Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsykokeet ja lukusuunnitelma

Wilhelm Tell
06.03.2016 |

Heippa!

Minkälaisen lukusuunnitelman oot tehnyt kun oot pyrkinyt lukemaan suomen kieltä tai äidinkielen opettajaksi?

Nyt kirjoina johdatus kielitieteeseen ja johdatus kirjallisuusanalyysiin. Joka tapauksessa nuo pitäisi lukea ja vielä silmäillä käyttökielioppia...oon päivätyössä vielä kolme viikkoa, mut sit ois lomaa pari kk. hyväksi havaittuja neuvoja, haluaako joku paljastaa :)

kiinnostaa siis aikataulutus ja ideat lukemisen jaksottamiseen.
(kirjat ovat siis nuo, en ala väittelemään muusta opiskelusta)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteko kaikki lukemassa?

Vierailija
2/5 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kirjoituksestani varmaan huomaat, että alasi ei ole se, jota itse opiskelin. Mutta jotain tälaista tein silloin aikoinaan kun pääsykokeisiin hain:

pari päivää käytin "silmäilemään kirjoja". Sinä voisit käyttää tämän työssäoloajan tuohon silmäilyyn ja selailuun, jos et ehdi muuta tehdä. Jos jokin kohta kiinnostaa kovasti, niin uppoudu siihen.

Lukusuunnitelma: Luet tunnin ja sitten kertaat 10 minuuttia juuri lukemasi ja oppimasi.

Luet tunnin ja kertaat 10 minuuttia juuri oppimasi ja 10 minuuttia ennen oppimasi.

Luet tunnin ja kertaat 10 minuuttia ja kertaat  20 minuuttia ennen oppimaasi

Luet tunnin ja kertaat 10 minuuttia juuri oppimaasi ja 30 minuuttia ennen oppimaasi.

Luet tunnin ja kertaat 10 minuuttia juuri oppimaasi ja 40 minuuttia ennen oppimaasi.

Näin tulet lukemaan päivässä 7h 30 minuuttia.

Näin ensimmäinen päivä.

Illalla vielä kertaat päivällä oppimasi. Samoin seuraavana aamuna käytät hieman aikaa edellisen päivän kertaukseen. Kahden päivän päästä kertaat taas ja viikon päästä kertaat. Näin et unohda asioita, vaan ne pysyvät mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohoh, olipa tehokkaan kuuloiset neuvot! kiitos, kokeilen tuota, se voisi jopa onnistua minulta!

kielenopiskelun periaatteita soveltaen....

Vierailija
4/5 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pääsykoekirjat niin mielenkiintoisia etten mitään suunnitelmaa edes tainnut laatia. Ja taitaa olla kirjat vielä jopa tallella. Voisin vaikka lukaista uudelleen. Aihe edelleen ajankohtainen. :)

Vierailija
5/5 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, jatkaa. Lisäisin vielä, että mulla kävi siitä hyvä tuuri, että olin yhden kirjoista jo aikaisemmin opiskellut ja kiitettävin arvosanoin tenttinyt eli osasin kirjan liki ulkoa.