Mitä mieltä olet hiljaisista ja introverteistä
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia pidetään hiljaisina ja sisäänpäin sulkeutuneina. Jenkit jopa ihmettelee minkälaisia suomalaiset on. Jenkeissä jos lapsi on hiljainen niin viedään terapeutille.
Mutta ei Japanissa tai Kiinassa. Miksi jenkkikulttuuri olisi jotenkin ylivertainen?
Vierailija kirjoitti:
Kanssakäymisessä oleminen sellaisen ihmisen kanssa on vähän ahdistavaa. Tuntuu että olen itse tiellä tai häiritsen jos toinen ei puhu ollenkaan tai vastailee vain 1 sanan lauseilla ym.
Se on totta. Mä toivon että tajuaisit jo lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Tylsiä, jos siis suusta ei tule kuin yhden tai kahden sanan lauseita. Eihän heissä mitään vikaa ole, olen vain itse puheliasta sorttia.
Miksi et anna tilaa introverteille, vaan puhut päälle? Kyllä hekin puhuvat enemmän kuin kahden sanan lauseita, jos vain olet aidosti kiinnostunut ja annat tilaa. Jos taas olet itsekäs ja keskityt vain itsesi esille tuomiseen, introvertti aistii tunnelman herkästi, ja antaa sinun tehdä niin kuin itsekkäästi haluat.
Niin ja koska jotkut ilmeisesti ihan oikeasti uskovat, että introverttiys tarkoittaa myös sitä että on hiljainen ja ujo/sulkeutunut, niin mainitsen vielä että olen ammatissa, jossa pitää olla esillä ja verkostoitua, verkostoida muita ihmisiä keskenään sekä pystyä pitämään puolensa neuvotteluissa.