Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän Perhe-lehden "vähävarainen" perhe!Oliko noi nyt niin vähävaraisia?

Vierailija
06.03.2016 |

3300 euroa kk nettona..kumpikin kotona,6 lasta..nooooh...
Ei tässä työssäkäyvä porukkaa paljoo tuon enempää saa ja ei oo varaa maksaa 1000 euroa asuntolainan lyhennystä ja laittaa tonnia kauppaan ja vielä tonni bensaan ja muuhun.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti vähävaraisia ovat ihmiset, joiden tulotaso nousee merkittävästi lapsen myötä. Samoin hyvin vähävaraisia löytyy lehtijuttujen ulkopuolelta - he ovat niitä todella syrjään joutuneita, jotka voivat vain uneksia jutun esimerkkiperheen elintasosta. (Olen kokenut ja tiedän mistä puhun.)

Vierailija
42/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huomautuksena: lapsilisän määrä on sama oli töissä eli ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuijjaa. Oma moka, kun ei ole tuota ajattelukykyä annettu kuin reikäkauhalla. Sitä rahan riittävyyttä olisi vissiin kannattanut miettiä siinä vaiheessa kun lakanoiden välissä tanssahteli. Ehkäisy on keksitty ja sitä myöskin kannattaa käyttää.

Jos kerran asuntolaina maksetaan valtion tukemana niin jossain vaiheessahan se asuntovelka on kuitattu. Lapset eivät loputtomiin asu kotona ja asunnonhan voi sitten myydä kun lapset alkavat muuttaa pesästä. Siinä vaiheessahan heitä voi sitten tukea rahallisesti asunnosta saaduilla varoilla.

Vierailija
44/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteiset nettotulot tuon 3300e /kk kun molemmat töissä. Nyt vanhempainvapaalla jää alle 3000euron. Kunhan tipahdan kotihoidontuelle niin nettotulot ehkä 2000e/kk (en ole viitsinyt edes laskea vielä) ja on laitettava asuntolaina lyhennysvapaalle.

Lapsia yksi ja mietitään olisiko varaa toiseen.

Vierailija
45/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille yli varojensa sikiäville ei löydy sympatiaa sitten yhtään. Kehtaavatkin valittaa. Meininki on kuin kehitysmaissa, kun lapsia tehdään yksinomaan vanhempien toimentulon turvaajiksi. Ja näiden perheiden lapset usein myös jatkavat vanhempiensa viitoittamalla tiellä.

Vierailija
46/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudesta lapsesta saa lapsilisiä alle 1000, eikä 1500 niin kuin joku luuli!

Vierailija
47/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuudesta lapsesta saa lapsilisiä alle 1000, eikä 1500 niin kuin joku luuli!

Meillä tulee viidestä lapsesta 650 euroa. Kuudesta lienee jotain 750-800?

Vierailija
48/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisko joku ystävällisesti linkata tän jutun?

Vierailija
49/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä on Suomessa vikana. Onneksi tämä demarien kansankoti on juuri sortumaisillaan ja tuollaiset ihmiset pistetään johonkin kolhoosin nurkkaan asumaan. Siellä saavat sitten rauhassa valittaa kun valtion rahat eivät riitä omakotitaloon.

HUomaa sinunkin kohdallasi, että medialukutaito ja kriittisyys ei ole vahvin lajisi.

Eikö kukanna ihmettele sitä, miksi AINA tuodaan julkisuuteen köyhänä tällainen poikkeuksellinen perhe; ei töitä, mutta lapsia liuta ja eletään yhteiskunnan tuilla?

Yksikään lehti eo ole tehnyt juttua työssäkäyvistä köyhistä, joita meillä on yli puoli miljoonaa. TArkoitan niitä, jotka työssäkäynnistään huolimatta ja palkan pienuudesta johtuen ovat pakotettuja turvautumaan yhteiskunnan tukiin selvitäkseen välttämättömistä elinkustannuksista.

Tasi sellaista perhettä, jossa molemmat ovat pienipalkkaisia, lapsia vain kaksi, mutta elämä on silti äärettömän tiukkaa.

Näillä jutuilla saadaan muokattua ihmisten asennetta kielteiseksi sosiaalitukia kohtaan, koska näin yleistetään kaikki sossupummeiksi ja työhaluttomiksi.

Sinä olet loistava esimerkki ihmisestä, jossa  tällainen propaganda on löytänyt hedelmällistä maata.

Olet todennäköisesti melko tietämätön yhteiskunnallisista asioista ja uskot kaiken propagandan. Olet siis uusliberalisteille hyödyllinen idiootti (et taida tietää, mitä uusliberalismi pitää sisällään? Kannattaisi ihan itsesi takia ottaa selvää, koska et taatusti kuulu siihen pienen pieneen eliittiin, jonka asioita ajetaan uusliberalismilla.).

Vierailija
50/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai siis en oo itse toimeentulotukea saanut, mutta aina oon lukenut joka paikasta että jos sitä saa niin pakko on myydä asuntonsa. Entä työttömyystuki (ei ansiosidonnainen). Saako Suomessa mukamas tukia jos on hyödyntämättä asuntovarallisuutta. Oon saanut sen käsityksen että sossu ei maksa ainakaan viimekäden tukia jos asuntoa ei ole realisoitu.

Heillä on asuntoVELKAA. Velka ei ole varallisuutta (voi pyhä yksinkertaisuus).

Niin, heillä on asuntoVELKAA. Ja sitä VELKAA lyhentää veronmaksajat, eivät he itse. Varallisuus silti kartuu VAIN heille. 

Sulleko toisten lainoista pitäisi hyötyä tulla? He maksavat asuntoa tuista: joku toinen ostaa tuilla alkoa, kolmas laittaa tuet matkailuun ja neljäs harrastuksiinsa. Jos laittaisivat tonnin baarissa pyörimiseen, olisi asia tietysti sinusta ok?

Asuntosijoittajien taskuun sen pitäisi valua, vuokralla  saa asumistukia paljon enemmän kuin omaan asuntoon, jonkun taskuun nekin rahat päätyvät.  Ei suinkaan sen köyhän... Veronmaksaja maksaa mielellään enemmän, kunhan ei köyhän taskuun mene.

Vierailija
51/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltaisiin paljon parempi esimerkki. Lapsia vain kaksi, iät 6 ja 9. Vielä viisi vuotta sitten miehellä oli yhdenmiehen firma, joka toi leivän, vaikkei rikastumaan päässytkään. Mulla oli hyväpalkkainen työpaikka teollisuudessa asiantuntijatyössä. Nyt mies on työtön, kun firman kannattavuus laski alle peruspäivärahan yli vuoden seurantajaksolla. Yllättäin sitten tulot oli niin pienet, että päivärahaksikin tuli minimi, kun sai niin huonosti sieltä rahaa loppuaikana. Ja multa lähti työpaikka yt-neuvotteluissa 14 vuoden jälkeen. Mies kävi työvoimakoulutuksen heti ja sai olla ilmaistöissä, mutta nyt taas työtön. Tarjoutui ammattitöihin 10 Euron tuntipalkalla, jos jotenkin pääsisi taas alulle ja pääsi näyttämään, ettei ole mikään luuseri. Mäkin opiskelin lisää työnhaun ohessa ja nyt teen sijaisuuksia alallani. Eli minä aikuinen ihminen istun kotona puhelimen vieressä odottaen, että tarvitaanko mua töihin vai ei. Useina aamuina tarvitaan, mutta ei aina. Koskaan ei tarkkaan tiedä, mikä siellä odottaa. Silti tämä käskystä töíhin -touhu on mulle plus-miinus -nolla. Saan suunnilleen saman kasaan kuussa kuin ansidonnaisesta saisin.

Minusta me olemme köyhiä tällä hetkellä. Säästöjä on vähän jäljellä, onneksi asuntolainaa on kohtuullisesti, ettei taloa tarvi heti myydä. Eikä tää mikään palatsi ole vaan vanha talo. Just ja justa saadaan laskut maksettua ja ostettua monipuolista ruokaa. Itselleni en ole ostanut mitään uutta kahteen vuoteen. Eikä ole mieskään. Lapset on puettu asiallisesti ja vanhemman lapsen harrastus maksaa 80 Euroa/kk. Siinäpä se.

En koe, että olisimme rakentaneet elämäämme ja lastenhankintaa sen varaan, että köyhäilemme ja mies saa työttömyyskorvausta ja minäkin ajoittain. Meillä oli kaikki hyvin, ei ole enää. Ja olemme piru soikoon yrittäneet päästä tästä suosta ylös. Minäkin teen tuota keikkaa, jos vaikka joskus saisin sitten pysyvämmin töitä, kun reippaana olen aina valmis tulemaan ja jos tulisi siellä tarvetta pidempään pätkään edes. Mies alkaa selvästi jo hajota henkisesti, kun ei pääse mihinkään. Rahat on loppu ja edes lisäkoulutus ei auttanut työllistymään, vaikka sen piti olla varma keino, kun valitsikin sen sillä perusteella, että pitäis olla varmasti töitä. Eipä ole ollut kenellekään heidän kurssiltaan.

Vierailija
52/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuessa menona huomioidaan asuntolainan korot, jos laina kohdistuu hakijan käytössä olevaan omistusasuntoon ja kustannukset ovat kohtuulliset; sinkulle ei korvata kartanon lainanlyhennyksiä. Lisäksi menona otetaan huomioon kohtuulliset sähkö- vesi-, vakuutus- ja jätemaksut.Lainan varsinaiset lyhennykset eivät oikeuta toimeentulotukeen, eivätkä asunnon remontointikulut.

Jos omistaa asunnon tai sen osuuden, mutta ei asu ko. asunnossa, edellytetään asunnon realisointia eli myyntiä.

Asumistuki kattaa myös vain rajatun osuuden asumiskustannuksista, sitäkään ei myönnetä omaisuuden kerryttämiseen, eli lainojen lyhennyksiin.

Vierailija
53/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks niillä ollut jo 7 lasta?

Vierailija
54/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota juttua lukenut, mutta hurjalta tuntuu ainakin tämän ketjun perusteella...

Me olemme pienituloinen suurperhe. Nettotulomme ovat noin 2300 ja meitä on 2 aikuista ja 4 lasta. Eikä ole ikinä tullut mieleenkään mennä lehteen pällistelemään tai surkuttelemaan, saati että pitäisimme meitä jotenkin erityisen köyhinä. Miksi julkisuuteen nostetaan aina tuollaisia ihan ihmeellisiä esimerkkejä köyhistä, kun tiedän, että niitä ihan oikeitakin köyhiä löytyy pilvin pimein?

Välillä tuntuu, että aika moni ihminen on todella pihalla ja uusavuton. Ihan tuloista ja koulutuksesta riippumatta, todella monella ei ole mitään käsitystä siitä, miten tehdä järkeviä valintoja elämässä. Väittäisin, että tuollakaan perheellä kyse ei ole lapsiluvusta, vaan ihan yleisestä elämänhallinnasta. Jos meille tulisi kaksi lasta lisää ja tulot nousisivat tonnilla, eläisimme erittäin hyvin! Me olemme tuttavapiirimme ylivoimaisesti köyhimmät, ja silti me olemme ainoat, joilla on velaton talo, puskurirahasto ja joiden ei tarvitse ikinä surkutella taloudellista tilannetta tai viedä lapsia pieninä hoitoon, kun ei ole varaa jäädä kotiin. Vika ei ole tuloissa tai lapsiluvussa, vaan jossain ihan muualla!

Vierailija
55/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai siis en oo itse toimeentulotukea saanut, mutta aina oon lukenut joka paikasta että jos sitä saa niin pakko on myydä asuntonsa. Entä työttömyystuki (ei ansiosidonnainen). Saako Suomessa mukamas tukia jos on hyödyntämättä asuntovarallisuutta. Oon saanut sen käsityksen että sossu ei maksa ainakaan viimekäden tukia jos asuntoa ei ole realisoitu.

Heillä on asuntoVELKAA. Velka ei ole varallisuutta (voi pyhä yksinkertaisuus).

Aivan; ja siihen VELKAtilanteeseen ja TYÖTTÖMYYStilanteeseen on sitten tehty liuta lapsia sillä oletuksella että tuet, tuet... pelkkiä lypsylehmiähän noi lapset on että saavat yhteiskunnan tukirahoilla maksaa asuntolainansa. Toiset joutuvat miettimään onko varaa enempään kuin kahteen lapseen - kahdenkaan ihmisen palkkatuloilla. 

Vierailija
56/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkiä?

Vierailija
57/75 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten ihmiset ilkee mennä lehteen kertomaan omista tuloistaan. Varsinkin kun ne on kaikki tukia. Mua hävettäis jo niin paljon elää yhteiskunnan varoilla, etten kellekään kertois. Sanoisin että sain perintönä rahaa...

Vierailija
58/75 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset tuottavat paperipinoja, toiset taas lapsia. Jälkimmäiset ovat vanhusvoittoiselle maalle paljon tärkeämpiä, joten tuet voisi vaikka tuplata.

Kumman kateellista porukkaa VAUVA-lehden palstalla.

No ei ole kateutta vaan vittuuntumista systeemiin.Annettiin myös kohtuullisen uusi uuni ja pyykinpesukone ilmaiseksi pois kun lapsia siunaantunut ja tarvi isommat koneet.

Tuntuu hirveetä ajatella että ne ihmiset jotka ne haki tarpeeseensa,naukuisivat lehdessä vielä että joku paskiainen vaihtoi "modernimpiin" koneisiin.Koko juttu osoitti heiltä katkeruutta ja ahneutta.

Oli niin kummallinen tapa katsoa asioita että minä en ymmärrä.

Lapsia on meilläkin mutta en ikinä olisi 17 vuotta kotona jos mies olisi työttömänä.Se kuvastaa sitä,että kuinka helppoa tuilla on elää.Miksi mennä työhön jos se onnistuu noinkin,eikä siinäkään mitään..olkoon niin!Mutta turha sitä on lehdille kitistä ja syyllistää muita ihmisiä.

Jotenkin vaan rupes niin pänniin noiden ihmisten asenne!!!

Itse olen pirun kiitollinen lapsilisistä!!Ei tulisi toimeen ilman!Mutta kyllä meillä tehdään töitä ja paljon ja maksetaan veroja ihan siitäkin edestä.

Noi nyt nostaa samanverran tukia kuin pienipalkkaiset perheet.

Vierailija
59/75 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuota juttua lukenut, mutta hurjalta tuntuu ainakin tämän ketjun perusteella...

Me olemme pienituloinen suurperhe. Nettotulomme ovat noin 2300 ja meitä on 2 aikuista ja 4 lasta. Eikä ole ikinä tullut mieleenkään mennä lehteen pällistelemään tai surkuttelemaan, saati että pitäisimme meitä jotenkin erityisen köyhinä. Miksi julkisuuteen nostetaan aina tuollaisia ihan ihmeellisiä esimerkkejä köyhistä, kun tiedän, että niitä ihan oikeitakin köyhiä löytyy pilvin pimein?

Välillä tuntuu, että aika moni ihminen on todella pihalla ja uusavuton. Ihan tuloista ja koulutuksesta riippumatta, todella monella ei ole mitään käsitystä siitä, miten tehdä järkeviä valintoja elämässä. Väittäisin, että tuollakaan perheellä kyse ei ole lapsiluvusta, vaan ihan yleisestä elämänhallinnasta. Jos meille tulisi kaksi lasta lisää ja tulot nousisivat tonnilla, eläisimme erittäin hyvin! Me olemme tuttavapiirimme ylivoimaisesti köyhimmät, ja silti me olemme ainoat, joilla on velaton talo, puskurirahasto ja joiden ei tarvitse ikinä surkutella taloudellista tilannetta tai viedä lapsia pieninä hoitoon, kun ei ole varaa jäädä kotiin. Vika ei ole tuloissa tai lapsiluvussa, vaan jossain ihan muualla!

Juuri näin!Kenenkään lapsentekoa en arvostele ja lapsilisistä olen kiitollinen mutta liika on liikaa..ja varsinkin kun koko juttu oli kitinää ja katkeruutta ja tuli sellainen tunee että itseä ei paljon tainnut kiinnostaa edes yrittää...

Vierailija
60/75 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voisi kysyä kun mies natisi sitä että ei voi tehdä töitä kun kättä särkee,että kuinka moni kolme-nelikymppinen hiukankaan raskaampaa työtä tekevä voi sanoa että mitään paikkaa ei särje..ihan jatkuvasti????Ei paljon kukaan!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi