Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän Perhe-lehden "vähävarainen" perhe!Oliko noi nyt niin vähävaraisia?

Vierailija
06.03.2016 |

3300 euroa kk nettona..kumpikin kotona,6 lasta..nooooh...
Ei tässä työssäkäyvä porukkaa paljoo tuon enempää saa ja ei oo varaa maksaa 1000 euroa asuntolainan lyhennystä ja laittaa tonnia kauppaan ja vielä tonni bensaan ja muuhun.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää, että näissä lapsiperheiden köyhyys -jutuissa otetaan aina esimerkkitapauksiksi suurperheitä, jotka ovat ihan itse ne lapsensa halunneet tiukkaan taloudelliseen tilanteeseen saattaa.

Miksi ei kerrota sellaisesta pienituloisesta perheestä, jossa on 1-2 lasta esim. yh-äidistä tai isästä tai kahdesta pienituloisesta ja heidän parista lapsestaan. Löytyisi paljon enemmän ymmärrystä heitä kohtaan.

Ja haluan vielä korostaa, että kaikki suurperheelliset eivät ole tuollaisia lusmuja, jotka käsi ojossa odottavat yhteiskunnan elättävän heidän valintansa seuraukset. Tuttavaperheessä on kuusi lasta, iät 1v-13v ja perheen äiti on tehnyt ihan oikean uran (juu, ei mikään huima uramenestys mutta on opiskellut ja saanut vakituisen työpaikan ja ollut töissä jokaisen lapsensa välissä ja saanut paljon työkokemusta). Perheen isä on opettaja ja koska tulot ovat pienet, niin on perustanut oman yrityksen lisäksi. Heillä on iso omakotitalo ja kaksi autoa, lapset hyvin puettuja ja kalliissa harrastuksissa (jokaisella yksi urheiluharrastus ja yksi soittoharrastus). Toki uhrauksia on täytynyt tehdä, nuorin on jo perhepäivähoitajalla, mutta jokainen täyspäinen tajuaa, ettei kuutta lasta elätetä yhden ihmisen palkalla.

Joo ei elätetä ei...paitsi jos on systeemissä.Meillä tulot tippuu huomattavsti alle 3000 jos minä joskus jäisin kotihoidontuelle.En oo koskaan jäänyt.Ja mies siis tekee duunia joka päivä.

Pitäsköhän vaan jäädä kummankin kotiin niin menis paremmin?:)

Vierailija
22/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tuo, että asuntoa ei joudu myymään vaan valtio maksaa.

Kun äitini sairastui, eikä voinut käydä töissä, ei mitään tukia tippunut, sanoivat, että asunto myyntiin vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan siinä se että asuvat varmaan noin halvemmalla kuin vuokralla---muttei PERKELE omaisuus saisi karttua jos sitä yhteiskunta maksaa viulut!!!VOI PERKS***

Vierailija
24/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hankkii noin monta lasta niin lievä puute jostakin on aina mahdollista. Aika harva hyvätuloinen tai keskituloinen palkansaaja voi ostella helposti 8 hengen perheelle, kalleimmat ruuat stockalta tai espanjan tai thaimaan lomat, saati sitten merkkireleet. Pitäisi ottaa perhettä suunnitellessakin toimeentulo sekä raha-asiat huomioon ja miettiä millainen elintason itselleen haluaa. Kyllä se on usein aika simppeliä se elo suurissa perheissä jos ei sitten ole erittäin vauraasta perheestä kyse.

Jos tuollakin perheellä olisi 1-2 lasta, niin tulisivat toimeen varmaan paremmin.

Eihän keski/hyvätuloiset sikiä tolla tavalla. Suomessa liikaa lapsia on vain heikkolahjaisilla, muslimeilla ja muilla uskonnossaan fanaattisilla.

Vierailija
25/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toimeentulotuessa ainakin ole ehtona, että omaisuus kuten asunto on pakko myydä tai tukia ei saa. Näin mulle on aina kerrottu? Siis saako noita viimekäden tukia, vaikka olisi omistusasuntokin?

