Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia hyperstimulaatiosta?

18.02.2006 |

Mulla on punktio ylihuomenna maanantaina, ja eilen aamulla näytti ultrassa aika hurjalta: yli 30 kypsynyttä follikkelia yhteensä ja jättimäiset munasarjat.

Hyperstimulaatio siis uhkaa, ja varaudun jo kuulemaan keskiviikkona, ettei alkionsiirtoa suoritetakaan.

Millaisia kokemuksia teillä on hyperstimulaatiosta?

Minun pitää tänään laittaa yöllä se irroituspiikki, ja ilmeisesti sen jälkeen olo muuttuu huonoksi jos on muuttuakseen. Tähän asti koko sumutus/piikitysjakso on mennyt täysin ilman sivuvaikutuksia, eikä nytkään vaikka maha ihan täynnä follikkeleja tunnu missään.

Harmittaa ihan kauheasti, jos sitä siirtoa ei ke tehdäkään, kun asiat muuttuu niin hankalaksi: PAS tulee sitten 2-3kk päästä, jos mulla jotenkin saadaan ovis aikaan. Syy miks IVF:ssa ylipäätään nyt ollaan, on se että mulla sekä PCO että endo, ja ovulaatio puuttuu. Clomit ei tehonnu ollenkaan kesällä, ja siks onkin niin toivoton olo että miten se ovis nyt saatas sen paremmin aikaan. Lääkärisetä lohdutteli, että eihän se tarkoita kuin 2kk siirtymää lapsen syntymään... Joo, tulis nyt eka raskaaksi, ja onnistuis välttään viimeksi tapahtuneen keskenmenon, niin ehkä sitten voi joskus syksyllä alkaakin miettiä että lapsi ihan oikeasti syntyy. :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli punktioon asti olo aika normaali. Punktiosta(ma) siirto(ke) päivään lievää kipuilua. Siirto kuitenkin tehtiin viikonloppu oli todella tuskainen, ma soitin lääkäriin sain ajan vasta tiistaiksi silloin lääkäri ultrasi munasarjat vasen ei mahtunut edes ruudulle niin paljon nestettä. Minut jätettiin sitten sairaalaan sisään ja tiputukseen. Siellä sitten otettiin joka aamu verikokeita ja utrattiin munasarjoja. Pikku hiljaa vasen sitten alkoi pienentyä ja torstaina pääsin kotiin. Suola arvot olivat minimissä, muuten verikokeet suht normaaleja. Sitten seuraavan viikon keskiviikkona oli tarkastu käynti ja labrat, kaikki alkoi näyttää melko normaalita. Raskaus nega!

Kaiken kaikkiaan saikkua kolme viikkoa.

Suosittelen, että juot vaan paljon vettä. Minä varmasti join liian vähän, kun en yleensäkkään juo kovin paljoo.

Vierailija
2/3 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kertaa ollut hyperin oireita: korkeat veriarvot, turvotusta. Rakkuloita oli paljon. Join hirveästi ja lepäilin vain kotona, eli yritin vain kestää epämukavan olotilan. Siirtoon mentiin kuitenkin molemmilla kerroilla, koska veriarvot eivät enää olleet niin hurjat. Sain sairauslomaa ekalla kerralla 3 ja toisella kerralla 5 päivää. En kyllä halunnutkaan enempää, koska en halunnut herättää huomiota työpaikalla pitkällä sairauslomalla. Tulosta ei hoidoista kuitenkaan tullut.

Eli ehkä se mieletön juominen auttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä noita oireita, vatsa oli niin turvonnut kuin olis tosissaan raskaana housut ei menny kiinni ja ruoka ei kunnolla maistunut. Vatsa oli myös arkana.

Suolaista pystyin syömään nakit oli ykkönen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän