin nurkkaan asumaan. Siellä saavat sitten rauhassa valittaa kun valtion rahat eivät riitä omakotitaloon.
HUomaa sinunkin kohdallasi, että medialukutaito ja kriittisyys ei ole vahvin lajisi.
Eikö kukanna ihmettele sitä, miksi AINA tuodaan julkisuuteen köyhänä tällainen poikkeuksellinen perhe; ei töitä, mutta lapsia liuta ja eletään yhteiskunnan tuilla?
Yksikään lehti eo ole tehnyt juttua työssäkäyvistä köyhistä, joita meillä on yli puoli miljoonaa. TArkoitan niitä, jotka työssäkäynnistään huolimatta ja palkan pienuudesta johtuen ovat pakotettuja turvautumaan yhteiskunnan tukiin selvitäkseen välttämättömistä elinkustannuksista.
Tasi sellaista perhettä, jossa molemmat ovat pienipalkkaisia, lapsia vain kaksi, mutta elämä on silti äärettömän tiukkaa.
Näillä jutuilla saadaan muokattua ihmisten asennetta kielteiseksi sosiaalitukia kohtaan, koska näin yleistetään kaikki sossupummeiksi ja työhaluttomiksi.
Sinä olet loistava esimerkki ihmisestä, jossa tällainen propaganda on löytänyt hedelmällistä maata.
Olet todennäköisesti melko tietämätön yhteiskunnallisista asioista ja uskot kaiken propagandan. Olet siis uusliberalisteille hyödyllinen idiootti (et taida tietää, mitä uusliberalismi pitää sisällään? Kannattaisi ihan itsesi takia ottaa selvää, koska et taatusti kuulu siihen pienen pieneen eliittiin, jonka asioita ajetaan uusliberalismilla.).
Niinpä, samaa toivoisin minäkin. Välillä näissä jutuissa köyhänä perheenä voisi esiintyä myös "normaalikokoinen" perhe. Minä olen suurperheen äiti, työssäkäyvä sellainen. Senttiäkään ei olla saatu ylimääräisiä tukia, ainoastaan lapsilisät. Nämä jutut saavat sen aikaan, että kaikkia isoja perheitä pidetään sosiaalipummeina ja vauvatehtailijoita. Sen olen saanut kuulla jopa kampaajaltani (nykyään entinen sellainen). Meitä saa haukkua ja solvata. Yleisin kysymys on: Onko kaikilla sama isä? Oletteko lestadiolaisia? Mitä sitten jos oltaisiin, tosin silloin en varmaan kävisi töissä ja lapsiakin olisi tuplasti.
Meillä on 8 lasta, vanhin jo omillaan. Toiseksi vanhin valmistuu ammattiin nyt keväällä ja työpaikkakin on jo tiedossa. Ja kaksi seuraavaa vuoden päästä. Me vanhemmat käymme työssä, ihan duunareita ollaan. Kuukausitulot 5300e netto + lapsilisät n. 500e. Samassa työpaikassa olen ollut 17v, neljä lasta oli jo kun aloitin. Vanhempainvapaalla olen ollut 4x10kk +(3kk kohtukuolema). Poissa olen ollut työpaikalta varmasti vähemmän kuin moni vuosittaiset sairauslomat käyttävä. Työnantajalla olisi ollut mahdollisuus päästä minusta eroon monet kerrat. Viimeisen viiden vuoden aikana on ollut kolmet yt:t, yht. 200 henkilöä. Niin vaan minulla on ollut jotain, mistä on haluttu pitää kiinni.
Koskaan ei meidän lapsilta ole puuttunut mitään. On koulutusta ja harrastusta. Jopa suksia tullaan lainaamaan paremmista piireistä. Ehkä meillä on ollut onnea. Rakkautta ja töitä on riittänyt, sitä myöten myös rahaa. Nyt ollaan jo voiton puolella.
Juuri näin.Ollaan oikeasti kuviteltu että meillä menee jotenkin hyvin (perustulot pienet) mutta miehen ahkeran työssäkäynnin ansiosta ollaan saatu kaikki hankittua mitäon pitänyt ja aina pöydässä evästä riittänyt.Tuli jotenkin niin saatanan paha mieli että tässä turhaan pinnistellään kun muut valittaa mitään tekemättä asioista.Siksi meilläkin useampoi lapsi että omalla työssä tiedetään niille saavan kaiken mitä tarvitsevat.Jotenkin rupeaa epäilyttämään koko tämä paska.
Lapsilisään ehdottomasti joku katto. Esim ei enää 3 lapsen jälkern lainkaan. Jos haluaa suurperheen, elättäköön sen itse!
Meidän nettotulot on alle tuon 3300e/kk vaikka meillä käy 2 aikuista KOKOPÄIVÄTÖISSÄ!
Meillä menee kymmenen hengen päivittäistavaroihin 600-700e/kk ja meillä on kaks vaippaikäistä... nytkin pystyttin vaihtamaan varaaja (reilu 1000e) ihan vaan miettimällä, mitä ei oo pakko hankkia.. meillä kyllä tulee n.4000e/kk tilille... mutta kyllä 3000 eurollakin kuukaudessa pärjättäis...
Vierailija kirjoitti:
Meidän nettotulot on alle tuon 3300e/kk vaikka meillä käy 2 aikuista KOKOPÄIVÄTÖISSÄ!
Lisään vielä, että meillä on vain yksi lapsi, koska toiseen ei näillä palkoilla ole varaa. Joskus vauvakuumeissani olen miettinyt, että eläisimme todella leveästi jos meille toisen lapsen syntymän jälkeen tulisi "ero". Voisin hoitaa lapsia kotona niin pitkään kuin haluaisin. Mutta ei meillä ole ollut tuollaiseen pokkaa...
Ei pelkkien tukien kanssa saa asuntolainaa? millainen talo heillä oli?