Vierailija
26/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis en oo itse toimeentulotukea saanut, mutta aina oon lukenut joka paikasta että jos sitä saa niin pakko on myydä asuntonsa. Entä työttömyystuki (ei ansiosidonnainen). Saako Suomessa mukamas tukia jos on hyödyntämättä asuntovarallisuutta. Oon saanut sen käsityksen että sossu ei maksa ainakaan viimekäden tukia jos asuntoa ei ole realisoitu.

Vierailija
27/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo onhan siinä se että asuvat varmaan noin halvemmalla kuin vuokralla---muttei PERKELE omaisuus saisi karttua jos sitä yhteiskunta maksaa viulut!!!VOI PERKS***

...vuokralle vain niin pääsee vuokranantaja kartuttamaan omaisuuttaan :)

Vierailija
28/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tuottavat paperipinoja, toiset taas lapsia. Jälkimmäiset ovat vanhusvoittoiselle maalle paljon tärkeämpiä, joten tuet voisi vaikka tuplata.

Kumman kateellista porukkaa VAUVA-lehden palstalla.

Vierailija
29/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai siis en oo itse toimeentulotukea saanut, mutta aina oon lukenut joka paikasta että jos sitä saa niin pakko on myydä asuntonsa. Entä työttömyystuki (ei ansiosidonnainen). Saako Suomessa mukamas tukia jos on hyödyntämättä asuntovarallisuutta. Oon saanut sen käsityksen että sossu ei maksa ainakaan viimekäden tukia jos asuntoa ei ole realisoitu.

Heillä on asuntoVELKAA. Velka ei ole varallisuutta (voi pyhä yksinkertaisuus).

Vierailija
30/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö toimeentulotuessa ainakin ole ehtona, että omaisuus kuten asunto on pakko myydä tai tukia ei saa. Näin mulle on aina kerrottu? Siis saako noita viimekäden tukia, vaikka olisi omistusasuntokin?

Ei tartte myydä. Meilläkin on siis omistusasunto ja kummankin työttömyyden takia tipahdettiin tuille. Missään vaiheessa ei edes ehdotettu asunnon myyntiä. Onhan siinä tietysti sekin, että ei sitä asuntoa välttämättä tuosta vain myydä joten pahimmillaan voisi mennä kuukausiakin ilman rahaa.

Mutta nyt siis ollaan taas työelämässä kumpainenkin joten tt-tuen tarve oli vain väliaikaista (kuten pitääkin).

Vierailija
31/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsilisät ja lapsituet loppuu niin pa ovat lopun ikäänsä ja nuoriansa kykenemättömiä auttamaan elämässä ja opiskeluvaiheessa eteenpäin. En todellakaan kadehdi.

Vierailija
32/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä täytyy tietää että ttt ei tosiaankaan mitään lainoja ota huomioon eli noiden tukien täytyy koostua muista kuin toimeentulotuesta.

Kuudesta lapsesta taitaa saada jo 1.500€/kk pelkkiä lapsilisiä. Lisäksi kahdeksan hengen perheelle asumistuen ohjeistettu määrä lienee helposti yli tonnin, 1.500€ luokkaa sekin.

Kyllä se vaan on niin, ettei tuollaista perhettä lähes kukaan omilla rahoilla elätä. Joku Juha Sipilä ehkä poikkeuksena vahvistaa säännön mutta käytännössä kenelläkään ei riitä se palkka jonka voi saada kun on kuutta lasta hoitanut kotona varmaan ainakin 10 vuotta. Vääjäämättä jää myös koulut aika vähälle koska tuollaista katrasta harvemmin aletaan kolmekymppisenä laittaa alulle.

Ainut mahdollisuus siis tosiaan lienee se että mies on huomattavan kovatuloinen tai rikas. Niin ja ylivoimaiselle enemmistölle tuon kokoisista perheistä se on tuet.

Vierailija
33/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, heillä on asuntoVELKAA. Ja sitä VELKAA lyhentää veronmaksajat, eivät he itse. Varallisuus silti kartuu VAIN heille. 

Vierailija
34/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on aika outoa jos voi käyttää tukia oman asuntovelkansa maksuun, koska kun sitä velkaa maksetaan osittain niin se muuttuu varallisuudeksi. Jos ei ole ylihintaan ostanut asuntoaan, niin kyllä siitä saa omansa tavallisesti pois. Kyllä asuntolaina on tietynlainen varallisuuden muoto.

