Mies käy suihkussa illalla ja peseytyy aamuisin vielä pikkusuihkulla vessassa. Liikaa?
Kommentit (29)
Voi luoja, ei ihme että allergiat ja herkkyydet lisääntyvät! Jatkuvalla peseytymisellä tuhoatte ihmisen luontaiset suojautumismekamismit iholla. Tiedän, että nyt joku tulee vinkumaan että "mulla tulee likainen olo jos en pese itseäni joka 8. tunti", tottahan toki tulee likainen olo jos on tietoisesti opettanut ihonsa "käymään ylikierroksilla".
Mun miehen ex oli ylihygieenikko ja seurustelun alussa en ymmärtänyt sitä suihkussahyppäämistä ja kerran päällä olleiden vaatteiden pyykkäämistä ( jika villasukatkin oli ex pistänyt pyykkiin joka kerta!). Sitten kysyin mieheltä rehellisesti että haisenko minä vaikka oma pesutahtini oli harvempi. Hän hämmentyi ja sanoi että tosiaan et haise ja hämmentyi. Sitten hän itsekin tajusi kuinka ylihysteerinen ex oli ollut ja aloitti pesujen järkevöittämisen. Vuoden päästä mies itse totesi että iho on paremmassa kunnossa kuin koskaan.
Ja suihkuttelijat, miettikää koska suomessa on asuntoihin tullut asuntokohtaiset kylpyhuoneet! Siihen voitte myös suhteuttaa "traditionne" historiallisen totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, ei ihme että allergiat ja herkkyydet lisääntyvät! Jatkuvalla peseytymisellä tuhoatte ihmisen luontaiset suojautumismekamismit iholla. Tiedän, että nyt joku tulee vinkumaan että "mulla tulee likainen olo jos en pese itseäni joka 8. tunti", tottahan toki tulee likainen olo jos on tietoisesti opettanut ihonsa "käymään ylikierroksilla".
Mun miehen ex oli ylihygieenikko ja seurustelun alussa en ymmärtänyt sitä suihkussahyppäämistä ja kerran päällä olleiden vaatteiden pyykkäämistä ( jika villasukatkin oli ex pistänyt pyykkiin joka kerta!). Sitten kysyin mieheltä rehellisesti että haisenko minä vaikka oma pesutahtini oli harvempi. Hän hämmentyi ja sanoi että tosiaan et haise ja hämmentyi. Sitten hän itsekin tajusi kuinka ylihysteerinen ex oli ollut ja aloitti pesujen järkevöittämisen. Vuoden päästä mies itse totesi että iho on paremmassa kunnossa kuin koskaan.
Ja suihkuttelijat, miettikää koska suomessa on asuntoihin tullut asuntokohtaiset kylpyhuoneet! Siihen voitte myös suhteuttaa "traditionne" historiallisen totuuden.
Juu ei huvikseen pesulla kannata käydä, mutta persevaot kannattaa pitää puhtaana ihan päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi ei käy suihkussa myös aamulla? Todella epähygieenistä.
Miten ihminen likaantuu mielestäsi yön aikana omassa sängyssään? Hygieeniset ihmiset käyvät illalla suihkussa pesemässä päivän hiet ja liat pois.
Sekä aamulla pesemässä yön hiet pois.
Ihminen ei juurikaan hikoile yön aikana, ellei ole alkoholisti tai menopausaalinen nainen.
Ja höpön löpön. Kokeilepa nukkua pelkällä patjalla, joka on lattiaa vasten ja katso aamulla miten märkä se on alapuolelta.
"
Lakanat
Viikoittain
Ihminen hikoilee keskimäärin litran verran yössä ja osa tästä imeytyy suoraan lakanoihin. Ihosta irtoaa miljoonia ihosoluja päivässä ja suurin osa siitä tapahtuu sängyssä. Tässä on kaksi erittäin hyvää syytä pestä lakanat kerran viikossa."
http://www.voice.fi/daami/koti/tyynysi-on-taynna-ihosoluja-ja-ulostetta…
Vierailija kirjoitti:
Yäk yäk yäk yäk.
Perussääntö on se että heti kun alkaa perse tuoksahtamaan niin kannattaa käydä suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Veden tuhlausta. Miettikää Afrikkaa
Aina tää sama. Mä oon niin yksinkertainen, että en ymmärrä miten mun veden tuhlaus tai säästäminen vaikuttaa afrikkalaisten vesitilanteeseen. Tuleeko kaikki maailman vedet jostain samasta sammiosta, jolloin säästäiväisyydellä oikeasti on merkitystä vai miksi aina pitää vedota Afrikkaan? Joku viisas voisi nyt kertoa.
Asun kerrostalossa vuokralla ja vesimaksuni on kiinteä. Pesen pyykkiä koneellisen viikossa, samoin astianpesukone käy kerran viikossa. Suljen suihkun saippuoinnin ajaksi, pidän jääkaapissa vesipulloja, niin ei tarvitse hanasta valuttaa saadakseen kylmää vettä jne. Kuvittelisin oman vedenkulutukseni olevan hyvin maltillista johonkin lapsiperheeseen verrattuna eli jos meinasit tulla kertomaan kuinka kaikkien vesimaksut nousee lotraajien takia, älä turhaan näe vaivaa.
Puhtaan veden aikaansaaminen vaatii käsittelyä vesilaitoksella. Sen pumppaamista. Veden lämmittäminen vaatii energiaa. Mutta en minäkään tajua miten se Afrikkaan liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veden tuhlausta. Miettikää Afrikkaa
Aina tää sama. Mä oon niin yksinkertainen, että en ymmärrä miten mun veden tuhlaus tai säästäminen vaikuttaa afrikkalaisten vesitilanteeseen. Tuleeko kaikki maailman vedet jostain samasta sammiosta, jolloin säästäiväisyydellä oikeasti on merkitystä vai miksi aina pitää vedota Afrikkaan? Joku viisas voisi nyt kertoa.
Asun kerrostalossa vuokralla ja vesimaksuni on kiinteä. Pesen pyykkiä koneellisen viikossa, samoin astianpesukone käy kerran viikossa. Suljen suihkun saippuoinnin ajaksi, pidän jääkaapissa vesipulloja, niin ei tarvitse hanasta valuttaa saadakseen kylmää vettä jne. Kuvittelisin oman vedenkulutukseni olevan hyvin maltillista johonkin lapsiperheeseen verrattuna eli jos meinasit tulla kertomaan kuinka kaikkien vesimaksut nousee lotraajien takia, älä turhaan näe vaivaa.
Eikä ole mi tään vedentuhlausta koska se vesi kiertää uudelleen puhdistamon kautta. Afrikan ongelmat on ihan niiden itsens vika kun eivät tajua lynkata niitä korruptoituneita johtajia hengiltä. Vettä sinne ei kannata Suomesta asti lähteä kuljettamaan. Neekereitä on tässä maailmassa jo aivan tarpeeksi.
Enkä opeta. Kauheeta veden tuhlausta käydä suihkussa vain tavan vuoksi. Ihan tutkittu juttu, että hiuksetkin rasvoittuu sitä nopeammin, mitä enemmän niitä pesee.
Suihkussa käydään kun on tarve. Eli silloin kun ollaan likaisia, hikisiä jne. Ei meillä kukaan käy suihkussa joka päivä. Eikä olla mitään haisevia sottapyttyjä. Kerran viikossa on saunailta. Sen lisäksi käydään tarvittaessa, kerran tai pari viikossa.
Aloittajalle, kaipa tuo ihan sopiva määrä on, jos esim urheilee tai muuten hikoilee paljon. Ja aamuisin siis käykö suihkussa vai suihkuttaa bideesuihkulla alapään? Itse teen jälkimmäisen lähes joka vessakäynnin yhteydessä. Kakkoshädässä joka kerta.