Vierailija
35/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tarvi myydä asuntoaan jossa asuu, mutta esim. sijoitusasunnot täytyy realisoida jos sellaisia on.

Vierailija
36/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä vaan on.

Vierailija
37/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuijjaa. Oma moka, kun ei ole tuota ajattelukykyä annettu kuin reikäkauhalla. Sitä rahan riittävyyttä olisi vissiin kannattanut miettiä siinä vaiheessa kun lakanoiden välissä tanssahteli. Ehkäisy on keksitty ja sitä myöskin kannattaa käyttää.

Vierailija
38/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää, että näissä lapsiperheiden köyhyys -jutuissa otetaan aina esimerkkitapauksiksi suurperheitä, jotka ovat ihan itse ne lapsensa halunneet tiukkaan taloudelliseen tilanteeseen saattaa.

Miksi ei kerrota sellaisesta pienituloisesta perheestä, jossa on 1-2 lasta esim. yh-äidistä tai isästä tai kahdesta pienituloisesta ja heidän parista lapsestaan. Löytyisi paljon enemmän ymmärrystä heitä kohtaan.

Ja haluan vielä korostaa, että kaikki suurperheelliset eivät ole tuollaisia lusmuja, jotka käsi ojossa odottavat yhteiskunnan elättävän heidän valintansa seuraukset. Tuttavaperheessä on kuusi lasta, iät 1v-13v ja perheen äiti on tehnyt ihan oikean uran (juu, ei mikään huima uramenestys mutta on opiskellut ja saanut vakituisen työpaikan ja ollut töissä jokaisen lapsensa välissä ja saanut paljon työkokemusta). Perheen isä on opettaja ja koska tulot ovat pienet, niin on perustanut oman yrityksen lisäksi. Heillä on iso omakotitalo ja kaksi autoa, lapset hyvin puettuja ja kalliissa harrastuksissa (jokaisella yksi urheiluharrastus ja yksi soittoharrastus). Toki uhrauksia on täytynyt tehdä, nuorin on jo perhepäivähoitajalla, mutta jokainen täyspäinen tajuaa, ettei kuutta lasta elätetä yhden ihmisen palkalla.

Joo ei elätetä ei...paitsi jos on systeemissä.Meillä tulot tippuu huomattavsti alle 3000 jos minä joskus jäisin kotihoidontuelle.En oo koskaan jäänyt.Ja mies siis tekee duunia joka päivä.

Pitäsköhän vaan jäädä kummankin kotiin niin menis paremmin?:)

No jos noin paljon kadehdit, niin heittäydy toki! Voin omasta kokemuksesta sanoa, että ei todella ole herkkua. Mies menetti työt ja itse sain liian pahat allergiat ollessani kampaajana, pakko oli lopettaa.

Kivat masennukset on jo tullut kun tuntuu siltä ettei pääse mihinkään töihin/kouluun. Että en lähtisi hirveästi kadehtimaan ketään työtöntä. Aika perseestä tää pennin venytys on. Meillä ei toki noin montaa lasta ole.. Mutta 6 lasta varmaan syö jo aika paljon. Meille tuo 3000e riittäisi niin hyvin, että säästöönkin jo saataisiin.

Vierailija
39/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset tuottavat paperipinoja, toiset taas lapsia. Jälkimmäiset ovat vanhusvoittoiselle maalle paljon tärkeämpiä, joten tuet voisi vaikka tuplata.

Kumman kateellista porukkaa VAUVA-lehden palstalla.

Tuosta pesukoneesta päätellen:

taisi nää pummit itse olla kateellisia joillekin?!!

Vaikka autot ja omistusasunnot kustannetaan heille - sosiaaliapuna :).

Vierailija
40/75 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, heillä on asuntoVELKAA. Ja sitä VELKAA lyhentää veronmaksajat, eivät he itse. Varallisuus silti kartuu VAIN heille. 

Sulleko toisten lainoista pitäisi hyötyä tulla? He maksavat asuntoa tuista: joku toinen ostaa tuilla alkoa, kolmas laittaa tuet matkailuun ja neljäs harrastuksiinsa. Jos laittaisivat tonnin baarissa pyörimiseen, olisi asia tietysti sinusta ok?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi